Gebruik van video in de stagebeoordeling

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoe beleef je toetsen? HANovatie Themadag 6 november 2009 Saskia Weijzen.
Advertisements

School Coach Student Docent/ Professional Lerende Persoon.
Ontwikkeltraject Eigentijds Beoordelen in het Onderwijs (EBO)
POP in de praktijk van Hogeschool Windesheim stelling 1 : een POP stimuleert de dialoog tussen leidinggevenden en medewerker stelling 2: een POP staat.
Presentatie titel STAGE Leren in de praktijk
Portfolio's voor scripties en andere zelfwerkzaamheidsprojecten.
Anders evalueren Evalueren met portfolio ’ s Annemie Borremans, april 2005.
Competentiegericht beoordelen: beelden krijgen en beelden geven
ICT-PORTFOLIO Teun Kaptein NHL
Werken met ICT in het onderwijs Annemie Borremans, april 2005.
Formatief - summatief evalueren
Praktijkleren Waarom? Ontwikkelen van competenties binnen het beroep waarvoor wordt opgeleid. Niet alle competenties kunnen op school worden ontwikkeld,
Robin Groenbos Trainer / Consultant Three Ships Handen uit de mouwen met Action Learning.
Experimenteren met ict in het mbo Loek Nieuwenhuis, Irma van der Neut, Kirsten de Ries IVA, Tilburg University 23 april 2012.
binnen het VMBO Impressie van wat mogelijk is.
Universiteit van Tilburg
wie de schoen past.. DIDACTIEK student back office docent toetsing 8,7
Fronter als e-portfolio
Health literacy =wicked problem Wat is een wicked problem? Een probleem met economische, sociaal maatschappelijke, juridische en technologische aspecten.
Dagopleiding HBO5 Marketing
Peer review online: wat werkt?
Portfolio Faculteit der Letteren 1 Evaluatie van 2 jaar Digitaal Portfolio in de Letterenfaculteit Utrecht Gerrit Bloothooft.
Digitaal Portfolio in de Letterenfaculteit UU
HOORCOLLEGE V2 ASSESSMENTS CMD
Informatievaardigheid bij INHolland
Stelling 2: Te weinig (vak)inhoud in een VB Leerinhouden kunnen niet geïntegreerd worden opgehangen aan voorkomende werkzaamheden, maar moeten geïsoleerd.
Voortgangstoets. Doelstellingen Kennismaken met de voortgangstoets De voortgangstoets (algemeen) De voortgangstoets (algemeen) De voortgangstoets bij.
De kracht van een driehoeksverbinding. Naar echt samen opleiden
Deel wat je weet en weet wat je deelt
Videodossier ICLON,I.Steen. Opbouw -Introductie -Vraaggesprek -Resultaat.
VELON Opleiden in de school 9 november 2007
Do-learning Een project van Stenden Hogeschool
Onderwijscentrum VU W E E T W A T O N D E R W IJ S W A A R D I S.
Verbinden van Onderwijs en Onderzoek Inleiding in de methode
Greet Langie situering doelstellingen aanpak ervaringen docenten
Wat is de meerwaarde van een elektronische leeromgeving?
Bert Lichtenberg - NIOC 2002
“Digitaal Portfolio, meer dan een klapper”
Portfolio 1 Portfolio kunstenaars trekken langs opdrachtgevers om opdrachten in de wacht te slepen ze nemen voorbeelden mee van hun beste producten verzameling.
LUNCHSEMINAR Grassroots bij de TU Delft Sofia Dopper Projectleider Grassrootsproject TU Delft 10 mei 2007.
Workshop DO in ICT curricula. Vraag vanuit het werkveld... Verinnerlijking DO in vakgebied en organisatie Presenteer do niet als ideologie, maar als creatief,
1 Leerprocessen verlopen efficiënter; afstandsonderwijs komt dichterbij Pieter van der Hijden Sofos Consultancy
zelfsturend portfolio-onderwijs:
Workshop Open Leercentrum
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven Juni Programma Welkomstwoord Dennis Vork (Afdelingsmanager Publiek & Dienstverlening) ‘De.
Opzet Pop toetst flexibel en competent  Onderwijsconcept Academie voor Popcultuur  Flexibel onderwijsprogramma  Competentiegericht beoordelen Hanzehogeschool.
ICTO-contactpersonen 7 juni 2007 Vrije Universiteit Universiteit Utrecht Technische Universiteit Delft.
Het Werkplekleren van de Opleidingen Pedagogiek
moderniseren van het curriculum.
Datum: 11 november 2004 Auteur: Cees van Diest “2 x P D P” Welkom.
Duurzaam beoordelen betrokken bij beoordelen. Referaat i. h. k. v
Toetsbeleid en digitaal toetsen casus HvA
saMBO-ICT Conferentie
Opzetten itembank Voeding en Diëtetiek HHS
Werken met Blogs 1. Waarom bloggen? 2. Werken met blogs op de MLI.
Evaluatie Orientatieweek opleiding verpleegkunde Schooljaar
Lectoraat Eigentijds Beoordelen in het Onderwijs (EBO) Jos Castelijns, Marja Wijnen, Mark Wouters & Willem Heldens Interactum 8 april 2011.
Leeruitkomsten, LOT en flexibilisering
Beroepsoriëntatie (BO) Opleiding Verpleegkunde Cohort 2015 Ragna Raaijmakers Docent Werkplekleren Productbeheerder beroepsoriëntatie.
WijWijs Ouderbetrokkenheid Portaal “First Impression”
Masterclass Digitaal Toetsen Juni 2016 Michiel van Geloven.
Samenwerken en communicatie Hoofdstuk 4 21e-eeuwse vaardigheden.
Het nieuwe afstuderen hbo-ict
Competenties beoordelen Netwerkbijeenkomst VM2 4 februari 2009
Grassrootsproject IMPULS digitaal.
Hoe schoolontwikkeling een feestje wordt op de werkvloer
Samenwerken en communicatie
Lesgeven zonder cijfer?
Honours programma: voor wie
The Future Teacher 3.0.
Transcript van de presentatie:

Gebruik van video in de stagebeoordeling Tijmen Koet, koet.t@hsleiden.nl

Triangulatie en videogebruik Beoordeling op grond van producten, feedbacklijst en video, formatief en summatief Reden: Verminderde schrijflast student Verbetering “zicht op” voor docent Omzeilen vierogen principe (eindniveau competentie) Verbetering splitsing begeleiden/beoordelen

Triangulatie en videogebruik Video-upload in beveiligde omgeving Producten in portfolio, inclusief feedbacklijst Beoordeling digitaal (excel met rekenfunctie) Competenties ten grondslag aan de beoordeling

Voorbeeld

Voorbeeld

Voorbeeld

Voorbeeld

DO`s Overleg werkveld!!!! Procedure helder communiceren, informed concent Juridische aftimmering Heldere instructie naar docenten (screenmovie) Randvoorwaarden in orde (camera’s/mic’s) DOEN –en blijven geloven in de haalbaarheid-

DON`Ts Niet video als enig middel voor de beoordeling gebruiken Niet laten belemmeren door interne ontoereikendheid van ICT voorzieningen Niet vragen om ondersteuning door ICT maar vragen om mee te denken in het creatieve proces

Toekomst Inleveren producten via Ephorus, archivering met feedback Gebruik rubrik voor beoordeling Inleveren video in beveiligde map op opleiding (office 365/OneDrive?) Herhalende trainingsmomenten docenten Beoordeling mede door werkveld (niet begeleider)