Niets te verbergen en toch: informationele privacy Tina van der Linden Symposium Atlas en Alias 27 april 2011.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
sociale media: de nieuwe realiteit
Advertisements

Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 6 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel.
Spreekbeurt van Pietje Puk Juni 2012
Lindenhout gaat 2.0, jij ook?
LICHT – ZIEN EN LICHTBRONNEN
Het inzetten van social media voor het vak Duits in de tweedeklassen havo/vwo op het Candea College. M.T Roggenthien.
Ik wens je De kracht van god.
Asymmentrische informatie
‘Medicatieoverdracht vanuit patiëntenperspectief; waar hebben patiënten behoefte aan?’ Sytze Geursen adviseur.
Verborgen vormen van pesten
Welke kenmerken schrijven jij of anderen aan God toe? Roept u maar!
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Mijn naam is Willem Wind. Mijn naam is Willem Wind En ik ben hoogbegaafd.
Maatschappijleer 24 november 2011.
Advent Week 1.
Men vraagt zich af waarom …??
Privacy & Social media – Job Vos 13 februari 2013
John Vaupell Justin van der Steen
Omdat je voor mij heel belangrijk bent…
Hoe doe je dat? Actief Zendingswerk
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn, maar dat wìj verantwoorde- lijk zijn voor wie.
Aan de slag met de Flipped Classroom. Werken in groepen Vorm Groepen van 5/6 personen 4 vragen 25 minuten Resultaat: Inzicht krijgen in wat jullie belangrijk.
Risico … hoort er nu eenmaal bij Hoe neem ik deelnemer daarin mee? mr. dr. Emilie Schols Geld voor later, 17 april 2014.
Implementeren doe je samen
Rechtvaardigheid Les 1 Ethiek – Rechtvaardigheid – Les 1
Gezonde Relaties
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
Gevaarlijke stoffen!! risico’s, vergiftiging, soorten, voorkomen, etikettering, gevarendiamant.
Ouderavond Radboud Universiteit Nijmegen, 25 april 2013
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 4 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel.
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Social Media.
Geloven, waarom zou je? Mijn leven zit zo al best vol!
Mediales 1 Overdragers van informatie. Bijvoorbeeld internet, televisie, krant, tijdschrift.
Ik dacht dat het geluid voor ons, levende wezens, belangrijk was en daarom heb ik gezegd: Mijn oren.
Kirti Zeijlmans MSc Rijksuniversiteit Groningen Voor meer informatie:
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn,maar dat wìj verantwoorde-lijk zijn voor wie we.
©2013 Module 1: Het hoe en waarom van een administratie Door Ingrid van Houwelingen.
Wat is privacy? 1891: Warren & Brandeis “The right to be let alone...”
Masker.
Het opbouwen van een data base
Persoonlijk ontwikkeling Plan Deniz Engin
Mijn ervaringen in (land). Intro  Naam/land/soort vrijwilligerswerk/voorbereiding etc. (Plaats op deze pagina bijvoorbeeld een mooie foto) 1.
Wees eens wat OENiger Open – Eerlijk - Nieuwsgierig
OFC28 mediawijsheid les 3.
Als Jezus je leven binnenkomt, verandert alles
OFC28 mediawijsheid les 2. Toetsopdracht voor deze week was: Beantwoord de volgende vragen (je levert ze in bij je docent en bewaart ze in een aparte.
Om soms eens dieper over na te denken
Altijd online!.
Ouderavond over pesten in het voortgezet onderwijs
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Is dit onderzoek belangrijk? Is dit onderzoek onbelangrijk?
Een kruikenverhaal. Een waterdrager vervoerde twee kruiken
Wat is genoeg?.
ThemaTeam Bijeenkomst?
Vrienden Deze gedichten zijn speciaal voor de vrienden om wie ik geef en de mensen die om mij geven Al deze gedichten komen van
Een methode voor het werken met ‘radicale’ opvattingen
Men vraagt zich af waarom …
Ben jij je eigen databaas? Aangeboden door
Psychologieles 9 lesweek 9 NEARPOD
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
2 Vier stellingen; Rode duim; Groene duim, 3 Stelling 1 Je stuurt via Snapchat een foto van jezelf met weinig kleren aan. Je vriend(in) slaat die foto.
Werk aan de winkel. Bankrekening openen Beste Kinder- en Jongerenrechtswinkel, Veel van mijn vrienden hebben een bankrekening. Mijn ouders vinden dat.
Wachtwoord veranderen Data lekken Privacyreglement Beveiliging Toestemming Privacy Je wordt gebeld … Moeilijk doen Bewerkersovereenkomst Privé.
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Swifterbant 9 april 2016 “Inspiratiesessie” Fierljepsymposium.
Wet op de privacy.
Wet op de privacy.
Wet op de privacy.
Transcript van de presentatie:

Niets te verbergen en toch: informationele privacy Tina van der Linden Symposium Atlas en Alias 27 april 2011

Imago Hoe je gezien wordt door anderen Wil je zelf zoveel mogelijk invloed op hebben. Offline: kleding, uiterlijke verzorging Online: digitaal identiteitsmanagement

Belangrijk omdat Je beoordeeld wordt op irrelevante kenmerken: –de juiste kleding (merken) –de juiste hobbies –de juiste vrienden

Verschillende rollen Docent / onderzoeker Moeder / partner / dochter Vrijwilligerswerk Lid van sportclubje, muziekensemble Therapiegroep Religieuze gemeenschap Gaming community op internet Verleden? ……

Verschillende rollen Een goede reputatie in de ene context werkt niet altijd positief door in een andere: –Callgirl → longarts –Drinkbroeders → balletdanser –Zen-boeddhist → psychiater –Gamer → dominee Dus: belang om rollen gescheiden te kunnen houden.

Ideaal: Informationele privacy Jij hebt zeggenschap over wie wat over jou weet. Gedeeltelijk geregeld in Wet bescherming persoonsgegevens: –Doelbinding –Toestemming –Inzage, verzet

Realiteit op internet Veel over jou bekend, waar je niet atlijd vanaf weet Lastig om ongewenste details te verwijderen Zie bijvoorbeeld: wieowie. Soms averechts effect: dronken studente, vrijend fotomodel. Naamgenoten.

Conclusie Alleen wat iedereen altijd van jou mag weten. Niet: wat heb ik te verbergen, maar wat wil ik vertellen. Contexten gescheiden houden. In de gaten houden wat er over jou bekend is