Centrumvisie Presentatie winkeliers/ eigenaren 15 September 2014
Wat u van mij mag verwachten Vooruitblik Terugblik Totstandkoming visie Toelichten visie In 15 minuten… 15 september 2014Presentatie centrumvisie 3
Vooruitblik Formele stappen: 15 september 2014Presentatie centrumvisie 4 Inclusief resultaten bijeenkomsten En dan….
Achteruitblik 1995:Opening Belcour (volledig verhuurd) 2008: Zeistenaren naar de kern 2009: Nota van Uitgangspunten 2012: VVKH 2013: Kerngroepadvies Raadsbesluit 2014:Uitwerking Raadsbesluit naar Visiedocument middels Visietafel 15 september 2014Presentatie centrumvisie 5
Visietafel 15 september 2014Presentatie centrumvisie 6 WINKELIERS BEWONERS VOORZITTER INVESTEERDERS + Facilitair: gemeente
Toelichting NJ: 15 september 2014Presentatie centrumvisie 7 20 jaar woonachtig in Zeist Actief sporter/ netwerker betrokken geraakt via Belcour Centrummanagement Zakelijk Zeist
TOELICHTING NJ 15 september 2014Presentatie centrumvisie 8 Stenen: Vastgoedeigenaar Geld: Financiering Commercieel onroerend goed Structureren Financieren Asset & Liability Management Leden visietafel zijn volledig vrijwillig en onbezoldigd 20 jaar woonachtig in Zeist Actief sporter/ netwerker betrokken geraakt via Belcour Centrummanagement Zakelijk Zeist
Begin bij het beginnen: doel Zeister centrum? 15 september 2014Presentatie centrumvisie 9 Ook over 20 jaar nog leuk winkelen in Zeist Voor wie: Zeistenaren en bewoners omliggende kleine kernen koopkrachtbehoud Profiel potentieel winkelend publiek bekend Omvang kerngebied te bepalen Rekening houden met: Uitkomst kerngroep (en dus alle discussies die daaraan vooraf gingen) Coalitieakkoord Onzekere toekomst
Daaruit volgt: 15 september 2014Presentatie centrumvisie 10 2πR = 500 meter ‘Strandstoel’ ongeveer 2,5km te groot leegstand Van strandstoel naar cirkel
Daaruit volgt: 15 september 2014Presentatie centrumvisie 11
Maar ook: 15 september 2014Presentatie centrumvisie 12
Daaruit volgt: 15 september 2014Presentatie centrumvisie 13
Daaruit volgt: 15 september 2014Presentatie centrumvisie 14
Daaruit volgt: 15 september 2014Presentatie centrumvisie 15
Daaruit volgt: 15 september 2014Presentatie centrumvisie 16
Daaruit volgt: 15 september 2014Presentatie centrumvisie 17
Stappen 15 september 2014Presentatie centrumvisie 18 Overige stappen en maatregelen kunnen direct starten MAAR Financiële middelen Timing Concrete invulling (groen/ bebouwing/ autoluw/…..) door professionals
Marketing 15 september 2014Presentatie centrumvisie 19 Herkenbare oproep Ondertitel die het unieke van Zeist moet benadrukken Passend bij Zeister kernwaarden Laden van de naam dient door stakeholders te gebeuren
DURF… 15 september 2014Presentatie centrumvisie 20
Dank