Natuurgerichte intelligentie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Rekenen met muzieknoten
Advertisements

Hoogbegaafdheid: Een Uitdaging!
Autisme en Mindmap Thuis en op School
Begrijpend lezen Bespreek met uw buurman of buurvrouw
(ieder kind speelt toch…!?!) Jeugdformaat, 30 januari 2013
3-jarigen in het basisonderwijs
Ho 4:Talenten.
3 H/V, kiezen voor een profiel
Workshop Meervoudige intelligenties Hoe ben je slim? 2011
Kunstproject groep 8.
Meervoudige intelligenties
Basis│ JUNGIAANSE TYPOLOGIE
Plusklas op Basisschool De Muldershof Beek en Donk Maart 2010
Expertisegroep Haptotherapie en Topsport (Sjoerd van Daalen), voor NOC*NSF, 3 april 2013.
Begrijpen, Waarheid en Denken..
TIBETAANSE PERSOONLIJKHEIDSTEST
De emmer die overloopt met stress
Hoe kan het jou veranderen?
Onderwerp Filosofie 1BaMV
Een kruiwagen vol bloemen !
Leerprincipe 4 Zorg voor afwisseling Het gaat er niet om hoe
Welkom! De vernieuwde scholenprojecten van de 3 Limburgse nationale parken Interlimburgse NME dag Gouvernement Maastricht 21 november 2013.
Basisstof 6: Ontwikkeling bij de mens
Inleiding Filosofie en Ethiek Vierde Bijeenkomst: De tweede wetenschappelijke revolutie (2) Dinsdag 28 september 2004.
TEKST 13 SAMENWERKING IN HET ALGEMEEN
Meervoudige intelligentie
Onderzoeksvraag Op welke wijze beïnvloedt cultuur informatieoverdracht en hoe kunnen wij deze overdracht beïnvloeden? Wat zijn culturele struikelblokken?
Denkvaardigheden Prakticon 2013/2014.
Welkom op deze informatieavond
9 december 2013 Ineke Willems Thijs Kieft
HELP MIJN KIND IS DRUK! Welkom en voorstellen Karin Ariës
“sterke kanten van ASS”
3 H/V, kiezen voor een profiel
Welkom op onze informatieavond !
Wees eens wat OENiger Open – Eerlijk - Nieuwsgierig
Stel je voor, je bent weer kind…. En de wereld mag lekker helemaal om jou draaien.
Aanpak problematisch gedrag
Dr. H. Gardner ‘Het gaat er uiteindelijk niet om hoe intelligent je bent, maar hoe je intelligent bent’ 1.
Gemaakt door: Jordy, Ryan, Samantha
Het verschil tussen telefoon en . Telefoon Telefoon is het communicatiemiddel waarmee je elkaar met een telefoon kan oproepen en zo met iemand kan.
Stage: Basisschool de Klingerberg
Leesmanieren. Leesmanieren Leesmanieren Zoekend lezen Oriënterend lezen Globaal lezen Precies lezen Studerend lezen Kritisch lezen.
Leerstijlen KOLB SJM.
Meervoudige intelligenties.
Ontwikkeling en de basisschool
Levenslooppsychologie werkcollege 4 Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hro.nl/vrije
Niets is wat het lijkt.
Voelsprieten Informatieavond
Wat is Gedrag? Gedrag is volgens TSI……………
Powerpoint presentatie.
Talentgebieden – Interesses –Leervoorkeuren
Goden in ieder van ons.
Voorlezen in de kinderopvang Training Voorleescoördinator Bijeenkomst 1.
Joyce van der Voort ©. Instituut Gelaatkunde Met gelaatkunde leren we anders kijken.
ICC Module Meervoudige Intelligenties Bijeenkomst 1 Datum Naam trainer / instelling.
Afscheid groep 8 Juni Amber creatief lieve meid doorzetter met pit gevoelig voor vriendelijke woorden succes.
Literary Devices. Alliteration; herhalen van eerste medeklinker-klanken om bepaalde nadruk aan deze woorden te geven. The passionate shepherd to his love.
Informatie over buurtbemiddeling en psychisch kwetsbare mensen BB-JdK 2015.
INHOUD LES: “LEREN” Wat is leren? Hoe kunnen we leren? Verschillende leertheorieën; Klassieke conditionering Operante conditionering Leren door imiteren.
Ontwikkelingspsychologie
Help, mijn kind gaat naar de brugklas
Onderzoeken en Ontwerpen met Kunst
„Om het eerlijk te houden krijgen jullie allemaal dezelfde opdracht:
B3: Zien hoe media de werkelijkheid kleuren
Alle kinderen gemotiveerde lezers
ACT CASUSCONCEPTUALISATIE
De ontwikkeling van het kind !
`In beweging, sport als onderdeel van mobiliteit’
Leonardo da Vinci, de man die zijn tijd ver vooruit was
Transcript van de presentatie:

Natuurgerichte intelligentie is gefascineerd door alles wat groeit, bloeit en beweegt in de natuur herkent snel kenmerken van planten en dieren leert makkelijk door waarnemingen buiten, verzamelen en ordenen gaat graag met dieren om en maakt er snel contact mee observeert en verklaart graag veranderingen in de natuur

Logisch-mathematische intelligentie is gefascineerd door getallen/cijfers en speelt er graag mee kan informatie goed ordenen lost graag complexe wiskundige problemen op denkt zorgvuldig na en heroverweegt bij het oplossen van problemen redeneert logisch, precies en accuraat denkt kritisch

Lichamelijk-kinesthetische intelligentie reageert bij voorkeur met meestal trefzekere bewegingen heeft een sterk gevoel voor de juiste richting en timing in het gebruik van het eigen lichaam houdt van sport maakt snel lichamelijk contact sterk in fijne motoriek leert makkelijker door iets te doen of te spelen sleutelt en knutselt graag

Intrapersoonlijke intelligentie stelt zich graag wat op de achtergrond op leeft in eigen wereld en houdt van dagdromen kent de eigen sterke en zwakke kanten goed   stelt hoge eisen aan zichzelf neemt scherp waar wat er gebeurt schrijft een dagboek heeft gevoel voor reflectie poëzie en filosofie

Muzikaal-ritmische intelligentie leeft in geluid en ritmie pikt snel melodietjes op, neuriet graag bespeelt graag een muziekinstrument werkt met ezelsbruggetjes of rijmpjes om iets te onthouden werkt graag met muziek op de achtergrond boeiende verteller sterk gevoel voor ritme, stijl, nuances in stemgebruik

Verbaal-linguïstische intelligentie denkt in woorden en formuleert makkelijk houdt van lezen, praten en schrijven kan makkelijk zijn ideeën en gedachten onder woorden brengen leest met inzicht en snapt snel waarover het gaat kan goed argumenteren en iets beschrijven

Visueel/ruimtelijke intelligentie neemt de werkelijkheid waar via beelden en kleuren heeft een groot gevoel voor kleurnuances tekent vaak figuurtjes of maakt krabbels om iets vast te houden experimenteert graag met ontwerpen of schetsen denkt en schrijft plastisch kan zich snel oriënteren in gebouwen, wijken, etc. werkt graag met grafieken, etc.

Interpersoonlijke intelligentie houdt van contact met anderen werkt graag samen voelt scherp aan wat anderen bezighoudt en spreekt daar makkelijk over voelt zich prettig in groepen houdt van gezelligheid en feestjes is graag bereid anderen te helpen