Portfolio Judy Tienhoven www.tienmeteengriffel.nl.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wat kun je doen in keuzemenu?
Advertisements

Digitale toetsen op afstand Bregatha de Gooijer
Huiswerktips.
(Hoog)begaafde kinderen uitdagen met de Techniek Torens
Portfolio Website Tim Klijn Klas: MBI m1 Datum: 21 november 2007
WebQuestsWebQuests Voor het basisonderwijs Ververs Foundation Seminar 29 januari 2009 Peter Blijleven.
No nonsense methode ICT vaardigheden
Online Marketing in het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Lesgeven en begeleiden
Informatieavond Van basisschool naar voortgezet onderwijs.
Derde ronde practicum ‘Binnen de methode’
Voortgangspresentatie Jonatan Bruggeman
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Het VPI als basis voor integraal handelingsgericht indiceren
Portfolio
Vak / thema De wereld verkennen met GPS ( Doorlopend Leren) Leeftijdsgroep Alle leeftijden De kinderen de wereld laten ontdekken op een innovatieve wijze.
© Wolters-Noordhoff, 2007Marktonderzoek. © Wolters-Noordhoff, 2007Marktonderzoek.
Maand programma bij receptie dit project is gemaakt door: soufian.
Dieptepilot voor de academische basisschool De eerste ontwikkelingen.
Docentontwerpteams en self-efficacy
Wat gaan we leren in groep 5
Gebruiksmogelijkheden van smartboards in de rekenles presentatie freudenthal instituut gijs noordergraaf en vincent jonker.
Inhoud workshop Knelpunten Babbage ICT-coach Pluspunten Babbage ICT-coach Hoe werken de auteurs er mee? Inbreng gebruikers: tips, vragen, suggesties.
Social Media.
Rekenmethodes.
SURF SiX expertisegroep Leertechnologie in de Lage Landen Pierre Gorissen, Fontys Hogescholen Frank Benneker, Universiteit van Amsterdam Jocelyn Manderveld,
Tips voor de blogger in spé.
Een project van de Korengroep
TEVREDENHEIDONDERZOEK 2014 GEMAAKT DOOR: NICK HENRIQUEZ.
Bring Your Own Device Conferentie: De draad kwijt Papendal Door: Bram Visscher.
Anita Lohman & Bert Bouwhuis
Return to Sender.
Inhoud workshop Wat is de bedoeling van het V2- assessment?
Programma Eindpresentatie ICT-2000 Het project ICT 2000: –Doelen, Opzet, Werkwijze Website presentaties –De site, didactisch.
“Help mij het zelf te doen”
Boekbespreking Differentiëren is te leren, Aafke Bouwman
Marketing vastgoed © 2012 | Noordhoff Uitgevers bv.
Presentatie audit SDV Inhoud handleiding audit. Presentatie audit SDV Vorm: De opleiding maakt een portfolio waarin zij laat zien dat ze voldoet aan de.
Werken met tablets De kinderen maken de verwerking van reken-, taal- en spellingslessen op een eigen tablet. Het programma geeft direct aan of een opdracht.
Welkom op de informatie avond van groep 4
VIAVINCI Opbrengstgericht Engels in het basisonderwijs Dag 3.
Opbrengstgericht Engels in het basisonderwijs Dag 6
WELKOM bij de informatie-avond van groep 5.
Kansen voor transformatie
Informatieavond groep 3
Kinderen kunnen meer dan je denkt, ze zijn ondernemend, creatief en vooral erg nieuwsgierig. De wereld van techniek is voor hen dan ook een wereld waarin.
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Wiskunde op het Cygnus OPEN HUIS.
Ouderavond Slim Fit unit 5 t/m 8. Inhoud / programma van deze ouderavond Hoe zag onze proefweek eruit? Wat houdt Slim Fit in voor unit 5 t/m 8? Enkele.
G EZAMENLIJKE OUDERAVOND W ELKOM !. Programma 1.Actuele stand van zaken m.b.t. de samenvoeging. 2.Informatie over de gekozen methodes. 3.Informatie over.
Zonder spieren en botten kun je niet ravotten Jacob van der Veen.
De coach in het onderwijs Georganiseerd door het ouderplatform HAVOplus.
Informatie avond groep 3. Planning van de avond Voorstellen Sociaal-emotionele ontwikkeling. Praktische en belangrijke informatie van de groep Actieve.
Het proces om te komen tot een leerlijn programmeren in het basisonderwijs Programmeren is geen taal, het is materiaal om mee te bouwen Mark Vrolijk, Directeur-Bestuurder.
Lesverslagen Rik Santegoets groep 3
Ouderbijeenkomst 20 juni 2017
7.3 De product-som-methode Drie manieren om in factoren te ontbinden
Direct aftrap C-propedeuse, studiejaar , blok 2
Direct aftrap C-propedeuse, studiejaar , blok 3
Hoe geven wij ons onderwijs een nieuwe kleur?
Informatieavond Schooljaar
Arrangeren en Leermiddelenbeleid Utrecht, 13 december
Van leerdoel tot les Door Femke Loos.
Communicatie CAR Tonté Chow – Dienst Communicatie Voorstelling:
Groep 6 leerkrachten 6a Mick Coffa en Theo Aurik 6b Marion van Mook
Onderzoekend en Ontwerpend leren
Basistekst : Talentontwikkeling
Taallab 3.0 Online geletterdheid
De kinderen en leerkrachten van de Mussenberg (gaan) werken met IPC
Transcript van de presentatie:

Portfolio Judy Tienhoven

Praxisbulletin Redactie en artikelen Naast reguliere banen heb ik lange tijd freelance opdrachten uitgevoerd. Ik was bijvoorbeeld redactielid van het vaktijdschrift Praxisbulletin en schreef regelmatig artikelen voor het blad of op de bijhorende site. Malmberg geeft het vakblad Praxisbulletin uit. Het blad is op bijna elke teamkamer in het basisonderwijs te vinden. Het is gericht op praktische tips en uitwerkingen waarmee een leerkracht direct aan de slag kan. Op de site zijn naast artikelen veel lesbrieven en werkbladen te vinden die in de klas gretig aftrek vinden.

Fontys Fydes Corporate website Bij Fontys Fydes was ik onderwijsadviseur op het gebied van ICT. Fydes (voorheen Doba en Som) begeleidt o.a. scholen op gebied van onderwijsveranderingen, leerlingbegeleiding en coaching. Doba en Som hebben samen hun sterkte gevonden in hun relatie met de scholen die veelal op vertrouwen is gebaseerd. De nieuwe naam Fydes moest helder naar buiten gebracht worden. Leuke bijkomstigheid tijdens mijn werk als adviseur was de opdracht om een corporate site te ontwerpen waarin de adviseurs persoonlijk gepresenteerd worden en de inhoudelijke vragen van scholen beantwoord worden. Ik heb het ontwerp van de Fydes-site gemaakt en de realisatie begeleid. Hierbij werkte ik samen in een team met directie, interne marketing afdeling en technisch realisator.

Malmberg Online leeromgeving Bij Malmberg was ik projectleider op de afdeling Bao. Malmberg geeft al jaren offline software bij haar methoden uit. Opdracht was om een generieke structuur te ontwerpen waarin de methoden De wereld in getallen en Pluspunt (en op termijn ook andere methoden) passen zodat deze online aangeboden kunnen worden. Samen met zusterbedrijf YDP in Polen is het ontwerp tot stand gekomen. Daarna heb ik het proces om content nieuw en/of geschikt te maken begeleid. Hierbij werkte ik samen in een team met uitgevers, auteurs, redactie en softwareontwikkelaars.

Wolters Noordhoff Leeshuis Bij Emmia was ik onderwijskundig ontwerper. Voor Wolters Noordhoff (nu Noordhoff) ontwierp ik het softwareprogramma bij de methode Leeshuis. Het adaptieve programma is in staat kinderen gedifferentieerd te laten oefenen en toetsen. Wolters Noordhoff wilde een generieke opzet van het programma zodat ook andere methoden in hetzelfde technische jasje passen. Hiervoor ontwierp ik een algemene onderwijskundige structuur die voldoet aan algemene principes waaraan praktisch elke methode voor basisonderwijs voldoet. Later hebben we voor bijvoorbeeld ook bij de methode Rekenrijk software gemaakt met dezelfde technische basis.