WELCOME… PLEASURE SEEKERS
Motivatie
Commercial s
Hoofdvraag
De positionering van vrouwen in commercials Trends binnen vrouwenmarketing ‘feminine communicatiekeys’ binnen vrouwenmarketing Deelvragen
Als bedrijf of merk inspelen op behoeftes en interesses van vrouwen en te kijken naar hoe jouw bedrijf of merk daar een rol in kan spelen zodat je een vast onderdeel wordt van haar leven. Over vrouwenmarketing
Positionering 60% voedsel, kleding en cosmetica 57% Niet aangesproken door reclame M. Nummerdor en M. de Vette (2012), ‘Miss Marketing’ Business in de Evanomie
Over vrouwenmarketing 80 % M. van Leeuwen, S. van der Erf en Y de Meij van Streefkerk (2011), Mag het ietsje minder roze? De geheimen van vrouwenmarketing
De huisvrouw De verleider De moderne vrouw Positionering
Economische trends Opleiding: (57%,HBO 55% universitair), werk, financiële zelfstandigheid, vrouwelijk leiderschap Het delen van content Communiceren, verkopen, sociale media Vergrijzing De machtigste marketingdoelgroep aankopen, voor iedereen, niet wachten Trends
Richtlijnen om als bedrijf te communiceren zoals vrouwen dat in het dagelijks leven doen. ‘Feminine communicatiekeys’
Focus op gebruikssituaties in plaats van productkenmerken Doe aan storytelling Miss marketing Vertaal naar tips en wetenswaardigheden Maak het menselijk Buzz in plaats van science Interne bewijsdrang Zelfspot is de beste humor Gebruik nostalgie voor feel- good momenten Optimisme in plaats van angst Wij luisteren! Geef extra nieuwtjes In het perifere zicht val je meer op De rol van empathie ‘Feminine communicatiekeys’
Focus op gebruikssituaties ‘Feminine communicatiekeys’
Storytel ling ‘Feminine communicatiekeys’
Miss marketing ‘Feminine communicatiekeys’
Maak het menselijk ‘Feminine communicatiekeys’
Interne bewijsdrang ‘Feminine communicatiekeys’
Zelfspot ‘Feminine communicatiekeys’
Gebruik nostalgie ‘Feminine communicatiekeys’
Optimisme in plaats van angst ‘Feminine communicatiekeys’
In het perifere zicht val je meer op ‘Feminine communicatiekeys’
De rol van empathie ‘Feminine communicatiekeys’
Focus op gebruikssituaties in plaats van productkenmerken Doe aan storytelling Miss marketing Vertaal naar tips en wetenswaardigheden Maak het menselijk Buzz in plaats van science Interne bewijsdrang Zelfspot is de beste humor Gebruik nostalgie voor feel-good momenten Optimisme in plaats van angst Wij luisteren! Geef extra nieuwtjes In het perifere zicht val je meer op De rol van empathie ‘Feminine communicatiekeys’
Sensatie keys Geur Muziek Tastzin Kleuren “Whatever Lola wants, Lola gets And little man, little Lola wants you Make up your mind to have, no regrets Recline yourself, resign yourself you're through.” (Sarah Vaughan – Whatever Lola wants)
Conclusie In hoeverre is de commercial ‘celebrating 25 years of MAGNUM pleasure’ van MAGNUM een voorbeeld van effectieve marketingcommunicatie naar vrouwen?
Vragen?