Invloed uitoefenen - de weerbarstige praktijk – Karin de Geeter

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Redekundig ontleden Over waarom, wat en hoe....
Advertisements

Een bericht speciaal voor jouw m’n
De Vrouw Toen God de vrouw schiep was hij nog laat bezig op de 6e dag.
foto's door Casper görannsson
Samen bouwen aan zelfvertrouwen
Hoera, een oudergesprek!
Wie is La Fontaine? Anneke van Doorn Jolanda van der Steen
Vraag enkel 1 minuutje van je tijd!!! Met muziek.
Reflecties van de waarheid
Een verhaal om te onthouden
Kats en coaching doe, leer, ontwikkel jezelf
Mijn stage bij Wijkenstein Naam: Amanda van de Nieuwegiessen Klas: Grijs Jaar: 4e Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas.
Herstellen & Versterken van Gezond Functioneren
HET IS NU PRECIES 13:16.
Waar letten we op tijdens de het maken van de presentaties?
Vrienden zijn er om je te steunen
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Competentie 04 Het slecht nieuws gesprek
Push for life!. Een man was ‘s nachts aan het slapen toen zijn kamer plots verlicht werd en God hem verscheen. De Heer zei hem dat hij een opdracht had.
Mijn stage bij Naam: Klas: Jaar: Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas waar je nu zit Typ het jaar waarin je stage loopt.
Mijn stage bij Albert Heijn Naam: Jessica Klas: 5c Jaar: 2004\2005 Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas waar je nu zit.
Mijn stage bij het grotehuis het is een bejaardentehuis Naam: Elke Klas:4a Jaar: Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ.
Naam: *Nathalie van W Klas: *5b Jaar: *2005 Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas waar je nu zit Typ het jaar waarin je.
Naam: Merve Klas: 4c Jaar:
van onschatbare waarde...
Van doelen naar reflectie
TRAINING SOCIALE VAARDIG-HEDEN
Opvoeden van drukke kinderen
Inspirerend Coachen - praktijkervaring - het G®ROW kader
Liefhebben Het is niet moeilijk,                                              om lief te hebben .
Een bericht speciaal voor jouw m’n
SOCIALE COMPETENTIE Jacqueline Blaak-Venneman.
Herfst Kleuren-& Vruchten
Interpreteren van data
HELP MIJN KIND IS DRUK! Welkom en voorstellen Karin Ariës
Communicatiehandvatten Blijf in contact
Ken je kracht…Deel je kracht…
en mooie plekjes in Bokrijk
De Maya’s zeggen over Joris: Joris is geboren vanuit zuiverheid en waarheid.Joris wil niets liever dan anderen dienen.Hij kan ervoor kiezen anderen te.
Wij heten je van harte welkom op deze groepscursus !
Sociale Vaardigheden / Conflicthantering
Rake uitspraken en zeer mooie beelden! Klikken voor vervolg
Vrienden 9/04/2017 3:02.
Hoofdstuk 8: The game is made for a player. Ken de spelers  Einstein: Leer luisteren naar je publiek en weet wat je doet.  Project yourself: Plaats.
{. Wat doe je als je ruzie hebt? -Je vlucht weg en denkt: Ik pak hem later wel terug. -Je pakt hem wel terug als je niet alleen bent. -Je wordt woedend.
Enkel 1 minuut van je tijd!!!
Weerstand kan je opvatten als feedback
Onze doelen en visie in beeld
* Wie ben ik? * Wat doe ik? Ik ben Jay Michilsen, Ik ben bijna 14 jaar. 25 Augustus ben ik 14! Wat doe ik? Ik game altijd. Ik speel meestal Black Ops 2.
Het derde thema van het project gaat deze zondag over getrouwd zijn. Veel sprookjes eindigen met “En ze leefden nog lang en gelukkig”, maar voor getrouwde.
Waar vind ik rust? David in Psalm 131: ‘Ik heb mijn ziel tot rust gebracht’ Tot rust brengen – kalm, stil maken Psalm 131 – een korte psalm om te.
Hoofdstuk 5: Lastige gesprekken met individuele studenten.
Luisteren en feedback Hoofdstuk 15 VP15 Begeleidingskunde
Welkom ik maak me sterk.
Sowebatraining bovenbouw. Doel van de Sowebalessen! Het aanleren van sociaal competent gedrag en de daarbij behorende vaardigheden Het aanleren van sociale.
Gelukzoekers vya 14 februari Valentijnsdag.
Hand-out van de thema-avond 19 maart 2015 voor ouders en leerkrachten Verantwoordelijkheid geven... niet loslaten, maar anders vasthouden…
Wat vinden jongeren belangrijk? Cliëntenraad GGZ Kinderen en Jeugd.
Talent in Ontwikkeling
Talent in Ontwikkeling
Men vraagt zich af waarom …??
Titel Stap 1 Aanleiding Stap 2 Als we niets doen Stap 4 Aanpak
In gesprek met elkaar Gebruik eventueel rode en groene kaartjes waarmee mensen kunnen aangeven of ze het eens of oneens zijn met de stelling.
Schoolwide Positive Behavior Support (SWPBS)
Deelvraag: Waar hoor ik bij?
Level 1 is de basistraining, waarin je een begin maakt met GTD
Werken in een arbeidsorganisatie
Overzicht gedragingen per competentie
Transcript van de presentatie:

Invloed uitoefenen - de weerbarstige praktijk – Karin de Geeter

De omgeving ‘naar je hand zetten’ Invloed uitoefenen De omgeving ‘naar je hand zetten’

Invloed uitoefenen Aandacht naar je toe trekken!! Het tempo bepalen waarin anderen handelen Bepalen hoe en waarmee je bezig bent

??? Kan ik dit wel toestaan ???

Minder duidelijk!

Groot effect!

Ik laat me sneller afleiden

Ik vergeet naar hem te luisteren

Ik kom aan andere dingen toe

Ik geef hem échte aandacht (terwijl hij dat juist harder nodig heeft)

Invloed uitoefenen: kijk eerst naar jezelf!

Echte aandacht!

Wachten op een reactie

Invloed uitoefenen Veelal op het moment zelf!!! Kiezen uit twee is vaak (te) moeilijk Consequenties nauwelijks te overzien

Een fijne dag gewenst!