Dirigeren Hoe zet een dirigent zijn orkest aan het werk?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het maken van presentaties voor op de computer.
Advertisements

Kind in Ontwikkeling De ontwikkeling van een kind gaat in
Preminiemen in competitie Kristof De Loose 26 november 2012.
Basiselementen in een goede schoolslag (tips en tricks)
De vlag Pak elkaars polsen vast. Tenen tegen elkaar.
PSD Basisstructuren programmeren.
De patiënte staat recht, houdt de voeten gelijk en de schouders tijdens het meten recht. De patiënte geeft aan wanneer tijdens het meten het maximale van.
Bevrijdingsgrepen.
Boss RC-50 Guide Beats laten horen Beats aanpassen Instructie voor leerlingen Guide is één van de mogelijkheden met de Boss RC-50.
Scheidsrechtercursus
Copyright chiropraxie Devriese & Moyson
Welkom iPad of Laptop uit. Tassen tegen de achterwand s.v.p. Ga rustig zitten en wacht tot de les begint. Tafels staan opgestapeld, blaadje met pen ligt.
Uitleg notenschrift Hoe lees je noten? Hoe speel je die noten op een piano, gitaar of klokkenspel.
First ID project Samen werken aan een veilige omgeving Introductie voor Dio’s PNC.
Welkom (Tafels staan opgestapeld) Graag iPad en Laptop uit. Tassen tegen de achterwand s.v.p.
First ID project OVER-Y College Samen werken aan een veilige omgeving
Efficiënt leren typen.
Prisoner’s Dilemma een experiment.
Kwartet Dirigent Tekst Improvisatie spiegel. Vier rollen Dirigent: verzint code, telt af, voert eigen code uit en klapt daarna acht keer in de handen.
Dirigeren Op het bord staan opdrachten. Hoe zet een dirigent zijn orkest aan het werk?
Welkom allemaal! Tassen achter in het lokaal onder de tafels. Wacht dan stil en aandachtig op het begin van de les.
First ID project Huygens College Samen werken aan een veilige omgeving.
Gebaren als didactisch middel Gebaren kunnen een bijdrage leveren aan het klassenmanagement, aan het zichtbaar maken van kennis en bij het woordeloos communiceren.
Leg een steriel gaas op de wond zoals dit behoort.
Superfietser Moeilijk punt 10. Uit onze brochure Het oprijden van het marktplein is gevaarlijk. Wij stoppen, moeten het tegenliggend verkeer voorrang.
Tafelcursus U-10 & U-12.
Notenschrift test jezelf
en zitinstructie neemt u plaats op uw stoel en
SEKSUELE VOORLICHTING        "Mam, is het waar wat ik net van een meisje op school heb gehoord? vraagt een tienermeisje aan haar moeder.     "Komen baby's.
Tulpen tellen Dit is een voorbeeld van een les voor leraren die kinderen willen leren tellen, aan de hand van concreet materiaal. Doel: kinderen leren.
Workshop werken met de Rapucation ‘hulpmiddelen’.
Zaalhockey
Workshop werken met de Rapucation ‘hulpmiddelen’
Notenschrift test jezelf
Molecuulbouw en stofeigenschappen
Zet de telefoon aan en voer je pincode in.
Workshop klassenmanagement
Uitleg notenschrift Hoe lees je noten? Hoe speel je die noten op een piano, gitaar of klokkenspel.
Hoofdstuk 4 Vierde kleur
Vraag 1: welke sport wordt weergegeven met dit pictogram:
Zeppelin 1 We zaten met een zucht daar boven in de lucht
Dirigeren Wat doet een dirigent?. inhoudsopgave Wie laat ik spelen? Ga ik aftellen? Welke opdrachten kan ik geven? Hoe laat ik ze stoppen?
Module Grammatica K3 zinsontleding.
Module Grammatica K3 zinsontleding.
Ukelele Akkoorden en tabs
Piano Hoe vind je de juiste letter terug op een piano?
Hoe speel ik een tab op een basgitaar
DoeMeeDienst GemeenteGroeiGroep 28 februari 2016 Thema: Als kinderen andere wegen gaan…. Welkom!
Ukelele Snaar / positie Letter bij snaar / positie Akkoorden Akkoordenschema Tab.
Basisritme Meespelen met Song. Paradiddle Break YouTube
Notenschrift Hoe lees je noten? Hoe speel je noten op een piano of klokkenspel. Dit leren wij met het Formative Assessment programma. FAP.
Percussie Rondjes en kruisjes Ritme maken in een vierkwartsmaat. Hoog en laag toevoegen Ritme eerst noteren met rondjes en kruisjes, daarna met noten.
Gaten linkerhand, gaten rechterhand
Datum: Teamfunctie: Aanvallen Doelstelling technisch: Kappen,draaien en meenemen van de bal in combinatie met richtingsveranderingen Doelstelling.
Project Minipop.
Scheidsrechters- cursus
RITME 1 De namen van de noten. re - je ne Achtste noten
Verplaatsen met een rolstoel
Snijden met stanleymes
A B # Training : 7 Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
Het 24 spel.
Verdiepende coachcursus 2
Tot welke toestand kan een groot bloedverlies leiden?
DOKI’S HANDKLAPSPELLETJES
7e druk
KUN JE BOOSHEID ALTIJD ZIEN?
Klantgericht werken StudyEvent Mobiliteit in Beweging
Bijscholing Torhout VLINDERSLAG Bijscholing Torhout
Vouw het Bacteriebekje
Transcript van de presentatie:

Dirigeren Hoe zet een dirigent zijn orkest aan het werk?

inhoudsopgave Wie laat ik spelen? Welke opdracht geef ik ze? Hoe tel ik af? Hoe laat ik ze stoppen?

Wie laat ik spelen? Met één arm nodig je uit: Wijs met de rug van je hand de groep aan. Een deel van het orkest Het hele orkest

Welke opdracht geef ik ze? Met beiden handen laat je 1, 2, 3 of 4 vingers zien. NB bij meer vingers altijd vingers spreiden. NB bij drie vingers gebruik ik de duim en draai mijn hand om. Dit verwijst naar opdracht 1, 2, 3 of 4 op het bord

Hoe tel ik af? Afhankelijk van de maatsoort: Bij een vierkwart vier-, bij een driekwart drie tikken vooraf met twee vingers op je handpalm, op de tel daarna maak je het “Go” gebaar. Indien nodig maak je eerst het stiltegebaar. NB Herhaal tot de dirigent je vraagt te stoppen. “Go” gebaar: Met beide handpalmen naar boven wijs je met gestrekte armen in de richting van de groep.

Hoe laat ik ze stoppen? Toon hoog twee gestrekte armen met vuisten voorafgegaan door een soort “knoop”. NB: Gebruikelijk is om aan het eind van een zin of ritme te stoppen.