Studie van bedrijfsprocessen en E-business

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
The customer centric software company
Advertisements

Wat is strategisch leren?
Voorstelling van de afstudeerrichting Marketing Management.
Marketing & Sales Systems 2000 CKC Van CRM naar eCRM
Hoofdstuk 8 Relatiemarketing
Management Informatie en Business Intelligence voor uw kantoor
Marketing strategy that earns your company money! Find You Consultancy Nederland - Curaçao.
Welkom bij de presentatie van Onlinezeilen.nl. - Gratis online boekingssoftware - Automatisering voor zelfstandige schippers - Onafhankelijke platform.
Bedrijfspresentatie Promavise
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Hoofdstuk 4 - Systems Onderscheid naar systemen en processen Systemen
Marketingmix & Concept
4 P´s en 3 R-en MK01.
MULTICHANNELING CE / SPM week 2.
Open Text - Unisys gebruikersdag 19 november 2007
Presentatie CRM Ayoub Boufous Yusuf Cetinkaya
Hoofdstuk 5 Sportsponsoring en direct marketing
Module 6: Kantoortechnieken
De kracht van GAC Business Solutions
Infografiek: vergelijken van (S)CRM apps Lien Vandervelde – 3EPM2.
De kracht van Herke ICT Group Herke is gespecialiseerd in automatisering en optimalisatie van bedrijfsprocessen in de bouw. Als marktleider in rolgebaseerde.
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
De kracht van GAC Business Solutions GAC is meer dan een leverancier van softwareoplossingen. Als business partner zorgen we samen met u voor optimalisatie.
Business Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bvBusiness Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bv.
Drie strategische hoofdgebieden ('werelden')
Advanced Business Information Solutions
CRM Laura Nunes Carvalho, Jonathan Mathyssen, Jens Van den Driessche en Ruben Junius.
College 4, jaar 2, Winter 2009 Inzoomen op Businessmodellen Aangepast programma Deeltijd Jaar 2 Docent Toine Nagel.
DBS Talent & Salaris voor PIM klanten
Kevin Andriessens Liesbet Janssens Niels Lion Anna Selivanova.
GiffGaff.
ACCOUNTANTS IN DE MARKETING WORKSHOP SRA, Nijkerk 22 Juni 2012 Camillo Spratt.
Marketing vandaag en morgen
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Projectwijzer 3 H1 Accountmanagement en CRM Middenkader Engineering.
Strategie en positionering
DigiDoc Een digitaal kantoor voor iedereen !. Ceci n’est pas du software?! 2.
CRM H1 Accountmanagement en CRM Commercieel medewerker.
Visie Missie Analyse fase SWOT analyse Strategische fase Operationele
Customer Relationship Management (CRM) Strategie Systemen Presentatie MSC-Consultancy Prior Adviesgroep werkt samen met Ingrid E. Römer
Geïntegreerde praktijkanalyse: de Bandon Group Enterprise Resource Planning © Pearson Education, 2007; Enterprise Resource Planning door Mary Sumner.
BedrijfsEconomie Opgave 1.13 Kevin Kwee [ ]
Oktober 2004 Core Course Information Management dag 2 Agenda.
Marketing 5 havo.
Naar een optimaal HR - beleid
1 IT Service Management Theorie (1). 2 Van ‘Beheren van dozen’ naar ‘Beheer van bedrijfsprocessen’ Bron: white paper van BMC Software. Leverancier van.
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 2
Informatie management HC2
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 14 Personeel. Paragraaf 14.1: Personeel en product (1) Personeel = visitekaartje van het bedrijf Eisen aan personeel klantgericht.
Interactieve Marketing Bob van de Geer & Chrisitian Best.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 2 Thema 3 - Dienstverlening Business IT & Management
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7 Thema 12 – Omgevingsinvloeden Business IT & Management
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7 Thema 13 – Concurrentie en samenwerking Business IT & Management
OWE ILSAeM613 Marketing “Verdieping van de markt” door Maurice Straatmans Principes van Marketing Hoofstuk11.
Hoofdstuk 1 Wat is marketing? § 1.1De betekenis van marketing § 1.2Commerciële economie of marketing? § 1.3Het marketingconcept § 1.4 De rol van marketing.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Dienstenmarketing Week 4.
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
New Commerce Innovatie thema februari 2008 N°2 1. Korte omschrijving van het thema. · Wat is de gedachte achter dit thema? Wat willen we onder.
We Support Your Success!.
Handboek Online Marketing 4, Hoofdstuk 3
Hoofdstuk 1 De marketing van diensten – inleiding
HOE OPTIMALISEER JE DE (B2B) CUSTOMER JOURNEY?
OPENINGSCASE: PNC-banken en enterprisetoepassingen
Hoe omarmen Nederlandse non-profit organisaties informatietechnologie?
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

Studie van bedrijfsprocessen en E-business INF23B Joris Van Regemortel Lars Verbruggen Raf Van der Veken Youssef Saadouni Kevin Sels

Inhoud presentatie Voorstelling bedrijven Besluiten Verkoopproces Omschrijving Visie en missie Organogram en organisatiestructuur E-business Besluiten Verkoopproces Theorie vs praktijk

Omschrijving Meynendonckx Chocolade Turnhout Familiebedrijf 35 werknemers

Visie en missie Kwalitatieve chocoladeproducten leveren  Tegen betaalbare prijs

Organogram en organisatiestructuur Functioneel ingericht Lijnorganisatie +/-

E-business Vrij beperkt MAAR: Systeem in ontwikkeling Geen website Automatisering bestellingen Administratief werk vereenvoudigt Meer tijd voor klanten Geen website

Omschrijving IBM Geavanceerde informatietechnologie Brussel, Antwerpen, Gent, Luik en Machelen Multinational 320 000 werknemers (wereldwijd) 2400 België

Visie en missie Leider Uitdenken Ontwikkelen Tot stand brengen Geavanceerde informatietechnologie computersystemen, software, opslagsystemen en micro-elektronica Doelpubliek? Industrie

Organogram en organisatiestructuur lijn- en staforganisatie

E-business Intern en extern Wereldwijd systeem Succes

Omschrijving VBI Verzekeringen, risk management services en consultancy Antwerpen, Maleisië, Nederland en Luxemburg. 650 werknemers (wereldwijd) 350 België

Visie en missie Unieke positie markt IGO (International Groups) O.a. NAVO Ook bij expatriots

Organogram en organisatiestructuur lijn- en staforganisatie

E-business E-commerce = “Strategisch wapen” Internettechnologie Raadpleging polissen Medische dossiers  Optimalisatie  Vervanging papierwerk

Omschrijving Scarlet Telecombedrijf Overname Tiscali Benelux 550 werknemers (wereldwijd) 350 België

Visie en missie Particulieren & bedrijven Met als doel: Overzichtelijk productaanbod Redelijke prijs Met als doel: Leidende full-serviceprovider

Organogram en organisatiestructuur Scarlet Only Policy

E-business Voor bijna alles  Optimalisatie Aankoop Facturatie Administratie (accountbeheer)  Optimalisatie

Omschrijving EDS IT-Outsourcing 2de grootste ter wereld Multinational België : Antwerpen & Mechelen 120 000 werknemers (wereldwijd)

Visie en missie Erkende wereldleider Klant Meerwaarde digitale economie

Organogram en organisatiestructuur Lijnstructuur Maar: Ondersteunende staf organisatie

E-business Voor elk deelproces Noodzakelijk Optimalisatie Efficiëntie Kostenbesparend

Besluiten Dienstverleningsector Productiesector Organisatiestructuren lijn- en staforganisatie

Besluiten (vervolg) E-business Algemeen: globaal verband Bijna elk deelproces Sneller Directer bij klant Kostenbesparend Algemeen: globaal verband

Verkoopproces Theorie Praktijk

Marketing Traditioneel: Modernere definitie: Ruim begrip Consumentengedrag Doelgroep Modernere definitie: Begeleiden van producten of diensten Klantgericht Geïntegreerd marketingbeleid  Marketingmix

Marketing mix Klassiek: 4 P’s Product Plaats Prijs Promotie en reclame Klantgericht: 4 C’s Customer-Value Convenience Costs Communication

Traditionele marketing vs CRM Productbenadering Nieuwe klanten verwerven Marktgericht Customer Relationship Management (CRM) Klantgericht: relatiemarketing Bestaande klanten Marketingdatabanken

Frontoffice Afsluiten van een verkoopsovereenkomst Keuze verkoopkanaal is belangrijk Contactpersoon moet bevoegd zijn  Klant voelt zich belangrijk

Backoffice Geen contacten Ondersteunende functie

Verkoopadministratie  Registreren / bevestigen bestellingen  Doorsturen bestelorders ter uitvoering Controles: Haalbaarheid Mag er geleverd worden? kredietvoorwaarden …  Ondersteuning door informatica belangrijk

Theorie vs Praktijk Marketing +/- Traditionele marketing : Meynendonckx Relatie marketing : IBM EDS Scarlet VBI

Theorie vs Praktijk (vervolg) Verkoopsadministratie Via e-commerce / geautomatiseerde systemen IBM VBI Scarlet EDS Papierwerk : Meynendonckx BVBA

Bedankt voor uw aandacht Vragen?