Titel aanpassen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Versie 29 maart beheerbemiddelingadvies Intermediair heeft meerdere rollen bemiddeling stond centraal.
Advertisements

Ervaringen in samenwerking
Primary art market - Signals Waarde creëren & waarde vasthouden Value Creation & Value Capture Monika Kackovic.
QUICK SCAN OP KWALITEIT EN EFFICIËNTIE VAN DE SERVICES
Voorbeelden van innoverende toekomstige techniek bij C-Leren?
NS Hispeed Exploitatie wil de huidige pijnpunten oplossen en voorbereid zijn op de toekomst Aanleiding Momenteel is Hispeed Exploitatie een organisatie.
Ontwikkelmij ontwikkelt zijn klant
KTO Telefonie Oordeel telefonische bereikbaarheid algemeen.
SRE Kenniscentrum GPR Gebouw
Van, voor én door het onderwijs.
Certes tevredenheidsenquête Resultaten enquêtes 133 enquêtes > Verdeling per makelaar.
Uw klant is méér waard dan u dacht. Uw relaties zijn méér waard dan u denkt.
Wat gaan we doen ? Leerlingenzorg? Iets nieuws? Of……weer hetzelfde….?
KICK-OFF PROJECT HVA APPS B.V.
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Succesvol in onderwijs met ICT
“Techniek een “vak” om trots op te zijn." mensen.
Het opzetten van een kwaliteitssysteem
De kracht van MySolution
Inhoud presentatie  Problematiek  Doel “PB-inkoopshop”  Het concept  Conclusies  Planning.
Productpricing Steef Visser RA en Aart in ’t Veld.
Nationaal Innovatie Event
Nationaal Actieprogramma Diabetes 24 november 2011 Elize van Ballegooie Senior Implementatiemedewerker NAD Ytje van der Veen Implementatiemedewerker DVN.
Onze Innovatieve Arbeidsorganisatie
Klantgericht werken, Kanalen in balans
Facility management en inkoop
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
De kracht van Pylades B.V. Pylades is een integrale ICT dienstverlener op het gebied van Dynamics AX, CRM, SharePoint, Business Intelligence en software.
De kunst van het vergunningenmanagement Dienst Stadsontwikkeling 23 januari 2006 Gemeente Utrecht Congres Publieke dienstverlening 25 januari 2006.
02/ / 18 Kwaliteitsmanagementprincipes -Algemeen- Om een organisatie met succes te kunnen leiden en te laten functioneren is het nodig deze.
Wijkambitie Vleuten – De Meern 27 september 2012.
Gemeente Maassluis Afdeling Dienstverlening. korte presentatie Uitgangspositie Ontwikkelingen in 2005 Een blik op 2006.
E-Team 2003 E-Government Dordrecht Mark Voogd, programma-manager e-government Corné Dekker, informatie-architect e-government Information Retrieval Day.
E-Government Papier De Implementatie Fase AD 28 Februari Mark Voogd.
Missie, visie & jaarplan
Missie, visie, strategie & jaarplan
Schitterende Organisaties®
Medezeggenschap levert op Ondernemersontbijt TPN West 17 maart 2011 Pieter van der Have.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven Juni Programma Welkomstwoord Dennis Vork (Afdelingsmanager Publiek & Dienstverlening) ‘De.
Organisatie in verandering De implementatie van digitaal werken
Presentatie Woonservicepunt (WSP)
10 tips over samenwerking bij ondernemersdienstverlening.
1 De businesscase: een belangrijke stap op weg naar een KlantContactCentrum Doret Boonstra Intern adviseur.
Tot nu toe Drie kerncompetententies vastgesteld: –klantgerichtheid –betrouwbaar –flexibel Nog een aantal beslispunten.
Het Maastrichts Uitburo Een initiatief van het Theater aan het Vrijthof en de VVV Maastricht.
Dienstverlening is van ons allemaal! Praktijkmiddag Dienstverlening Hoogeveen 10 september 2015.
Agenda Inleiding en Lagerhuis: Proces management en proces keten optimalisatie gaat ons helpen inzicht te krijgen in de impact van toekomstige veranderingen.
Durven met dienstverlening Ellen Bocher – coördinator interne ondersteuning gemeente en ocmw.
Het samenbrengen van taal- en leesvaardigheid en kunst- en cultuureducatie in Noord-Brabant ten behoeve van de omgang met de 21 e eeuwse vaardigheden in.
De tablet speciaal ontwikkeld voor ouderen Laat ouderen weer delen in onze digitale wereld: foto’s & video’s, berichten, beeldbellen, lokaal nieuws, online.
Pas op… van onderen!!! Organisatie- en talentontwikkeling bij de Gemeente Amersfoort VNG CVA - eendaagse Arbeidszaken.
Over organisatieverandering via programmamanagement versus lean management Thea van den Berg Suzan Vos Rijkswaterstaat.
De 25 beste ideeën voor een meer inspirerende planning en control Henk Doeleman Jean-Pierre Thomassen.
1 11 februari 2008 Informatiebijeenkomst jaarstukken 2007 Presentatie ICT Brede commissie 13 januari 2014.
Vraaggerichte dienstverlening Nuth Wat hebben we gedaan: Ambtelijk op MT-niveau intentie uitgesproken: “we gaan voor de beschreven doelstellingen in de.
Transitiepaden AFL Van school  Naar kenniscentrum AFL Van werken binnen teams in opleidingen  Naar samenwerken binnen en tussen domeinen en met de 5.
KLANTWAARDERING Gabrielle Luhrman 21 maart 2016.
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
De succesformule van Dienstverlening
Procesmigratie van ITIL naar ISM
Vergunningenmanagement
“Omgeving in beweging”
Functioneren FOT en DOT Ontwikkelagenda Verwachtingen over en weer
Marketing Week 1 Les 2 (maandag 27 november)
PES+ Functioneringsgericht voorschrijven middels pes+
Effectmeting Cultura en Gemeente Ede
Voorbeeld presentatie
Transcript van de presentatie:

Titel aanpassen

2008… Hekkensluiter Hoog personeelsverloop Rode lantaarndrager Vooral trage processen Ingevoerde klantkalenders zorgen bij veel intermediairs voor irritatie Matige concurrentiepositie Rode lantaarndrager Hekkensluiter Hoog personeelsverloop Titel Relaties ervaren veelvuldige vertragingen Moeizame administratieve verwerking

2008… DOEL: Nummer 1 pensioenverzekeraar Nog in te vullen 2008… DOEL: Nummer 1 pensioenverzekeraar VISIE: Duidelijk in zaken met een persoonlijke benadering MISSIE: Wij bouwen aan het gaafste pensioenhuis van Nederland Titel

2008… Titel

Van 2008 naar 2011 Titel

Ruimte om te verbeteren is er ook Nationale Nederlanden Avéro Achmea Titel Zwitserleven

Primaire focus op drie indicatoren Titel

Aanpassen: alleen ambitie cijfers

Nummer 1 positie hanteren Nummer 1 positie uitbouwen Etc. Stap maken in 2012 Zijn er nog (lang) niet Inhaalslag maken

Accountmanagement

Accountmanagement Verbeteren Vasthouden - Commerciële drive - Tevredenheid vergroten bij kleine kantoren met laag inkoopaandeel Verbeteren Vasthouden - Commerciële drive - Goede pensioenkennis - Korte lijnen met binnendienst - Dossiers voorrang geven - Positie Top 100 1E KWARTAAL WFT pensioen portefeuille Top 100 doorzetten Klantbezoeken met RM samen 2E KWARTAAL Pensioen Pitch Top 100 doorzetten Klantbezoeken met RM samen NAJAAR: Pensioen Pitch Top 100 doorzetten Klantbezoeken met RM samen

Intermediaire ondersteuning

Intermediaire ondersteuning - Bekendheid FiJu vergroten - Kwaliteit marketingondersteuning Verbeteren Vasthouden - Flexibiliteit beloning - Congressen & Beluga groep - Zeilregatta - Kwaliteit FiJu - Pensioenplaza & App 1E KWARTAAL Ruimere openingstijden FiJu Look & feel offertes Pensioenplaza WFT & App 2E KWARTAAL BPF kennis World Granny Leerstoel Pensioenplaza IB NAJAAR: Prinsjesdag special FiJu info-uurtje Pensioenforum

Nummer 1 positie hanteren Nummer 1 positie uitbouwen Etc. Stap maken in 2012 Zijn er nog (lang) niet Inhaalslag maken

Primair proces

Primair proces Verbeteren Vasthouden - Foutloos werken - Vragen oud semi-collectief - Minder papierwerk Verbeteren Vasthouden - Verbeterde voorspelbaarheid - Verbeterde snelheid - STP koppeling WG portalen 1E KWARTAAL Salarisactie 2012 Kwaliteitsbewaking Quinto Klant ABC planmatig 2E KWARTAAL Salarisactie 2012 Kwaliteitsbewaking Quinto Klant ABC planmatig NAJAAR: Salarisactie 2012 Kwaliteitsbewaking Quinto Klant ABC planmatig

Binnendienst

Binnendienst Vasthouden Verbeteren - Heldere structuur aanspreekpunten - Beslissingsbevoegdheid - Pro-activiteit/klantgerichtheid - Monitoren KTV binnendienst Verbeteren Vasthouden - Heldere structuur aanspreekpunten - Inhoudelijke deskundigheid - Goede bereikbaarheid 1E KWARTAAL Meetmethodiek kwaliteit KPI’s medewerkers op kwaliteit en deskundigheid Klantcoaches 2E KWARTAAL Kennislunches Menukaart kosten meerwerk Communiceren servicelevels naar pensioenadviseur NAJAAR: Behaalde kennistoets onderdeel beoordeling

Nummer 1 positie hanteren Nummer 1 positie uitbouwen Etc. Stap maken in 2012 Zijn er nog (lang) niet Inhaalslag maken

Producten

Producten Vasthouden Verbeteren - Onderscheiding DB propositie - Netto propositie - PPI inzetten als onderdeel assortiment - Kostenniveau garantieproducten verlagen - Hybride propositie introduceren Verbeteren Vasthouden - Onderscheiding DB propositie - Ruime maatwerkmogelijkheden - Scherpe propositie PPPc 1E KWARTAAL Netto propositie (PPPc 1.5) BeFrank 2E KWARTAAL Door ontwikkelen MRK/RSK Pricing DB domein Introductie CDC (en GSB?) NAJAAR: Start ontwikkeling hybride

Digitale dienstverlening

Digitale dienstverlening - Digitalisering DB naar niveau PPPc - Informatie E-pensioen - WG- en WN portaal Verbeteren Vasthouden - PPPc goed gedigitaliseerd - Tevreden Benefits Plaza - Pensioenplaza & App 1E KWARTAAL Promoten webservices DC Jaarsalarissenactie PPPc in Pensioennavigator 2E KWARTAAL Vooraankondiging PPPc portaal WG en WN Offreren PPPc via Finact en Skoope NAJAAR: PPPc portaal voor WG en WN

Titel

Op naar de 1e plek!