Esther van der Putten Projectleider LOI

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Informatie over voeding zoeken en bespreken
Advertisements

KLANTTEVREDENHEIDSONDERZOEK
Het beroep van bedrijfsrevisor. Bevoorrechte partner van alle actoren van het bedrijfsleven: -Ondernemingen -Openbare en private instellingen, non-profitsector.
Martijn Bijleveld.
De innovatie-matrix De veranderende rol van docenten
1 Resultaten marktonderzoek RPM Zeist, 16 januari 2002 Door: Olga van Veenendaal, medew. Rothkrans Projectmanagement.
Infosessie Ombudswerking 1.Wie zijn/ Wat doen ombudspersonen? 2.Aandachtspunten OER.
Wat kan 10voorBiologie? Hoe kun je 10voorBiologie gebruiken?
POD maatschappelijke integratie
Bedrijfspresentatie Independent Advisors.  Introductie Independent Advisors  Werkzaamheden ◦ Voor particulieren ◦ Voor bedrijven  Werkwijze  Waarom.
Motivatie van de professional Willy Limpens
Taal(beleid) in het Hoger Onderwijs: een veld onder spanning Linguapolis 17 maart 2011 Prof. Dr. Joke Denekens Voorzitter Onderwijsraad.
Van wie is de kwaliteit van het onderwijs?
Monitoring en Benchmarking Maarten Zemann & Arie Uyttenbroek 1 april 2009.
Volgen in SO / PrO Studiedag Speciaal Onderwijs 18 jan 2012
Resultaten studietijdmetingen (m.i.v. controle correctheid resultaten / vragen) Andere bronnen Andere bevragingen of hearings (OPL- of OPO-niveau) Andere.
‘Evaluatie’ op opleidingsniveau
PeerWise samen meerkeuzevragen maken & beantwoorden
HOOFDLIJNEN TOEZICHT EXAMINERING BIJEENKOMST 29 november 2007 ‘AANTOONBAAR COMPETENT’
Gecombineerd onderwijs Gecombineerd onderwijs Studiedag Talen 19 maart 2010.
Invoering nieuwe examensystematiek in het beroepsonderwijs
Kwaliteitszorg volgens ISO 9001 Platform milieuhandhaving
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
4 VMBO-TL/GL Voorstellen: Tiny Arts Teamleider Examenzaken Programma Intersectoraal (PIT) TheoretischeLeerweg Welkom in (stam)lokaal mentor.
Praktijk Online Flexibel opleiden en examineren. Agenda Andriessen en Partners in het kort Zekerheid en veiligheid Praktijk voorbeelden opleiden en examineren.
Thema 3: Begeleiden van leerlingen met dyslexie Toetsing, beoordeling, wet- en regelgeving.
Ondernemen(d) in het onderwijs
Presentatie UKB Digitale Toets informatievaardigheden Marjolein Drent en Bert Boxem Bibliotheek & Archief, Universiteit Twente.
Training examencommissies
WRM examinator bij het IBKI
Accreditatie Cie Dr Harriette Verwey SBHFL.
SBHFL april 2008Examencommissie SBHFL Jos Habets.
Leren op afstand bij de Leidse Onderwijsinstellingen 4 april 2008 Praktijkopleidersdag HFL.
Stabilisatie versus Innovatie
Subsidie! Advieskans of vak apart?
Informatiebijeenkomst examens leerjaar 4 maandag 24 september 2012.
Van harte welkom Informatie & kennismaking 4tg 1 oktober 2014.
Hallo ik ben Henk Wassen Een ervaren Kwaliteit en Arbo-functionaris.
Leerlingen kosten veel J. Koster Hoofd ondersteunend personeel cardiologie Thoraxcentrum AZG.
Hartfunctielaborant De beroepsopleiding
Het belang van een stage
Leven Lang Groen Leren Manifestatie groen onderwijs Marcel Creemers (Citaverde) Arry Verhage (Agro Opleidingshuis) Liesbeth van der Vegt (LTO) 12.
EMVI in de digitale praktijk
Het belang van een stage
De kubus van CSPE succesfactoren!
Kennis en houdbaarheid Laurens van der Hove. Vraag 1. Lukt het om antwoord via je mobiel te geven?
Examen 2015 bb, kb.
CAF in het woonzorgcentrum De Groene Linde
Toetsbeleid aan de faculteit Architectuur
Hogeschool Rotterdam, Opleiding Vastgoed & Makelaardij drs. ing. M.M.A. Scheepers Collegejaar college.
DUO-informatieavond H5 en V6 Welkom DUO informatieavond 10 november 2015.
EXAMINERING Danielle vd Burgt Examencoördinator/examendeskundige team VP.
Hoe is de vaststellingscommissie georganiseerd? Er is één centrale vaststellingscommissie. De vaststellingscommissie heeft een aantal benoemde leden. Iedere.
Begin- situatie Werk- vormen Leer- processen Leer- middelen Leerstof Evaluatie Leerdoelen.
De OER Planning van het traject. Wat is een OER? Een manier om: Studenten en anderen te informeren Onderwijs en examens te plannen Te sturen vanuit Missie,
Werken aan Kwaliteit De Kennisbasis en digitale landelijke toetsing voor HBO lerarenopleidingen.
Marleen van de Wiel 24 maart 2016 Servicepunt examinering mbo Examinering: sta jij in voor de kwaliteit?
VOORLICHTINGSAVOND TL 3. PROGRAMMA PLENAIR EXAMENPROGRAMMA PTA VOORBEELDEN VAN PTA VRAGEN VAN OUDERS MENTOREN BEGELEIDING CONTACTEN INDIVIDUELE VRAGEN.
E MPLOYER BRANDING Katrien Put. O VERZICHT Wat is employer branding? Waarom employer branding invoeren? Hoe employer branding invoeren?
LESSEN VAN EEN PROMOTOR PETER ESSERS Vereniging voor Belastingwetenschap februari 2016.
Thema 6: Wet- en regelgeving omtrent dyslexie. Plaats hier uw stelling.
Handreiking examencommissies mr. Philip Coté MBA, Dag van de examencommissie, 6 april 2011.
Landelijke kennistoetsen in het onderwijs van de instelling Workshop tijdens Studiedag VH toetsing en externe validering Driebergen,12 december 2013 Roger.
Assessoren beleid hernieuwd beleid per 2015
Elke Dag Samen een Beetje Beter.
Het online opzetten, afnemen, beoordelen en verwerken van toetsen
Werkveldoverleg Maatschappelijke Zorg
Werksessie Verslaglegging van examencommissies
Procesevaluatie zomerscholen 2015
informatieavond havo-5 / vwo-6
Transcript van de presentatie:

Esther van der Putten Projectleider LOI De LOI als onderneming Esther van der Putten Projectleider LOI

Inleiding LOI Algemeen Ontwikkeling lesmateriaal Ontwikkeling examens Afhandeling van klachten Stellen van vragen

Inhoud LOI Algemeen Ontwikkeling leerstof Ontwikkeling examens Afhandeling van klachten Stellen van vragen

Algemene gegevens Start LOI in 1923 Erkend Jaarlijks aantal cursisten : ± 75.000 Jaarlijks aantal cursisten die staan ingeschreven : ± 150.000 LOI leeftijdsgroep 18/35 : ± 70 % LOI cursisten man: 52 % LOI cursisten vrouw: 48 % Aantal LOI-opleidingen: ± 350 LOI-medewerkers: ± 200 Externe LOI-medewerkers: ± 1000

Voordelen afstandsonderwijs Tijd- en plaatsonafhankelijk Kwalitatief hoogstaand lesmateriaal Eigen studietempo (onafhankelijk van andere cursisten) Flexibel startmoment Geen reistijden of vaste schooltijden Efficiënt en flexibel Gebruik van elektronische media

Inhoud LOI Algemeen Ontwikkeling lesmateriaal Ontwikkeling examens Afhandeling van klachten Stellen van vragen

Productontwikkeling bij Divisie Opleidingen Idee Voorbereiding Auteurs Inhoud Controle Docenten Kwaliteit

Idee Vanuit de LOI Vanuit externe deskundigen Vanuit vragen uit de markt Vanuit maatschappelijke ontwikkelingen

Voorbereiding Begroting Vaststellen leerinhoud eindtermen leerdoelen Deskundigen inschakelen Auteurs zoeken

Auteurs Werkend in het vakgebied Vaak docent LOI Affiniteit met kennisoverdracht Affiniteit met moderne media Free-lancer

Inhoud Lestekst Parate kennisvragen Oefenopgaven Opgaven Ondersteunende materialen en mondelinge lessen Toetsen

Controle Bij aanlevering door auteur Redacteur Opmaakcontrole Aflevercontrole

Docenten Werkzaam in het vakgebied Meestal als auteur ingeschakeld Affiniteit met onderwijs Free-lancer LOI Campus (Internet)

Kwaliteitscontrole Raad voor de kwaliteitsbevordering Audit-traject EFQM- en ISO 9001-certificering Externe legitimering Toetsing van examenresultaten

Inhoud LOI Algemeen Ontwikkeling lesmateriaal Ontwikkeling examens Afhandeling van klachten Stellen van vragen

Examens Onderwijs- en examenreglement Meerkeuze- en open vragen Beoordeling meerkeuze vragen Beoordeling open vragen

Beoordeling MC examens Uitslag bepaald door examenbureau LOI RIT-waarden negatief ? Nee Slagingspercentage < 60% ? ja nee Ja Cijfer bepalen Overleg projectleider LOI Examen Commissie SBHFL Afwijking t.g.v. examen Vraag laten vervallen Cesuur aanpassen Sleutel aanpassen

Beoordeling open vragen Uitslag bepaald door externe correctoren Verschil correctoren < 10% ? ja nee Cijfer bepalen Derde corrector Projectleider LOI Examen Commissie SBHFL Vraag laten vervallen Cesuur aanpassen Sleutel aanpassen

Inhoud LOI Algemeen Ontwikkeling lesmateriaal Ontwikkeling examens Afhandeling van klachten Stellen van vragen

Klachtenafhandeling Klacht van leerling of vanuit ziekenhuis Klachtenunit LOI Interne afdeling LOI SBHFL Antwoord naar de leerling/ziekenhuis namens LOI en SBHFL

Dank voor uw aandacht © LOI 2002