Presentatie Bijeenkomst 2

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Schrijfdossier of schrijfportfolio?
Advertisements

Rekenen met muzieknoten
Het tweede werkstuk.
Kunst *nienke*.
Leesbevordering en taalbevordering in de basisschool
Concept visie MFA oost Studiemiddag 9 maart 2010 Ilse van Hal.
Kunst Gemaakt door mila.
Redactioneel schrijven Les 2
Beroepsproduct Domeinverdieping Owe 62 Heidi van Cuijk 2010/2011
[In de voor u liggende presentatie zijn de foto’s verwijderd. Het beeldboekje met foto’s verschijnt in het najaar 2010] Presentatie beeldboekje: inspirerende.
Leerprincipe 4 Zorg voor afwisseling Het gaat er niet om hoe
Media & Creativiteit Jaar 1 les 8 Het creatieve proces.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail:
Kunst.
Social Media.
Meervoudige intelligentie
Onderzoeksvraag Op welke wijze beïnvloedt cultuur informatieoverdracht en hoe kunnen wij deze overdracht beïnvloeden? Wat zijn culturele struikelblokken?
Presentatie Bijeenkomst 4
Presentatie Bijeenkomst 1
Training Basisvaardigheden voor Mentoren
Presentatie Bijeenkomst 3
voor familie en vrienden van
Presenteren en communiceren
Jeannette van Nieuwkoop
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Liefde en relaties.
Welkom bij de derde bijeenkomst van Familie (in)zicht
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Het perspectief van de oudere
Communicatie 2 Docent: Johan v.d. Sloot Kwartaal: 1 Les: 3 – week 4 Kamer: L
Module ‘Kijken naar Kinderen’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 6 Pascal van Schajik.
Madeleine Meurs Med.hr.nl/meurm Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 1.
Communicatie 2 Docent: Johan v.d. Sloot
Kijken naar Kinderen Week 4
Thema 2, week 1.7 Leerlingkenmerken Meervoudige intelligenties 13 oktober 2014 Periode 1 KOP
Pedagogische theorieën
Docent: Hans Bruning.
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 3, week 1.5, Schooljaar Klas: VQR2C Docent: Madeleine Meurs.
Wjk.
Kijken naar Kinderen Week 4
Levenslooppsychologie werkcollege 4 Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hro.nl/vrije
Sowebatraining bovenbouw. Doel van de Sowebalessen! Het aanleren van sociaal competent gedrag en de daarbij behorende vaardigheden Het aanleren van sociale.
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
Talentgebieden – Interesses –Leervoorkeuren
ICC Module Cultuur in de Spiegel Bijeenkomst 1 Datum Naam trainer / instelling.
23 november  Doelen  Ophalen voorkennis Samenwerkend Leren  Jouw lessen: Activerende Didactiek  Opdracht verwerken theorie  Afronding ◦ Huiswerk.
Doelstellingen Nieuwsbegrip Motiverend begrijpend lezen Uitbreiding van kennis van de wereld Transfer.
ICC Module Meervoudige Intelligenties Bijeenkomst 1 Datum Naam trainer / instelling.
Meervoudige Intelligentie theorie (Gardner)
Creatief schrijven. Programma -Inkomopdracht: elektriciteit -Opdracht 1: jouw ideale vakantiedag -Opdracht 2: verplaats je in een ander Wat gaan we leren?
6 interactievaardigheden
Respect is…………… De ander de ruimte geven, maar ook zelf die ruimte mogen innemen. Dat betekent dat je open staat voor de ander, hoe.
LES 3 LESMODULE LAAGGELETTERDHEID
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Taal- en Interactievaardigheden in de Kinderopvang
Module 2 Na de diagnose: Steun vinden bij elkaar
Gesprekstechnieken Hoofdstuk 17 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
Alle kinderen gemotiveerde lezers
Nee Zeggen!.
Hoe schrijf je een recensie?
Ik heb mijn boek uit… Wat nu?.
Begeleiden Les 5.
Angerenstein: Methodiek en begeleiden Thema: 11
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
De praktijk: kinderen van 0 tot 4 jaar
Les 5: Verbale communicatie
KUN JE BOOSHEID ALTIJD ZIEN?
Doelen Aan het einde van de les weten jullie:
Transcript van de presentatie:

Presentatie Bijeenkomst 2

Iedereen is anders

Onderwerpen bijeenkomst 2 Opening Bespreken huiswerk Sociale en emotionele ontwikkeling Sensitieve responsiviteit Pauze Meervoudige intelligentie Jongens versus meisjes Huiswerk

Huiswerkbespreking Hoe was de opdracht? Hoe was het om te observeren? Hoe was het activiteitenboek? Hoe ging de uitvoering? Wat heb je anders gedaan nu je respect moest hebben voor de autonomie van de kinderen? Merkte je verschil met anders? Wat ging goed? Wat ging minder goed? Tips en trucs?

Sensitieve responsiviteit Wat valt je bij beiden op aan de manier van begeleiden? Wat vindt je van deze manier van begeleiden? Past dit bij jouw manier van begeleiding?

Meervoudige intelligentie 8 intelligenties: woordknap: taal, verhalen, gedichten rekenknap: logisch denken, problemen oplossen, cijfermatig beeldknap: tekenen, schilderen, goed richtingsgevoel muziekknap: muziek maken, luisteren en herkennen beweegknap: lichamelijke inspanning, knutselen, fysieke ervaringen natuurknap: planten, dieren, natuurlijke omgeving mensknap: zorgen voor en werken met anderen, communiceren zelfknap: eigen gevoelens, alleen zijn, fantasieën

Huiswerk Maak tweetallen. Zoek allebei in het activiteitenboek een activiteit uit over sociale ontwikkeling of over emotionele ontwikkeling, passend bij je eigen groep. Voer allebei de activiteit uit op een andere manier: De één let sterk op om sensitief te begeleiden. Bedenk van tevoren waar je op kan letten en aandacht aan kan besteden. De ander besteed hier weinig aandacht aan in de | uitvoering. Voer allebei de activiteit uit in je groep. De ander observeert. Observeer bij elkaars opdracht en schrijf allebei een kort verslagje over de activiteiten. Verwerk hierin de volgende punten: Wat viel je op tijdens de activiteit? Hoe reageerden de kinderen op jouw begeleiding? Tips en trucs voor sensitief begeleiden.

Samenspel op de BSO is een product van SDK kinderopvang en CED groep en wordt mogelijk gemaakt door agentschap SZW