Infoavond 2de leerjaar.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Welkom in groep 4/5 Fijn dat u gekomen bent!.
Advertisements

Allemaal hartelijk welkom
Informatieavond groep 4 5 september 2013
Informatieavond groep 7
Op naar groep 8! Entreetoets Groep 7.
Informatieavond groep 3 / 5b september 2013
Werkwijze groep
Welkom op de informatie-avond voor groep 6
Welkom in het derde leerjaar juf Evy
Info-avond september L3 en L4.
Informatieavond groep
Werkwijze groep
Groep
Ouderavond 10 september 2013.
Welkom in het derde leerjaar juf Evy
Informatieavond groep 3 WELKOM
Werkwijze groep 5a
r.k. daltonbasisschool 'De Leer '
Voorlichtingsavond groep 3
Informatieavond groep 7b
Woensdag 11 september Welkom. woensdag 11 september Welkom.
Welkom in het vierde leerjaar! vierde leerjaar OmerWattez.
Ouderavond Jaaroverzicht groep 5
Infoavond groep 4.
Ouderavond Schooljaar
Welkom op de informatie avond van groep 5/6
Infoavond 4de leerjaar WELKOM!.
Welkom in groep 8M Het laatste jaar van de basisschool!!!!!!
Welkom in groep 3 en 4.
Informatieavond groep 6
Juf Eline 2B.
Welkom in groep 7M Koffie/thee vooraf!.
Welkom in het vijfde leerjaar!
Op de informatieavond van groep 6
Informatieavond groep 4
WELKOM.
Welkom in groep 3b.
Informatieavond Groep 4a
Welkom in groep 4 André Bovelander en Nikie Mesker.
Welkom in het vierde leerjaar!
Welkom in het eerste leerjaar!
5DE LEERJAAR Praktische info.
Welkom op de ouderavond van de groepen 4
Informatieavond groep 6 Welkom ! Leerkracht: Juf Saskia: ma di wo om de week Juf Ineke: wo om de week, do vrij.
Werkwijze groep 5A
Basisschool Op De Horst
Basisschool Op De Horst
INFO – AVOND 10 – VIERDE LEERJAAR.
Infoavond 6a.
Informatieavond groep 6. Groep 6 Juf Renée Fijlstra ( ma-di-wo ) en juf Tineke Klappe ( do-vrij )
Op de informatieavond van de groepen 5
Welkom in groep 3b-4b.
WELKOM bij de informatie-avond van groep 5.
Informatieavond groep 7 Christine Vogels en Julia Kok.
Informatieavond 21 augustus 2013 Programma:  Voorstellen  Vakken en lesstof:  Huiswerk en toetsen  Weektaak  Diverse zaken en extra activiteiten.
Voorlichtingsavond groep 8 Schooljaar Welkom Voorstellen Planning.
Welkom! Op de informatieavond van de groepen 6. Wat gaan we bespreken?  Even voorstellen…  Vakken  Overige activiteiten  Huiswerk  Rapportage  Algemene.
Welkom in groep 4. Voorstellen Ilze Arts: maandag, dinsdag en om de woensdag. Marian van Rengs: om de woensdag, donderdag, vrijdag.
Info avond cluster 3/4/5/. Agenda Welkom Verdeling binnen het cluster 3/4/5 Zelfstandig werken Planbord Onze (school) Visie Organisatorische aandachtspunten.
WELKOM in de 3 e graad!. Samen en apart ? samen -Nederlands luisteren, spreken, creatief schrijven, lezen -WO -muzische vorming: knutselen, muziek, drama,
Welkom in Groep 6!. Wat gaan we doen?  Voorstellen  De leerstof van groep 6  Visie van de school  Mededelingen  Vragenrondje.
Welkom in groep 3/4 juf Ria & juf Kristel. Groep 3 - programma  Het ochtendprogramma in groep 3  Taal + lezen (Veilig leren lezen)  Pauze + fruit.
Infoavond 2de leerjaar.
Circuit en hoeken.
Welkom in het eerste leerjaar
meester Wim en juf Hannelore
Info-avond 2018 Juf Karen.
Informatieavond groep 4K
Welkom in groep 6/7!.
Welkom in 3b!.
Transcript van de presentatie:

Infoavond 2de leerjaar

Lestijdenpakket Minimum Maximum 2de leeraar Nederlands 6 11 8 + 25’ niveaulezen Wiskunde 5 7 W.O. 5,5 Muzische vorming 2 4 3 Beweging Godsdienst/ Zedenleer _

Nederlands Leergebieden: Methode: Luisteren Spreken Lezen Schrijven Taalbeschouwing Methode: Taaljournaal 3 delen: spelling, taal algemeen, lezen

spelling Instapperiode: Spellingsafspraken Herhalingsperiode Instapdictees Individuele inoefening Spellingsafspraken 14 perioden van 2 weken (spellingsafspraken) Herhalingsperiode

SPELLING Evaluatie: Leren leren Dictee na elke afspraak (elke week) Voorbije afspraken worden ook getest Scoor je te laag? Nieuwe uitleg, nieuwe inoefening en een nieuw dictee. Leren leren Schrijven!!! Map Spelling: elke dag (maandag, dinsdag, woensdag en donderdag) de woordjes van de afspraak 1 x schrijven. Kijken naar het woord Blad omdraaien Noteren Controleren

Taal Organisatie: 34 thema’s +/- elke week een nieuw thema Zelfstandig werken Na 2 thema’s volgt er een toets.

Lezen Methode: Voortgezet technisch lezen Begrijpend lezen Technische leesmoeilijkheden Leesboek Belangrijk! Veel oefenen! Begrijpend lezen Leesboek + werkboek Geen werkboek

lezen Niveaulezen Bibliotheek 25 minuten per week Groepjes, per 2,… Op eigen niveau Begeleiding per groepje door leerkrachten en leerlingen (AVI >9) Bibliotheek Elke 3 weken 2 boeken ontlenen per bezoek Zorg dragen voor de boeken!

Schoonschrift Wat leren we schrijven in het 2de leerjaar? Materiaal Hoofdletters aanleren Kleine letters verder inoefenen Materiaal schrift Extra oefeningen in het contract

Wiskunde Methode: Leerstof Pluspunt 13 blokken dit schooljaar Per blok zijn er 13 lessen: 4 klassikale lessen 6 zelfstandige lessen 1 toets 1 remediëringsles of verrijkingsles (afhankelijk van de resultaten van uw kind) Leerstof Getallen tot 100!! De maal- en deeltafels Kloklezen tot op een kwartier …

wiskunde Leren leren Oefeningen maken (papier, computer, spelletjes,…) Splitsingen tot 10 regelmatig oefenen Maal- en deeltafels uit het hoofd leren (belangrijk voor later: cijferen)

Contractwerk Doel? Vakken? Organisatie: Zelfstandig werken Taakgericht werken Organiseren Vakken? Wiskunde Nederlands Organisatie: Opbouw: strikte begeleiding  meer vrijheid

Contractwerk Contract wiskunde Contract taal Huiswerk in het contract Snelle leerlingen verbeteren zelf, nadien verbetert de juf Contract taal Huiswerk in het contract + lezen in het leesboek De leerlingen verbeteren niet zelf.

hoekenwerk Hoeken Schrijfhoek Leeshoek Rekenhoek Taalhoek W.O.-hoek Knutselhoek Luister- en muziekhoek Poppen- en verkleedhoek Bewegingshoek Winkelhoek Computerhoek

hoekenwerk Organisatie: Elke week 25 min. ( = 1 hoek) De leerling een kiezen in welke hoek ze willen werken. Elke keer kiezen ze een nieuwe hoek. Aangepast aan de noden van elk kind Geen werkblaadjes maar creatieve verwerkingsvormen vb. Een splitsspel in de rekenhoek

klaswerking Agenda Dagopening Elke dag de agenda nakijken (brieven, huiswerk,…) De juf kijkt elke dag de agenda na. Dagopening Aanwezigheden Weerkalender Kalenders Dagverloop (Wat zullen we doen vandaag?)

KLASWERKING Iedere maandagochtend Beloningssysteem Luisteren en spreken: vertellen over het weekend. Actualiteit bespreken Fragement Karrewiet, krantenartikel,…. Taken Ieder kind krijgt een taak Verantwoordelijkheid Beloningssysteem Stempels

EVALUATIE RAPPORT 7 x per jaar Prestatie & persoonlijkheidsvorming Geen procenten

MOS Onze school is een mosschool. Wat betekent dit? Brooddoos gebruiken i.p.v wegwerpverpakkingen Zorg dragen voor materiaal van jezelf en anderen. Zuinig omspringen met water, elektriciteit,… We helpen mee in de schooltuin.

Leerlingenparticipatie ouderparticipatie Kringgesprekken Ideeën worden doorgegeven aan de juf De juf geeft de ideeën door aan de leerlingen van de leerlingenraad in de 3de graad. In de leerlingenraad worden alle ideeën en problemen besproken. Betrokken van kinderen op school. De leerlingen krijgen inspraak in het schoolgebeuren. Ouderparticipatie Meerwaarde voor het leerproces van de kinderen en het schoolgebeuren. Spreek de juf aan indien je wenst deel te nemen aan klas- of schoolactiviteiten.

W.O. Muzische vorming Beweging Deze vakken neemt juf Sylvia voor haar rekening.

Hoe kan ik mijn kind begeleiden? Wat moet je regelmatig oefenen? Lezen spelling Wiskunde: splitsingen, + en - , de maal- en deeltafels,… Hoe moet ik mijn wiskunde oefenen? Werkblaadjes (dit mag je altijd vragen aan de juf) Online (klasblog http://2deleerjaar.wordpress.com ) Goed programma : Sommenplaneet (gratis downloaden) http://www.woordkasteel.com/sommenwebsite/indexsp.htm

Contactgegevens juf U kan me iedere dag op school aanspreken. Telefonisch: 0494 35 20 87 E-mail: ynskewaelput@hotmail.com

klasblog U kan onze activiteiten in de klas en op school volgen op onze blog: http://2deleerjaar.wordpress.com Wat kan u hier vinden? Foto’s Verhalen van de juf en de kinderen Online oefeningen op de leerstof

Zijn er nog vragen?