Da Vinci College ontwerpen Programma 8 maart

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Technology in the classroom
Advertisements

Maatschappelijke Baten van Basisregistraties Project van de Stuurgroep Werkend Stelsel Serious Ambtenaar 2014 Ambassadeur worden van hergebruik.
Eindwerk zesde jaar.
Dorpen in verandering naar nieuwe onderzoeksvragen en beleidsperspectieven.
Competentiemanagement
Leonardo da Vinci –en Erasmus stages 2 maart 2010.
Informatieavond.
Bijeenkomst 3 Hoe bouw je een les op en hoe houd je hierbij rekening met het leren van leerlingen?
7 MAART Studiereisinformatieavond. Studiereis : Praag Vertrek: zondag 28 april uur aanwezig bij het station (links op de tunnel bij de.
Programma maandag 02 september 2013
Werken naar onderwijsbehoeften
Van idee tot digitaal materiaal
Continurooster ?.
INRICHTING ACCOUNT OPLEIDINGSSCHOOL IN KWALITEITSCHOLEN Klik steeds op muis om naar de volgende dia te gaan Kwaliteitscholen Noordersingel LV Berkel.
Nieuwe media in het onderwijs: wat brengt de toekomst. prof. dr
Probleem gestuurd onderwijs
Onderwijskundig ontwerpen
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Master Leren en Innoveren Bartel Standaar, Freddy Veltman 20 maart 2012 Uitdagend ontwerpen Het waarom van.
Van leerdoel naar leeropbrengst
Organisatie cursus. WELKE opdrachten maken? WELKE opdrachten maken? HOE die opdrachten maken? HOE die opdrachten maken? Hoe worden de PUNTEN verdeeld?
1.3: Tand om tand of zachte hand
Bij ons leer je de wereld kennen ICT&Onderwijs Programma universiteit Leiden Portfolio van projecten en activiteiten die optimaal bijdragen aan het behalen.
Cop Ontwerpprojecten / Verbinden van Onderwijs en Onderzoek Vergelijking met RBL, 8 april 2010.
BSN nederland De Action Learning MBA
Bijeenkomst Contactpersonen NAH 3 februari 2011 Het kan Anders! Hoe kan minder meer worden voor de NAH cliënt?
Natschool: uitwisseling en hergebruik van content
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Herfst 2008 Onderzoek, groepsopdracht en project Docent: Saskia Best.
Netwerk Nieuw Bouwen “Duurzaam Bouwen, een tijdelijke bevlieging of dé nieuwe manier van bouwen?” Mid Term Seminar RAAK-MKB-project vrijdag 17 juni 2011.
Informatie- avond groep 6
AO 2 december 2009 Voorfase en startfase AO & Op weg naar ons eigen AO en Ons eigen ontwerp.
Uitdagend ontwerpen Freddy Veltman – van Vugt Hanneke Koopmans
Schriftelijk communiceren voor teamleiders Blok 1
Welkom bij het werkatelier FCB Proeftuin Welzijnsorganisaties IJsselstein, 26 maart 2014.
Hoe krijg ik ze mee Leerlingen, ouders, team Programma Michel Boer Muiswerk, waarom heb ik daar voor gekozen? Opdracht: kansen en bedreigingen Hoe heb.
OPTIMAAL ONDERWIJS VOOR ÉLKE STUDENT!
Een rubric voor onderzoeksverslagen
Strategisch opleidingsplan
Energie op school Docententraining. Agenda Energie op school De projectdag, de doorloop Zelf aan de slag Checklist Vragen.
1.3 Tand om tand of zachte hand Vergelijking Nakijken Intro HC Opdracht Opdracht bespreken Huiswerk.
Afstemmen rekenonderwijs van v(mb)o naar mbo: hoe, wat, waarom? Harm van Son – 6 december 2011.
Voortgangsgesprek LiO 2014
Thema 2 Bijeenkomst oktober 2015.
Alle lijntje bij elkaar…?
thema 2 Bijeenkomst oktober 2015
Thema 2, week 1.5 Instructiestrategie samenwerkend leren en basisomgangsvormen 29 september 2014 Periode 1 KOP
Thema 2, week 1.7 Leerlingkenmerken Meervoudige intelligenties 13 oktober 2014 Periode 1 KOP
LA intro en overzicht van werkwijzen Master Leren en Innoveren 8 september 2015 Bartel Standaar-Dorhout en Hanneke Koopmans.
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ orde in de klas
23 november  Doelen  Ophalen voorkennis Samenwerkend Leren  Jouw lessen: Activerende Didactiek  Opdracht verwerken theorie  Afronding ◦ Huiswerk.
Krachtige STEM-leraren vormen: naar een multidisciplinair didactiektraject als OPO binnen de lerarenopleiding Heleen Bossuyt & Nele Vandamme.
Wetenschap & Technologie en zaakvakonderwijs [naam trainer]
Wat betekent dat voor huidige VWO-ers Fried Keesen University College Utrecht UU Internationale Universiteit.
Wat voor soort docent ben je aan het worden?
Hoezo creatief? Workshop Door: Maaike Zeilstra (De Werveling Soest),
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Eerste bijeenkomst (!) Jaar november 2016.
Werkwijze Hoe zullen we als groep docenten te werk gaan?
Acceptatie en Adoptatie 1A_TVB01
Hoe brengen opdrachten de beroepscontext het klaslokaal in?
Informatieavond ‘devices’ op de Sav
Werksessie minoren pedagogiek VU
Mijn visie op onderwijs
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Leren van leerlingen en de opbouw van een les
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Gepersonaliseerd leren en flexibilisering
E health, Domotica en E-learning
Inspectiebezoek VAVO Alfa-college 24 en 25 november 2015
Ontwikkelingen zichtbaar
Universitaire Pabo van Amsterdam
Transcript van de presentatie:

Da Vinci College ontwerpen Programma 8 maart MLI Bartel Dorhout

Overzicht 09.00-10.00 bespreking toets/rubrics 10.00- 12.00 productbespreking (zie draaiboek) 12.30 -14.30 werkopdracht: opvattingen over kennis, opvattingen over leren en instructie en handelen in de lespraktijk 14.30-15.00 evaluatie

werkopdracht 1 individueel: verkenning visie op ‘goed onderwijs’ aan de hand van vragenlijst docent. groepjes: uitwisselen bevindingen vragenlijst docent. Leidende vraag: wat is jouw visie op kennis en wat betekent dat voor je onderwijs ? (gebruik Valcke hfst 3, bijv. blz 80-81.) Kan je jezelf positioneren in het scherm van Burrel en Morgan?

Burrel en Morgan (1979)

werkopdracht 2 Verken in groepjes aan de hand van de lijst epistemologische opvattingen voor leerlingen hoe jullie denken dat de studenten i.h.a over leren en kennis denken. Voor diep en oppervlakkig leren zie: http://www.learningandteaching.info/learning/deepsurf.htm Hoe denken studenten over kennis en leren?

werkopdracht 3 A. Maak samen een presentatie vanuit drie perspectieven: 1. kennisopvattingen en visies op leren en instructie 2. individuele/team positionering in dit overzicht 3. positionering studenten 4. aandachtspunten voor het ontwerp naar aanleiding van jullie bevindingen. B. Plenaire presentatie.

einde