DIGITAL ANALYTICS TOOLS. 2 DIGITALE MEDIA - METEN.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
KWALITEITSZORG november 2012
Advertisements

Stilstaan bij parkeren Dat houdt ons in beweging
> Met websitestatistieken naar een betere website Rick Koopman.
De elektronische verzamelaanvraag Ruben Fontaine Markt- en Inkomensbeheer – dienst Aangiftes.
‘SMS’ Studeren met Succes deel 1
Wat was toen het grootste het grootste probleem van de van de FOD?
KLANTTEVREDENHEIDSONDERZOEK
De Ontvangst van de Koning
Presentatie cliëntenonderzoek. Algemeen Gehouden in december 2013 (doorlopend tot eind januari) DoelgroepVerzondenOntvangen% LG wonen en dagbesteding.
NEDERLANDS WOORD BEELD IN & IN Klik met de muis
WAAROM? Onderzoek naar het meest geschikte traject voor de verlenging tot in Sint-Niklaas van het bestaande fietspad naast de Stekense Vaart en de Molenbeek.
1 Resultaten marktonderzoek RPM Zeist, 16 januari 2002 Door: Olga van Veenendaal, medew. Rothkrans Projectmanagement.
November 2013 Opinieonderzoek Vlaanderen – oktober 2013 Opiniepeiling Vlaanderen uitgevoerd op het iVOXpanel.
Uitgaven aan zorg per financieringsbron / /Hoofdstuk 2 Zorg in perspectief /pagina 1.
MMNM 2011 Marketingcommunicatie.
Personalisatie van de Archis website Naam: Sing Hsu Student nr: Datum: 24 Juni 2004.
1 COVER: Selecteer het grijze vlak hiernaast met rechtsklik & kies ‘change picture’ voor een ander beeld of verwijder deze slide & kies in de menubalk.
Global e-Society Complex België - Regio Vlaanderen e-Regio Provincie Limburg Stad Hasselt Percelen.
 Deel 1: Introductie / presentatie  DVD  Presentatie enquête  Ervaringen gemeente  Pauze  Deel 2 Discussie in kleinere groepen  Discussies in lokalen.
Confidential & Proprietary Copyright © 2007 The Nielsen Company INNOVATIE Tracking Februari 2007.
Toepassingen op regressie
STAPPENPLAN GRAMMATICUS.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
De Gouden Glans van MaS Effecten van maatschappelijke stages voor stagebiedende organisaties in Amsterdam.
Een Concert van het Nederlands Philharmonisch Orkest LES 4 1.
INITIATIE DEFINITIESELECTIECONCIPIËREN INBEDDING IN ORGANISATIE ONDERHOUD Opdrachtgever/ Projectleider Eigenaar Architect en zijn team Stakeholders INITIATIEDEFINITIESELECTIECONCIPIËRENINBEDDINGONDERHOUD.
Een optimale benutting van vierkante meters Breda, 6 juni 2007.
Kb.1 Ik leer op een goede manier optellen en aftrekken
Tevredenheids- enquête 2012 P. Grouwels Inleiding Mogelijke antwoorden: Zeer goed: 4 sterren ****: volledig tevreden; Goed: 3 sterren ***:
© BeSite B.V www.besite.nl Feit: In 2007 is 58% van de organisaties goed vindbaar op internet, terwijl in 2006 slechts 32% goed vindbaar.
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
Nooit meer onnodig groen? Luuk Misdom, IT&T
EVEN HELDER KRIJGEN EVEN DE VRAAG HEEL HELDER KRIJGEN VOORDAT JE ZOMAAR AAN DE SLAG GAAT?
FOD VOLKSGEZONDHEID, VEILIGHEID VAN DE VOEDSELKETEN EN LEEFMILIEU 1 Kwaliteit en Patiëntveiligheid in de Belgische ziekenhuizen anno 2008 Rapportage over.
Elke 7 seconden een nieuw getal
Softwarepakket voor het catalogeren en determineren van fruitsoorten
1 introductie 3'46” …………… normaal hart hond 1'41” ……..
Oefeningen F-toetsen ANOVA.
Tevreden over de VDAB? 1.Vóór het meten 2.Het meten en rapporteren 3.Het verbeteren 4.De resultaten 5.Mensen en meten.
Wat levert de tweede pensioenpijler op voor het personeelslid? 1 Enkele simulaties op basis van de weddeschaal B1-B3.
1 WIJZIGINGEN UNIEK VERSLAG. 2 Agenda Verbeteringen Veranderingen formulieren Praktische herinneringen Nieuwe formulieren Sociale en culturele participatie.
In dit vakje zie je hoeveel je moet betalen. Uit de volgende drie vakjes kan je dan kiezen. Er is er telkens maar eentje juist. Ken je het juiste antwoord,
Seminarie 1: Pythagoreïsche drietallen
Afrika: Topo nakijken en leren.
2009 Tevredenheidsenquête Resultaten Opleidingsinstellingen.
Ben Bruidegom 1 Sequentiële schakelingen Toestand uitgang bepaald door:  ingangen;  vorige toestand uitgang.
ribwis1 Toegepaste wiskunde – Differentieren Lesweek 7
Inger Plaisier Marjolein Broese van Groenou Saskia Keuzenkamp
Cijfers Zorg en Gezondheid
EFS Seminar Discriminatie van pensioen- en beleggingsfondsen
Hoe gaat dit spel te werk?! Klik op het antwoord dat juist is. Klik op de pijl om door te gaan!
Eerst even wat uitleg. Klik op het juiste antwoord als je het weet.
Op reis naar een dierentuin
Hartelijk welkom bij de Nederlandse Bridge Academie Hoofdstuk 7 De 2 ♦ /2 ♥ /2 ♠ en de 2 ♣ -opening 1Contract 2, hst 7.
Hartelijk welkom bij de Nederlandse Bridge Academie Hoofdstuk 9 Het eerste bijbod 1Contract 1, hoofdstuk 9.
17/08/2014 | pag. 1 Fractale en Wavelet Beeldcompressie Les 5.
17/08/2014 | pag. 1 Fractale en Wavelet Beeldcompressie Les 3.
Niet- rokersfaciliteiten in de Horeca. Bron: OIVO Rookvrije plaatsen? 25% 34% 31% 10% Moeilijk Eerder moeilijk Eerder gemakkelijk Gemakkelijk - 59% +
STIMULANS KWALITEITSZORG juni 2014.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
In opdracht van NOC*NSF
Opzet van het onderzoek Bekendheidsniveau’s Bron van reclamebekendheid
Waar gaat het nou toch om?!
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
Zo zit dat met uw pensioen!
1 Week /03/ is gestart in mineur De voorspellingen van alle groten der aarden dat de beurzen zouden stijgen is omgekeerd uitgedraaid.
Openbaar je talent Service public, talent particulier.
23 mei 2013 Bodegraven vanaf hoofdstuk 6: hoofdst.1: de wijsheid van de wereld hoofdst.2: de wijsheid van God hoofdst.3: Gods akker en Gods bouwwerk.
ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA
Transcript van de presentatie:

DIGITAL ANALYTICS TOOLS

2 DIGITALE MEDIA - METEN

GOOGLE ANALYTICS WAT IS HET? 3 DIGITALE MEDIA - METEN Een marketinginstrument, geen exact meetinstrument Minute to learn, lifetime to master Gratis

GOOGLE ANALYTICS WAT IS HET? 4 DIGITALE MEDIA - METEN HELPT ONS -Oorsprong van bezoekers -Bezoekersgegevens -Bekeken pagina’s -Ondernomen acties

GOOGLE ANALYTICS WAT IS HET? 5 DIGITALE MEDIA - METEN MEET -Bezoekers meten -Bezoekers begrijpen -Website verbeteren -Campagnes verbeteren

GOOGLE ANALYTICS HOE WERKT HET? 6 DIGITALE MEDIA - METEN

GOOGLE ANALYTICS HOE WERKT HET? 7 DIGITALE MEDIA - METEN

GOOGLE ANALYTICS HOE WERKT HET? 8 DIGITALE MEDIA - METEN ga(‘send’, ‘pageview’); Hits Sessions Users

GOOGLE ANALYTICS HOE WERKT HET? 9 DIGITALE MEDIA - METEN HITS -Huidige pagina -Vorige pagina -Tijdstip -Speciale acties

GOOGLE ANALYTICS HOE WERKT HET? 10 DIGITALE MEDIA - METEN SESSION Pageview Hit Event Hit Event Hit Pageview Hit Pageview Hit 30 mins Session starts Session ends Hits Sessions Users

GOOGLE ANALYTICS HOE WERKT HET? 11 DIGITALE MEDIA - METEN SESSION -Bron -Technische/demografische gegevens -Pagina’s/tijd op site

GOOGLE ANALYTICS HOE WERKT HET? 12 DIGITALE MEDIA - METEN Hits Sessions Users

GOOGLE ANALYTICS HOE WERKT HET? 13 DIGITALE MEDIA - METEN COOKIES -Nieuwe/terugkerende bezoeker -Originele bron -(Tijd sinds) laatste bezoek -Aantal bezoeken

GOOGLE ANALYTICS BASISFUNCTIONALITEITEN 14 DIGITALE MEDIA - METEN

GOOGLE ANALYTICS BASISFUNCTIONALITEITEN 15 DIGITALE MEDIA - METEN

GOOGLE ANALYTICS BASISFUNCTIONALITEITEN 16 DIGITALE MEDIA - METEN

GOOGLE ANALYTICS BASISFUNCTIONALITEITEN 17 DIGITALE MEDIA - METEN

GOOGLE ANALYTICS BASISFUNCTIONALITEITEN 18 DIGITALE MEDIA - METEN

GOOGLE ANALYTICS BASISFUNCTIONALITEITEN 19 DIGITALE MEDIA - METEN

WIE ZIJN MIJN BEZOEKERS? 20 DIGITALE MEDIA - METEN

GOOGLE ANALYTICS WIE ZIJN MIJN BEZOEKERS? 21 DIGITALE MEDIA - METEN

GOOGLE ANALYTICS WIE ZIJN MIJN BEZOEKERS? 22 DIGITALE MEDIA - METEN

GOOGLE ANALYTICS WIE ZIJN MIJN BEZOEKERS? 23 DIGITALE MEDIA - METEN

GOOGLE ANALYTICS WIE ZIJN MIJN BEZOEKERS? 24 DIGITALE MEDIA - METEN

GOOGLE ANALYTICS WIE ZIJN MIJN BEZOEKERS? 25 DIGITALE MEDIA - METEN

GOOGLE ANALYTICS WIE ZIJN MIJN BEZOEKERS? 26 DIGITALE MEDIA - METEN

GOOGLE ANALYTICS WIE ZIJN MIJN BEZOEKERS? 27 DIGITALE MEDIA - METEN

GOOGLE ANALYTICS WIE ZIJN MIJN BEZOEKERS? 28 DIGITALE MEDIA - METEN

GOOGLE ANALYTICS WIE ZIJN MIJN BEZOEKERS? 29 DIGITALE MEDIA - METEN

HOE KOMEN DE BEZOEKERS OP MIJN WEBSITE? 30 DIGITALE MEDIA - METEN

GOOGLE ANALYTICS HOE KOMEN DE BEZOEKERS OP MIJN WEBSITE? 31 DIGITALE MEDIA - METEN

GOOGLE ANALYTICS HOE KOMEN DE BEZOEKERS OP MIJN WEBSITE? 32 DIGITALE MEDIA - METEN REFERRAL -Verwijzende website -Website URL -Pagina met link -Banners zonder campagne gegevens

GOOGLE ANALYTICS HOE KOMEN DE BEZOEKERS OP MIJN WEBSITE? 33 DIGITALE MEDIA - METEN ORGANIC SEARCH -Zoekmachines -Gratis resultaten -Niet gelinkte Adwords Account -Niet getagde zoekmachineadvertenties

GOOGLE ANALYTICS HOE KOMEN DE BEZOEKERS OP MIJN WEBSITE? 34 DIGITALE MEDIA - METEN PAID SEARCH -Zoekmachines -Google Adwords Advertenties -Getagde zoekmachineadvertenties

GOOGLE ANALYTICS HOE KOMEN DE BEZOEKERS OP MIJN WEBSITE? 35 DIGITALE MEDIA - METEN CAMPAIGNS -Banners -Nieuwsbrieven -Tags toevoegen aan links -URL builder februari&utm_source=nieuwsbrief&utm_medium=

GOOGLE ANALYTICS HOE KOMEN DE BEZOEKERS OP MIJN WEBSITE? 36 DIGITALE MEDIA - METEN DIRECT -Manuele URL ingave -Bookmark -Link in mail/programma -Geen bron beschikbaar

WAT DOEN DE BEZOEKERS OP MIJN WEBSITE? 37 DIGITALE MEDIA - METEN

GOOGLE ANALYTICS WAT DOEN BEZOEKERS OP MIJN WEBSITE? 38 DIGITALE MEDIA - METEN

GOOGLE ANALYTICS WAT DOEN BEZOEKERS OP MIJN WEBSITE? 39 DIGITALE MEDIA - METEN

GOOGLE ANALYTICS WAT DOEN BEZOEKERS OP MIJN WEBSITE? 40 DIGITALE MEDIA - METEN

GOOGLE ANALYTICS WAT DOEN BEZOEKERS OP MIJN WEBSITE? 41 DIGITALE MEDIA - METEN

ZIJN DE BEZOEKERS SUCCESVOL? 42 DIGITALE MEDIA - METEN

GOOGLE ANALYTICS ZIJN DE BEZOEKERS SUCCESVOL? 43 DIGITALE MEDIA - METEN CONVERSIES -Contactformulier -Offerteaanvraag -Inschrijving nieuwsbrief -Registratie -Specifieke pagina -Event -Tijd op website -Aantal bekeken pagina’s

GOOGLE ANALYTICS ZIJN DE BEZOEKERS SUCCESVOL? 44 DIGITALE MEDIA - METEN

GOOGLE ANALYTICS ZIJN DE BEZOEKERS SUCCESVOL? 45 DIGITALE MEDIA - METEN

GOOGLE ANALYTICS ZIJN DE BEZOEKERS SUCCESVOL? 46 DIGITALE MEDIA - METEN

GOOGLE ANALYTICS ZIJN DE BEZOEKERS SUCCESVOL? 47 DIGITALE MEDIA - METEN

48 DIGITALE MEDIA - METEN

FACEBOOK HOE WERKT HET? 49 DIGITALE MEDIA - METEN

FACEBOOK HOE WERKT HET? 50 DIGITALE MEDIA - METEN

FACEBOOK HOE WERKT HET? 51 DIGITALE MEDIA - METEN

FACEBOOK HOE WERKT HET? 52 DIGITALE MEDIA - METEN

FACEBOOK HOE WERKT HET? 53 DIGITALE MEDIA - METEN

FACEBOOK HOE WERKT HET? 54 DIGITALE MEDIA - METEN

FACEBOOK HOE WERKT HET? 55 DIGITALE MEDIA - METEN

FACEBOOK HOE WERKT HET? 56 DIGITALE MEDIA - METEN

FACEBOOK HOE WERKT HET? 57 DIGITALE MEDIA - METEN

FACEBOOK HOE WERKT HET? 58 DIGITALE MEDIA - METEN

FACEBOOK HOE WERKT HET? 59 DIGITALE MEDIA - METEN

FACEBOOK HOE WERKT HET? 60 DIGITALE MEDIA - METEN

FACEBOOK HOE WERKT HET? 61 DIGITALE MEDIA - METEN

FACEBOOK HOE WERKT HET? 62 DIGITALE MEDIA - METEN

FACEBOOK HOE WERKT HET? 63 DIGITALE MEDIA - METEN

FACEBOOK HOE WERKT HET? 64 DIGITALE MEDIA - METEN

FACEBOOK HOE WERKT HET? 65 DIGITALE MEDIA - METEN

FACEBOOK HOE WERKT HET? 66 DIGITALE MEDIA - METEN

FACEBOOK HOE WERKT HET? 67 DIGITALE MEDIA - METEN

68 DIGITALE MEDIA - METEN

TWITTER TWITTER ANALYTICS 69 DIGITALE MEDIA - METEN TWEETACTIVITEIT: aantal weergaven en interacties - Wees alert wanneer je tweet: welke dagen en uren genereren de meeste interacties? - Analyseer de frequentie van je tweets en leer eruit. - Kom te weten wat werkt en wat niet: wat is de ideale de lengte of call to actions van je tweets ? hoe best hyperlinks en foto’s inzetten? Ect.

TWITTER TWITTER ANALYTICS 70 DIGITALE MEDIA - METEN

TWITTER TWITTER ANALYTICS 71 DIGITALE MEDIA - METEN VOLGERS: evolutie van het aantal volgers, hun interesses, waar wonen ze, geslacht, wie volgen ze nog? - Sluit dit aan met je doelgroep? Moet je de tweets aanpassen? - Komt hun geografische spreiding overeen met je doelen? - Krijg een beeld van de concurrentie.

TWITTER TWITTER ANALYTICS 72 DIGITALE MEDIA - METEN

TWITTER TWITTER ANALYTICS 73 DIGITALE MEDIA - METEN

TWITTER ANDERE TOOLS 74 DIGITALE MEDIA - METEN TweepsMap Die je een gedetailleerd overzicht geeft van de locatie van je volgers. Het geeft je onder meer ook een info over je niet-actieve twitter volgers; SocialBro Uitgerust met een degelijke analytics dashboard en een aantal interessante tools zoals ‘best time to tweet’.

75 DIGITALE MEDIA - METEN

YOUTUBE YOUTUBE ANALYTICS 76 DIGITALE MEDIA - METEN KIJKERSPUBLIEK - Weet wie je kijkers zijn. - Ontdek hoe je video’s gevonden worden. - Weet waarom kijkers komen en gaan. - Weet hoeveel video’s elke kijker bekijkt.

YOUTUBE YOUTUBE ANALYTICS 77 DIGITALE MEDIA - METEN BETROKKENHEID - Weet waarom kijkers zich abonneren. - Weet hoe effectief je aantekeningen zijn. - Weet hoe je fans op je video’s reageren.

YOUTUBE YOUTUBE ANALYTICS 78 DIGITALE MEDIA - METEN