NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Lindenhout gaat 2.0, jij ook?
Advertisements

23 januari 2014 / Raymond Buitelaar en Bart van Meurs
Hoe blijf ik gemotiveerd
Intentie veranderen door bewustzijn
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
voor iedereen die van zijn hond houdt…
“Hoe kom ik aan klanten?”
Ondernemen in de praktijk
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
Mijn naam is Willem Wind. Mijn naam is Willem Wind En ik ben hoogbegaafd.
Samen bouwen aan zelfvertrouwen
De strategie - deel 2 Goudsmidatelier Jaasma. Wat hebben we vorige week besproken? Waar wordt je gelukkig van? Voor wie doe je de dingen? Wat gebeurt.
Welkom bij ROHDE & GRAHL. ROHDE & GRAHL Amersfoort Onze missie ROHDE & GRAHL draagt bij aan het succes van haar relaties door het ontwikkelen van unieke.
Hoe doe je dat? Actief Zendingswerk
Missie Omgeving Identiteit Waarden & Overtuigingen Vaardigheden
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn, maar dat wìj verantwoorde- lijk zijn voor wie.
Het creëren van een succesvolle praktijk in relatie tot je boodschap
Taak 5a: CRM vs. SCRM Tina Tavernier 3 OFM (AL). Infografiek In welke mate verschilt 'traditionele CRM' van 'SCRM' indien we kijken naar de domeinen van.
Social Media.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
PRESENTEREN KUN JE LEREN
Wat is een campagne? Kort gezegd; een campagne is het ondernemen van acties en eventueel producten uitdelen om een product, idee of persoon te promoten.
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
Succesvol Partnerschap bij Duurzame Bouwprojecten
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn,maar dat wìj verantwoorde-lijk zijn voor wie we.
Ken je kracht…Deel je kracht…
Vollebergh Kappers “The New Local Influencer” Eerste kick-off meeting Vollebergh Kappers online strategie 9 oktober 2013.
WORKSHOP MARKETING VOOR STARTERS. Agenda: 1………………………………………. 2………………………………………. 3………………………………………. 4………………………………………. 1. WIE IS FREEK? 2. DE BASIS VAN JE.
Social media presentatie
WOW: enqueteren bij Jumbo
Webteksten en SEO Wat hebben zij met elkaar te maken?
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
UVW LinkedIn Presentatie
VERSTERK WAT WERKT.
Informatiebijeenkomst nieuwe medewerkers
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Hulpvragen voor het formuleren van je eigen kernwaarden
stap 6: Unieke toegevoegde waarde bepalen
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
Wat heeft een eenzaam en bang schaap nodig?. Zoek je ook naar liefde, warmte, bemoediging en bescherming? Verlang je naar een goede relatie? Is er iemand.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
ROC West-Brabant meets. Facts en Figures Vinden.
5 praktische tips voor een betere vindbaarheid van uw bakkerij.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
JUNIOR COMPANY TRAINING LEERLINGEN. MISSIE Jongeren inspireren en uitdagen te bouwen aan een ondernemende toekomst.
Speciale Catering Wens Inhoud  Canvas  Persona  Customer journey  Usability advies  FAQ  Internet score card  Boekpresentatie  Reflectie.
Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst.
 Blogs  Toepassing  Goede/slechte blogs  Kosten  Samenvatting.
Sterk door je netwerk zet jezelf op de kaart!. Even voorstellen 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 2 mens & werk.
INSPIRATIEWORKSHOP AANGEBODEN DOOR ASERTO TRAINING BERNADETTE VRIJLING
Talent in Ontwikkeling
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
WORKSHOP ELEVATOR PITCH Loopbaanevent Trivalent Nynke Visser 21 mei 2016.
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
AtyJean & Kracht On Tour Samen on Tour in Goes op 12 oktober 2016.
Hoe profileer ik mezelf digitaal? -minilecture-.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf presenteren!
Maak je website beter vindbaar!
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Stap 1: stel een doel Doelen stellen. Stap 1: stel een doel Doelen stellen.
Talent in Ontwikkeling
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
INZET VAN DIGITALE MEDIA VOOR PUBLIEKSBEREIK
Social media voor statenleden/politici
Transcript van de presentatie:

De praktische basics van marketing en nieuwe media voor duurzame bouwondernemers NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014 Joyce van den Hoek Ostende Het Schippershuis Training & Advies / Kernteam DNA in de Bouw Met: Maurice van Dinther BouwkundePro / lid DNA in de Bouw

Hedendaagse Marketing- Strategie: alles draait om relaties Know… Like… Trust … Van vreemde naar vriend.

En dan de Psychologie van het Boerenverstand… Verkopen aan (of kopen van) een vriend is makkelijker én leuker, dan aan (of van) een vreemde

Voorwaarde Succes: Goede Positionering Belangrijkste misvatting: “Ik moet mijn doelgroep breed houden, want dan heb ik de meeste kans op klanten en omzet”

Vanuit het perspectief van de klant… Know-like-trust: wie ben je en waar ben je van??? (allemansvriend?) Liever een expert dan een generalist Waarom zou ik jou moeten kiezen?

Uitgangspunten Positionering Voor de Klant Voor jou

Basisvragen Positionering Wie wil je helpen met welk probleem? (toont specialisme) Waarom wil je juist hen helpen? (toont betrokkenheid, menselijkheid) Waarom ben jij geschikt om hen te helpen? (toont expertise) Waar ga je heen, wat is je missie? (toont leiderschap)

Social Media Marketing Basics Wees jezelf Lever waardevolle content!!! Zorg dat je altijd “on top of mind” bent voor jouw service/product: Communiceer regelmatig : en stimuleer tweerichtingsverkeer! Positioneer jezelf helder en consistent Verdiep je bewust in belevingswereld van klant: stel vragen en creëer interactie en zelfs relaties

Met welke kanalen begin ik… Website: 1. Opt-in: nodig je bezoekers uit zich te registreren/bekend te maken 2. Probeer niet “groot”en “corporate” te klinken als je kleine ondernemer bent/ wees jezelf in al je unieke kracht, schoonheid en toewijding aan jouw (potentiële) klant! Linkedin: Positionering / gevonden worden/ zoeken - benaderen Blog: Over jouw gebied van expertise / interactief /(ook) op jouw site (Facebook): Informatie of Inspiratie, interactie bij particuliere doelgroep

Samengevat: Kies je niche en positioneer jezelf helder Kies als start een klein aantal media die je leert kennen en consequent gebruikt Creëer dialoog, durf te vragen, en geef altijd weer reactie Evalueer, leer van interacties: stem je acties daar vervolgens weer op af! En het allerbelangrijkst….

Alles staat en valt met geleverde WAARDE die de VERWACHTINGEN OVERTREFT!