Fase 2 Tijdelijke presentatie bouwen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Tevredenheids onderzoek Door Lizanne Jespers HBO-V studente Maart 2014
Advertisements

Optimaliseren van het assortiment
Meer informatie?Ga naar: Onze AOV vergelijking voor ZZP-ers levert u de AOV ZZP met de beste prijs/kwaliteit Dé.
Voor de AOV verzekering met de beste prijs/kwaliteit verhouding bent u bij ons aan het juiste adres. Want onze AOV vergelijking resulteert niet alleen.
optimaliseren van de commerciële presentatie
POWERP INT Basisregels voor slide-opbouw.
Verkoopresultaat Niveau 3 Kerntaak 5 Blz. 63.
Tijdelijke presentatie
Wat moet je wel en wat moet je niet doen?!?
Werkstuk over ‘Leefbaarheid en zorg’ over jouw eigen omgeving.
WERKSTUK….. -> Scriptie -> Essey.
Onze AOV ZZP vergelijking levert u de AOV met de beste prijs/kwaliteit Dé goedkoopste AOV ZZP bestaat niet, eenvoudigweg omdat diverse.
Fase 1 Ken de (detail)handel
Wet op de handelspraktijken
Fase 1 Ken de (detail)handel
Fase 1 Ken de (detail)handel
Oefening 17 p. 97 – les 5.
Fase 2 Tijdelijke presentatie bouwen
Fase 2 Winkel aanvullen Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties Par: en
Dieren speciaalzaak. De verkoopster ging naar een kooi achter in de winkel en haalde er een aap uit: ‚Dat is dan Euro‘ De klant betaalde en verliet.
Fase 1 Ken de (detail)handel
Fase 3 Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties
Fase 1 Ken de (detail)handel
Fase 2 Tijdelijke presentatie bouwen
Fase 3 Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties
Samenvatten Klas 4A de Foorakker.
Fase 3 Controleren van de voorraad en bestellen
Fase 3 Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties
Fase 3 Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties
Fase 3 Controleren van de voorraad en bestellen
Basisboek Marketing Hoofdstuk 9 Prijs.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 13 Plaats.
Periode 1 Detail en marketing Kerntaak: optimaliseren verkoop en assortiment Hoofdstuk: Visual merchandising Par: 2.2 Blz. 562 t/m 567.
Verkoop en service Hoofdstuk 1 Artikelen verkopen.
Periode 3 Verzorgen van de winkel en/of opslagruimte
Hoofdstuk 4 Netjes houden van de werkplek en werkomgeving.
Periode 3 Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Leiding en begeleiding Par: 1.2:
Periode 2 Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties Kerntaak: Verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties.
Periode 3 Controleren van de voorraad en bestellen
Periode 3 Verzorgen van de winkel en/of opslagruimte Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Schoonmaak Par: 5.5.3: Derving.
Nederlands Vrijdag 11 maart 2VA.
Leesvaardig Examentraining.
Fase 3 Controleren van de voorraad en bestellen
Periode 3 Controleren van de voorraad en bestellen Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Controleren van de voorraad en bestellen.
Hoofdstuk 3 Presentatie van artikelen in de winkel.
Periode 3 Verzorgen van de winkel en/of opslagruimte Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Verbeteringen en personeel Par:
Hoofdstuk 2 De winstmarge
Goederenontvangst / verzending
Periode 1 Detail en marketing Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties Par:
Fase 3 Controleren van de voorraad en bestellen Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Controleren van de voorraad en bestellen.
Periode 3 Verzorgen van de winkel en/of opslagruimte Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Schoonmaak Par: 5.4.5: Personeeelsinstructie.
Verkoop Hoofdstuk 6 Service en klachten. Inhoud 1 Klaar voor de verkoop 2 Klanten ontvangen en benaderen 3 Verkoopgesprekken 4 De verkoopafhandeling 5.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 6 Retailmix. samengevat 1 ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Het presenteren van artikelen.
Hoofdstuk 2 De winstmarge VWO 3
Havo 4 Lesbrief Vervoer.
Northwind traders Wie wij zijn Ondertitel brochure of bedrijfsslogan
Hoofdstuk 5 Les 2: Markten.
De indeling van teksten
Blok 1 Wonen in een stad Deelvraag:
Presentatie en marketing
Goederenstroom Voorraad.
Presentatie en marketing
Hoofdstuk 1 Artikelen verkopen
Goederenstroom en voorraadbeheer
Goederenstroom en voorraadbeheer
Goederenstroom en voorraadbeheer
Goederenstroom en voorraadbeheer
Cashless future Mediabegrip week
Niet zo maar zo! De prijskaart.
Les 3 Hoe onderzoek je de samenleving?
Transcript van de presentatie:

Fase 2 Tijdelijke presentatie bouwen Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Verzorgen van de winkel- en/of opslagruimte Par: 5.2.4. Blz. 178 tm 185

5.2.4 prijs- / tekstkaarten Naast prijskaartjes (op het artikel) worden er ook prijs-/tekstkaarten gebruikt om de consumentenprijs van een artikel extra onder de aandacht te brengen. Zijn er in vele soorten Moeten aan wettelijke eisen voldoen (houdt niet iedere ondernemer zich aan)

Functie van prijs-/tekstkaart Ondersteunt de verkoop van artikelen: Trekken de aandacht van de klant Geven artikelinformatie over prijsvoordeel of “plussen” Manier is afhankelijk van: Type winkel (prijs- of servicedistributie)

Uitstraling van de prijs-/tekstkaarten Prijsdistributie (vaak prijskaart) Servicedistributie (vaak tekstkaart)

Commerciële eisen Kaart moet: passen bij de winkel duidelijk zijn begrijpelijk zijn foutloos zijn netjes zijn geschreven overzichtelijk zijn ingedeeld netjes en verzorgd eruit zien uniform zijn (overal het zelfde) Kort gezegd: duidelijk, goed leesbaar, netjes en verzorgd uitzien en uniform zijn.

Wettelijke eisen Winkeliers zijn wettelijk (besluit prijsaanduiding goederen) verplicht artikelen te voorzien van een prijsaanduiding. Behalve, juweliers (de echte dure), bontmode zaken, bruidsmode zaken, designer stores omdat een prijskaartje diefstal uit zou kunnen lokken.

Wat staat er in het ‘besluit prijsaanduiding goederen”? Dat de prijsaanduiding: Begrijpelijk is In euro’s staat aangegeven (daarom hoeft het €-teken er ook niet voor). Een aanduiding van de verkoopeenheid (PPS) bevat (kilo, stuk) Geplaats in of bij het artikel

Ook niet geprijsd hoeven worden: Tabaksartikelen Tweedehands artikelen Antiek Onroerend goed Artikelen van edelmetaal (goud, zilver) Artikelen van natuurzijde of natuurbont

Uitzonderingen

Soorten prijs-/tekstkaarten Kant-en-klaar Handgemaakt

Kant-en-klaar Voordelen: - Kost weinig werk - Bevatten alle nodige informatie - Zijn in iedere winkel het zelfde

Handgemaakt Voordelen: Snel in kunnen springen op veranderingen Afstemmen op winkeltype / sfeer Snel kunnen veranderen Levert bijdrage aan de herkenbaarheid van de winkel

Lay-out van een prijs-/tekstkaart Bestaat uit: - kopregel - onderregel - tekstblok - prijsblok - sluitregel

Hoe moet een goed prijskaartje / tekst kaartje er uit zien! Een goed prijskaartje bevat: Geen valuta teken Geen komma maar een punt of helemaal geen punt of komma De centen zijn de helft van de grootte van de euro’s Gebruik zo min mogelijk verschillende lettertypes De bovenkant van de centen moet gelijk zijn aan de bovenkant van de euro’s Kost iets minder dan €1,00 dan alleen de centen noteren. Dus: 99 (zonder punt en cent er achter)

Foute prijskaarten / prijsjes