Toerisme in Zuidoost Azië

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
1.
Advertisements

Ontwikkeling van toeristengebieden
Transport en Infrastructuur
Handel en marketing hoofdstuk 9
“Hoe kom ik aan klanten?”
Blok 3 Op vakantie naar Turkije
Hoofdstuk 1A: Europeanen
Hoofdstuk 1 Genoeg voor iedereen?
Machtige internationale bedrijven
Milieuproblemen in Nederland
Paragraaf 4. Schaalvergroting na 1945.
aardrijkskunde, een goede keus in de tweede fase havo
Havo 3 Paragraaf 4.1 t/m 4.3.
Hoofdstuk 4: Pruiken en Revoluties
Hoofdstuk 5 Werelden van verschil
Vakantiegebieden veranderen
§15 Japan, een oude tijger Dichtbevolkt: 130 miljoen inwoners.
Omgaan met geschiedenis
aardrijkskunde, een goede keus in de tweede fase vwo
Plantagelandbouw.
Massatoerisme en ecotoerisme
Het cultuurstelsel verdwijnt
Curaçao.
Vrije tijd zonnen reizen sporten Zon, zee en strand avontuur gamen
De Nederlanders en hun vakantiebestemmingen Hoofdstuk 3
Hoofdfiguur campagne Ibrahima Dione 25 jaar woont in Nghémé. In de familie zijn ze met 15 personen (hijzelf, 2 broers, 10 zussen en zijn ouders) Hij werkt.
Terugblik §1.2 -> de deelvraag
11.3: Nederland is vol.. Met autowegen HC Tips voor de toets.
Hst 2: ZOA: Een regio in beweging
Hst 2: ZOA: Een regio in beweging Ifugao, een inheems volk op de Filipijnen. Kolossale rijstterrassen die dreigen te vervallen doordat boeren wegtrekken.
Hst 2: ZOA: Een regio in beweging
Indonesië.
Mijn hobby: is over cultuur van Ethiopië
Hoofdstuk 1 Patronen op de wereldkaart: bevolking Paragraaf 9 t/m 11
Hoe en waarom brengt de burger zijn snoeihout snel naar de biomassa verbrander? Van consument tot biomassaleverancier.
Hoofdstuk 3 Actuele vraagstukken in Zuidoost-Azië Paragraaf 1 t/m 7
Hoofdstuk 3 Gebieden: Indonesië Paragraaf 1 t/m 6
Hoofdstuk 3 Gebieden: Indonesië Paragraaf 7 t/m 12
HOOFDSTUK 11 GLOBALISERING.
3 vwo 1 wereld §7 en 8.
Oefening 17 p. 97 – les 5.
Tekst verwerken.
Economische Crisis Hoofdstuk 1, paragraaf 3.
De grote iwss Quiz-Show Eerste Ronde: Natuur & Landschap.

Antwoorden herhalingsopgaven
1 TH Hoofdstuk 1 Bevolking § 6 en 7
Titel wereld moet weg. 1 havo/vwo 1 Bevolking § 2-4.
1 hv 3 Cultuur, vreemd en vertrouwd § 2-4
1 hv 3 Cultuur, vreemd en vertrouwd § 2-4
3 havo 3 Draagkracht : tussen hoop en vrees § 7-9
Kan een werelddeel krimpen?
Werkgroep Communicatie/BioPassie Willemien van den Broek, WB.. Stylist Food Henk Gerben, consument Evelyn Muller, Estafette/Odin Daniëlle Schols, projectmanager.
Gemaakt door Thiadney Jordan, Amir Hasani EXPORTADVIES amir.
SO terug.
De Euro In de Eurozone. De EU bestaat momenteel april 2015 uit 28 landen.
2.5 Zelfs vrienden denken verschillend. Verschillen in opvoeding leidt tot verschil in gedrag/meningen k.
Blok 3 Op vakantie naar Turkije
Grote economische groei in Zuidoost- Azië.
Marketing in het Verzetsmuseum Wat is marketing Marketing in Verzetsmuseum Doel van de marketing Eerdere doelen PR vragen Doel, strategie Marketing.
WATER.
aardrijkskunde, een goede keus in de tweede fase vwo
Frans (le français).
Hoofdstuk 8 Op weg naar één Europa
De toekomst van het milieu
Blok 3 Op vakantie naar Turkije
Blok 3 Op vakantie naar Turkije
Consumeren deel 1 Door de economische crisis geven mensen minder geld uit. Voor een supermarkt is de crisis een minder groot probleem dan voor een.
Frans (le français).
Frans (le français).
Transcript van de presentatie:

Toerisme in Zuidoost Azië

Wij geven in deze presentatie antwoord op de volgende vragen: 1. Waarom is de toename van het aantal buitenlandse toeristen een teken dat de regio is opgenomen in het wereldsysteem ? 2. Wat zijn (on) populaire vakantiegebieden in de regio en waarom ? 3. Naar welke landen gaan Nederlanders met name op vakantie ? 4. Waarom komen veel toeristen in de regio uit de regio zelf ? 5. Waarom wil een land als Maleisië meer Europese en Australische toeristen aantrekken?

Waarom is de toename van het aantal buitenlandse toeristen een teken dat de regio is opgenomen in het wereldsysteem ?

Omdat Zuidoost Azië zo’n populaire bestemming is, komen er steeds meer toeristen deze regio bezoeken. Toerisme zorgt voor handel tussen verschillende gebieden, maar hoe ? Niet iedere toerist past zich aan aan de voedingsgewoonten van dat land en die toeristen verlangen dan ook naar assortiment aan voeding uit hun eigen cultuur. Dit importeert het land dan in samenwerking met buitenlanders Er worden ook meer producten geëxporteerd (denk aan souvenirs) Ook trekken de toeristen dienstverlenende instanties aan zoals banken en verzekeringen. Ook uit het buitenland. Toerisme zorgt dus voor handel tussen verschillende gebieden en dat buitenlandse bedrijven en instanties ook meer hoogte krijgen van het toeristengebied. Dit samen laat zien dat Zuidoost- Azië als toeristenregio is opgenomen in het wereldsysteem.

Wat zijn (on) populaire vakantiegebieden in de regio en waarom ? En naar welke landen gaan Nederlanders met name op vakantie ?

Felix geeft antwoord op deze vragen…..

Waarom komen veel toeristen in de regio uit de regio zelf ?

Het gebied is groot en heeft veel verschillende landschappen en culturen. Een Indonesiër vindt Thailand een wereld van verschil en heeft dus niet het gevoel dat het in zijn eigen land op vakantie is. Meer mensen gaan op vakantie doordat toerisme steeds normaler wordt en meer opkomt Meestal gaan ze dan naar een buurland omdat dat dat ook financieel het beste uitkomt. Maar ook heeft migratie er mee te maken. Doordat veel mensen emigreren binnen de regio gaan er dus ook toeristen op bezoek bij familie of vrienden. Hoe meer mensen emigreren , hoe meer mensen elkaar bezoeken en dus zijn er meer toeristen die binnen hun eigen regio op vakantie gaan.

Waarom wil een land als Maleisië meer Europese en Australische toeristen aantrekken?

De meeste buitenlandse toeristen komen uit buurlanden zoals Singapore, Thailand en Indonesië. Deze toeristen blijven korter en geven minder geld uit. De mensen uit Europa en Australië brengen landen als Maleisië meer geld. Ze zijn rijker en hebben daardoor meer geld te besteden.   Maleisië wil dus meer toeristen aantrekken. Een manier waarop ze dat doen is gezondheidstoerisme. Ze doen veel plastische ingrepen voor veel minder geld en dit trekt onder andere ook Europeanen aan. Ook werken ze aan een duurzaam toerisme en ze maken gebruik van “social media” om Maleisië op de kaart te zetten.

Welke nadelen zijn er verbonden aan de explosieve groei van het toerisme ?

Veel westerse investeerders pompen grote sommen geld in potentiële vakantiegebieden. Als dit bedrag begint op te lopen gaat het geld meestal terug naar de investeerder en profiteert de lokale bevolking hier nauwelijks of niet van. Ook kan massatoerisme de lokale economie verstoren. Als multinationals bijvoorbeeld een groot toeristisch centrum op een stuk grond willen zetten gaan ze niet kijken of deze grond misschien vruchtbaar is; of dat er kleine boeren van leven of niet. Ook verbruikt massatoerisme heel veel water, dat misschien ook nodig was voor de lokale bevolking. Massatoerisme kan het milieu erg bedreigen; Door grote toeristische centra kunnen veel bossen worden gekapt, of de zee wordt vervuild door strandbezoekers. Ook wordt er door toeristen veel geconsumeerd en daarom ook veel geproduceerd, vooral van plastic. Het afval hiervan wordt vaak in de natuur gedumpt. Om toeristen op een simpele manier kennis te laten maken van de cultuur, zal de lokale bevolking een imitatie doen van hun cultuur als toeristische attractie. Hierdoor verliest een cultuur zijn authenticiteit en zal het volk de cultuur als minderwaardig beschouwen. Dit leidt tot cultuurverlies.