Wivina De Bus, Communicatie-adviseur Hoe bereik ik - met een klein budget - meer mensen?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Corporate Identity in SharePoint 2010
Advertisements

Bedrijfsverbetering met de Code
verenigings- communicatie
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Verborgen vormen van pesten
Muziek: ‘Time to said goodbye’ (Sarah Brightman y Andrea Bocelli)
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Stakeholderchart een kaart van belangen…
Voor je iets zegt tegen iemand ,vraag jezelf drie dingen af :
Restaurantje In de kleutergroepen maken we gebruik van het Restaurantje. De hulpjes zetten de bakken met eten en drinken op de restaurant tafel. Ze zetten.
Presentatie, 7 oktober 2008 NPV Kring Arnhem-Nijmegen Hoe presenteer ik mijn locale NPV-afdeling.
Communiceren met ouders
Leeftijdsvriendelijke gemeente: een hefboom voor actief ouder worden
FC Eindhoven Bezoek een sportief evenement. Observeer het publiek tijdens je bezoek Ik ben naar de ladies night van FC Eindhoven geweest. Dit was een.
De gekte voorbij Clientgestuurd de markt op Workshop Opdrachten verwerven in pyjama? Scip-Conferentie
Scholing NPZE 6 maart 2014 Omgaan met rouw en verlies
Muziek: ‘Time to said goodbye’ (Sarah Brightman y Andrea Bocelli)
UiTcampagne Sint-Truiden Uitwerking van een lokale campagne: deel 1 – de start 2009: Begin UiTpartnerschap Sint-Truiden: doelstellingen 1. Beter.
Family Friendly Toolkit: een Vlaamse herwerking. Vlaamse versie: wat en waarom? Vlaamse versie -Jong geleerd… -Families belangrijke doelgroep -Vraag uit.
Tijd verprutsen is het hart van vernieuwing. Informatietechnologie is een groot boos beest, dat constant op je deur klopt. Hoe lang houd je dat beest.
SOCIAL RETURN ROTTERDAM Hoe communiceer je social return?
Wat is een communicatieplan?
Prokkelen Laagdrempelig, participatie, inclusie Marian Geling.
3 factoren die de Google Ranking bepalen 1. Pagerank 3 factoren die de Ranking bepalen: “ Goede content “ 2. Duur op website + social media knoppen 3.
Hartelijk welkom op de informatieavond van groep 5/6
Basis communicatieplan
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
BLOG PRESENTATIE 14 OKTOBER 2014RICK SEVERS. A/B TEST Ook voor midden/klein bedrijf Voorbeeld Bol.com: Homepage A en Homepage B.
Het leven heeft zijn donkere periodes.
Zodra er een begin is, volgt de rest vanzelf
Cultuurforum Herent Donderdag 26/3 Tim Guily Tikke1.
Middelen voor je buurtproject 28 maart Sessie 2.
MM2 webcommunicatie Mijn gegevens:
De Kringwinkel Marketing Communicatie Pers Partnerschappen.
Wacht niet tot later ,als later iets eerder komt , ben je te laat.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 5. Social Media II.
PROMO VIA SOCIAL MEDIA Versie SOCIALE MEDIA De grote spelers anno 2015 Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Whatsapp, Pinterest, …
Sociale media als communicatiemiddel Door Jasper Van Biesen.
DURF! te publiceren Marianne Hermans &
God maakte in het begin alles.
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 4 Waar is het gat in de markt?
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Zakelijk twitter inzetten Zakelijk Twitter inzetten.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Social Intranet: een ‘ver van mijn bed’-show Intranet Congres Sonja de Vries - ilionx.
Saskia Spapen (min BZK) Bianca Lubbers (min BZK) Herman Schotman (BvB Amersfoort) Jan Bekkering (BvB Eindhoven) Blok voor Blok congres 1 okt 2014 Highlights.
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Daarvoor moet je opvallen! MEER OMZET?.  Waarom heb ik een reclame bureau nodig / schoenmaker blijf bij je leest  Wie zijn Reclamebureau Lansingerland.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Verstoppertje spelen Sommige mensen zijn er goed in…
Communicatie Gezondheidsmonitor. Aanleiding Nieuw: grootschalig gelijktijdig onderzoek Kansen en risico’s.
6/3/ Waarom Facebook? Wie zit er op? Grootste sociale netwerk in België Bijna 4,5 miljoen accounts in België Sneeuwbaleffect Opleiding: Facebook.
Meer communiceren met een klein budget
Bepaal jouw SuperPowers!
Campagne-middelen Hoe in te zetten? Yvonne Polman Relatiemanager.
Doelgroep: producent van communicatiemiddelen
Sociale media inzetten
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Welkom bij GO MEI 2016.
Vakmanschap voor jongeren in het sociale domein
Direct 3. De DM-cyclus 30/07/2018 Direct 3. De DM-cyclus.
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Direct Uitwerken concept DEM
Thema 4 : wat voor een type ben jij?
Educatie & voorlichting Communicatie & Didactiek
RÜYA Bijeenkomst 1 Meiden.
Workshop Hoe zit het eigenlijk met de privacy?
Voorbeeldpresentatie Informatiebijeenkomst ondernemers BloggersEvent
Power up your fundraising
Transcript van de presentatie:

Wivina De Bus, Communicatie-adviseur Hoe bereik ik - met een klein budget - meer mensen?

INHOUDSTAFEL DOELGROEP 1 BEGIN BIJ JEZELF 2 KANAALKEUZE 3 SPRING ERUIT 4 HANDIGE GRATIS TOOLS 5

INHOUDSTAFEL DOELGROEP 1 BEGIN BIJ JEZELF 2 KANAALKEUZE? 3 SPRING ERUIT 4 HANDIGE GRATIS TOOLS 5

Wie is je doelgroep? Baken af, hoe preciezer= best resultaat DOELGROEP 1

Wie is je doelgroep? -Neem jezelf nooit als toetssteen -Realistisch zijn! – trouwe bezoekers – nooit – interesse maar geen actie → achterhalen waarom geen actie → gluren bij de buren → praten met nieuwe bezoekers DOELGROEP 1

1

INHOUDSTAFEL DOELGROEP 1 BEGIN BIJ JEZELF 2 KANAALKEUZE 3 SPRING ERUIT 4 HANDIGE GRATIS TOOLS 5

Kanaalkeuze: Huidige kanalen evalueren – Wie bereik je vandaag? Gebruikersonderzoek Wedstrijd / gratis uitdelen BEGIN BIJ JEZELF 2

2

Kanaalkeuze: Huidige kanalen evalueren – Hoe omschrijf je je activiteiten? – Praktische gegevens (waarmee kan je je doelgroep lokken?) vb. Doelgroep moeilijk te been? Informatie over toegankelijkheid – Wervende taal BEGIN BIJ JEZELF 2

NIET: “Permanente tentoonstelling zusters van Liefde” WEL: “Zuster Placida kan niet spinnen en wordt uit het klooster gestuurd!Benieuwd hoe het afloopt? Bezoek de unieke tentoonstelling over het leven en werk van de Zusters van Liefde. Ontdek hoe deze vrouwen al tweehonderd jaar lang omgaan met het leven achter de kloostermuren.” BEGIN BIJ JEZELF 2

2

Kanaalkeuze: Huidige kanalen evalueren – Lay-out vb: Nieuwsbrief MAILCHIMP Gratis onder de 2000 adressen BEGIN BIJ JEZELF 2

Werk met 1 communicatieverantwoordelijke Vergeet de interne communicatie niet. BEGIN BIJ JEZELF 2

INHOUDSTAFEL DOELGROEP 1 BEGIN BIJ JEZELF 2 KANAALKEUZE 3 SPRING ERUIT 4 HANDIGE GRATIS TOOLS 5

KANAALKEUZE 3 CONTACTPUNTEN: – Bepaal de contactpunten met je doelgroep Ga na hoe de dag van je doelgroep eruitziet en welke communicatie deze tegenkomt. Oefening na de pauze

KANAALKEUZE 3 Lokale pers: – Kant en klaar persbericht – Telefonisch contacteren

KANAALKEUZE 3

3

3 SOCIAL MEDIA: – Bezint eer ge begint! – Minimum 4 berichten per week – Werk met een contentplan

KANAALKEUZE 3

3 PARTNERSCHAPPEN: – Win Win – Nieuw publiek

KANAALKEUZE 3

INHOUDSTAFEL DOELGROEP 1 BEGIN BIJ JEZELF 2 KANAALKEUZE 3 SPRING ERUIT 4 5 HANDIGE GRATIS TOOLS

Opvallende actie: – over gesproken worden – Kan tegen lage kostprijs SPRING ERUIT 4

Bij KLJ Zepperen zit je goed

SPRING ERUIT

INHOUDSTAFEL DOELGROEP 1 BEGIN BIJ JEZELF 2 KANAALKEUZE 3 SPRING ERUIT 4 5 HANDIGE GRATIS TOOLS

HANDIG

48 h ACTIE ONDERNEMEN!

1 Doelgroep leef je in 2 Begin bij jezelf eigen kanalen Communicatieverant. 3 keuze van kanalen herhaling, partnerschappen 4 Spring eruit Durf! WAT HEBBEN WE VANDAAG GELEERD?