1 Module Ondernemingszin Partim Win/Office

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
SOCIAAL WEERBAAR (v.a. groep 4)
Advertisements

ICT Lessen Via onderstaande Modules worden de leerlingen
Werkschop In four easy steps… 20. Werkschop 1/4 • Bedenk twintig, soms vreemde, locaties (situaties) • Druk of stil, romantisch, spannend, bewegend •
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Beheer en ordenen van digitale documenten 2008
T.R.O. doelstelling Doelstelling ?.
Succesvol informatief presenteren
2 en 3, ze moeten in elkaar passen
Wat is het AnySurfer label? Een Belgisch kwaliteitslabel voor toegankelijke websites Bestaat uit een Basislabel en een Pluslabel Basislabel garandeert.
Microsoft ® Office Word 2007-cursus Waar te vinden en cursusonderdelen PTCC Afd.Oss-Den Bosch presenteert:
Nieuw raamplan ICT A-stroom 2 juni 2009.
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Engagement MEDMEC 04 Les 8 Welkomstwoord Voor CMI-MEDIA 1.
Herkansing MedMec Q3 co creatie 15 en 16 juli 2009 De student is in staat: Het begrip co-creatie en de voordelen van co-creatie te benoemen. De voorwaarden.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail:
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools
Pia Terstroet (Terpm) les 1 Mail: Wiki: Media en creativiteit MEDMC101D Creative.
MedMec Q3 Workshop co-creatie De student is in staat: Het begrip co-creatie en de voordelen van co-creatie te benoemen. De voorwaarden te benoemen om te.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Activerende Opdrachten bij Archeologie voor pakket++s
ZELFEVALUATIE van EUROPESE PROJECTEN
Inhoudsopgave. Inhoudsopgave Online op s_klas/inhoudsopgave_basis_klas.html Offline op Externe.
Literatuur zoeken Workshop Literatuur Zoeken vrijdag 12 september 2014.
WEBBUILDING 07/03/2005 Saartje De Geyter.
Webtechnologie 1 labo Dieter Roobrouck Kristel Balcaen Claudia Eeckhout Koen De Weggheleire Frederik Duchi An Deraedt Les 8: Portfolio.
Onderzoek doen Hoofdstuk 11 Rapportage.
De doelstelling van deze workshop is niet om u iets nieuws te leren.
26 mei  Wie ben je?  Verwachtingen? Wettelijk Meerwaarde Valkuilen NODEN – VRAGEN?
Media en creativiteit Herfst les 3.
Basis vaardigheden PowerPoint
 Parkeren :  Parkeerkaart Parkeerkaart  Koffie e.d.  Nooit bij de computer  Roken  Niet roken in het gebouw  Toilet  Beneden bij de trap rechts.
Portfolio: VROMANS PETER
De incidentmethode Een eenvoudige en strak gestructureerde methode
Testen met aandacht Een betere tester door Mindfulness Esther Kluver.
Logische niveaus Bateson en Dilts
H4 lezen ‘zoekend lezen’.
Hoe leer je geschiedenis?
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Tekenen les 1 introductie joeri lefévre.
Toepassingen 5L week 22: ‘Herhaling’ 5L week 22: ‘Herhaling’
Gespreksvaardig-heden
WISKUNDE: het fijnste vak van de week Dat zou toch moeten kunnen!
De onderzoekscyclus Oriënteren Richten Plannen Verzamelen
De oplossing van Office voor uw zakelijke uitdagingen De nieuwe functies van Office 365 Welke versie van Office is het meest geschikt voor u? Wat is Office.
1. EVEN VOORSTELLEN… LEERDOELEN Je weet wat een bank is en doet. Je kent de (financiële) gevolgen van rood staan, kopen op afbetaling en een lening afsluiten.
Dia1 Microsoft PowerPoint is een computerprogramma van Microsoft. Het is een pakket waarmee vooral gemakkelijk presentaties gemaakt kunnen worden die.
Welkom bij de Week van het Succes!
EVEN VOORSTELLEN… Je kan een inschatting maken van de prijs van een product. Je beseft dat reclame invloed heeft op wat je besteedt. Je weet wat een.
Mid-market servercampagne – Thru Partner- presentatie: Dia voor presentator: niet laten zien Spreker: Partner Titel van de presentatie: We geven u het.
Bijeenkomst 3.  Welkom en vragen  Terugblik thema  Doelen  Verwerken van het huiswerk  Leerdoelen formuleren  Taxonomie van Bloom  Huiswerk.
(Office Online +) A1 GOOGLE DRIVE en DOCS Lieven Vananderoye.
Feiten Meest voorkomende helpdeskproblemen.  Per werknemer wordt gemiddeld een half uur per dag(!) besteed aan zoeken naar ICT antwoorden.  Productieverlies.
Welkom! iPad in de brugklassen 26 mei De meerwaarde van de iPad in de les
Kwaliteitszorg
Succesvol informatief presenteren
Northwind traders Wie wij zijn Ondertitel brochure of bedrijfsslogan
7.4 Kwadratische vergelijkingen Oplossen van vergelijkingen
Project-les “de ontkieming”
Educatie & voorlichting Communicatie & Didactiek
Kennisclip Web toepassingen
OneNote gebruiken als digitaal notitieboekje
Mediaplanning – bijeenkomst 6
Vergelijkingen oplossen
Hoe leer je geschiedenis?
PMC Graduation. 2 Communicatie Hoe communiceren met kwaliteit  Verbale  Herhalen  Sandwich-techniek  Luisteren  Ondervragen  Empathie  Structuur.
Transcript van de presentatie:

1 Module Ondernemingszin Partim Win/Office

2 Notuleren in Word Vaardigheden combineren Luisteren Noteren op laptop Structureren in Word Kan alleen maar lukken als je geen aandacht aan je werkinstrument moet besteden Leerdoelen

3 Werkinstrument beheersen Voorwaarden ? 1. Vlot kunnen tikken op azerty klavier 2. Vlot bestanden kunnen beheren 3. Technieken in Word kunnen gebruiken om structuur en layout toe te passen Tekeningen en schetsen maken blijft een moeilijk punt (Microsoft Onenote probeert hier een oplossing te bieden) Leerdoelen

4 Technieken in Word Toetsenbord gebruiken Sneltoetsen Tikwerk vereenvoudigen Autocorrectie Autotekst Structuur aanbrengen Opmaakprofielen Opsommingstekens en nummering Inhoudsopgave Leerdoelen

5 Even stilstaan bij het NU. Hoe neemt u NU notities (in hoorcollega’s, vergadering) ? Hoe leesbaar zijn ze voor anderen? Hoe verspreidt u die? Hoe raadpleegt u die? Hoe bewaart u die nota’s? Hoe effectiever worden en hoe meten?  SMART: De kwaliteit nagaan van doelstellingen met behulp van 5 criteria Leerdoelen

6 S pecific M easurable A chievable R elevant T imebased Noteer voor je zelf hoe je NU notities neemt. Noteer de tijd die je nodig hebt om een afgewerkt verslag af te leveren. SMART: na 12 weken een halvering van de tijd voor een gestructureerd verslag en/of samenvatting te maken. Leerdoelen

7 Een voorbeeld van SMART NU: Ik neem in hoorcollega’s nota’s op losse A4 blaadjes. Ik breng achteraf met markeerstiften structuur aan en ik stop de papieren tussen mijn boek. Een les duurt 1 uur + 1 uur ‘nabewerking’. SMART: ik neem gestructureerde nota’s tijdens hoorcollege’s en neem achteraf nog 10 min tijd om de nota’s professioneel af te werken. Leerdoelen

8 Leerpad: werk trapsgewijs Ik tik de nota’s over van papier in Word en/of maak er samenvatting van = tikwerk inoefenen zonder opmaak te gebruiken Ik maak het document op Toepassen van opmaakprofielen, opsommingen, taalcorrecties en inhoudsopgave genereren Ik neem nota’s in de les Inoefenen van luisteren en intikken Structuur aanbrengen doe ik achteraf Ik neem gestructureerde nota’s in de les Inoefenen van 3 vaardigheden: luisteren, tikwerk en structuurtechnieken Leerdoelen

9 Aan het werk…