B-Project Servicedesk Jolanda Versteeg Rob Kiekens Jarl Hoenink.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Organisatiekunde.
Advertisements

The customer centric software company
Opdracht wereldtijden 15.05
CMIITL01 Casus 9 Léon de Groot INF1V. Snelweg B.V. (1)  SNELWEG B.V. is een groot internationaal transportbedrijf met diverse kantoren in binnen-
Een verkooptool of webshop zonder onderhoud ? Wij hebben hem voor U ! Onze webshop stellen wij beschikbaar voor U.
Training voor beheerders
Hoofdstuk 1 Verkooptraject
De kracht van CTB ICT Bouw BV
MEXX Presentatie MIX Nationale DHZ Sessie NOOS
Werkloze Een werkloze solliciteert naar de post van wc-ontstopper bij Microsoft.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
Schoolpartnerschappen in Europa
Dorb Logistics Door: Romar Boezem Alfred Huntington Bart Stevens
PH 09 E V Algemeen Wat is ACES ? ACES is een adviescentrum dat een volledig onafhankelijk advies kan geven op het gebied van elektronische sluitsystemen.
Het Management Informatie Portaal
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Wat kunnen wij voor uw organisatie betekenen ? Even voorstellen
Welkom bij de presentatie van het
De kracht van GAC Business Solutions
De kracht van Herke ICT Group Herke is gespecialiseerd in automatisering en optimalisatie van bedrijfsprocessen in de bouw. Als marktleider in rolgebaseerde.
De kracht van HBSoftware
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
De kracht van Pylades B.V. Pylades is een integrale ICT dienstverlener op het gebied van Dynamics AX, CRM, SharePoint, Business Intelligence en software.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
UPGRADE PROGRAMMA WINDOWS 7 OFFICE 2010 OFFICE 365.
Cloud voor uw bestuur? Wij gaan samen met u op onderzoek. Nabespreking.
Presentatie op Flitsbijeenkomst ICO Taal & Rekenen
Web Intake Systeem een uniek gemeentelijk project.
G!DS Basismodule Trainingsdag 2 Naam, functie Datum, plaats.
Herman Krommendam 23 september 2009
Communicatiehandvatten Blijf in contact
Help! Verzuim voorkomen
Dienstverlening voor integere en geweldloze communicatie Presentatie door R.R. Annema.
Fase 2 Tijdelijke presentatie bouwen
CAF in het woonzorgcentrum De Groene Linde
De apotheek de bezoeker het bedrijf de camera hetzelfde de supermarktde telefoon kosten het product het huiswerk de machine de fabriek.
voor familie en vrienden van
Wat is MultiBel? MultiBel is een alarmerings- en communicatiedienst. U bent in staat om met een paar simpele handelingen tot wel duizenden personen tegelijk.
Laaggeletterdheid en werk
Klantgericht Telefoneren
Werkplekken Registratie Systeem Jarl Hoenink Rick de Weger Jolanda Versteeg.
11 juli 2001 Presentatie richtlijnen Telefonie Team Klantenservice Opgesteld door: Monique Krootjes Lloyd Lachman Margriet Bijl.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Even voorstellen Hennie Lüers, coach Kim Veldhuis, P&O.
Gemaakt door Thiadney Jordan, Amir Hasani EXPORTADVIES amir.
Naam: Rayiha Inanc Klas: 4 E ICT & Multimedia. Inhoud  Stageperiode  Hoe ben ik deze stageplek terechtgekomen?  Het bedrijf  Stage dag 1 t/m stage.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
"Zorgen dat leren werkt: het E-model“ 19 APRIL 2016 'S-HERTOGENBOSCH.
DE UT EN JOIN LISA Business Information Management & Recordmanagement Petra de JongeDecos- 1.
Werkplaats Communicatie Optimaal communiceren: Hoe doe je dat ? Uitwerking aspect “communicatie rondom burgerinitiatieven” Presentatie werkplaats communicatie.
De beschikbaarheid van kwalitatief goede zorg voor expats Lucie Cunningham, Delft Business Consultancy Adviseur Expat Project Team Delft.
Samen goed voor later! Een democratische oefenplaats, daar horen ook ouders bij; een good practice.
Aubid Sarwar 4FD Betalen via Internet Waarom dit onderwerp? Wij kozen dit onderwerp omdat er tegenwoordig veel inkopen via internet gedaan worden en.
Zicht op Samenspel! Meander & Bas Schepers. Programma EERSTE HELFT –Inleiding –Verwachtingen & Vragen –Project of Traject ? –Volgen RUST TWEEDE HELFT.
Ontwikkelt en produceert o.a. printplaten High-mix, low volume, dus veel engineers in dienst.
Producttraining voor het vastelijnabonnement van ACN
Welkom bij de BelastingTelefoon
Instructie Deze presentatie geeft, samen met de demo van het Strategisch Ontwikkelingsplan, leidinggevenden een goed beeld van de verschillende stappen.
26/10/2016 Stand van zaken betreffende de nieuwe organisatie van de Algemene Directie Instellingen en Bevolking.
Onze filosofie: Resultaten kunnen altijd beter
OPENINGSCASE: Fast fashion, ‘hot systems’
Case: Nieuwe website Anne Heining (M&C
Procesmigratie van ITIL naar ISM
Wateroverlast gemeente Werkendam door extreme regenval
Samenwerken en communicatie
Stap drie bij projecten
Centrale Nachtzorg Gemiva-SVG
Transcript van de presentatie:

B-Project Servicedesk Jolanda Versteeg Rob Kiekens Jarl Hoenink

In deze presentatie Wat is ITIL Welk bedrijf Wat is Corus Structuur Servicedesk Incidenten Communicatie Tactische processen Verbetervoorstellen Vragen en antwoorden

Wat is ITIL ITIL staat voor Information Technology Infrastructure Library Ontwikkeld voor het inrichten van de beheerprocessen binnen ICT- organisatie. Voordelen: – Lage kosten – Standaardisering en begeleiding – Verhoging productiviteit

Welk bedrijf Corus als uitgangspunt Reden: –Corus is een internationaal bedrijf. –Grote servicedesk. –Servicedesk in Engeland wordt geleid door ander bedrijf.

Wat is Corus Corus is een Nederlands-Brits-Indiaas multinational bedrijf. Produceert en verkoopt staal. Gevestigd in: Nederland Engeland India Hoofdkantoor is in Londen. Coördinator Servicedesk IJmuiden: Marc van Booy. Voorheen heette het bedrijf “Hoogovens”. Het bedrijf werd overgekocht door “British Steel” en de naam werd veranderd naar “Corus”. Sinds kort heeft een indiaase staalbedrijf “Tata Steel ltd” het bedrijf overgekocht.

Wat is Corus Corus is een Nederlands-Brits-Indiaas multinational bedrijf. Produceert en verkoopt staal. Gevestigd in: Nederland Engeland India Hoofdkantoor is in Londen. Coördinator Servicedesk IJmuiden: Marc van Booy. Corus maakt staal en verkoopt het staal in vorm van rollen naar autofabrieken, bouwindustrie en verpakkingsindustrie (zoals spuitbussen en drankblikjes)‏

Wat is Corus Corus is een Nederlands-Brits-Indiaas multinational bedrijf. Produceert en verkoopt staal. Gevestigd in: Nederland Engeland India Hoofdkantoor is in Londen. Coördinator Servicedesk IJmuiden: Marc van Booy. Corus heeft fabrieken in 3 verschillende landen. In Nederland ligt het bij IJmuiden, verder zijn in Engeland en India ook staalfabrieken.

Wat is Corus Corus is een Nederlands-Brits-Indiaas multinational bedrijf. Produceert en verkoopt staal. Gevestigd in: Nederland Engeland India Hoofdkantoor is in Londen. Coördinator Servicedesk IJmuiden: Marc van Booy. In Londen is het hoofdkantoor van Corus gevestigd. Alle orders en bestellingen komen via het hoofdkantoor binnen en worden verder uitgedeeld over de fabrieken in Engeland, Nederland en India.

Wat is Corus Corus is een Nederlands-Brits-Indiaas multinational bedrijf. Produceert en verkoopt staal. Gevestigd in: Nederland Engeland India Hoofdkantoor is in Londen. Coördinator Servicedesk IJmuiden: Marc van Booy. We hebben in eerste instantie de directeur van de Servicedesk gesproken, maar omdat deze op vakantie ging,zijn de overige gesprekken met de coördinator geweest. En hebben met hem het interview gehouden.

Structuur Servicedesk S S 1 Manager 1 Coordinator 20 Helpdeskmedewerkers 17 Systeembeheerders (System Operators)‏ 24 Systeembeheerders (Enterprise Systems)‏

Incidenten Soorten incidenten: –Stroomuitval –Hardware- en softwareproblemen –Vastgelopen server Invloed op het bedrijf: –Stilvallen van een afdeling kost veel geld.

Communicatie Meeste communicatie verloopt via de telefoon Alle communicatie naar Servicedesk loopt via Helpdesk Mail wordt alleen gebruikt wanneer er grote problemen zijn Buiten kantoortijden: –Ploegendienst –Bepaalde medewerkers op afroep beschikbaar De communicatie gaat het liefst over de telefoon, omdat de Servicedesk dan direct oplossingen kan doorgeven aan de klant. 98% van de calls moet opgenomen worden. De overige 2% van de calls mag gemist worden.

Communicatie Meeste communicatie verloopt via de telefoon Alle communicatie naar Servicedesk loopt via Helpdesk Mail wordt alleen gebruikt wanneer er grote problemen zijn Buiten kantoortijden: –Ploegendienst –Bepaalde medewerkers op afroep beschikbaar Als een klant naar de Servicedesk belt, dan krijg de klant direct de helpdesk te horen. Zij zullen de klant doorschakelen als het probleem niet opgelost is.

Communicatie Meeste communicatie verloopt via de telefoon Alle communicatie naar Servicedesk loopt via Helpdesk Mail wordt alleen gebruikt wanneer er grote problemen zijn Buiten kantoortijden: –Ploegendienst –Bepaalde medewerkers op afroep beschikbaar Wanneer er grote problemen zijn, zoals een vastgelopen server die voor het transport zorgt, dan wordt er een mailing de deur uit gestuurd. De mail bevat dan de probleemomschrijving en uitleg.

Communicatie Meeste communicatie verloopt via de telefoon Alle communicatie naar Servicedesk loopt via Helpdesk Mail wordt alleen gebruikt wanneer er grote problemen zijn Buiten kantoortijden: –Ploegendienst –Bepaalde medewerkers op afroep beschikbaar De servicedesk is een 24 uurs bedrijf. Deel van de mensen van de afdeling “Operatie” houden systeemwaarschuwingen bij. De dagdienst werkt overdag, waarna ze het werk overdragen aan de middagdienst. De middagdienst draagt het weer over aan de nachtdienst.

Communicatie Meeste communicatie verloopt via de telefoon Alle communicatie naar Servicedesk loopt via Helpdesk Mail wordt alleen gebruikt wanneer er grote problemen zijn Buiten kantoortijden: –Ploegendienst –Bepaalde medewerkers op afroep beschikbaar Er zijn ook wel specialisten die op afroep beschikbaar zijn. Zij krijgen dan een rooster voor wanneer ze in de buurt moeten zijn. Dat is de Consignatie dienst.

Tactische processen 1 keer per jaar trainingen voor alle medewerkers –Klantvriendelijkheid. –Omgang met klanten. Maandelijkse bespreking met belangrijke onderwerpen voor het werk Problemen en oplossingen bijhouden

Verbetervoorstellen Servicedesk van Engeland fuseren met IJmuiden In IJmuiden moeten medewerkers werken die goed Engels spreken voor contacten met Engeland Meer personeel aannemen voor Engelse servicedesk Corus gaat deze verbetervoorstellen in acht nemen

Vragen en antwoord U kunt nu vragen stellen en dan geven wij antwoorden