Da Vinci College ontwerpen Programma 8 maart MLI Bartel Dorhout
Overzicht 09.00-10.00 bespreking toets/rubrics 10.00- 12.00 productbespreking (zie draaiboek) 12.30 -14.30 werkopdracht: opvattingen over kennis, opvattingen over leren en instructie en handelen in de lespraktijk 14.30-15.00 evaluatie
werkopdracht 1 individueel: verkenning visie op ‘goed onderwijs’ aan de hand van vragenlijst docent. groepjes: uitwisselen bevindingen vragenlijst docent. Leidende vraag: wat is jouw visie op kennis en wat betekent dat voor je onderwijs ? (gebruik Valcke hfst 3, bijv. blz 80-81.) Kan je jezelf positioneren in het scherm van Burrel en Morgan?
Burrel en Morgan (1979)
werkopdracht 2 Verken in groepjes aan de hand van de lijst epistemologische opvattingen voor leerlingen hoe jullie denken dat de studenten i.h.a over leren en kennis denken. Voor diep en oppervlakkig leren zie: http://www.learningandteaching.info/learning/deepsurf.htm Hoe denken studenten over kennis en leren?
werkopdracht 3 A. Maak samen een presentatie vanuit drie perspectieven: 1. kennisopvattingen en visies op leren en instructie 2. individuele/team positionering in dit overzicht 3. positionering studenten 4. aandachtspunten voor het ontwerp naar aanleiding van jullie bevindingen. B. Plenaire presentatie.
einde