Algemene administratie van de Patrimoniumdocumentatie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Welke stappen moet u zetten om op tijd gereed te zijn? Voorlichtingsbijeenkomst MKB Nederland Helvoirt 12 juni 2012 Gaston Aussems.
Advertisements

Patrimoniale GeomaticaCel1 BeSt …PatrIS Michel Van Acker Frederic Mortier.
Gratis computerinitiatie in uw buurt BLMvzw Digidak | Evence Coppéelaan 91| 3600 Genk blmgenk.be | |
26/02/2011 Federale Overheidsdienst FINANCIEN E-ID / My Minfin / TAX-ON-WEB 2011 Kuurne Jan Viaene.
Nieuwe regelgeving geattesteerde kadervorming
FEWEB ON TOUR 20 oktober 2011 Testimonial An Verschooten – Legal Online Stepstones bij de opstart van een webshop
Economic Operators Registration and Identification
Beheer van gebruikers en groepen lancering DSH Leuven 2-feb-2009 Jan Vangrinsven.
De Algemene Administraties
Les 2 – Planmatig en gefaseerd veranderen
Dé complete online werkplek met de kracht van Office 365
Sociale dumping en deloyale concurrentie Probleemstelling en maatregelen van de huidige regering.
LA CONTRIBUTION DU PROJET EXPERTS DU VÉCU AU SEIN DES SERVICES PUBLICS FÉDÉRAUX Project Ervaringsdeskundigen binnen de federale overheid Middagatelier.
Paperless Douane en Accijnzen en Vereenvoudigde procedures
VLEKHO-HONIM Informatiesessie Master Fiscale Wetenschappen Maa ndag 18 februari 2013
VLEKHO-HONIM Informatiesessie Master Fiscale Wetenschappen Dins dag 25 februari 2014
P. 1Titel van de presentatie 18/07/02 Organisatiestructuur Patrimonium documentatie Patrimonium diensten & Niet-fiscale Invordering.
Wat is Certipost?.
P. 1Titel van de presentatie 18/07/02 Organisatiestructuur Patrimonium documentatie Rechtszekerheid.
EDRL infodag Lokale besturen Voorstelling Middle Office AO in het kader van EDRL.
samenhang Resultaten Processen Persoon Wat het oplevert Wat je doet:
BPR van het Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen
E. Nezer SLA-actieplan teneinde de termijnen voor de invoering van de bijwerkingen te verkorten.
P. 1Titel van de presentatie 18/07/02 OrganisatiestructuurPatrimoniumdocumentatie Opmetingen & Waarderingen.
 Opdracht van de federale overheid  Georganiseerd door het OCMW  Dit in iedere stad  Gemeubelde woning  Basisbehoeften  OCMW zorgt ook voor sociale.
Vlaamse Belastingdienst. 1.Voornaamste taken 2.Missie 3.Samenwerking met klachtendienst Vlaamse Belastingdienst.
Vlaamse Belastingdienst (VLABEL)
Digiflow - Télémarc Uitrol naar OCMW’s
Agenda Gebruikersdag Digitaal Sociaal Huis Vera – 23 april 2009 Voorstelling Cevi/Logins Voordelen samenwerking Vera – Cevi/Logins Demo eLoket ®
Leiderschap en organisatie
Economie in de bovenbouw
Voorstelling Juridische Dienst
F onds voor de M edische O ngevallen 1. OVERZICHT 1.Procedure; 2.Structuur; 3.Contactgegevens. 2.
Herinrichting van de N253: fase 1 onteigeningen
Moreel Beraad in het Sociaal Domein
Doelstellingenmanagement Ronde tafel - 23 oktober 2014.
Workshop Werken met een P.O.P. vrijdag 26 september 2014
Werken bij AADA Structuur van de administratie Jobaanbod Profiel – vereisten.
Financiële Markten en Diensten
Core business : Grote, georganiseerde fiscale fraude bestrijden.
Ann Winckelmans Adviseur KMO – Managementondersteuning Organisatie
Leidinggeven H9 Opleidingsplan Logistiek supervisor.
Het doel van dit colloquium is een stand van zaken op te maken van de intellectuele eigendom in de overheidssector. Het gaat daarbij zowel om het scheppen.
Vrijwilligersbeleid HC Zwolle 17 november Vrijwilligersbeleid - Inleiding Een club draait op haar vrijwilligers. Dat geldt zeker voor een grote.
7.1 Wie is toch die overheid?
Vrije gedachten bij vmbo-mbo-Ad Hans Daale Leido.
Personeelsmanagement
Werken bij de FOD Financiën Economisten – Juristen – Dataminers
Core business : Grote, georganiseerde fiscale fraude bestrijden.
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
Federale Overheidsdienst Financiën
21 oktober 2015 BeSt Address en structuur IT020 in het Rijksregister Gebruikerscomité Marc Ruymen.
1 5. Uw Algemene Administratie Algemene Administratie van de Douane & Accijnzen.
MEEDOEN WERKT! PRESENTATIE participatiewet in opdracht van Min. SZW.
Infosessie: Welkom! Artikel 60 OCMW-wet Nele Goffin & Abdullah Ciçek Beveiliging aan OCL-tarief Erwin Rousseau.
Voorafgaande neerlegging van het plan
Wat is oud? Inleiding door: Arie Stolk redactielid Geron.
Federame Overheidsdienst FINANCIEN Federale Overheidsdienst FINANCIEN PRECAD – Tweede luik Philippe HERMAN & Rudi LOMBAERT Administratie Opmetingen & Waarderingen.
HET MEERJARENPLAN. Het MJP: Een onafscheidelijk duo 2 Het meerjarenplan 2. Financieel deel1. Inhoudelijk deel De beleidsnotaDe financiële nota.
Organisatiemet zelfsturende teams  1. Waarom  Mensen willen graag zelf beslissingen nemen en (mede)verantwoordelijk zijn  Direct in overleg met de.
Welkom bij de FOD Financiën Infosessie van 9 juni 2016 Douanier & Bachelor shift AA Douane en Accijnzen.
K LIK OP DE KNOP VOOR MEER INFORMATIE. NSE: In samenwerking met de FSR onderzoekt de JB, naar aanleiding van de Nationale Studenten Enquete, hoe de werkplekvoorzieningen.
Vrijwilligerswerk. Proces Team samenstellen Verantwoordelijkheden – Contact opnemen met personen die zijn aanbevolen als geschikte leider – Opvolgen.
EEN PROJECT PLANNEN, VERKOPEN EN UITVOEREN Commissie voor vrijwilligerswerk.
Commissie voor vrijwilligerswerk.  Kennismaken met het concept van vrijwilligerswerk  Vrijwilligerswerk inpassen in uw dagelijks leven  Betrokkenheid.
Voorstelling Juridische Dienst
Douanier & Bachelor shift
Commissie voor vrijwilligerswerk
Commissie voor vrijwilligerswerk
Privacy in het Caribisch deel van het Nederlandse Koninkrijk
Transcript van de presentatie:

Algemene administratie van de Patrimoniumdocumentatie Annemie Helsen Attaché Brussel, 12 januari 2015

Inleiding Organigram : AAPD Wat doet Patrimoniumdocumentatie ? Informaticatoepassingen Taken van de jurist Waarom voor Patrimoniumdocumentatie werken? Vraag en Antwoord

Inleiding De Algemene administratie van de Patrimoniumdocumentatie is ontstaan uit de fusie van de Administratie van het Kadaster, de Administratie van de Btw en de Administratie van de Registratie en Domeinen, sector Registratie . Het is een fiscale administratie maar zij wordt meer en meer een documentaire administratie.

Organigram : AAPD

Wat doet Patrimoniumdocumentatie? Patrimoniumdocumentatie houdt zich vooral bezig met de bijwerking van het kadastraal plan de bepaling van het kadastraal inkomen van onroerende goederen de berekening en de inning van de verschillende successie- en registratierechten, hypothecaire publiciteit de aflevering van informatie over de berekening van de onroerende voorheffing attesten van erfopvolging kadastrale uittreksels

Informaticatoepassingen Patrimoniumdocumentatie beschikt over verschillende informaticatoepassingen om haar taken te vervullen STIPAD : basistoepassing die door de hele AAPD gebruikt zal worden in 2015 DER : belangrijke toepassing voor de verzameling en de uitwisseling van informatie met de notarissen My Rent : toepassing voor alle burgers die met een huurcontract te maken hebben CadGIS: eerste webapplicatie voor de verspreiding van kadastrale informatie (plan) Er zullen nog andere toepassingen gebruikt worden voor meer specifieke taken. Alle taken zijn geïnformatiseerd of zullen geïnformatiseerd worden.

Wat is de rol van een jurist bij de AAPD ? De taken van de jusrist bij de AAPD bestaan hoofdzakelijk uit: Het aanpassen van de wetgeving aan de nieuwe methodologieën Het ondersteunen van de experten bij geschillen Het opstellen van instructues of circulaires Het opstellen van samenwerkingsakoorden Het leiden van een equipe / dienst …op termijn

Waarom voor Patrimoniumdocumentatie werken? Door te kiezen voor de AAPD kiest u voor een toekomstgerichte administratie, die naar een sterk geïnformatiseerde organisatie evolueert behoudt u de mogelijkheid om op meer dan 50 lokaties te werken die verspreid zijn over het ganse land kunt u tal van opleidingen volgen die niet alleen de deuren openen naar andere functies en taken maar u ook carrièremogelijkheden bieden kunt u eventueel deel uitmaken van een specifiek projectteam bent u het aanspreekpunt voor tal van partners (notarissen, landmeters, burgers ..) maakt u deel uit van een team op mensenmaat, waarin ieder zijn rol heeft en waar doeltreffend wordt samengewerkt

Welke zijn de beschikbare plaatsen bij de AAPD? Administratie Opmetingen en Waarderingen (MEOW) : 1 medewerker

Voor meer inlichtingen: comcel.patdoc@minfin.fed.be