naar een volledig model

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
[Titel bijeenkomst] [Datum] Presentatie door: [naam]
Advertisements

De Loos Monitoring meer dan cijfers versterken van kwaliteit en beleid.
Menno Karres Lead Auditor
Het Techniek- en MotivatieKompas Leerlingen in hun kracht brengen.
Nu: weer samen naar school
Warme overdracht naar het voortgezet onderwijs
Sociaal emotionele ontwikkeling en groepsgedrag
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
Toekomstige ontwikkelingen Basisonderwijs Graft-de Rijp.
Identiteit is geen kwestie van kiezen, maar van delen. SOPOW, 31 oktober 2012 Vereniging Openbaar Onderwijs.
Presentatie Passend Onderwijs & informatie PO VO Congres
WSNS Passend Onderwijs Stappenplan
Passend Onderwijs een korte inleiding
Samenwerken aan veranderend passend onderwijs
Kwaliteitsprofielen voorstel voor gelede rapportage.
Krimpen met perspectief
Er waren eens ………………. leerlingen tussen wal en schip.
Informatieavond 26 Augustus 2013
samenhang Resultaten Processen Persoon Wat het oplevert Wat je doet:
Kwaliteitszorg SPO Utrecht
SAMEN AAN ZET Workshop voor leidinggevenden én docenten.
Bunnik Beleid en Advies. Niet tellen maar wegen Over de zin en onzin van prestatieafspraken in de culturele sector.
Kwaliteitszorgsysteem SPO
Zorgtoewijzing van hulpvraag tot nazorg
Lokaal beleid kinderopvang Stuurgroep Brede School 11 februari 2008 Sylvia Walravens Stafmedewerker lokaal beleid kinderopvang.
HET VOORTGEZET ONDERWIJS
Proces en Product.
De Regionale Educatieve Agenda
Eenheid in verscheidenheid
- 1. Waar wordt u, als u naar onze jeugd en ons jeugdwerk kijkt, nu echt blij van ? Gesprekken met jongeren Samen dingen doen Veel kinderen naar de tienerdienst.
Workshop Teamleiders OGW en sturen op OGW.
Kwaliteitsprofielen.
kwaliteitsindicatoren
Ouderavond Kindcentrum De Schutsluis 7 februari 2012.
TOM keurmerk Marius Berendse.
Over kwaliteit valt te twisten GIA bijeenkomst 23 november 2010 Arnhem Kansen van het onderwijsachterstandenbeleid Zeki Arslan Programmamanager Onderwijs.
Spelen met goed bestuur Governance Maatschappelijke verantwoording of maatschappelijke verankering? Besturen of accommoderen? Inleiding door Leo Lenssen.
Connecting, Developing, Accelerating Het Netwerk Venlo 29 februari 2012 Van wie is de school? Dr. Leo Lenssen.
SCHOOLONDERSTEUNINGS PROFIEL Maastricht 5 oktober 2012 Ron Benjamins.
SCHOOLONDERSTEUNINGS PROFIEL Voorpublicatie Instrumentarium passend onderwijs November 2011.
Actief Burgerschap & Zelfmanagement bij, door, van en met ouderen
SWV 2802 Bijeenkomst 26 november Johan Frisoschool Lansingerland.
Duo Die Twee een interactieve kwis.
SCHOOLONDERSTEUNINGS PROFIEL In het kader van de wet Passend Onderwijs de Baas Coaching en Advisering (BCA)1.
De zin van een SOP 14 oktober 2014 Dick Rasenberg.
Hoe organiseer ik werk voor mensen met een arbeidsbeperking ?
Programma Doel van vanmiddag Uitgangspunten HGW Opdrachten Evaluatie.
Ouderbetrokkenheid op Het Kompas
De oplossing optellen oefenen doorwerken verbeteren de oefening het huiswerk verkeerd.
Naam workshopleiders Naam workshop Naam instelling Kies Kleur in Groen Workshop Diversiteit Aequor 31 oktober 2012 Kies Kleur in Groen Wij, zij, hen en.
Wegwijs in Passend Onderwijs. Waarom Passend onderwijs Elk kind recht op goed onderwijs Regulier onderwijs in principe de beste plek tenzij… Meedoen in.
Van ICT-tool naar ICT-leerlijn.  : invoering leergebied overschrijdende eindtermen  : ICT-tool in onze SG met jaarlijkse ‘check-up’
Uitkomsten kwaliteitsonderzoek pilot toezicht 2020 De Oranjerie datum onderzoek 12 mei 2015.
’ Ondernemend Onderwijs Professionaliseringsbijeenkomst Dinsdag 19 mei 2015 Van Maerlant College.
Groep 4 en 5 > Meneer Patrick > Meneer Joop > Meneer Erik > Juffrouw Maud > Juffrouw Jesse > Meneer Henk > Meneer John Juffrouw Marita Juffrouw Lisette.
Hoe verantwoord je je Financiële positie ?
WAT BEWEEGT JE TOT ACTIE?
ORGANISATIE VAN DE HULPVERLENING WEEK 6 presentaties.
Workshop INFORMATIEVAARDIGHEDEN Samen sterk met.
Gemeente Rotterdam 23 en 29 maart 2016 Informatiebijeenkomst Leren Loont! en beleidsregel. po, vo.
De zorgzame leraar Schijndel 1 oktober Doel van deze workshop Onderzoek..... Wat maakt een leraar zorgzaam?
Passend Onderwijs: Een nieuwe werkelijkheid? STRATEGISCHE SESSIES (V)SO STRATEGISCHE SESSIES (V)SO Regio bijeenkomst April 2014.
Ouderbetrokkenheid 3.0 Uw kind Onze leerling.
Veranderingen versus kwaliteit van zorg
IMPLEMENTATIE KWALITEITSKADER
Uitkomsten kwaliteitsonderzoek gedifferentieerd toezicht De Vlindertuin datum onderzoek 19 mei 2016.
DIRECT • RELEVANT • RESULTAAT
Een herziene, bestuurlijke visie op passend onderwijs en Plein 013
IKC De Wenteling Balinge e.o.
Informatieavond hoogbegaafdheid op onze school
Transcript van de presentatie:

naar een volledig model verantwoorden ? naar een volledig model

verantwoorden? wie heeft iets beloofd? aan wie? en kan de belofte worden waargemaakt? verantwoorden hoeft alleen maar waneer je iets beloofd hebt: we zijn vergeten wat er is toegezegd.

verantwoorden? welke actoren zijn er nog meer? welke actoren zijn er? horizontale verantwoording: actoren zijn de school en de ouders verticale verantwoording: actoren zijn de school en het bestuur welke actoren zijn er nog meer?

model van actoren: bestuur school ouders overheid leerling

verantwoorden? wat is de inbreng van een ieder? wat is er beloofd? actoren hebben eigen complementaire inbreng erkenning: inbreng alle actoren is nodig! school niet alleen verantwoordelijk, staat er niet alleen voor! wat is de inbreng van een ieder?

gemeente bestuur leerling ouders school afstemming dekkend aanbod verantwoording versterking schoolkeuze belangstelling bestuur leerling ouders kansen ondersteuning zorg motivatie ontplooiing standaarden betrokkenheid klimaat school vernieuwing passend aanbod

verantwoorden? wat is de inbreng van een ieder? samenspel: een ieder verantwoord zich! doelmatigheid: wat is er beloofd? wat was het vertrekpunt? standaarden: wat is er gedaan? hoe is het uitgevoerd? opbrengsten: wat was de uitkomst? was er direct resultaat? kwaliteit: heeft het wat opgeleverd? is er wezenlijk iets veranderd? profiel: is het mooi geworden? kunnen we tevreden zijn? wat is de inbreng van een ieder?

profiel doelmatigheid kwaliteit opbrengsten standaarden

verantwoorden? welke typen leiderschap zijn nodig? wie doet wat goed? expliciteer wat actoren van elkaar verwachten: waarden en maatstaffen meervoudig kwaliteitsbegrip meervoudige typen actoren actoren nemen leiderschap over hun opdracht welke typen leiderschap zijn nodig?

leerling wie wat goed? doet bestuur school ouders gemeente leerling wie wat goed? doet profiel doelmatigheid kwaliteit opbrengsten standaarden