Federale Overheidsdienst Financiën

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
KWALITEITSZORG november 2012
Advertisements

De Vlaamse regering wil voor 2013 een begroting in evenwicht maar…… ze geeft meer uit dan ze inkomsten heeft.
Wat is de invloed van de verlofstelsels op mijn pensioen?
Wat was toen het grootste het grootste probleem van de van de FOD?
NEDERLANDS WOORD BEELD IN & IN Klik met de muis
November 2013 Opinieonderzoek Vlaanderen – oktober 2013 Opiniepeiling Vlaanderen uitgevoerd op het iVOXpanel.
Uitgaven aan zorg per financieringsbron / /Hoofdstuk 2 Zorg in perspectief /pagina 1.
De betaalbaarheid van de (eerstelijns) medische zorg
Global e-Society Complex België - Regio Vlaanderen e-Regio Provincie Limburg Stad Hasselt Percelen.
26/02/2011 Federale Overheidsdienst FINANCIEN E-ID / My Minfin / TAX-ON-WEB 2011 Kuurne Jan Viaene.
Scholengroep Sint-Rembert februari 2011
Weddeschalen & Weddebijslagen
De Algemene Administraties
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
FOD VOLKSGEZONDHEID, VEILIGHEID VAN DE VOEDSELKETEN EN LEEFMILIEU 1 Seminarie « Kwalitatieve arbeidsrelaties » Loon en beloning Peter Samyn Sigrid De Jaegher.
Nooit meer onnodig groen? Luuk Misdom, IT&T
Accountancy en Advisering
BZ voor de Klas 3 juni 2010.
Elke 7 seconden een nieuw getal
Oefeningen F-toetsen ANOVA.
Uitwisseling tussen DHO en Kinderbijslag
Wat levert de tweede pensioenpijler op voor het personeelslid? 1 Enkele simulaties op basis van de weddeschaal B1-B3.
Vlaamse Belastingdienst (VLABEL)
Inkomen bij ziekte en arbeidsongeschiktheid
In dit vakje zie je hoeveel je moet betalen. Uit de volgende drie vakjes kan je dan kiezen. Er is er telkens maar eentje juist. Ken je het juiste antwoord,
Inkomen les 20 Begrippen & opgave 100 t/m Begrippen Collectieve lasten Geheel van belastingen en sociale premies.
User management voor ondernemingen en organisaties
Van Valckenborgh Dirk Februari Definitie “optie op aandelen” : Recht / Verplichting om een standaardhoeveelheid aandelen te kopen (call-optie –
Het statuut van de zelfstandige versus werknemer
Hulp bij vertrek van werknemers
Vzw CISO Toepassing ‘rechtspositieregeling’ Informatiesessie 9 december 2008.
CENTRAAL KERKBESTUUR GENT STAD
STIMULANS KWALITEITSZORG juni 2014.
1 Algemene Ondernemersvaardigheden (AOV)
Het statuut van de zelfstandige versus werknemer
Algemene Ondernemersvaardigheden
ontdek wat jij kunt bereiken
12 sept 2013 Bodegraven 1. 2  vooraf lezen: 1Kor.7:12 t/m 24  indeling 1Korinthe 7  1 t/m 9: over het huwelijk  10 t/m 16: over echtscheiding  16.
Zo zit dat met uw pensioen!
Zo zit dat met uw pensioen!
Algemene administratie van de Patrimoniumdocumentatie
Welkom bij DUO.
DE VERNIEUWDE ARBEIDSTIJDENWET (Artw) per 1 april 2007
Informatie avond leerjaar 4
Werken bij de FOD Financiën Economisten – Juristen – Dataminers
Hospitalisatieverzekering Contacten Afdeling Belonen
Welkom bij de Federale Overheidsdienst Financiën Niveaus B & C – 16 september 2015.
Federale Overheidsdienst Financiën
1 5. Uw Algemene Administratie Algemene Administratie van de Douane & Accijnzen.
Welkom bij de Federale Overheidsdienst Financiën 16 november 2015.
De omkadering en opvolging van uw stage. Inhoud 1. Reglementaire context 2. Benoemingsvoorwaarden 3. Duur van de stage 4. Evaluatiesysteem 5. Vermeldingen.
De omkadering en opvolging van uw stage. Inhoud 1. Reglementaire context 2. Benoemingsvoorwaarden 3. Duur van de stage 4. Evaluatiesysteem 5. Onthaal.
Thinksessie 30/6/ /7/ /10/2011 DE NIEUWE RECHTSPOSITIE- REGELING.
LOKALE POLITIE OOSTENDE ONTHAALSESSIE. MENU  WELKOM BIJ DE POLITIEZONE OOSTENDE  UW DIENST HR  VERLOFREGELING  ZIEK?  VRAGEN?
Werken bij de Federale Overheidsdienst Financiën.
Christophe Vanderschueren Head Communication HR FOD Financiën.
Welkom bij de FOD Financiën Infosessie van 9 juni 2016 Douanier & Bachelor shift AA Douane en Accijnzen.
Welkom bij de Federale Overheidsdienst Financiën 1 maart 2016.
Welkom bij de Federale Overheidsdienst Financiën Niveaus A, B & C – 15 september 2015.
Werken bij de Federale Overheidsdienst Financiën.
De omkadering en opvolging van uw stage
Federale Overheidsdienst Financiën
Douanier & Bachelor shift
Federale Overheidsdienst Financiën
Federale Overheidsdienst Financiën
Federale Overheidsdienst Financiën
Transcript van de presentatie:

Federale Overheidsdienst Financiën Welkom bij de Federale Overheidsdienst Financiën 12 januari 2015

* Progamma Infosessie juristen 14.00 u – 15.00 u : - Onthaal - Voordelen en troeven van een job bij de FOD Financiën 15.00 u – 16.00 u : - Voorstelling van de algemene administraties en diensten 16.00 u – 17.00 u : - Infobeurs in de foyer (9 standen) *

Waar denken jullie aan bij FOD Financiën? Waar denken jullie aan bij de FOD Financiën? -Jullie hebben meer met de FOD te maken dan je denkt -> reeds vanaf geboorte -Wie heeft een huis? -> zelf gekocht: registratierecht, geërfd: successierecht, belasting: onroerende voorheffing, KI: huurprijs indien verhuurd -Wie rook er? -> Accijnzen: zegeltjes waarvoor de tabaksfabrikanten betalen, ook op minerale olie -Wie heeft een auto? Verkeersbelasting, -Wie heeft er kinderen?: vanaf 2 kinderen ten laste korting op KI, kinderopvang: inbrengen in aangifte *

Waar denken jullie aan bij FOD Financiën? -Personenbelasting -tax on web: online belasting aangifte doorsturen. Wie van jullie heeft dit gedaan? -Muntstukken geslagen in de Koninklijke Munt -BTW -Finto: gebouw van de FOD Fin aan de Kruidtuinlaan *

De FOD Financiën als organisatie De grootste FOD met meer dan 23.500 personeelsleden

De FOD Financiën als organisatie - Ongeveer 200 werklocaties verspreid over het gehele Belgische grondgebied - Talrijke opdrachten en bevoegdheden - Een organisatie in beweging Philipstoren Leuven North Galaxy Building Brussel Finto Brussel

Opdrachten van de FOD Financiën Inzamelen en beheren van een belangrijk deel van de financiële middelen om te voldoen aan de collectieve noden van de maatschappij

Opdrachten van de FOD Financiën Een tijdige en juiste heffing van de belastingen verzekeren Op een rechtvaardige en juiste manier de belastingen innen Bijdragen tot het voorkomen van en het bestrijden van elke vorm van fraude

Opdrachten van de FOD Financiën Verzekeren van het evenwicht tussen de ontvangsten en uitgaven voor de rekening van de Federale Staat: via ontleningen de nodige middelen zoeken om deficieten weg te werken instaan voor de betaling van de uitgaven van de overheid

Opdrachten van de FOD Financiën Voeren van de strijd tegen drugs, namaak en vrouwenhandel,….. Toezicht houden op de in-, door- en uitvoer van de goederenstromen

Opdrachten van de FOD Financiën Bepalen van het kadastraal inkomen van onroerende goederen Het bijwerken van het kadastraal plan, het afleveren van kadastrale uittreksels en attesten van erfopvolging

Waarden van de FOD Financiën Het Directiecomité bepaalde in 2012 onze vier kernwaarden: correct, integer, dienstbaar en gedreven. Deze vier waarden werden bepaald op basis van 4 verschillende invalshoeken: de regelgeving (correct) die we moeten naleven, het individuele gedrag van de medewerkers (integer), onze dienstverlening naar belanghebbenden (dienstbaar), en de FOD Financiën als continu evoluerende organisatie (gedreven). - Gemeenschappelijke gedragsregels voor iedereen - Verhoogt het vertrouwen van de burger in de administratie

De FOD Financiën als organisatie Minister Voorzitter directiecomité Fiscaliteit Douane & accijnzen Inning & invordering BBI Patrimonium documentatie Thesaurie Stafdiensten P&O B&B ICT Logistiek Organogram: de grote lijnen... Johan VAN OVERTVELDT

De FOD Financiën in cijfers Aantal medewerkers per entiteit 9,73 % 39,29 % 16,66 % 12,01 % 15,63 %

De FOD Financiën in cijfers Aantal medewerkers per werkplaats 30,30 % 12,99 % 10,13 % 8,25 % 5,83 % 4,9 %

De FOD Financiën in cijfers Aantal medewerkers per niveau 31,64 % 30,40 % 10,30 % 27,62 %

De FOD Financiën in cijfers Aantal medewerkers per geslacht 49,33 % 50,67 %

Welke diensten werven aan ? : 35 vacatures Minister Voorzitter directiecomité Fiscaliteit 14 vacatures in provincie Douane & accijnzen 4 vacatures in Brussel Inning & invordering 10 vacatures BBI 2 vacatures Patrimonium documentatie 1 vacature Thesaurie 3 vacatures Stafdiensten P&O B&B ICT Logistiek + Fedorest

Federale Overheidsdienst Financiën Werken bij de Federale Overheidsdienst Financiën 12 januari 2015

Evenwicht tussen beroepsleven en privé Waarom kiezen voor de FOD Financiën ? Onze troeven : Evenwicht tussen beroepsleven en privé Talrijke loopbaanmogelijkheden Doelgerichte opleiding Niet te versmaden extraatjes

De FOD Financiën wil een goede “werk/privé”- balans” Mijn werkdag De FOD Financiën wil een goede “werk/privé”- balans” mogelijk maken voor zijn medewerkers door steeds meer flexibiliteit aan te bieden. Keuze uit 2 arbeidsstelsels Bij Fod Financiën wordt een 38uren-week gehanteerd. Dat houdt in dat een gemiddelde werkdag bestaat uit 7u en 36 minuten. Bij sommige diensten zoals de douane wordt er continu gewerkt. Bij Douane en Accijnzen is recuperatie of vergoeding mogelijk voor werken op zaterdag, zon- en feestdagen Er wordt gebruik gemaakt van een systeem van variabele arbeidstijd. Hierdoor krijg je de vrijheid om je werk en privéleven te combinern. De glijtijden zijn de periodes waartussen men in principe elke dag vrij het uur van aankomst, middagpauze en vertrek kiest. Dus je mag je werkdag starten tussen 7u30 en 9u. De middagpauze verloopt tussen kwart voor twaalf en 14u. Je bent verplicht een halfuur pauze te nemen. Je kan natuurlijk ook langer pauzeren als je boodschappen moet doen bijvoorbeeld. Maar je moet om 14u terug op kantoor zijn. De uren die dan niet gewerkt hebt, kan je later eens inhalen, zodat je voldoende uren maakt per week. Dit zal snel duidelijk worden in de dagdagelijkse werkcontext. De stamtijden zijn de periodes waarin je moet aanwezig zijn op het werk. Elke afwezigheid tijdens de stamtijd moet worden verantwoord tegenover uw diensthoofd. 21

38-uren werkweek bij voltijdse tewerkstelling Mijn werkdag 38-uren werkweek bij voltijdse tewerkstelling Gemiddelde werkdag = 7u36 Maximum: 11u werken/dag 50u werken/week Bij sommige diensten (D&A): 24u/24, 7 dagen/7 Bij Fod Financiën wordt een 38uren-week gehanteerd. Dat houdt in dat een gemiddelde werkdag bestaat uit 7u en 36 minuten. Bij sommige diensten zoals de douane wordt er continu gewerkt. Bij Douane en Accijnzen is recuperatie of vergoeding mogelijk voor werken op zaterdag, zon- en feestdagen Er wordt gebruik gemaakt van een systeem van variabele arbeidstijd. Hierdoor krijg je de vrijheid om je werk en privéleven te combinern. De glijtijden zijn de periodes waartussen men in principe elke dag vrij het uur van aankomst, middagpauze en vertrek kiest. Dus je mag je werkdag starten tussen 7u30 en 9u. De middagpauze verloopt tussen kwart voor twaalf en 14u. Je bent verplicht een halfuur pauze te nemen. Je kan natuurlijk ook langer pauzeren als je boodschappen moet doen bijvoorbeeld. Maar je moet om 14u terug op kantoor zijn. De uren die dan niet gewerkt hebt, kan je later eens inhalen, zodat je voldoende uren maakt per week. Dit zal snel duidelijk worden in de dagdagelijkse werkcontext. De stamtijden zijn de periodes waarin je moet aanwezig zijn op het werk. Elke afwezigheid tijdens de stamtijd moet worden verantwoord tegenover uw diensthoofd. 22

Niveau A1, A2, B, C en D mits keuze via MyP&O Mijn werkdag Stelsel 1: Niveau A1, A2, B, C en D Stelsel 2: Niveau A1, A2, B, C en D mits keuze via MyP&O Automatisch voor niveau A3, A4, A5 Je kan elke maand van stelsel veranderen Bij Fod Financiën wordt een 38uren-week gehanteerd. Dat houdt in dat een gemiddelde werkdag bestaat uit 7u en 36 minuten. Bij sommige diensten zoals de douane wordt er continu gewerkt. Bij Douane en Accijnzen is recuperatie of vergoeding mogelijk voor werken op zaterdag, zon- en feestdagen Er wordt gebruik gemaakt van een systeem van variabele arbeidstijd. Hierdoor krijg je de vrijheid om je werk en privéleven te combinern. De glijtijden zijn de periodes waartussen men in principe elke dag vrij het uur van aankomst, middagpauze en vertrek kiest. Dus je mag je werkdag starten tussen 7u30 en 9u. De middagpauze verloopt tussen kwart voor twaalf en 14u. Je bent verplicht een halfuur pauze te nemen. Je kan natuurlijk ook langer pauzeren als je boodschappen moet doen bijvoorbeeld. Maar je moet om 14u terug op kantoor zijn. De uren die dan niet gewerkt hebt, kan je later eens inhalen, zodat je voldoende uren maakt per week. Dit zal snel duidelijk worden in de dagdagelijkse werkcontext. De stamtijden zijn de periodes waarin je moet aanwezig zijn op het werk. Elke afwezigheid tijdens de stamtijd moet worden verantwoord tegenover uw diensthoofd. 23

Stelsel 1 De arbeidstijd wordt geregistreerd Glijtijden en stamtijden: - 07.00 uur - 09.30 uur: glijtijd (aankomsttijd) - 09.30 uur - 11.45 uur: stamtijd (verplichte aanwezigheid) - 11.45 uur - 14.00 uur: glijtijd - 14.00 uur - 15.30 uur: stamtijd (verplichte aanwezigheid) - 15.30 uur - 19.00 uur: glijtijd (vertrektijd) Recuperatieverlof is mogelijk maximum 6 dagen over 4 maanden Registratie van de arbeidstijd (via de prikkaart of in het North Galaxy-gebouw via de nieuwe badge) Stelsel 1 staat open voor alle personeelsleden van niveau B, C en D en de klassen A1 en A2. U registreert uw arbeidstijd (via de prikkaart of in het North Galaxy-gebouw via de nieuwe badge) en berekent deze. U houdt zich daarbij aan de volgende ruimere glij- en stamtijden: - 07.00 uur tot 09.30 uur: glijtijd (aankomsttijd) - 09.30 uur tot 11.45 uur: stamtijd (dagelijkse verplichte aanwezigheid) - 11.45 uur tot 14.00 uur: glijtijd - 14.00 uur tot 15.30 uur: stamtijd (dagelijkse verplichte aanwezigheid) - 15.30 uur tot 19.00 uur: glijtijd (vertrektijd) Een werkweek telt gemiddeld 38 uren bekeken over een referentieperiode van 4 maanden. U kunt recuperatieverlof nemen. In tegenstelling tot nu kunt u wel – gespreid over 4 maanden – tot   6 dagen opsparen die u ook ineens kunt opnemen. Op de eerste werkdag van het jaar ontvangt u een bonus van 3.48u voor de namiddag.  24

Stelsel 2 Geen registratie van de arbeidstijd De medewerker kan vrij zijn tijd indelen om zijn doelstellingen te halen. Voor afwezigheden van een halve dag of meer is de toestemming van de chef vereist Geen gestructureerd recuperatieverlof Stelsel 2 staat open voor alle personeelsleden (ook de stagiairs), die daartoe de keuze uitdrukken. Personeelsleden van de klassen A3, A4 en A5 werken automatisch in dit stelsel. U registreert uw arbeidstijd niet. Tussen 7 uur en 19 uur bepaalt u geheel zelf wanneer uw werkdag aanvangt en eindigt. Een werkweek telt gemiddeld 38 uren bekeken over een referentieperiode van 4 maanden Er is geen gestructureerd recuperatieverlof, maar u moet niet alle dagen aanwezig zijn (zolang u maar aan uw gemiddelde arbeidstijd komt over de referentieperiode). Voor afwezigheden van een halve dag of meer is het akkoord van de chef vereist (te registreren in My P&O). Op de eerste werkdag van het jaar ontvangt u een bonus van 3.48u voor de namiddag.  25

Telewerk en satellietwerk Sinds het najaar 2013 heeft elk personeelslid (behalve zij die absoluut aanwezig moeten zijn voor hun werk: onthaal, restaurant, enz.) de principiële toelating om aan TAW te doen Voorwaarden : - Wettelijk kan men maximaal 3/5 van zijn werkschema telewerken. - Telewerk is noch een recht, noch een verplichting. - Toestemming van functionele chef vereist. In de loop van 2012-2013 wordt het project rond telewerk opgestart. Er zijn 2 mogelijkheid: Namelijk, Telewerk dat houdt in dat thuis werkt. Momenteel is men hieromtrent met een pilootproject bezig. En ten tweede satellietkantoren, dit zijn kantoren waar je kan werken in de buurt van je woonplaats. Dit zal echter pas in 2013 op punt gezet worden. Maar opgelet: niet iedereen kan telewerken. Dit kan enkel indien dit goedgekeurd wordt door de dienstchef en de manager. Natuurlijk hangt het ook af van het type job dat je uitvoert. Bepaalde jobs kan nu eenmaal niet thuis uitvoeren. Op intranet vindt je meer informatie over telewerk 26

Telewerk en satellietwerk Bij satellietwerk worden de werkzaamheden met behulp van informatietechnologie uitgevoerd in een ander kantoor dan de normale werkplaats. Reeds 60 satellietkantoren beschikbaar over het hele land Zelfde voorwaarden als voor telewerk In de loop van 2012-2013 wordt het project rond telewerk opgestart. Er zijn 2 mogelijkheid: Namelijk, Telewerk dat houdt in dat thuis werkt. Momenteel is men hieromtrent met een pilootproject bezig. En ten tweede satellietkantoren, dit zijn kantoren waar je kan werken in de buurt van je woonplaats. Dit zal echter pas in 2013 op punt gezet worden. Maar opgelet: niet iedereen kan telewerken. Dit kan enkel indien dit goedgekeurd wordt door de dienstchef en de manager. Natuurlijk hangt het ook af van het type job dat je uitvoert. Bepaalde jobs kan nu eenmaal niet thuis uitvoeren. Op intranet vindt je meer informatie over telewerk 27

Huidig verlof overdragen naar de FOD Financiën ? Indien uw vorige werkgever valt onder het federaal administratief openbaar ambt en voor zover het verlofbesluit van 19 november 1998 daar van toepassing is. In dat geval kan uw vakantieverlof worden overgedragen mits voorleggen van een attest van uw vorige werkgever

Huidig verlof overdragen naar de FOD Financiën ? Behoren tot het federaal administratie openbaar ambt : De Federale Overheidsdiensten (FOD’s) Het ministerie van defensie De Programmatorische overheidsdiensten (POD’s) De Wetenschappelijke instellingen (WI) De instellingen van Openbaar Nut (ION) De Openbare Instelling van Sociale Zekerheid (OISZ)

Mijn vakantiedagen en verlof bij de FOD Financiën Eindejaarsverlof Wettelijke feestdagen Andere verloven  cfr intranet: P&O omstandigheidsverlof, uitzonderlijk verlof, bevallingsverlof,…… Recuperatieverlof en de 26 vakantiedagen: aan te vragen via standaardformulier -> Momenteel werkt men aan een applicatie om via intranet verlof aan te vragen. Einderjaarsverlof: tussen kerst en nieuwjaar Andere verlofdagen zoals omstandigheidsverlof vind je meer info op intranet en ontvang je later nog een brochure tijdens je oplossing.

Mijn vakantiedagen en verlof Brugdagen voor 2015 - vrijdag 2 januari 2015 - vrijdag 15 mei 2015 - maandag 20 juli 2015 Wettelijke verlofdagen 1 januari Paasmaandag Onze Heer Hemelvaart 1 mei Pinkstermaandag 21 juli 15 augustus 1 en 2 november 11 november 15 november 25 en 26 december Extra dagen: 2 november en 15 november Belangrijk: Waar de dienst moet verzekerd zijn, moet er ook gewerkt worden op deze wettelijke verlofdagen. Er wordt wel een vervangende verlofdag voorzien.

Verticaal Horizontaal Je loopbaan uitbouwen Verticaal Hogere weddeschaal en hogere klasse binnen hetzelfde niveau Horizontaal Mutatie Mobiliteit

A1 : Aanwerving als Attaché (NA11) Je loopbaan uitbouwen A1 : Aanwerving als Attaché (NA11) - geldelijke evolutie naar (NA12-NA16) A2 : Attaché : - selectie + 2 jaar ervaring als A1 (NA21) - geldelijke evolutie naar (NA22-NA25)

selectie A3 : - 4 jaar ervaring als A2 of - 6 jaar ervaring als A1 Je loopbaan uitbouwen A3 : Adviseur selectie A3 : - 4 jaar ervaring als A2 of - 6 jaar ervaring als A1 - 6 jaar ervaring als A1 + A2 - geldelijke evolutie naar (NA31-NA35)

Schaal NA 11 ( niveau A , klasse A1) Mijn wedde Schaal NA 11 ( niveau A , klasse A1) Jaarbasis aan 100% : 21.880,00 euro Bruto maandelijks : 2.932,65 euro Netto maandelijks : 1.843,20 euro Toestand op 01/01/2015 Extra dagen: 2 november en 15 november Belangrijk: Waar de dienst moet verzekerd zijn, moet er ook gewerkt worden op deze wettelijke verlofdagen. Er wordt wel een vervangende verlofdag voorzien.

Vakantietoelage (jaarlijks betaald in mei) Mijn wedde Vakantietoelage (jaarlijks betaald in mei) 1.351,19 euro Eindejaarstoelage (jaarlijks betaald in december) 949,01 euro Toestand op 01/01/2015 Extra dagen: 2 november en 15 november Belangrijk: Waar de dienst moet verzekerd zijn, moet er ook gewerkt worden op deze wettelijke verlofdagen. Er wordt wel een vervangende verlofdag voorzien.

Geslaagd zijn voor een taaltest bij Selor Taalpremie Geslaagd zijn voor een taaltest bij Selor Maandelijkse premie (bruto geïndexeerd) : minimum 32,16 euro maximum 176,92 euro Extra dagen: 2 november en 15 november Belangrijk: Waar de dienst moet verzekerd zijn, moet er ook gewerkt worden op deze wettelijke verlofdagen. Er wordt wel een vervangende verlofdag voorzien.

* Verplichte opleidingen voor (nieuwe) personeelsleden Ruim aanbod van opleidingen op vrijwillige basis Verplichte opleidingen tijdens de stage: NSF, CBO Open aanbod: NSF en OFO (opleidingsinstituut voor de federale overheid) Opleidingsverlof: enkel na de stage

Technische opleidingen : Personenbelasting Vennootschapsbelasting Boekhouden BTW Fiscaal recht Douanewetgeving Successierecht …………… Verplichte opleidingen tijdens de stage: NSF, CBO Open aanbod: NSF en OFO (opleidingsinstituut voor de federale overheid) Opleidingsverlof: enkel na de stage

Generieke opleidingen : Beheren van tijd en prioriteiten Beheren van informatie Werken met doelstellingen Werken in een team Omgaan met publiek Stressbeheersing ………… Verplichte opleidingen tijdens de stage: NSF, CBO Open aanbod: NSF en OFO (opleidingsinstituut voor de federale overheid) Opleidingsverlof: enkel na de stage

Functioneringsgesprek Evaluatiegesprek Het evaluatiesysteem Cyclus van 12 maanden 4 gesprekken Functiegesprek Planningsgesprek Functioneringsgesprek Evaluatiegesprek

Bedrijfsrestaurants aan democratische prijzen Extra’s Tegemoetkoming in de verplaatsingskosten : gratis trein-, metro- en busabonnement Bedrijfsrestaurants aan democratische prijzen Tussenkomst werkgever in hospitalisatieverzekering Talrijke vestigingsplaatsen verspreid over het ganse land

De functionele chef dient telefonisch te worden verwittigd. Wat doen bij ziekte ? Een afwezigheid wegens ziekte wordt bij de FOD Financiën steeds geregistreerd via een inbelsysteem. De functionele chef dient telefonisch te worden verwittigd.

Cumul De rijksambtenaar mag buiten zijn ambt een bezoldigde nevenactiviteit (loon, zitpenningen, …) uitoefenen als hij daarvoor een cumulatiemachtiging heeft bekomen. Gelet op de toch wel specifieke organisatie van de FOD Financiën (regionale diensten, rechtstreeks contact met het publiek, …) wordt een dergelijke machtiging gegeven mits naleving van een aantal voorwaarden.

Belangenconflict De rijksambtenaar mag zich evenmin plaatsen of laten plaatsen in een toestand van belangenconflict. Is een situatie waarin de ambtenaar door zichzelf of door een tussenpersoon (partner, kinderen, …) in een positie terechtkomt die niet verenigbaar is met de onpartijdigheid en de objectiviteit die wordt vereist bij de uitoefening van zijn ambt.

Indien er in hoofde van een ambtenaar een Belangenconflict Indien er in hoofde van een ambtenaar een belangenconflict wordt vastgesteld, moet hieraan een einde worden gesteld. Er worden op dat ogenblik passende maatregelen genomen om het belangenconflict te neutraliseren (bvb. verandering van dienst, functiewijziging, …).

Call Center Werving : 02/ 572 57 71 statutairnl@minfin.fed.be Vragen - Informatie Call Center Werving : 02/ 572 57 71 statutairnl@minfin.fed.be