10 januari 2015 Bedrijfsoriëntatie Unit 4 Agresso Presentator: Yoran Kleiberg
januari 2015 Inhoud presentatie Geschiedenis Profiel Bedrijfsstructuur Bedrijfscultuur Doelstellingen
januari 2015 Geschiedenis In 1980 opgericht als ‘Unit 4’ Al snel marktleider in Nederland op het gebied van financieel/administratieve software voor het MKB 1998 de beurs op Overnames; Acoso, Omegon, X-Logic, Digis In het jaar 2000 de stap naar internationalisatie door fusie met het Noorse bedrijf ‘Agresso’.
januari 2015 Profiel Vestigingen in 10 Europese landen Hoofdvestiging in Sliedrecht (Zuid-Holland) Eind 2006 ongeveer 2760 werknemers Unit 4 Agresso ontwikkelt, verkoopt, implementeert en ondersteunt bedrijfssoftware voor de sturing, ondersteuning en optimalisatie van bedrijfsprocessen en voor het optimaliseren van de bedrijfsvoering.
januari 2015 Profiel Unit 4 Agresso ontwikkelt en levert softwarepakketten en daaraan gerelateerde diensten voor kleine, middelgrote en grotere ondernemingen en instellingen op het gebied van: Professionele zakelijke dienstverlening; Administratie; Groothandel; Logistiek; Accountancy; Gezondheidszorg. Daarnaast levert het ook software voor personeelsinformatie en salarisbeheer.
januari 2015 Profiel Stage: Werkmaatschappij Unit 4 Agresso Enterprise Solutions. Professionele zakelijke dienstverlening.
januari 2015 Bedrijfsstructuur Unit 4 Agresso werkt met een werkmaatschappijen structuur. Unit 4 Agresso is voornamelijk groot geworden door acquisities. De grootste acquisitie is die van Agresso.
januari 2015 Organigram
januari 2015 Bedrijfscultuur Binnen Unit 4 Agresso heerst er een erg open bedrijfscultuur. Lijst met cultuurkernpunten: No-nonsense; Betrouwbaarheid; Oprechtheid; Integriteit; Respect; Consensus; Open, informele cultuur; Kennis van de branche; Collegialiteit; Sociaal betrokken; Bescheidenheid; Trots; Verantwoordelijkheid diep in de organisatie; en pragmatisch.
januari 2015 Bedrijfscultuur Unit 4 Agresso is hard op weg om een High Performance Organisatie (HPO) te worden. Continue verbetering –Verbeteren van de producten van de organisatie. –Ontwikkelen van individuele medewerkers en teams. Prestatie gerichte cultuur –Cultuur waarin afspraken gemaakt worden welke ook gevolgd worden. Corporate Identity –Sterke naamsbekendheid.
januari 2015 Doelstellingen Een aantal operationele doelstellingen; –De best denkbare producten en diensten –Een sterk marktaandeel (top-3 positie) –Dicht bij de klanten staan Financiële doelstelling; –Een omzet tussen ten minste € 400 en € 500 miljoen in het jaar 2009.
januari 2015 Einde presentatie Vragen