Bevindingen onderzoek inzetproces. Doel van het onderzoek Komen tot een beschrijving van het inzetproces van het onderwijzend personeel dat voldoet aan.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Tevredenheid met behandelaar en behandeling.
Advertisements

Tevredenheidonderzoek Maatjesproject
Het profielwerkstuk Hoe maak je dat ?.
Het profielwerkstuk Hoe maak je dat ?.
Inwonergericht werken door middel van Servicenormen
Conditietest als basis voor samenwerking. De conditietest is een hulpmiddel voor vrijwilligersgroepen om: de huidige kwaliteit van de groep te meten en.
Schoolpartnerschappen in Europa
29 mei voor uur Jaarverslag in tweevoud op papier Oh ja1, zet je naam en klas op de kaft. Oh ja2, zorg dat duidelijk is welke specialisatie je kiest.
Projectonderwijs in het HBO
Workshop AO binnen de bestaande structuur
Milieuzorg Op School FOCUSGROEP visie en standpunten leerkrachten 2 de graad.
Aandachtspunten Voldoende en duidelijke informatie
Waarom een vitale organisatie positief werkt
ondersteuningsprofielen PPO Rotterdam
Middenmanagement in positie VO Congres 2013
Management en Organisatie
Groot ICT-project Visie Daniëlle de Winter.
Welkom bij de presentatie van het
Organisatie cursus. WELKE opdrachten maken? WELKE opdrachten maken? HOE die opdrachten maken? HOE die opdrachten maken? Hoe worden de PUNTEN verdeeld?
Klantentevredenheidsonderzoek Wat mag u verwachten ? Van Damme Marleen Afdeling Land en Bodembescherming, Ondergrond, Natuurlijke Rijkdommen Departement.
Hoofdstuk 7 Procesmanagement.
ZELFEVALUATIE van EUROPESE PROJECTEN
Proces- en personeelsplanning Beslissing VR 4 juni 2004 : méér geresponsabiliseerde werkwijze Kader : Managementcode P&O –(Principe 2) Structuren, taken,
Welkom Afsluiting KC en hoe verder!. Klas 3 sluit kc af Klas 3 is laatste jaar van project Kunst & Cultuur. Leerlingen krijgen eindbeoordeling per vak.
Het profielwerkstuk Hoe maak je dat ?.
Studeren met een functiebeperking: wat kan accreditatie betekenen? Karl Dittrich, voorzitter NVAO Utrecht, 24 november 2011.
Informatieavond andere (school)tijden
Hoe maak je een goede planning?
Dag Van Het Afstudeeronderzoek Presentatie Elaine van der Poorten.
Beoordelen van praktijkonderzoek Quinta Kools (q.
ontdek wat jij kunt bereiken
Stagebegeleiding Bijeenkomst 1 Blok 2.
Personeelsessie LOKO.
Stagebegeleiding Bijeenkomst 2 Blok 2.
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
Extra coaching niveau 2 studenten ‘Hoe lastige klanten hun weg vinden op school.’ 29 januari 2015.
De kern van Projectmanagement
Aanpassing gesprekscyclus donderdagoverleg 2 oktober 2014.
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
Dienstverlening is van ons allemaal! Praktijkmiddag Dienstverlening Hoogeveen 10 september 2015.
Het maken van een Profiel werkstuk Havo
MT-SLC01-3 (13-14) MT-SLC01-3 en MT-SLC01-4 (14-15) Individuele gesprekken Competentiegesprekken Voorlichting 1 oktober 2014.
Social work Week 2.
Praktijkervaring en reflectie
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Studieloopbaancoaching Kwartaal 4 – les 1 Rotterdam, April 2015.
Starr methode.
AOS docentonderzoek bijeenkomst 5 Onderzoeksplan
Hulp en richtlijnen Kenmerk: JF augustus 2010 Ambitie jaarplanning inzet. AHB – opleiding BKM Achtergrond : Jaar met veel onrust (overuren.
Project verbetering klantenservice
Taakteam Kennisdeling bij PROF 8 december 2015 Aftrapsessie.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Juridische kwaliteitszorg Startnotitie door DT akkoord bevonden  organisatiebrede bewustwording van de noodzaak tot het inbedden van juridische kwaliteitszorg.
Tevredenheidsmeting OCMW Presentatie MC Bea 24/08/09.
Werkgroep MOF-MOD 28 mei 2013 Hugo Hoogwijs, afdelingshoofd MOD DAR-iV Bijlage 5: PROJECT INTEGRATIE MANAGEMENTONDERSTEUNENDE DIENSTEN MOD DAR-iV - MOD.
WELKOM Tweede jaars OGP6 Onderzoek Bijeenkomst
KEUZETHEMA: DIFFERENTIATIE Bijeenkomst
G e m e e n t e H a r d i n x v e l d - G i e s s e n d a m Bijeenkomst Onderzoek Maatschappelijke Agenda (MAG) 1 juni 2016.
Leidinggeven Hoofdstuk 10 Functionerings- en beoordelingsgesprekken.
WOG Opening Verslag vorige keer
Gedrag in organisaties Hoofdstuk VIII
VOORTGANGS presentatie
Mini-onderneming.
Mini-onderneming.
Profielkeuze avond Havo 3 23 november 2017
Slecht nieuws meedelen
Kwaliteitsgroep Informatiemanagement
Organisatiestructuur Personeelsmanagement
Projectplan schrijven & Financiën zoeken
Groepsopdracht Vakblad maken voor de doktersassistent
Transcript van de presentatie:

Bevindingen onderzoek inzetproces

Doel van het onderzoek Komen tot een beschrijving van het inzetproces van het onderwijzend personeel dat voldoet aan de wensen/ behoeften van de docenten, themacoördinatoren, inzetters en directie van de Academie voor Management.

Hoe luidt mijn opdracht  Beschrijf de huidige situatie van het inzetproces.  Welke aspecten zouden de docenten, themacoördinatoren, inzetters en directie verbeterd willen zien?

Plan van aanpak  Beschrijven huidige situatie van het inzetproces;  Interviews afnemen met het onderwijzend personeel;  19 docenten  Inzetters  Directie  Onderzoeksresultaten;  Conclusies en aanbevelingen.

Beschrijving van het inzetproces input 26 april 7 juni Output/input 14 juni 1 juli

Beschrijving van het inzetproces 14 juni 1 juli output 1 juli

Beschrijving van het inzetproces september output juni

Onderzoeksresultaten

Blokplanningsformulier (themacoördinator)  Het blokplanningsformulier moet academiebreed worden gemaakt.  Het is niet duidelijk wat de betekenis van de9 DBU per student is. Input

Taakbelastingsmodel  Onduidelijk hoe de inzetnormen tot stand zijn gekomen;  De inzetnormen komen niet altijd overeen met werkelijke uren;  Bij wijzigingen van de inzetnormen vindt niet altijd communicatie plaats. Input

Personeelsbeleid  Het is niet inzichtelijk hoe men aan een bepaalde keuze/beslissing is gekomen;  Niet alle afspraken van het personeelsbeleid worden nagekomen. Bv beleid t.o.v. nieuwe docenten. Input

Functioneringsgesprekken  Het functioneringsgesprek moet veel diepgaander gevoerd worden;  De docenten krijgen geen mogelijkheid om te praten over het functioneren;  Er wordt niet ingegaan op ontwikkelingsmogelijkheden van docenten;  Er is onduidelijkheid wie het verslag van het gesprek moet maken. Input

Roosterblokkades  Roosterblokkadeformulier is helder en overzichtelijk;  Onduidelijk wat de blokkades -1,-2 en -3 inhouden;  Geen richtlijnen hoe dat er met de blokkades omgegaan moet worden. Input

Ontwikkelplannen  Afgelopen jaar te laat;  Onduidelijkheid over de wijze van indienen en verantwoordelijkheid m.b.t. de ontwikkelplannen. Input

Voorkeur van docenten  Schriftelijk aan de inzetters meedelen;  Voldoende rekening met de voorkeur van docenten;  De tijd om opmerkingen te maken over de definitieve versie was afgelopen jaar tekort;  De taakbeschrijvingen voor bepaalde activiteiten zijn niet bij iedereen bekend. Input

Jaarinzet per blok (themacoördinator)  De themacoördinatoren vinden het overzicht een goed hulpmiddel;  Verbeteren van de Lay-out;  Onduidelijk om te zien hoeveel klassen een docent draait;  Op het blokoverzicht de werkelijke DBU per student weergeven. Output

Jaarinzet per docent  Tevreden over de persoonlijke jaarinzet;  Overzichtelijk jaarinzet;  Net in dienst getreden docenten willen een uitleg over hun jaarinzet;  Jaarinzet moet gehandhaafd blijven; Output

 Totaal DBU is acceptabel over de blokken verdeeld;  Tevredenheid over de afwisseling van taken;  Niet bekend wat onder deskundigheidsbevordering valt. Output

Overall m.b.t. het inzetproces  Het ontstaan van de inzetnormen moet transparant worden;  De communicatie tussen directie-inzetter, inzetter- docent, docent-inzetter, oc-inzetter en inzetter-inzetter moet verbeterd worden;  Er is onduidelijkheid over de rolverdeling van de inzetters en directie;  Taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden moeten duidelijk worden gemaakt.

Afronding stage  Op basis van deze onderzoeksresultaten volgen conclusies en aanbevelingen;  Eindrapport en presentatie aan directie op laatste stagedag;  Definitieve procesbeschrijving komt na goedkeuring directie op BlackBoard.

Vragen?