Kennis ontwikkelen en delen in TechNetkringen Ruud Bolsius mei 2011 TechNet, TechniekTalent.nu 2011.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Optellen en aftrekken tot 20
Advertisements

Analyse van incidenten
Edushock leerfestival
WELKOM BIJ DIT SPEL VOOR HET EERSTE!!! DIT GAAT OVER: + en – tot 20 KLIK OP DE MUIS OM DE SPELREGELS TE LEZEN!!!
Menno Karres Lead Auditor
Hoe ontstond dit initiatief ?
Leer de namen van de noten 1
Themabijeenkomst Gevaarlijke stoffen in de bouw Workshop ‘Asbest: een adembenemende stof’ Nieuwegein
Onderwerpen Oude situatie Eerste aanpak en problemen
Wat denkt u bij het zien van deze vier foto’s? KLIK
Workshop Nieuwe begroting
H4: Begrijpen van de markt
Coaching, hefboom voor leiderschapsontwikkeling?
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Vakcentrale 11 MVO en rol OR in waterbedrijven en laboratoria Lochem 18 November 2010.
De gekte voorbij Clientgestuurd de markt op Workshop Opdrachten verwerven in pyjama? Scip-Conferentie
Leer de namen van de noten 2
Agenda Inkoopprofessionalisering
WISKUNDIGE FORMULES.
Persoonlijk worden.
Ondergrondse Geo-Informatie GIS bij tunnel-engineering
Wat is APPRECIATIVE INQUIRY Een manier van kijken en Een co-creatie voor duurzame verandering
Hoofdstuk 18 Veranderingen in organisaties tot stand brengen
Hoofdstuk 6 Leidinggeven
Oude en nieuwe uitdagingen in personeelsmanagement.
14-1 Copyright © 2005 Prentice-Hall Hoofdstuk 15 Een machtsbasis creëren Managementvaardigheden, 2/e editie door Phillip L. Hunsaker Copyright © 2005 Prentice-Hall.
Hoofdstuk 9 Het ontwerpen van functies
Onderwijsconferentie
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Breuken-Vereenvoudigen
De 10 wegen en moderne marktbenadering
Hoofdstuk 7 Motiveren van medewerkers
Ruimtelijke ordening en buisleidingen Kennistafel 30 mei 2007.
NIOC 2002 Corrie Huijs 18 april Corrie Huijs en Nico van Diepen Uitdagen en oriënteren op ICT competenties met webdesign E-mission  emotion.
PLAYBOY Kalender 2006 Dit is wat mannen boeit!.
“Schuiven met waterdoelen”
Ons Landschap “Hoe nu verder?”
Samen Sterk in het Buitengebied Verkenning regio Midden en West Rob Segers Provincie Noord-Brabant 3 december Samen Sterk in het Buitengebied.
Missie, visie & jaarplan
Missie, visie, strategie & jaarplan
Schitterende Organisaties®
© L.A.F.M. Kerklaan HCG 1 16 november 2001Juridisch bibliothecarissen Het managen van de juridische bibliotheek Het kwaliteitshandboek als praktisch instrument.
A H M F K EB C x 87 Afwenden bij A en C, openen en doorlaten (rechtshouden, 1e peloton, dames tussendoor).
A H M F K EB C x 91 Van hand veranderen voor de X splitsen en Rechangeren. Met de nieuwe partner op.
A H M F K EB C x 85 Korte zijde bij C 2 e secties volte 14 m en op afstand komen ( 0,5 rijbaan)
ZijActief Koningslust 10 jaar Truusje Trap
BBV- Begrotingscyclus
Voorlichting 4 HAVO MOGELIJKHEDEN NA HET HAVO-EXAMEN.
Voorrangsregels bij rekenen (1)
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
Het werken met portfolio
Duurzame Inzetbaarheid in de publieke sector. 2 Onderzoek In opdracht van Ministerie van BZK Secundaire analyse POMO 2010 Doelgroepen -Overheidssectoren.
2007 © Wolters-NoordhoffGrondslagen van het management.
Watervogels herkennen
1 Stappenplan gemeentelijke volksraadpleging Arthur De Decker, ervaringsdeskundige Januari 2006.
6,50 euro In dit vakje zie je hoeveel je moet betalen.
GIS-coördinator in Westerlo
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Spraak Organiseren Digitaal Werken & Archiveren in ketencontext
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
ZijActief Koningslust
Strategische Buurt Ontwikkeling
Lokale netwerken en armoede: de cliënt centraal 09/02/2015.
Den Haag 13 november 2012 i-COACH Opleiding i-COACH 2012 Leontine van Schie Ruud Westra 1.
Cegeka & TenForce Ronde tafel 17/06/2014 Doelstellingenmanagement VO.
Tuinvogels herkennen.
BrabantZorg Het creëren van een innovatief klimaat.
Transcript van de presentatie:

Kennis ontwikkelen en delen in TechNetkringen Ruud Bolsius mei 2011 TechNet, TechniekTalent.nu 2011

Het model “Kennis maken met denkwerk” TechNet, TechniekTalent.nu

Uitgangspunten Slim gebruiken van bestaande kennis. Individuele leerprocessen tot een collectief proces maken. Op gang brengen van leerprocessen en het ontwikkelen van een kennis vraagt om een handige aanpak. TechNet, TechniekTalent.nu

DenkkrachtLeiding- geven aan denkwerk Managen van kennis Kennis- productiviteit TechNet, TechniekTalent.nu

Slim gebruikmaken van aanwezige kennis en bekwaamheden: ManagenOntwikkelen Inventariseren: verzamelen, vergaren, in kaart brengen, zicht krijgen op. Activeren: stimuleren tot gebruik, motiveren tot toepassen. Beheren: bewaken, archiveren, ordenen, infrastructuur. Toerusten: opleiden, leren, equiperen. TechNet, TechniekTalent.nu

Nieuwe kennis en bekwaamheden ontwikkelen door: Onderzoeken: R&D projecten/ expertisegroepen, stagiaires, promovendi. Creëren: ontwerpsessies gedachten-experimenten, dramatische werkvormen. Sturen: doelstellingen formuleren, haalbare stappen, (deel)projecten definiëren. Netwerken: actieleren, beroeps- verenigingen, salons. TechNet, TechniekTalent.nu

Inventariseren TechNet, TechniekTalent.nu

Inventariseren De kringen brengen intern en extern structuur aan in kennis en inzichten door deze zo goed mogelijk te expliciteren TechNet, TechniekTalent.nu

Beheren TechNet, TechniekTalent.nu

Beheren De kringen vergroten hun slagkracht door onderhoud van interne en externe kennisbronnen TechNet, TechniekTalent.nu

Toerusten TechNet, TechniekTalent.nu

Toerusten De kringen organiseren hun slagkracht door de juiste kennis, op de juiste plaats, op het juiste moment en op de juiste manier beschikbaar te stellen. TechNet, TechniekTalent.nu

Activeren TechNet, TechniekTalent.nu

Activeren De kringen vergroten hun slagkracht door meerwaarde te creëren. TechNet, TechniekTalent.nu

Onderzoeken TechNet, TechniekTalent.nu

Onderzoeken De kringen benutten aanwezige bronnen door het systematisch verkennen van nieuwe gebieden voor product- en kennisontwikkeling. TechNet, TechniekTalent.nu

Sturen TechNet, TechniekTalent.nu

Sturen De kringen benutten aanwezige bronnen door het verbeteren van producten en het verdiepen van hun kennis. TechNet, TechniekTalent.nu

Netwerken TechNet, TechniekTalent.nu

Netwerken De kringen leggen nieuwe verbindingen tussen interne bronnen en tussen interne en externe bronnen. TechNet, TechniekTalent.nu

Creëren TechNet, TechniekTalent.nu

Creëren De kringen benutten nieuwe inzichten voor het creëren van nieuwe producten, kennis en inzichten. TechNet, TechniekTalent.nu