Studievoormiddag 05/03/2015 AAV in gecombineerd onderwijs aan gedetineerden Natalie De Baets Randy Samyn Liezelotte De Schryver Jana Vermeulen Roel Devinck
OVERZICHT 1.Setting 2.Methodiek 3.Materiaalontwikkeling 4.Evaluatie 5.Een blik op Primo (prison moodle)
1. SETTING AAV in Penitentiair Complex Brugge –Planning –Locatie –Cursisten Aanpak Belemmeringen / kansen Ingerichte modules –ICT – Nederlands – Wiskunde - FransICT – Nederlands – Wiskunde - Frans Samenwerking CVO’s en seniorennet (zie ook PRIMO) –CVO De Oranjerie en CVO Antwerpen –Seniorennet Vlaanderen: Vrijwilligers ter ondersteuning
2. METHODIEK 25% Contact – 75% Afstand – Vrijwillige extra begeleiding 2013/2014 –Projectmatige aanpak Verschillende modules in projecten aangeboden –Alle doelstellingen in 3 projecten 2014/2015 –Modulaire aanpak Thematisch modulaire structuur vanuit aanbeveling inspectie –Zie vorige slide en demo PRIMO
3. MATERIAALONTWIKKELING Aanpak –Leerplanstudie –Materiaalontwikkeling op papier –Aanvullend materiaal digitaal gebruik Digitaal – beperking PCB –Bijscholing + zelfontdekkend leren = grote tijdsinvestering –ICT coördinator (intern + extern) Tijdsinvestering –Beschikbare tijd < geïnvesteerde tijd –2 à 3x meer tijd nodig dan voorzien Interactiviteit –Demo Primo
4. EVALUATIE Eindtermen en basisdoelen –Hoe aan gewerkt? –PRIMO: doelstellingen per module Methode van evalueren –Formatief en summatief –Permanent Diepgang zelfstandigheid cursist –Begeleidend sturend zelfsturend
5. EEN BLIK OP PRIMO
EINDE
1. SETTING Trimester 1Trimester 2Trimester 3 PLANNING AAV in PCB Groep 1 --> start 1/9/2014ICT 1/2/360 ROELFrans 140 LIEZELOTTEFrans 240 LIEZELOTTE Nederlands M180 JANANederlands M2 80 RANDY/NATALIEWisk basis40 Groep 2--> start 5/1/2015 Frans 140 LIEZELOTTEWisk basis40 NATALIE ICT 1/2/360 ROEL Groep 3--> start 1/4/2015 Wisk basis40 NATALIE ICT 1/2/360 ROEL Gevorderden--> gestart 07/1/2014Wiskunde M1 80 Jana VermeulenNederlands M2 80 RANDY/NATALIEFrans 240 LIEZELOTTE van tot We starten 3 keer per schooljaar om instap nieuwe cursisten mogelijk te maken. Opletten voor - Doorstroom bestaande cursisten blijven behouden. - Opstart nieuwe cursisten mogelijk maken. - Diversiteit in niveau lkr wordt begeleider.