Gebruik van video in de stagebeoordeling Tijmen Koet, koet.t@hsleiden.nl
Triangulatie en videogebruik Beoordeling op grond van producten, feedbacklijst en video, formatief en summatief Reden: Verminderde schrijflast student Verbetering “zicht op” voor docent Omzeilen vierogen principe (eindniveau competentie) Verbetering splitsing begeleiden/beoordelen
Triangulatie en videogebruik Video-upload in beveiligde omgeving Producten in portfolio, inclusief feedbacklijst Beoordeling digitaal (excel met rekenfunctie) Competenties ten grondslag aan de beoordeling
Voorbeeld
Voorbeeld
Voorbeeld
Voorbeeld
DO`s Overleg werkveld!!!! Procedure helder communiceren, informed concent Juridische aftimmering Heldere instructie naar docenten (screenmovie) Randvoorwaarden in orde (camera’s/mic’s) DOEN –en blijven geloven in de haalbaarheid-
DON`Ts Niet video als enig middel voor de beoordeling gebruiken Niet laten belemmeren door interne ontoereikendheid van ICT voorzieningen Niet vragen om ondersteuning door ICT maar vragen om mee te denken in het creatieve proces
Toekomst Inleveren producten via Ephorus, archivering met feedback Gebruik rubrik voor beoordeling Inleveren video in beveiligde map op opleiding (office 365/OneDrive?) Herhalende trainingsmomenten docenten Beoordeling mede door werkveld (niet begeleider)