ik zie , ik zie wat jij niet ziet! Signaleren als team ik zie , ik zie wat jij niet ziet! WELKOM, VOORSTELLEN EVT NAMEN LIJST
Ik zie , ik zie…..
Waarom vinden we signaleren belangrijk? Wat heeft de student nodig om zijn (school)loopbaan op een goede manier vorm te geven Wet op Passend onderwijs, bieden van maatwerk VSV voorkomen
Waar signaleren we intake coördinator. intaker docenten in de klas lob-er ,mentor az.er, zorg coördinator adviseur loopbaanbegeleiding (SLC) schoolmaatschappelijk werker (SLC) schoolarts
Leervraag: Hoe verbinden we de signalen bij studenten op de verschillende plekken zo goed mogelijk?
In gesprek met elkaar Schrijf twee tops/ tips op die je ziet bij het verbinden van signalen in jullie team Schrijf twee belemmeringen op die je tegenkomt bij het verbinden van signalen in je team. Welke vraag heb je nog?
Voorbeeld good pratice 1 persoon binnen team heeft regie en expertise Bundelt signalen vanuit intake Organiseert overdracht van deze signalen naar team in eerste schoolweek, Samen afspraken maken, wie wat met de signalen gaat doen
Vervolg werkwijze Borgen in teamvergadering. Elke week op de agenda Wat heeft een ieder gesignaleerd? Wat is er al meegedaan? Wie weet er al van? Wat is nu nodig? Wie gaat wat doen? Wanneer komen we er op terug.
Hulpmiddel voor docenten De Signaleringswijzer: Hulpmiddel voor in de klas/Lob-er 3 pijlers: verzuim, prestatie en gedrag Wat zie je, wat doe je, wie kan je helpen
Voor meer informatie over signaleren als team of signaleringswijzer: i Voor meer informatie over signaleren als team of signaleringswijzer: i.kelderman@rocmn.nl