Welkom op onze informatieavond ! 20.00u-20.30u > welkom in de speelzaal 20.30u –21.30u> welkom in de eigen klas 21.00u > start uitleg leesklas ouders gr 3 (tot 21.45u)
Voorstellen
Ouderhulp: u bent onmisbaar! Ofwel vele handen maken de school leuker!
Zeven momenten waarop uw hulp nodig is Meegaan met uitjes: kinderboerderij, theater, museum, bos, etc. Kerstdiner: alle ouders leveren een bijdrage aan het menu Klassenouders: regelen ouderhulp, zijn bij kerstdiner, aanspreekpunt voor leerkracht Werkgroepen: sint, carnaval en verblufdag Gezellig extraatje: filmavond en bingo avond Goede doelen acties: organisatie schoenmaatjes, speculaas verkoop Ouderraad: ouders praten & organiseren mee voor de activiteiten op school dus geef je op!
Nog enkele opmerkingen De ouderhulplijst graag invullen, ook als u niet kunt helpen. Ook dat is handig om te weten voor de klassenouder Om het regelen wat gemakkelijker te maken: e-mail adres doorgeven a.u.b. Aangeboden hulp a.u.b. in uw agenda zetten. We komen er echt op terug. Klassenouders worden? Geef je op!
En zeven redenen waarom: U maakt schooltijd mee van uw kind (gebeurt niet iedere dag…) De kinderen zijn enthousiast over extra activiteiten In een werkgroep heeft u inspraak in de activiteit Als iedereen iets doet, is niemand te vaak aan de beurt U helpt de kinderen en de leerkracht Het is leuk en leerzaam Het is gezellig om te doen!
KIJK! een onafhankelijk kind volgsysteem om kinderen in hun totale ontwikkeling te kunnen volgen en tevens te registreren. * Kindvolgsysteem groep 1 en 2 * Observeren en registreren * 18 ontwikkelingslijnen * Ontwikkeling afgestemd op leeftijd (marge van 6 maanden) * Extra aandacht of extra uitdaging * activiteiten afstemmen op individuele mogelijkheden * Doorgaande lijn peutergroep en buitenschools net * Doorgaande lijn groep 3 t/m 8 * Samenwerking ouders
Basisgegevens: * Basiskenmerken * Betrokkenheid * risicofactoren Ruimtelijke oriëntatie Tijds-oriëntatie Beginnende gecijferdheid Logisch denken zelfbeeld Lichaams-oriëntatie Relatie met kinderen Relatie met volwassenen Basisgegevens: * Basiskenmerken * Betrokkenheid * risicofactoren Beginnende geletterdheid Grote motoriek Kleine motoriek Mondelinge taal ontwikkeling Visuele waarneming Auditieve waarneming Teken ontwikkeling Taakgerichtheid en zelfstandigheid Spel ontwikkeling
Piramide > 2-jarige cyclus thematisch werken Nadruk ligt op taal (woordenschat). > iedere 4 weken een ander thema/project > 4 projectstappen van dichtbij naar veraf > onderwerpen dicht bij de wereld van de kinderen > differentiëren in taalaanbod op 3 niveaus > Piramide in PSZ > doorgaande lijn groepen 1-2 > werkwijze Alles in 1 sluit aan op werkwijze Piramide > ouderbetrokkenheid > ‘t Elzend !
Alles in 1 * Waar is het (aardrijkskunde) * Jij en ik! (cultuur) * Wanneer was dat? (geschiedenis) * Hoe werkt het? (techniek) * Wat groeit en bloeit (natuur)