Onze ideale school Naar aanleiding van het Amadeus lyceum.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Samenwerkend leren lastig -ook voor leraren leerzaam -ook voor leraren
Advertisements

U-Talent Academie OP SCHOOL EN DE UNIVERSITEIT
Bazarlessen Klas 2.
Begeleid zelfstandig leren
Welkom.
Na de basisschool Informatie over soorten voortgezet onderwijs.
Presentatie KOLL project
Lineair curriculum concentrisch.
Een impressie van de werkwijze in groep 3 en 4
Schoolrijpheid Infoavond 2 februari 2012.
Je kind stimuleren in zijn ontwikkeling Als je kind groot wordt,
De trajectbegeleiding Een antwoord op de invoering van passend onderwijs van Lyceum Sancta Maria.
De Ideale School Robert Erich Hans van Wieren Renske Blom
Zes uitgangspunten voor een goed pedagogisch klimaat
Inzicht Resultaten KNAW rapport. Druk op scholen door maatschappelijke ontwikkelingen. Leraar komt onvoldoende toe aan pedagogische taak. Te weinig ‘time.
Wat is het eigenlijk? Welke bedoeling zit erachter? Waarom is dit belangrijk voor mij? Wat, hoe, wanneer, wie en vragen!
Voorbereid op Stage Les 4.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Resultaten onderzoek op het Twents Carmel College Magda Bruin Taaltuin twente en de inzet van Muiswerk.
Onze nieuwe rekenmethode voor groep 3-8 Klik steeds met uw muis om verder te gaan.
TIENERZWANGERSCHAP BINNEN DE SCHOOLCONTEXT IVIO Binnenhof Gent
Symposium Differentiatie
Wafae Idrissi & Alice van der Veen
Voortgangsgesprek fase 1
Mijn ideale manier van actief en samenwerkend leren Geraldine van Herk
ICT-er als coach. Stelling "De rol van ICT-coördinator bestaat uit het plannen en begeleiden van een veranderingsproces dat onderwijzend personeel (en.
Onze ideale school Naar aanleiding van het Amadeus lyceum.
Onze nieuwe rekenmethode
‘Onze ideale school!’ Presentatie Koll Datum: 26 oktober 2010
Informatieavond groep 4
Onderwerpen van deze avond
Nuborgh-onderwijs… …omdat elk kind verschillend leert!
Het leren in BS 2 gebaseerd op de leertheorie: het behaviorisme
De basis van ADSL: het constructivisme
Casus Goudse Waarden en Wat is onze ideale school? Door: Groep 4 Tecnask (Kaspar, Jan, Mike, Paul, Serkan en Ton)
Op het goede spoor? op weg naar het 4-sporen-beleid
Basisscho ol Op De Horst Ervaringsgerich t Onderwijs Afstemming.
Basisschool Op De Horst
Het motiveren van leerlingen in het VO
Beter Onderwijs Nederland
Informatie-avond groep Groep 6 Een leuke en enthousiaste groep!
Inhoud bijeenkomst 2 Oriёntatie op je praktijkonderzoek:
Bijeenkomst September 2015
Wiskunde op het Cygnus OPEN HUIS.
Gestructureerde opbouw 34 leerlijnen als fundament op schoolniveau op klasniveau Per leerjaar 12 leerstofeenheden of blokken Het merendeel van de belangrijke.
Is integratie Economie- beroepsgericht mogelijk? Karin Stoelwinder en Priscilla Dens.
De actualiteit TypeWorld maakt leren typen leuk en makkelijk!
VAD BIJEENKOMST 1.3. Inhoud bijeenkomst Welkom, mededelingen, stage ervaringen 2. Presentatie / bespreken van de voorbereidingsopdrachten 3.Leerdoelen/lesdoelen.
VAKDIDACTIEK PEDAGOGIEK Bijeenkomst 2.1 Kopopleiding – Vakdidactiek Docent: Sanne van Kessel.
Ouderavond Mandegoud Maandag 11 maart. Doel van de avond Ouders informeren over oordeel Inspectie van het Onderwijs Ouders informeren over Plan van Aanpak.
Samenwerking leerling, school, ouders. Programma uurWelkom; terugkoppeling opbrengsten vorige ouderavond; presentatie over het cultuurprofiel.
EIGEN OPVOEDINGS PROJECT Vrij Katholiek Basisonderwijs Don Bosco Gerdingen.
 Hoe ga je op een pedagogische manier om met leerlingen die ongevraagd reageren op jouw als leerkracht tijdens een les?  Toelichting.
Tevredenheidsonderzoek 2017
Leren reflecteren op binnen- en buitenschoolse burgerschapservaringen
Word onderdeel van de bloedsomloop!
Hoe maken wij het onderwijs aantrekkelijker voor doubleurs in havo 4?
Beoordelen Wat is beoordelen Beoordelingsnormen Beoordelingsgesprek P.O.C. in het bedrijf Taken van de praktijkopleider.
Carla van Boxtel 20 november 2008
“Kwaliteitsverhoging door formatief evalueren” Werkkring conferentie: Van kwaliteitszorg naar kwaliteitscultuur 16 november 2017 Ramon Busch.
Avila College meer dan onderwijs school voor mavo en onderbouw havo
U-Talent Academy Uitdagend bèta onderwijs in 5 en 6 vwo op school én op de universiteit.
Begeleiden Les 5.
Onze rekenmethode.
14 december 2017 bijeenkomst 5.
‘Naar zelfverantwoordelijk leren’
Kwaliteitzorg Les 5.
Methodiek en Begeleiden Didactiek aan de basis
Maurick College mentoren Havo 5.
Transcript van de presentatie:

Onze ideale school Naar aanleiding van het Amadeus lyceum

Wie gaat wat behandelen 1 - Sinan: algemene inleiding Amadeus Lyceum 2 - Ester: constructivistische stroming en onze school 3 - Hendrik: positieve punten van het Amadeus Lyceum 4 - Mimoun: negatieve punten van het Amadeus Lyceum 5 - Jonathan: onze eigen school

Algemeen

Constructivisme 12 principes: Motivering leertaak C.F. van Parreren – Ontwikkelend Onderwijs (1988): ieder kind leert in zijn eigen context door gebeurtenissen en interacties die plaatsvinden 12 principes: Motivering leertaak Dialogisch onderwijzen Diagnostisch onderwijzen Deelstappen 4 niveaus van handelen Instructie – tempo en kanalen Gedrag gecentreerde instructie en correctie Reflectie Gevarieerde oefening Stimulering van initiatief en creativiteit Begeleiding van leerling motivatie Pedagogisch klimaat

Positieve punten Amadeus lyceum Leerlingen zijn veel met cultuur bezig Vak overstijgend Maatschappelijke stage Goede faciliteiten Veel samenwerken Word veel zelfstandigheid geëist Motiverend / leuk

Negatieve punten Amadeus lyceum Geen boeken = geen voorbereiding voor de toets (thuis) Te veel leerlingen in de les ruimte Leerlingen schrijven zichzelf in voor een bepaald vak Niet voor elke leerling geschikt Scoort ver onder de norm (onderwijsinspectie rapport)

Conclusie eigen ideale school Wiki College Conclusie eigen ideale school Werken met vakoverstijgende projecten Instructie momenten en zelfstandig werken Leerwerkhuis Talentenuren (waken voor basisniveau) Uiteraard een goede begeleiding