Allemaal beestjes Wereldoriëntatie les 2. Planten- en vleeseters.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Test computertermen: Deze test gaat over de vorige les. Je krijgt steeds een vraag te zien waarop je het juist antwoord moet aanklikken. Is je antwoord.
Advertisements

Simultaan Tafelrondje
“Ontwerp een eigen school” Leerarrangement KC Macht en Regels
Coöperatieve leerstrategieën
Techniek: Een Brug Te Ver
7.3: Trampolinebed of hangmat? Intro HC Opdracht HW + nakijken.
Een biologisch onderzoek
Mopje en Hollander en een Belg zitten op een boot en die boot zinkt. De Hollander en de Belg zwemmen tot ze een eiland tegenkomen. Op dat eiland zit een.
Moppen over domme blondjes, belgen en holanders …
Wat weet jij over reptielen?
Klik met de muis.
Als je beroemd bent dan ben je……
Almere in vogelvlucht!. Doel v/d les? Voorkennis activeren over Almere/Flevoland.
Les 1: Het Heden Wat weet jij van het kanaal?. Wat weten we? 3 minuten: schrijf zo veel mogelijk waar jij aan denkt bij het Apeldoorns kanaal. 4 minuten:
Mediales 1 Overdragers van informatie. Bijvoorbeeld internet, televisie, krant, tijdschrift.
Les 3.
Thema 1. Afval en milieu Inleiding. - Je werkt in groepjes van 2.
Netjes vragen of je het mag lenen zorgt niet voor problemen
Differentiatie in het geschiedenisonderwijs
Mijn Restaurant Opdracht ICT.
Zeg het met bloemen.
Project “Horizon Verbreden”
Nothing Is As It Seems Lesson 4 Romeo and Juliet.
Onze doelen en visie in beeld
Inhoud les Huiswerk Leskaart bladeren Aantekeningenblad Maken huiswerk.
Project ‘Ernstig betrokken’
Welkom bij de natuurquiz!
Een herfstboekje maken
Machten.
Van Max en Jim BIOMIMICRY. Biomimicry is als je een probleem hebt dat je dat dan oplost door de natuur. Het hoeft niet perse een probleem te zijn als.
Gecijferdheid 2 (Meten 1 – ME144X) week 1 Powerpoints staan op med.hro.nl/houmj/Klas_1BCEHI_Inductief/
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2 Leer jezelf kennen
Verbranding en ademhaling
Les natuur en techniek, maandag en dinsdag groep 5 en 6
Mark Manders. Bezoek Oosterlicht 17 november Rondleiding (ouders en ll) Voordragen verhaal Maken kostuums afvalmaterialen Modeshow in de kantine voor.
Bs.1: onderzoek doen Bs.6: een werkplan maken
Ontwerp je eigen kwartet
Vrouwen hebben altijd het laatste woord !!!!
Open Les Wiskunde F.J. Brandsma 1 Open Les Wiskunde ‘ een wandeling over de Möbius band ’
LAATSTE LES! 13 JANUARI WAT GAAN WE VANDAAG DOEN? Lesdoelen Leesvaardigheid Feedback geven Verrassingsles!
Workshop INFORMATIEVAARDIGHEDEN Samen sterk met.
Onderzoek Generatie 2020 De leerkrachten van Deinze kregen eind vorig schooljaar voor het eerst te horen dat er een groot onderzoek zou zijn in Deinze.
Stencil omzet kosten winst H3 18 MEI Wat gaan we vandaag doen?  - HW controle  - Wat heb je tot nu toe gedaan?  - Huiswerk klassikaal nakijken.
Creatief schrijven. Programma -Klassengesprekje: schrijf je weleens? -Inkomopdracht: een gebeurtenis -Creatief verhaal schrijven: tijdcapsule Wat gaan.
De definitie van een object. Een object is een verzameling van eigenschappen en bewerkingen. Veel voorkomende objecten zijn: D (display) Gui (user interface)
Cliënt en mediawijsheid Hoe mediawijs ben jij? MZ blok 4 Les 1.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
1. Wat gaan we vandaag doen ?
Creatief schrijven.
Ondernemingsvormen.
Vmbo 2 economie Overheid overbodig?
Wat Usain Bolt kan leren van het jachtluipaard
Train your brain.
4 HAVO wiskunde A hoofdstuk 4 n.a.v. de proef
Inhoud les Nieuw thema: Planten Aantekeningenblad Planten; De wortel
ADL, les 2 31 mei 2016 Berthe/Mirjam.
Samen eten Nectar 2.4 Blz 47 tb.
Eén Lichaam 1 Korintiërs 12:12-13
Week 1, les 8 Ga zitten in de kring.
De spijsvertering BLOKBOEK NATUUR – LES 7.
Voeren en verzorgen Blok 2, Paard en ezel.
Jezus zit met zijn leerlingen te eten
Bloemen, vruchten, zaden
Natuur in Twente klas 1 Inleiding. - Je werkt in groepjes van 2.
Lessenserie kubisme les 1 Theorie en praktijk 2D
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
Persoonlijke doelen maken
Proeftoets Kruiswoordpuzzel.
Landschappen en klimaten
Jullie opdracht Bereid in groep een presentatie voor van 5 minuten rond de onderzoeksstrategie waarin je jou verdiepte Inhoud Wat houdt de strategie.
Transcript van de presentatie:

Allemaal beestjes Wereldoriëntatie les 2

Planten- en vleeseters

Opdracht Iedereen krijgt een enveloppe. Bij sommige zit in de enveloppe het antwoord, bij anderen de vraag. De bedoeling is dat je rondwandelt in de klas, zonder iets te zeggen en op zoek gaat naar de vragen en antwoorden, zodat je je twee volledige blz. kan invullen.

Heb je alles goed begrepen? Ik laat nu beurtelings prenten zien van dieren. Jullie steken je rechterhand omhoog als het een vleeseter is, je linkerhand als het een planteneter is. Zorg dat je je antwoord kan staven: waarom is het een planten- en of vleeseter. Geef minstens twee eigenschappen! Iedereen schrijft zijn antwoord ook op een blad papier.