© R. Van Landeghem, 2012. Industrial Management 1 Middagactiviteit 21 juni.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
In 48 uur de wereld rond De integrale organisatiediagnose in 48 uur
Advertisements

Regie op locatie een middel op weg naar een Goed Leven voor cliënten, Mooi Werk voor medewerkers en een Financieel gezonde organisatie!
QUICK SCAN OP KWALITEIT EN EFFICIËNTIE VAN DE SERVICES
INK Management Model.
Peter Kuijer, TrainerMatch Eddy van Eeden, Oopen
WELKOM BIJ DE BIJEENKOMST VAN HET JAAR!. PROGRAMMA • Inleiding • Invullen handicapscore • Geschiedenis van de golfschool • Het golfspel • Hoe leer ik?
Workshop SENS Zwolle, 22 november 2012
Wie zijn we en wat drijft ons? Cameleon, cultuur die je beleeft.
Debat BB ICT samenwerking Equalit 14 februari 2013
Een (gans)andere kijk op ... high performance
Business concept SMART-consultants
“De ontwikkeling van een kwaliteitsmanagementsysteem ten behoeve van de plan- en projectontwikkeling” Bart Snijders
AISHE cursus Beleidscyclus na de audit 13 en 14 december 2007 Niko Roorda en Jorien Helmink.
Een continue verbeterende dienstverlening
Jeanne Driessen-Engels Utrecht 10 mei 2007
Grip op ICT door grip op architectuur
GAAN Gewoon Anders Ambulantisering Nieuw
Governance van de informatievoorziening
strategie als een proces
14-1 Copyright © 2005 Prentice-Hall Hoofdstuk 15 Een machtsbasis creëren Managementvaardigheden, 2/e editie door Phillip L. Hunsaker Copyright © 2005 Prentice-Hall.
Agenda Besturen vraagstuk Besturing vraagstuk Relatie DIV (IM)
SPF SANTE PUBLIQUE, SECURITE DE LA CHAINE ALIMENTAIRE ET ENVIRONNEMENT 1 Journée d'étude e-HR: un rêve ou un cauchemar ? e-HR, Pistes voor de.
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
Competent van kop tot teen! Studiedag 8 juni 2010
Het Patiëntveiligheidprogramma GGZ 2008 – 2011, Wat is precies ontwikkeld? *de opbrengsten van het landelijk programma *de waarde voor de praktijk.
Missie, visie & jaarplan
Missie, visie, strategie & jaarplan
Lean Six Sigma bij de gemeente Amersfoort
5S in Velsen.
5S in Velsen.
22/10/2014 Business Case ADIB : Naar een 100% klantgerichte organisatie.
Leid jezelf Leid anderen Leid operatie Leid verandering Zingeving bepalen, Visie uitlijnen en Strategie cascaderen Waarde toevoegen vanuit de Klant Waarde.
Governance van de informatievoorziening
Kwaliteit in kleinschalige organisaties
Een positieve studiehouding bij de bovenbouwleerling
Project Proceshuis Road show
Procesmanagement in de praktijk Hoofdstuk 1 Procesmanagement
Procesbetrouwbaarheid, efficiency, kwaliteit en veiligheid
Het INK-managementmodel: inhoud, filosofie, toepassing
Walther Ploos van Amstel Maart 2012
Van eenmalige bezoeker naar structurele donateur Hans Broodman en Balt Leenman Congres Podiumkunsten, Dordrecht dinsdag 19 mei 2015.
Consulting in de praktijk Gast college-cyclus Rivio Rotterdam voorjaar 2006.
Wat is Lean? Dit is uw organisatie met alles wat daarbinnen gebeurt:
De inzet van BPM en SOA in een organisatie
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Les 2 People-Centric Process Management. De wereld rondom BPM 1.Top Management en strategische keuzes 2.Kwaliteits Management 3.Verander Management “The.
Naar een duurzaam HRM beleid
Quality Management: METHODEN TECHNIEKEN PROCESVERBETERIN G
Pas op… van onderen!!! Organisatie- en talentontwikkeling bij de Gemeente Amersfoort VNG CVA - eendaagse Arbeidszaken.
Regie op Locatie met Lean Kennisbijeenkomst 29 oktober 2013 Jenny Tiemens.
1 Cultuur Profielen & Programma’s GEDRAG Visie op leiderschap persoonlijke beleving business strategie transfer.
Regie op locatie een middel op weg naar een Goed Leven voor cliënten, Mooi Werk voor medewerkers en een Financieel gezonde organisatie!
Kennisdag Auditen en Onderzoeken Donderdag 5 juni 2014
WELKOM KENNISBIJEENKOMST ’LEAN WERKEN MET EEN KWALITEITSSYSTEEM’ 28 februari 2013 Rik Brom Paul van Tiel Kees Ruizendaal.
Certificering van assetmanagement
Workshop Rendement in opleiden Transvorm – 1 juni 2015 Stephan Obdeijn en Carlijn Hoedemaker.
Shared Services Netwerk Twente SAMENWERKING BEDRIJFSVOERING REGIO TWENTE NAAR EEN TWENTS MODEL EEN EERSTE HOUTSKOOLSCHETS EXPERTMEETING 13 SEPTEMBER 2012.
Meer rendement uit audits! Manon Diepenmaat 28 maart 2013.
Business Process Management
Procesverbetering in de Zorg
Lean Six Sigma - Verbetermanagement
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
SHEQ SHQ.
Oud, niet out. Samenwerking tussen de sectoren ouderenzorg, personen met een beperking en eerstelijnszorg Joyce Vansteenkiste, ortho-agoog vzw den.
Inhoud college Structuur boek Groepsgewijze productie Just In Time
Procesmigratie van ITIL naar ISM
Stel dat de (onderwijs) wereld gaat veranderen
STRATEGIE MANAGEMENT STRUCTUUR CULTUUR PROCESSEN MEDEWERKERS
Logistieke kwaliteitsprocessen
Het logistieke proces A - Kwaliteitsprocedures
Transcript van de presentatie:

© R. Van Landeghem, Industrial Management 1 Middagactiviteit 21 juni

© R. Van Landeghem, Industrial Management n n Het basisprincipe ‘voor en door de sector’ staat garant voor het creëren van maximale toegevoegde waarde. De deelnemers krijgen concepten, structuur, methodiek en case studies uit hun eigen leefwereld. n n Dit opleidingspakket is bestemd voor leidinggevenden en medewerkers van algemene ziekenhuizen, woonzorgcentra, psychiatrische ziekenhuizen, thuiszorg organisaties en andere zorginstanties. n n De LEAN managementfilosofie wordt als basismethodologie aangereikt naast andere hulpmiddelen om tot procesverbeteringen te komen. Deze methodiek geeft de deelnemers inzicht in het opzetten van 'waarde' toevoegende processen binnen hun zorgorganisatie en reikt hen de nodige tools aan om alle vormen van verspilling (waste) te beperken en/of te elimineren. 2 3-traps opleiding Lean Proces Management in de Zorg

© R. Van Landeghem, Industrial Management n n Traject 1 : Lean strategie in de zorg (4u) n n Traject 2 : Lean procescoach in de zorg (8u) (incl. Lean Healthcare Game) n n Traject 3 : Gecertificeerde opleiding Lean procesdeskundige in de zorg (40u) (incl. Lean Healthcare Game) 3 3-traps opleiding Lean Proces Management in de Zorg

© R. Van Landeghem, Industrial Management n n Lean in 3 slides… 4 3-traps opleiding Lean Proces Management in de Zorg

© R. Van Landeghem, Industrial Management 1. Wat is Lean ?

© R. Van Landeghem, Industrial Management 2. Elimineer…

© R. Van Landeghem, Industrial Management 3. Stappenplan…

© R. Van Landeghem, Industrial Management Analyse technieken…

© R. Van Landeghem, Industrial Management PDCA…een model om continu te verbeteren 1.Wat willen we bereiken ? 2.Hoe weten we dat een verandering ook een verbetering is ? 3.Welke wijzigingen kunnen de gewenste verandering geven ? 4.Hoe realiseer je de verandering

© R. Van Landeghem, Industrial Management n n Intro :‘Lean – a lifestyle- …leading the next generation’ F FDhr. Willy Van Overschée, CEO CIMCIL n n Case 1 : ‘Maaltijd op tijd bij de patiënt door middel van een lean portioneringsproces’ F FDhr. Jeroen Hendrickx, directeur facilitair management AZ Turnhout & Mevr. Ingrid Joris, middenkader facilitair management AZ Turnhout n n Case 2 : ‘Van maaltijdbevraging tot maaltijdbelevering …à la carte’ F FMevr. Elisabeth Reusens, stafmedewerker AZ Maria Middelares 10 LEAN AWARD AGENDA

© R. Van Landeghem, Industrial Management n n Case 3 : ‘4xA : Afval anders aanbieden en afhalen’ F FDhr. Bart Cleymans, coördinator logistiek bij vzw Imelda n n Case 4 : ‘Dubbelpot systeem… the next level’ F FDhr. Klaas De Beer, adjunct diensthoofd logistiek AZ Nikolaas n n Case 5 : ‘Kaizen Blitz…toegepast op de picking van steriele sets’ F FDhr. Nico Noreilde, warehouse manager Malysse Sterima Vanguard 11 LEAN AWARD AGENDA