Hoe krijg ik ze mee Leerlingen, ouders, team Programma Michel Boer Muiswerk, waarom heb ik daar voor gekozen? Opdracht: kansen en bedreigingen Hoe heb.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Jongeren blijken vaak wel te weten wat gezond is, maar het ook uitvoeren is een volgende stap. We maken namelijk de hele dag door keuzes en worden continue.
Advertisements

ICT op school.
Workshop Handelingsgericht werken
Over: ‘Wapen jezelf met woorden’
(Hoog)begaafde kinderen uitdagen met de Techniek Torens
Wereldkaart met oudercontacten wereldwijd
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
HGW en gesprekken met leerlingen
Workshop Taalscholing op de werkvloer
Workshop OGW in de klas..
Hogescholen in Dialoog
Good Practice Locatie Alphen aan den Rijn
Volgende dia is: Terugkoppeling bijeenkomst 1
Het Nederlandse onderwijs:
Facebook Zie de kansen!.
Kennismaking: stel jezelf kort voor: naam, waar werk je
Projectcoördinator Kennisnetwerk CVA Nederland
Workshop Teamleiders OGW en sturen op OGW.
Workshop MT Opbrengstgericht werken Visie – Opbrengsten – Actie.
Samen aan zet Workshop voor bestuurders
Aan de slag met competenties beoordelen
Hoe gaat dat? Wat moeten wij doen? Tips om aan een project te komen
Ervaringen Implementatie in Nederland
Leren: wat houdt ons soms tegen...?
Workshop co-creatie met gemeenten
TEVREDENHEIDONDERZOEK 2014 GEMAAKT DOOR: NICK HENRIQUEZ.
Deel anders, mijn organisatie
Workshop Natuurlijk, een netwerkcoach
Internetgebruik en protocollen. - Inleiding (2 minuten) - Korte ronde in kleine groepjes met elkaar de schoolsituaties vergelijken. Meegenomen materiaal.
Programmeren met If This Then That (IFTTT)
Samenwerkingsverband Regio IJssel-Vecht
Programma Doel van vanmiddag Uitgangspunten HGW Opdrachten Evaluatie.
LES 2 LESMODULE LAAGGELETTERDHEID
Workshop 2: Plezier in je werk: daar word ik blij van!
Communicatie met ouders
Workshop ‘visieversneller’
Return to Sender.
Inhoud workshop Wat is de bedoeling van het V2- assessment?
Handelingsgericht werken en de rol van de zorgcoördinator
Training digitale didactiek Effectieve inzet laptop.
Page 1 Workshop thema 4 21 mei 2013 Hanneke Koopmans.
Opdracht workshop.  Maak met je groepje 2 filmpjes over de verblijfsfase  1 filmpje zoals het hoort en 1 filmpje met verborgen fouten erin.
Leerproces SDV leerlijnen ontwikkellijnen Doel: POP van de leerling
X-stream les 4 WELKOM. Wat gaan we deze les doen?  Korte terugblik vorige les  Doelen van deze les  Digitale identiteit  Online samenwerken  Eindopdracht.
Ouderavond toekomst basisscholen Sluis/Schoondijke Welkom.
Project: pedagogisch werken in de wijk.
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2 Leer jezelf kennen
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2 Leer jezelf kennen
Hoe ziet jouw droomschool eruit?
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 11 Hafida El-gharbaoui Med.hr.nl/gharh
Wat zijn volgens jou de meest in het oog springende innovaties die van invloed kunnen zijn op opleiden en een leven lang leren ? Welke bedreigingen en.
Coach Academy Module Persoonlijk 1 Ciska, Bart en Johan.
Waarom? Als je straks klaar bent met studeren ga je werken. Of je nou voor jezelf begint of in loondienst gaat, het is belangrijk om iets te doen.
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Workshop INFORMATIEVAARDIGHEDEN Samen sterk met.
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
FAALANGST DE BAAS.  Mijn naam:Annet Nelisse-Verlare  Werkzaam: O.b.s. OllieBBommel  Opleiding:Training “Faalangst de Baas” via Ortho Consult.
Effectief communiceren en samenwerken: geen discussie, maar dialoog! 11 en 12 november 2014 Conferentie Passend onderwijs en (hoog)begaafdheid.
Kick off IKC Europaschool Welkom Soep met … IKC Europaschool (wie, wat, waarom) World café Afsluiting Rondje door de school (Reageren?
Toelichting en uitleg bij deze tool  Hoe is deze tool tot stand gekomen? Tijdens het MT van verschillen (V)SO scholen in het midden van het land. Naast.
Omgaan met verandering Elke verandering is een vernieuwing…
Basiscursus Onderzoekend en Ontwerpend Leren De rol van taal Carmen Damhuis & Heleen van Ravenswaaij.
Rob Goossens Komende lessen Werkomschrijving, werkplan en werkplanning.
Zicht op Samenspel! Meander & Bas Schepers. Programma EERSTE HELFT –Inleiding –Verwachtingen & Vragen –Project of Traject ? –Volgen RUST TWEEDE HELFT.
Wat gaan we doen in 2012? We zoeken nieuwe oplossingen. En we vertellen er over.
Havo-4 Les 1 Wie ben ik? Keuzebegeleiding.
Afstemmen op elkaar doorheen voorbereidend gesprek
Vriendschap, relaties en seksualiteit
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Cijferloos lesgeven bij talen
Transcript van de presentatie:

Hoe krijg ik ze mee Leerlingen, ouders, team

Programma Michel Boer Muiswerk, waarom heb ik daar voor gekozen? Opdracht: kansen en bedreigingen Hoe heb ik het aangepakt Hoe loopt het nu Opdracht: hoe ga je het oppakken

Michel Boer

Beschrijving Theo Thijssenschool Waarom een geïntegreerd softwarepakket Waarom dan Muiswerk? Plan van aanpak… Kansen Bedreigingen Muiswerk?

Van te voren had ik al een beeld waar kansen lagen om het invoeringstraject Muiswerk te laten slagen. Maar ik wist ook waar het fout zou kunnen gaan. Ga voor jezelf na waar op jouw school de kansen en bedreigingen liggen. Plak de geeltjes op het bord Korte inventarisatie Opdracht

Verkenning (zelf en groep) -> eigen maken Gesprekken met directie en collega’s (kansen) Toepassen in groep -> werkt het, hoe werkt het Workshop team (terugkoppelen uit het toepassen) Teamleden als leerling laten werken met Muiswerk Traject na de zomervakantie Plan van aanpak

Weet waar je over praat Doel van Muiswerk van belang! Hoe zet ik Muiswerk in Zorg voor olievlek Ga het gesprek aan (koppelen aan doel) Regelmatig bespreken (vergadering, workshops) Kleine stapjes Aandachtspunten

Hoe ga jij het oppakken? In kleine groepjes bespreken Opdracht