Kwantitatief onderzoek

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
‘Goeiemoggel tis uit’ - Nederlandse jongeren leven online Juli 2008.
Advertisements

1.1 Waar worden enquêtes voor gebruikt?
Inhoud Wie is Gerrie Eijkhout? Introductie AsqY Online.nl
Wat zijn goede peilingen?
BACHELORPROEF Workshop 1 Aanpak van onderzoeksproject
Hoofdstuk14 Gegevens verzamelen in het veld, non- responsefouten en screening van vragenlijsten.
Een internetpanel als meetinstrument? Jelke Bethlehem en Barry Schouten NOSMO-middag Internetpanels – 12 nov 2004.
Marktonderzoek Danneels
Marktonderzoek Wat is een marktonderzoek? Waarom een marktonderzoek?
Fasen van onderzoek Onderzoeksplan bureauwerk Dataverzameling
Daadwerkelijk succesvoller benoemen kan
Hoofdstuk 7 Marktonderzoek.
Ingrid Steenhuis & Els Van der Poel
ResearchLab V1 Blok hoorcollege 3 © R. Buisman.
Paradigma’s in Perspectief Levensbeschouwing, kun je dat meten?
Onderzoeksmethode Oftewel: met welke specifieke onderzoeksmethode kan ik het best mijn onderzoeksvraag beantwoorden.
Meten bij marktonderzoek
Dataverzamelingsmethoden
Hoofdstuk 12 Gegevens verzamelen in het veld, non-responsefouten en screening van vragenlijsten.
Dataverzamelingsmethoden
dataverzamelformulieren
Hoofdstuk 8 Primaire kwalitatieve gegevens verzamelen door middel van waarnemen en interviewen Methoden en technieken van onderzoek, 5e editie, Mark.
Literatuuronderzoek en veldonderzoek
Waar wilt u doodgaan. Keuzen en overwegingen Katrien Luijkx i. s. m
Instrueren Leidinggeven Blz. 161.
Meten is zweten Bespiegelingen over online-panelonderzoek bij medewerkers en studenten Vic Damoiseaux en Anneke de Jongh Woudschoten Conferentiecentrum.
Panel Survey of Organizations Lessen uit drie jaar PASO Luc Sels.
Project Informatiekunde werkgroepsbijeenkomst 17 april 2003.
TEVREDENHEIDSMETING, EEN MAAT VOOR KWALITEIT
Online via een forum Focusgroepen;. Indeling 1.Waarom een forum ipv een face-to-face FG? 2.Een kijkje in de keuken! 3.Voordelen 4.Nadelen  5.Praktisch.
De ongrijpbare consument
Soorten en typen onderzoek
INLEIDING ONDERZOEK MARKETING, MARKTONDERZOEK & COMMUNICATIE
Passend onderwijs: Stand van zaken en typologie mbo-instellingen
Animatie team Dio en Tjeerd.
Communicatie en Instumenten
De nieuwe digitale leeromgeving van Biologie voor Jou
LOP SECUNDAIR 7/6/ Betrokken ouder, tevreden ouder.
Surveys via telefoon en web, kan dat wel? Aan de bal!, VSO-presentatiedag, 3 juni Reinder Banning & Barry Schouten Centraal Bureau voor de Statistiek.
Methoden & Technieken van Onderzoek
RCT naar het effect van een online decision aid voor zelftesten Martine Ickenroth, Janaica Grispen, Gaby Ronda, Geert-Jan Dinant, Nanne de Vries, Trudy.
Methoden & Technieken van Onderzoek
Hogeschool Rotterdam, Opleiding Vastgoed & Makelaardij drs. ing. M.M.A. Scheepers Collegejaar college.
© Mulier Instituut, Utrecht De positie van de RSO Platform Sportdeelname 12 november 2015 Remko van den Dool 12 november 2015.
Marktonderzoek © 2011 | Noordhoff Uitgevers bv College 3 Hoofdstuk 5 Kwalitatief marktonderzoek Hoofdstuk 15 Rapporteren over marktonderzoek.
Marktonderzoek © 2011 | Noordhoff Uitgevers bv H 10 onderzoek met vragenlijsten.
Marktonderzoek © 2011 | Noordhoff Uitgevers bv H 8 observatie en registratie.
Patiëntervaringssonderzoek CQI-Z Drs. Ana Prieto Lestegas Marktonderzoeker Afdeling Marketing&Communicatie.
‘De waardering en behoefte van PABO-studenten t.a.v. de begeleiding in het afstudeeronderzoek’ HAN Pabo Harry Stokhof, Marc Zegers.
Bezoekersonderzoek Staatsbosbeheer Amersfoort, 16 juni 2016.
Havo – vmbo-t/havo Profielwerkstuk college 3 Methode van onderzoek
9/17/2016 Werksessie 3 Hoe meet je resultaten? Twee meter geluk Hoe meet je effecten? Martijn Bool / Hanneke Mateman Regiobijeenkomsten MOgroep najaar.
Snel en goedkoop een sweater bedrukken Sinds de komst van het internet hebben zich vele interessante ontwikkelingen voorgedaan op het gebied van applicaties.
Procesverbetering in de Zorg
Lio-praktijkonderzoek
Het forum.
Inzet VHT bij ambulante hulpverlening aan LVB gezinnen
Dataverzamelingsmethoden
in het veld, non-responsefouten en screening van vragenlijsten
Het online opzetten, afnemen, beoordelen en verwerken van toetsen
Survey Olyne Wolbert, Maayka Baardman, Jessica koers, yasmina el manssouri & janne beeuwsaert.
Onderzoeksstrategie: survey
Betrokken ouder, tevreden ouder
Hoofdstuk 4 Kwantitatieve dataverzamelingsmethoden Nel Verhoeven
Viral Marketing Groep A.
Blended Leermodule: Onderzoeksstrategieën
Ange Nyiramahirwe Kathy Barresi Katrien Renders Kimberly Pé
Kwantitatief onderzoek
Transcript van de presentatie:

Kwantitatief onderzoek Onderzoek voor Marof

Soorten onderzoeksmethoden Survey Schriftelijk onderzoek (enquête) Face to face onderzoek Telefonisch onderzoek Online onderzoek Panelenquête Secundaire anlyse Experiment Monitor Objectives for instruction and expected results and/or skills developed from learning.

Voor en nadelen Schriftelijk onderzoek voordelen nadelen Weinig sociaal wenselijke antwoorden Lange enquête mogelijk Input van meerdere personen mogelijk bij het invullen Respondent kan op een zelf gekozen tijd en in eigen tempo de enquête invullen. Geen controle op volgorde van invullen Verduidelijking van vragen is niet mogelijk Doorvragen is niet mogelijk Doorverwijzingen moeten eenvoudig gebeuren Geen inzicht in non-respons Geen ruimte voor spontaniteit. Beginning course details and/or books/materials needed for a class/project.

Voor en nadelen face to face onderzoek voordelen nadelen Gemakkelijk beeld en geluid aan het enquête toevoegen Hulp bij onduidelijkheid mogelijk Beïnvloeding respondent mogelijk Duur Beginning course details and/or books/materials needed for a class/project.

Voor en nadelen telefonisch onderzoek voordelen nadelen Snel Goedkoop Direct inzicht in resultaat Meeluisteren door derden mogelijk Geluidsfragmenten laten horen Alleen bij internet gebruik Inzicht in non-respons minder Minder begeleiding mogelijk Beginning course details and/or books/materials needed for a class/project.

Voor en nadelen online onderzoek voordelen nadelen Snel Goedkoop Direct inzicht in resultaat Inzicht in non-respons Invullen op zelf gekozen tijdstip en tempo Toevoegen van ander soortig materiaal (geluid, beeld) Korte vragenlijst Ergernis bij doelgroep Beginning course details and/or books/materials needed for a class/project.

Gebruikte methoden Schriftelijk onderzoek Face to face Afnemen van een vragenlijst (enquête) Face to face Afnemen van een enquête tijdens een gesprek Afnemen diepte interview (zie kwalitatief onderzoek) Telefonisch onderzoek Doelgroep wordt telefonisch benaderd Online onderzoek Markt onderzoek via het internet Online onderzoek met een vast online panel Relative vocabulary list.