Leerdoelen SMART maken

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het tweede werkstuk.
Advertisements

Lesje in het bewerken van Wmf plaatjes
Projectmanagement 5e druk ISBN
LICHT – ZIEN EN LICHTBRONNEN
Werkwoordspelling – persoonsvorm, onderwerp, t. t
Time management in het onderwijs
Workshop ter voorbereiding van de 2 e Beursvloer IJmond Noord 15 november 2012.
Hoe moet je het vooral NIET doen?
POP Workshop voor leidinggevenden Mobiliteitsfonds HBO
Doelstellingen formuleren
SAMEN AAN ZET Opbrengstgericht werken voor docenten.
Tim Versluijs Leerdoelen.
Stagebegeleiding bijeenkomst 2.
Media en creativiteit 08 Engagement Virtual democracy Elske Revelman de Vries
De tafel van….
De tafel van:.
Iedereen coach naar Jef Clement.
Beatrijs Vandecasteele & Luc Lemarcq
Goedemorgen.
Les voor groep 8 Pak je stoel en kom aan de instructietafel
Goedemorgen.
Aanvragen van incontinentiemateriaal
Workshop Teamleiders OGW en sturen op OGW.
Doelstellingen formuleren
Nummer een. Waarom gaat het toch altijd om wie het beste is Kijkt iedereen altijd naar nummer één Is er iets dat ik niet snap Is er iets dat ik soms mis.
Wat nou als…? Vragen over eigen kinderen van pleegouders
Programma Doel van vanmiddag Uitgangspunten HGW Opdrachten Evaluatie.
Persoonlijk ontwikkeling Plan Deniz Engin
Stage jaar Rianne Elderhuis.
Stagebegeleiding Bijeenkomst 2 Blok 2.
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
Visie & Strategie.
R&D trainingsbijeenkomst Ethiek & R&D.
Plannen Doelen.
VOORBEREIDING BEROEPS PRAKTIJKVORMING SCHOOLJAAR
De ondernemende student Hoofdstuk 8Leiding nemen, geven en ontvangen.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
PSO. Praktisch school onderzoek.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
1. Onderzoek jezelf en je werkomgeving 2
WAT BEWEEGT JE TOT ACTIE?
Studieloopbaancoaching Kwartaal 2 week 1
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2.3
SMART- leerdoelen Competentieprofiel
Data in de besluitvormingscyclus via SWIS Suite
Les 6  vragen naar aanleiding van de vorige les  van diagnose naar doelen en een plan  werken aan eindopdracht.
Plannen, uitvoeren en evalueren
Waarom? Als je straks klaar bent met studeren ga je werken. Of je nou voor jezelf begint of in loondienst gaat, het is belangrijk om iets te doen.
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
Matchcare REGIE OP JE EIGEN LOOPBAAN: WORKSHOPS TER INSPIRATIE.
Welkom op onze thema-avond
Regie op je eigen loopbaan: workshops ter inspiratie
ZGK les 4 Coördineren en afstemmen van de zorg in de branches.
Studieloopbaanbegeleiding
Les 1 zgk kwaliteitszorg.
SMART.
Probleemomschrijving/PES
Titel Stap 1 Aanleiding Stap 2 Als we niets doen Stap 4 Aanpak
Studiedag 11 april 2017 Groene Welle Zwolle
Begeleiden les 2.
Les 2: gegevens samenvatten
Begeleiden les 2.
SMART.
Hoofdstuk 4 Hoe presenteer ik me in de markt?
Begeleiden les 1.
gesprekstechnieken Les 2
SMART – leerdoelen opstellen
Transcript van de presentatie:

Leerdoelen SMART maken 8 april 2017 Leerdoelen SMART maken

Leerdoelen SMART maken Specifiek Meetbaar Acceptabel Realistisch Tijdgebonden 8 april 2017 Leerdoelen SMART maken

Leerdoelen SMART maken Specifiek: waarneembaar gedrag/resultaat Formuleer positief: wat je wel wilt. Wat wil je kunnen? Wie zijn hierbij betrokken? Waar ga je het doen/in welke context? Wanneer: op welke momenten speelt dit? 8 april 2017 Leerdoelen SMART maken

“Ik wil beter worden in timemanagement.” Wat wil je precies? “Ik wil niet meer uitlopen op de poli.” POSITIEF: wat wil je wel? “Ik wil op tijd klaar zijn met mijn poli.” SPECIFIEKER, wanneer en wat wil je precies? “Ik wil maximaal tien minuten uitlopen met mijn ochtendpoli.” Nou, dan doe je dat toch? Wat houd je tegen? 8 april 2017 Leerdoelen SMART maken

Ik besteed te veel tijd aan tussentijds verslagleggen. Kortom: je moet eerst weten wat er gebeurt waardoor het nu nog niet lukt. Ik besteed te veel tijd aan tussentijds verslagleggen. Oke, formuleer nu nog eens? Ik wil maximaal 10 minuten uitlopen met mijn ochtendpoli, door bondig en doelgericht verslag te leggen. 8 april 2017 Leerdoelen SMART maken

Leerdoelen SMART maken levert ‘verborgen’ leerdoelen! Ik wil maximaal 10 minuten uitlopen met mijn ochtendpoli, door bonding en doelgericht verslag te leggen. Wat is het leerdoel waar het hier werkelijk om gaat? 8 april 2017 Leerdoelen SMART maken

Leerdoelen SMART maken levert ‘verborgen’ leerdoelen! Ik wil maximaal 10 minuten uitlopen met mijn ochtendpoli, door bondig en doelgericht verslag te leggen. Doelgericht verslagleggen Ik ga bondig en doelgericht verslagleggen, zodat ik nog slechts maximaal 10 minuten uitloop met mijn ochtendpoli. 8 april 2017 Leerdoelen SMART maken

Leerdoelen SMART maken Meetbaar: hoe weet je dat je dit behaald hebt? Hoe vaak moet dit goed gaan voor je het beheerst? Twee van mijn drie poli-ochtenden moeten hierdoor op tijd klaar zijn. 8 april 2017 Leerdoelen SMART maken

Leerdoelen SMART maken Acceptabel: voor jezelf en anderen? Ja! 8 april 2017 Leerdoelen SMART maken

Leerdoelen SMART maken Realistisch: Is het een haalbaar doel? Heb je een plan? Beschik je over de faciliteiten/bronnen/leermeesters? Bedenk je ‘hoe’ je dit doel wilt halen om antwoord te geven op deze vraag. Ja, degene van wie ik het wil leren is beschikbaar en bereid. Ik heb tijd gepland om te oefenen. 8 april 2017 Leerdoelen SMART maken

Leerdoelen SMART maken Tijdgebonden: Wanneer wil je dit doel behaald hebben? kies realistisch moment  Over 2 maanden, dan heb ik zo’n 24 poli’s om mijn draai te vinden en feedback te vragen om te verbeteren. 8 april 2017 Leerdoelen SMART maken

Leerdoel SMART gemaakt Specifiek leerdoel: Ik ga bondig en doelgericht verslagleggen, zodat ik nog slechts maximaal 10 minuten uitloop met mijn ochtendpoli. Meetbaar: Twee van mijn drie poli-ochtenden moeten hierdoor op tijd klaar zijn. Acceptabel: Ja, zowel voor zelf als anderen. Realistisch: Ja, degene van wie ik het wil leren is beschikbaar en bereid. Ik heb tijd gepland om te oefenen  zie plan van aanpak. Tijdgebonden: gehaald over 2 maanden. 8 april 2017 Leerdoelen SMART maken