ik zie , ik zie wat jij niet ziet!

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De schoolmaatschappelijk werker
Advertisements

Van intake tot een bewuste keuze op de arbeidsmarkt
Evaluatie van mentorprojecten
basisinformatie voor ouders en schoolteams mei 2013
Welkom Dyslexie op Het Vlier.
John Vaupell Justin van der Steen
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
samenhang Resultaten Processen Persoon Wat het oplevert Wat je doet:
Best practice Doel: presentatie functie aandachtsfunctionaris
De trajectbegeleiding Een antwoord op de invoering van passend onderwijs van Lyceum Sancta Maria.
Individuele loopbaanbegeleiding
DRIVE! in het beroepsonderwijs
Visie en beleid op LOB Competent City 3 oktober 2011 Marieke Baijens & Wil Bom.
Mijn MaS Mijn naam Mijn klas. Titel van Foto 1 Maak een foto, waar jijzelf opstaat en waarvan jij vindt dat het kenmerkend is voor jouw stageplaats! Net.
REGIELIJN Politieonderwijs 2.0
Hoe ga jij vanavond danken?
LOB Loopbaan Oriëntatie & Begeleiding
Almere in vogelvlucht!. Doel v/d les? Voorkennis activeren over Almere/Flevoland.
Marjon van Kan Begeleider Passend Onderwijs.
Welkom Dyslexie op Het Vlier.
Iedere jongere op de juiste plek. Nieuwe ontwikkelingen Veranderingen in het vmbo o.a. Verscherpen exameneisen invoering passend onderwijs MBO: Focus.
VSV
1 Netwerksessie Samenwerking rond taal op vmbo - mbo Lies Alons / ITTA Mbo Taalcoach Academie 25 september 2009.
VSV Maatregel 5: Digitaal Doorstroomportfolio
Gezamenlijke houtskoolschets 5 april 2012
Pass’t Montessorionderwijs ?
SLC periode 2 Week 1 Evaluatie
Passend Onderwijs: overdracht en overgang PO-VO POVO 13 november 2008 Ben Verbruggen SOM.
TRANSVISIE ZORG Gert Bekendam
Programma Doel van vanmiddag Uitgangspunten HGW Opdrachten Evaluatie.
Onderwijs passend maken binnen stichting kom Leren
PASSEND ONDERWIJS Wat is er veranderd sinds vorig jaar?
Decanendag Friesland Passend Onderwijs.
LES 2 LESMODULE LAAGGELETTERDHEID
OFC28 mediawijsheid les 4.
De dag van het solliciteren - introductie
Extra coaching niveau 2 studenten ‘Hoe lastige klanten hun weg vinden op school.’ 29 januari 2015.
STUDIEADVIES ENTREE ONDERWIJS
VOORBEREIDING LERENDE ORGANISATIE
Ouderavond over pesten in het voortgezet onderwijs
Agenda Informatie over pesten Wat doen kinderen online?
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Solidariteit op onze school Enkele suggesties voor gesprek.
Houtens : welkom, begroeting en ontmoeting
Handelingstheorie II Naam: Martine Bink
Een maatwerkdiploma Wat moet ik ermee als docent? Docentencongres Leerling november 2015 Jeroen van Grunsven, rector
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
SLC Bijeenkomst H. El- Gharbaoui med.hro.nl/gharh.
PRAKTIJKERVARING EN REFLECTIE HAFIDA EL GHARBAOUI KAMER L
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2
Mini- symposium zorg. Passend onderwijs. Expertisecentrum Studentbegeleiding Alle 2 e en 3 e lijns-begeleiding samengebracht in één team Regie, samenhang.
Hafida El-Gharbaoui
Opdrachten en eindopdracht
LOB Je sterke en zwakke kanten Wat kan ik?.
Ondernemend gedrag Hoofdstuk 2 Kan het ook beter? Signaleer mogelijkheden voor verandering.
Vroegtijdig signaleren van VSV Inspiratiebijeenkomst ‘Aanval op schooluitval zuidoost Brabant’ Carlos van Kan Onderwijskundigonderzoeker
VSV Ouderbetrokkenheid Commerciële beroepen & Juridische beroepen Francien Baltussen Marcel Verstraeten 10 december 2015 Niet alle verzuimers vallen uit.
Workshop sluitende aanpak rondom kwetsbare jongeren (VO en MBO) Liesbeth van der Lee RMC coördinator Jasmijn Plug Projectmanager ROC.
Schoolmaatschappelijk werk. Betekenis Schoolmaatschappelijk werk biedt een goede aanvulling voor vragen die niet direct onderwijs gerelateerd zijn. Schoolmaatschappelijk.
Filmpje: e.com/watch?v=nEx pvLXap1U.
LES 2 LESMODULE LAAGGELETTERDHEID
Ambulante Begeleiding
BVMBO: Aan de slag met collegiaal leren!”
‘Goede start in het hbo: het LOB-cv’
Welkom KT op Het Twickel College Borne.
LOB in het mbo Onderzoek naar het bevorderen van
14 december 2017 bijeenkomst 5.
AB wat kan je er mee?.
Procedures aan begin van het jaar
Studeren met een functiebeperking (SMF) succesvol van V(S)O naar HBO Netwerkdag verbinding V(S)O – HBO 19 juni 2018 Hogeschool Windesheim.
Transcript van de presentatie:

ik zie , ik zie wat jij niet ziet! Signaleren als team ik zie , ik zie wat jij niet ziet! WELKOM, VOORSTELLEN EVT NAMEN LIJST

Ik zie , ik zie…..

Waarom vinden we signaleren belangrijk? Wat heeft de student nodig om zijn (school)loopbaan op een goede manier vorm te geven Wet op Passend onderwijs, bieden van maatwerk VSV voorkomen

Waar signaleren we intake coördinator. intaker docenten in de klas lob-er ,mentor az.er, zorg coördinator adviseur loopbaanbegeleiding (SLC) schoolmaatschappelijk werker (SLC) schoolarts

Leervraag: Hoe verbinden we de signalen bij studenten op de verschillende plekken zo goed mogelijk?

In gesprek met elkaar Schrijf twee tops/ tips op die je ziet bij het verbinden van signalen in jullie team Schrijf twee belemmeringen op die je tegenkomt bij het verbinden van signalen in je team. Welke vraag heb je nog?

Voorbeeld good pratice 1 persoon binnen team heeft regie en expertise Bundelt signalen vanuit intake Organiseert overdracht van deze signalen naar team in eerste schoolweek, Samen afspraken maken, wie wat met de signalen gaat doen

Vervolg werkwijze Borgen in teamvergadering. Elke week op de agenda Wat heeft een ieder gesignaleerd? Wat is er al meegedaan? Wie weet er al van? Wat is nu nodig? Wie gaat wat doen? Wanneer komen we er op terug.

Hulpmiddel voor docenten De Signaleringswijzer: Hulpmiddel voor in de klas/Lob-er 3 pijlers: verzuim, prestatie en gedrag Wat zie je, wat doe je, wie kan je helpen

Voor meer informatie over signaleren als team of signaleringswijzer: i Voor meer informatie over signaleren als team of signaleringswijzer: i.kelderman@rocmn.nl