MyPortfolio Jetske Strijbos

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ontwikkeltraject Eigentijds Beoordelen in het Onderwijs (EBO)
Advertisements

Symposium “Leer- en Innovatiecentrum”
Diploma’s en waarderingslijsten vanuit
Acadoo ’s Best Practice NIOC April 2002 Marion van den Kroonenberg.
LLB (met LEV) Kwalificeren van ontwikkeling
eDiViDe: een leerplatform op afstand voor digitaal ontwerp
Industriële Chemie VWO 6
Mentorendag 28 oktober 2009.
OOF 2010/17 Adviesraadvergadering 2, 02/09/2011 OOF Project 2010/17 Portfolio- en competentiegestuurd onderwijs binnen de Toledo leeromgeving (PCOO)
Toledo en de resultaten van het onderzoek door IBM Wim Machiels.
LVSO. Leuvense Vereniging voor Student- Onderzoekers Spreekbuis voor en door Studenten / Student-Onderzoekers.
Herinrichting openbare ruimte project Van Ballegooijsingel
Wetenschapspark Waterschei:
Casus: Master Verpleegkunde en vroedkunde Prof. W. Sermeus K.U.Leuven
Taal en rekenen: Barrière in de Entree?
Praktijkvoorbeeld Vversterk in de Pabo Fontys Pabo Tilburg
ARBEIDSMARKT Op zoek naar ‘De Steen der Wijzen’ Transitie van student naar medewerker Roel Spaenhoven 22/10/13Hink Stap Sprong.
LAWSoc. Wet.PPW diensthoofd PPW stagiaire Decaan Adm. Dir. Vice-decaan onderwijs ZAP Prog.dir./progr. verantw. Studietrajectbegeleiding Studiebegeleiding.
22/04/2010 AMF-project: Werk maken van werkstudenten.
The secrets of an auditorium
Taaltesten en taalcursussen voor Erasmusstudenten
Bachelor in de godgeleerdheid en de godsdienstwetenschappen Verkort programma.
Webcolleges Internationaal belicht Studiedag OOF-project 13 september 2011.
Aleksandras Stulginskis University - March 22, 2012 Nabeschouwing Teaching: Home and Away Prof. Dr. Luc François.
Blariacumcollege Conferentie Inductie. Missie en visie Persoonlijke aandacht Sportactief zijn Kwaliteit leveren Onderzoekende houding.
SLC – invoeren hogeschoolbrede 0-meting Competentie: leervaardigheid, ‘eigen leerproces vormgeven’ (ondernemend: ….hij beschikt over een initiatiefrijke.
Introductie 28/07/2014 Digitaal Archief Vlaanderen.
Veldhoven, BTG ESB&I, Onderwijscatalogus als basis voor onderwijslogistiek.
Videodossier ICLON,I.Steen. Opbouw -Introductie -Vraaggesprek -Resultaat.
Verbinding opleiding en praktijk
Verbinden van Onderwijs en Onderzoek Inleiding in de methode
PEDAGOGISCHE STAGE Plantijn Hogeschool.
Wat is de meerwaarde van een elektronische leeromgeving?
Bert Lichtenberg - NIOC 2002
W AT ALS …. S EKSUELE EN RELATIONELE ONTWIKKELING Groep 10 Gedrags-en maatschappijwetenschappen Isabelle Rots.
Nearshoring in het onderwijs Softwareontwikkeling met Oost-Europese studenten HBO-I Docentendag 2010 Claar van der Does Bedrijfskundige Informatica Hogeschool.
Engineeringscompetenties van Technische Bedrijfskunde
Niet kijken naar beperkingen maar naar kansen!
Project Focus-Fontys 'Het mes snijdt aan twee kanten'
Het portfolio van een Educatief Multimediaal Ontwikkelaar
E-portfolio UM Blackboard GG groep Nederland Universiteit Maastricht
Tussenstand 19 mei 2011 De laatste hordes. Overzicht Stand van zaken werkpakketten Wat blijft er nog te doen Stadia van implementatie Vragen.
Naar een e-depot voor Overijssel E-depot Overijssel / 2 oktober 2013 Aanleiding Wat gaan we doen? Hoe ver zijn we? En hoe nu verder?
Opschaling weblectures: Eerste stappen Bas Bergervoet en Stijn van Laer Onderwijstechnologen bij LIMEL en DOO SURF SIG Media & Education
Opdracht wetenschappelijke review leerlingenbegeleiding
Leidraad bij het geïntegreerd toetsen van eindcompetenties bij zij-instromers lerarenopleiding UITZIGT (SoE 2010/26) Penvoerende instelling: KHLeuven Projectpartners:
Comorbiditeit in de praktijkprojecten Diseasemanagement Chronische Ziekten 1.
Gebruik van video in de stagebeoordeling
Extra coaching niveau 2 studenten ‘Hoe lastige klanten hun weg vinden op school.’ 29 januari 2015.
Van ICT-tool naar ICT-leerlijn.  : invoering leergebied overschrijdende eindtermen  : ICT-tool in onze SG met jaarlijkse ‘check-up’
Presentatie Fontys Pabo Limburg 30 november jaar 4C-ID model
Studieloopbaancoaching
Administratie inrichten Van bouwstenen tot instructie schrijven.
ISBI Inge Vervoort – Toonmoment ISBI – 12/10/2012 Integrale Studentenbegeleiding Bij Internationalisering.
Leeruitkomsten, LOT en flexibilisering
OOF 2010/17 Adviesraadvergadering 1, 01/12/2010 OOF Project 2010/17 Portfolio- en competentiegestuurd onderwijs binnen de Toledo leeromgeving (PCOO)
OOF 2010/17 Adviesraadvergadering 3, 20/04/2012 OOF Project 2010/17 Portfolio- en competentiegestuurd onderwijs binnen de Toledo leeromgeving (PCOO)
BRITE-Oil Serge Tavernier Imanol Michelena
Vlaams Parlement, Brussel 10 december 2015 Onderzoeksresultaten en beleidsrelevantie.
Samen ontwerpen van een toekomstgerichte en authentieke toetsstrategie Eveline Vinois, Ilse Ruys, Veerle Martens Meer info?
Monitoring en evaluatie Onderzoekslijn 1. Monitoring Ruimte Vlaanderen Onderzoekslijn 2. Evaluatie van ruimtelijk beleid Partners:  KU Leuven SADL, IO.
OOF 2010/17 ALTUS Seminarie, 06/03/2012 OOF Project 2010/17 Portfolio- en competentiegestuurd onderwijs binnen de Toledo leeromgeving (PCOO)
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Daphne Keller 30 augustus 2017
Sprekende Powerpoint-presentaties
Lectora als ontwikkeltool voor interactieve multimedia programma’s
Grassrootsproject IMPULS digitaal.
40 jaar Bestuurskunde in Twente Grenzeloos Bestuur
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Portfolio, Logboek en Casus
Transcript van de presentatie:

MyPortfolio Jetske Strijbos

MyPortfolio 2010-2012 Partners: Doel: Resultaat: ontwerp KU Leuven (GEN) UCLL (KHLeuven-G&T) Odisee (HUBrussel-H&B) Toledoteam (ICTS) Doel: Zelfsturing Zelfreflectie Interactieve coaching Competentiegestuurd Multi-actor Dynamiek Werklastvermindering Resultaat: ontwerp

MyPortfolio taak competentietaak webformtaak Scoren competentie/ indicator Schaal + beschrijving Tekst Documenten competentietaak taak Vraagvormen Taakdelen per actor webformtaak 0/1 Multi-attempt 0/1 Forwardable https://videolab.avnet.kuleuven.be/video/?id=ab0b091f953e2c69c94e0d88c273edad&height=388&width=640&autostart=false

MyPortfolio 2012-heden Partners: Doel: Methode: KU Leuven (GEN) UCLL (KHLeuven-G&T) Odisee (HUBrussel-H&B) Toledoteam (ICTS) Doel: Implementatie in Toledo Methode: Fasering cluster 1  5 Klankbordgroep Test Voedings- en dieetkunde Verpleegkunde

Case Voedings- en dieetkunde Portfolio Toledo  MyPortfolio (2013) Stage- en professionaliseringsportfolio: Competentietaak: (zelf)evaluatie stage Webformtaken: documentatie, reflectieverslag, Opstart: Concept: opleiding Local admin: ICTS Ervaringen: Studenten ++ Docenten + (na kinderziekten) Argumenten: Eenvoudige navigatie ‘Studentvolgsysteem’ voor selectie competenties Maatwerk Interactie

MyPortfolio Andere case: Randvoorwaarden: Toekomst: Verpleegkunde (2014): Digitaliseren van reflectieportfolio Randvoorwaarden: Nood in de opleiding Sterk onderwijskundig concept Een trekker Tijd voor opstart Wenselijk: kleinschalige start Toekomst: ICTS: uitbreiden functionaliteiten, incl. local admin Afstemming binnen opleiding (meerdere OPO’s: competenties, schalen,…) Nieuwe opleidingen: Chemie, Biomedische laboratoriumtechnologie (2015)