De transparante organisatie Lezing voor Alliander 2 februari 2012 Lezing voor Alliander 2 februari 2012.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ontwikkelen = groeien Leren = (eigen) grenzen verleggen
Advertisements

De kracht van mensen 16 februari 2011.
Voorbeelden van innoverende toekomstige techniek bij C-Leren?
Ontwikkeling van het Netwerk Naamkunde
Business mapping Business model canvas.
Een verkooptool of webshop zonder onderhoud ? Wij hebben hem voor U ! Onze webshop stellen wij beschikbaar voor U.
feedback als leidend principe
Livy BV Randstad BM Almere Introductie Livy Professional De online oplossing voor professionele woning transacties.
Workshop Social Media Laat jij jouw bedrijf op z’n kop zetten door Social Media ?
Marketing strategy that earns your company money! Find You Consultancy Nederland - Curaçao.
1 Club & cultuur Hockey •Sportiviteit voor prestatie, proces voor resultaat, plezier en prestatie gaan hand in hand •Elk lid kans op maximale ontwikkeling,
Hoofdstuk 4 - Systems Onderscheid naar systemen en processen Systemen
Een korte introductie…. Wanneer u zich op onze business to business website registreert, ontvangen we hiervan direct een melding.
Communicatief gedrag + / -
De relatie tussen logistiek en veiligheid
Van push naar pull Door: Guido Derkx - Juni 2012 ‘Het verbinden met doelgroepen door community building’
Eli van Beekveld Zaal 1 Tijdstip uur
Welzijn Eindhoven, PeuterPlaza, Dynamo, Speelpark de Splinter, Adviespunt Discriminatie Zuidoost Brabant, Vrijwilligerspunt en DommelRegio zijn onderdeel.
Management Advies Specialisten in dienstverlening, bedrijfsvoering en informatiemanagement bij lokale overheden.
Gedragscodes en het belang van waarden voor een goed bestuur
Website Usability.
MOTIVEREN Lt. De Groeve Luk.
De kracht van GAC Business Solutions GAC is meer dan een leverancier van softwareoplossingen. Als business partner zorgen we samen met u voor optimalisatie.
Management van gedrag Hoofdstuk 8 Leiderschap 1.
SOCIAL RETURN ROTTERDAM Hoe communiceer je social return?
Gedrag in organisaties, 10e editie
Sturen op vertrouwen NVAG 23 mei 2012 Elly Breedveld Erasmus CMDZ.
De burger de touwtjes in handen
Opleidingskunde: Leren in teams en Kennisproductiviteit
Reorganisatie = (tijd)verspilling
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
Social Media.
Organisatiecultuur in OCMW en gemeente A clash of civilisations?
Klantgerichtheid: pull vs pushstrategie
C. Molmans SOD-Opleidingen
Innoveren. Wat is innovatief organiseren Innovatief organiseren is leren het vertrouwde los te laten.
Social media presentatie
Kennismanagement & Sociale media
Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap afdeling vorming INTERVISIE HRM-netwerk 30/01/04.
Informatiebijeenkomst Zichtbare Zorg Ziekenhuizen Femke Vlems Deelprojectleider Zichtbare Zorg Ziekenhuizen VIKC, 12 februari 2009.
Aanvaarding en tolerantie
Ramòn Janssen –H4B Niels Killaars –H4B © RJNK. 1: Wat is Social Media? 2: De rol van social media in marketing & internetstrategie 3: De sterke punten.
Welkom. Welkom Voorburgse Rugby - Club We staan! Nu gaan we leren lopen, samen met jullie! Organisatie: Bestuur: Bart, Kour, Maurits TC: Fer en Kour.
O PLEIDING Communicatie voor VAPH-voorzieningen Gent, 3 december 2015.
Psychologie van de straat Week 5.  Masculien  Wantrouwen naar buiten/antiauthoritairehouding naar buiten de groep  Loyaliteit aan eigen groep  Afzetten.
Werken met het talent van de stagiair. 1.Voorstellen 2.Interne analyse van verschillende taken afdelingen 3.Eigenschappen /compententies taken 4.Sollicitatie.
+ Praktijkscasus Business Intelligence Dashboard in de thuiszorg.
26 augustus Dialoogmarketing. Kader. Ontwikkelingen. Kansen voor uitgevers. Frans Reichardt Holy Cow! Direct Communications.
Copyright 2008 – Morningstar Systems – All rights reserved 1.
I TRUST U, WERKEN VANUIT VERTROUWEN Lezing 19 april 2010 SMT, Tica Peeman.
Social Intranet: een ‘ver van mijn bed’-show Intranet Congres Sonja de Vries - ilionx.
Leidinggeven Hoofdstuk 6 Betrokkenheid en werkdruk.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 5 Wat doen leidinggevenden?
Inbound marketing en bloggen
Functionerings- en ontwikkelgesprekken met rendement
Sociale Ontwikkelagenda
Workshop ‘netwerken, samenwerken, delen en verbinden in de praktijk’
Binnenkort start hier het webinar Facebook Marketing voor je groep - Deel II: ‘Je Scoutinggroep op Facebook’
Onze filosofie: Resultaten kunnen altijd beter
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Seminair E-health in de zorg Beilen, 25 januari 2018
Bedrijfseconomie, Ondernemerschap en Financiële Zelfredzaamheid
Persoonlijk Leiderschap
FLITS FORMULE Afnemen van standaard producten - De zekerheden voor de klant Standaard product We houden de prijs zo laag mogelijk Altijd en overal bereikbaar.
secretaris stichting EDU-DEX
Ik geloof dat God uit alles, ook uit het slechtste, iets goeds kan
PBS op het ROC MN Dinsdag 6 november 2018
Risicocommunicatie en de omgevingswet
Boeien en binden van goede medewerkers
De onzichtbare MT - vergadering
Transcript van de presentatie:

De transparante organisatie Lezing voor Alliander 2 februari 2012 Lezing voor Alliander 2 februari 2012

De Context Internet: beschikbaarheid van informatie Sociale media en grotere macht consument Leugens, cynisme en wantrouwen complexiteit en snelheid generatie Y

Alles kan publiek worden

Transparantie is een keuze

“Maak zoveel mogelijk overheidsinformatie actief openbaar zodat iedereen zich een eigen oordeel kan vormen over bestuurlijke aangelegenheden.” “Lever die informatie zo aan dat die goed toegankelijk is.” Ombudsman kritiseert gebrek aan transparantie overheid

Transparant: zichtbaar, open en toegankelijk Een vrije uitwisseling van informatie: cruciale informatie belandt op het juiste moment en om de juiste reden bij de juiste persoon

De schaduwkanten Vertrouwelijkheid en privacy Angst om Controle te verliezen Kwetsbaarheid van bedrijfsgevoelige informatie Mogelijke devaluatie van expertise

Wat levert het op? vertrouwen zelfstandige medewerkers acceptatie en eigenaarschap correctie en daardoor betere informatie sneller/flexibeler/effectiever handelen

Hoe ziet een transparante organisatie eruit?

Opvattingen & overtuigingen What you give is what you get Eerlijk duurt het langst Wij hebben niet alle antwoorden

Je kunt alleen transparant zijn als je niets te verbergen hebt

Open & transparante cultuur

Vrije informatiestroom

Interne transparantie totstandkoming van besluiten financiële situatie benoemingen en beloningen rechtstreekse communicatie

Transparantie in prestaties

WholeFoods Market: ‘no secrets’

Transparantie voor klanten Toegankelijkheid website en gebouw Leesbaarheid brieven en facturen

Open voor feedback & co-creatie

Transparante medewerkers toegankelijk voor klanten open voor feedback zichtbaar met hun talent en expertise gebruiken vele communicatiemiddelen

Communicatieve Zelfsturing : laten zien waar je mee bezig bent en anderen laten participeren

Transparante leiders Zichtbaar toegankelijk & benaderbaar oprecht en eenduidig in communicatie geïnteresseerd

Implicaties Aanpassen schriftelijke informatie IT systemen aanpassen Leren omgaan met directe feedback een nieuwe etiquette ontwikkelen