Bibliotheek Helmond-Peel Uit& Thuis in Bibliotheek Helmond-Peel Maria Vermeer.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Docentprofessionalisering
Advertisements

Workshop voor verenigingen 19/11/2009
Samen werken aan inzetbaarheid en mobiliteit 1. Grote veranderingen • Jeugdzorg heeft te maken met grote veranderingen: • Transitie • Gemeenten worden.
Wilt u meer weten over Regelhulp.nl? Kijk op of stuur een naar
Vertaling van Miriam Zweverink Project No Presentatie 2009 Tool 3 WORX voor aannemers.
Het doen van eigen onderzoek
Hoe ruim ik mijn kamer op?
Beheer en ordenen van digitale documenten 2008
Ouderavond H4 Programma vanavond: Eerste indruk van de klas Verschillen H4 en H3 Begeleiding door mentor en ouders ´Klassikale´ vragen Afsluiting (21:15.
Ja maar, bij ons gaat alles goed Wij hebben geen problemen Ik heb een idee! Zullen we het zo doen? Andere prioriteiten, geen tijd Dat willen we nietPast.
Succesvol verbeteren.
Sportiviteit & Respect HC Twente 26 maart 2014
Try-out Ontbijt van de kast naar de keukentafel TRY OUT.
Hogescholen in Dialoog
Faciliteren van het leren van hoogopgeleide (top)professionals Wat wil ik toevoegen aan mijn kennis en die van anderen? Werkgroep HOP’s d.d. 16 september.
Welke boeken kies ik voor mijn kinderen?
Scholing NPZE 6 maart 2014 Omgaan met rouw en verlies
Informatie presentatie Jeugd
3600 feedback kwaliteit BPV Kwaliteitsspiegel
Functieprofiel en beoordeling
Wat is een webkwestie?. Wat is een webkwestie?
WELKOM! Bij de Workshop “Blik op jezelf” Oftewel BLIK OP IK..!
Vrijwilligersbeleid. Waarom ben jij vrijwilliger? Wat motiveert jou? Wat heb jij nodig?
Waarom ben jij vrijwilliger? Wat motiveert jou? Wat heb jij nodig?
De mantelzorgvriendelijke vereniging wat | waarom | hoe.
UITLEG PARAGRAAF 4.2 Klas: 2M5.
Dorpsdagvoorziening Egchel
Deel anders, mijn organisatie
Ledenenquête 2013 Uitkomsten. Statistieken 23 vragen 91 leden begonnen 50 volledig ingevuld.
Werkoverleg en Medezeggenschap
Zijn uw patiënten tevreden over uw bereikbaarheid?
Samenwerkingsverband Regio IJssel-Vecht
Presentatie Website Oldtimer Caravan Club
Het maken van een spreekbeurt
Personeelsessie LOKO.
BOT Bedrijfs Opvang Team
Modelontwikkeling doorgangswoningen OCMW’s. Oproep medewerkers kerngroep OCMW’s.
Beschouwing – De Laatste Tips
Gelukkige Medewerkers presteren beter!
Onrecht !!! Vrouw geschopt en aan de haren getrokken voor gsm
Rabobank …… en AOC-plaatsnaam
Ontbijtseminar Verantwoordelijkheid & aansprakelijkheid Door Foka Bruggema en Saskia Henze.
Arbeidsmarkt Als je op de markt loopt zie je om je heen verschillende kopers en verkopers. De vraag naar een product bestaat uit de mensen die een product.
Mind Us INCLUSIE Voorwoord De Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) veronderstelt dat iedereen mee kan doen in de samenleving. Maar hoe vanzelfsprekend.
Project voorbereiden excursie Excursie naar 4 verschillende landschappen.
Welkom in groep 7A!. Kennis maken Vertel van wie u de ouder bent en daarna iets over uw kind. Bijvoorbeeld: karakter, hobby’s, sterke punten Voorstellen.
LOOPBAANSCAN MEDEWERKERS SECTOR WATERSCHAPPEN. JOUW LOOPBAAN De nieuwe cao sector waterschappen biedt kansen om jezelf verder te ontwikkelen in je loopbaan!
Week 7 Jacqueline Koopmans Docentenkamer PH 01.12
CLINIC AANDACHT EN BEGELEIDEN VOOR FUNCTIONEREN Lucas Onderwijs 14 mei 2013.
Pedagogisch werken in de wijk
Pedagogisch werken in de wijk Kwartaal 1 Les 1 Kamer L
Past telewerken / PTOW bij mijn functie ? Donderdag 29 oktober 2015 Gerda Serbruyns P&O-adviseur Vlaamse overheid AGENTSCHAP OVERHEIDSPERSONEEL M 0490.
Les 6  vragen naar aanleiding van de vorige les  van diagnose naar doelen en een plan  werken aan eindopdracht.
Even voorstellen Hennie Lüers, coach Kim Veldhuis, P&O.
DAPPR Samenspel 1. DAPPR Samenspel: doelen & resultaten > Doelen  Vergroten inzicht in eigen rol  Vergroten inzicht in elkaars rol en handelingsmogelijkheden.
Mondriaan Symposium 17 maart WORKSHOP MONDRIAAN SYMPOSIUM 17 MAART 2016 FRANS HEUS Ga toch fietsen! Mondriaan Symposium.
Ik wens u veel personeel Personeel in de Praktijk Tips en Tools Melanie Andriessen, Auto Voskuilen Marleen van Reeden, BOVAG.
Past telewerken / PTOW bij mijn functie ? Workshop + verslag Zin?Ja!-netwerk Donderdag 16 april 2015
Verruim je blik Beweeg de ander. Wat is jouw positie?
Brunssum & Landgraaf Januari Even terugkijken.
Flexpool Wij zijn Flip!. Ken jij Flip al? Hoi, ik ben FLIP Word jij mijn nieuwe collega?
Lean Six Sigma - Verbetermanagement
Gesprekkencyclus en overlegstructuur leerlingzorg
Studiemoment: ‘Samen positief op reis’
volgende bladzijde terug
Toolbox Communicatie Samen doen we het beter!.
Via SUCSEZ verzekerd Naam adviseur/ spreker
3x3 evaluatie Effectief evalueren.
volgende bladzijde terug
Transcript van de presentatie:

Bibliotheek Helmond-Peel Uit& Thuis in Bibliotheek Helmond-Peel Maria Vermeer

Uit&Thuis in Bibliotheek Helmond-Peel Aanleiding: rapport organisatieontwikkeling 2008: Post fusie organisatie Iedereen werkt nog vooral vanuit de eigen locatie Doorbreken eilanden die de locaties nog zijn Werknemers kennen mensen andere locaties niet of onvoldoende Indruk: klanten zien BHP als één geheel, nu de medewerkers nog!

Uit&Thuis in Bibliotheek Helmond-Peel Wie? Iedereen (m.u.v. hhd en med. met alleen flexuren) Waarom? Om elkaar beter te leren kennen en van elkaar te leren Doel? Verbeteren van de (dienstverlening van de) bibliotheek Wanneer? 2 dagdelen in de periode 1 okt. – 30 november 2009

Uit&Thuis in Bibliotheek Helmond-Peel 1 dagdeel meelopen bij een andere vestiging in vergelijkbare functie In duo’s met iemand van een andere vestiging Je gaat 1x “uit” bij de ander werken Je krijgt 1x “thuis” de ander over de werkvloer Per duo dus 2 dagdelen Tijdens de openingstijden van de vestiging Alle vestigingen van BHP

Uit&Thuis in Bibliotheek Helmond-Peel Werkwijze: Begin als “Mystery guest” (formulier / foto’s) Daarna taak andere helft duo overnemen Verbeterpunt noteren voor Uit&Thuis + Positief punt / tip van Uit&Thuis (formulier) Formulieren samen bespreken 2e afspraak = wisselen

Uit&Thuis in Bibliotheek Helmond-Peel Werkwijze: Locatiecoördinator verzamelt formulieren/foto’s Quick wins? Bespreken op werkoverleg of praktisch overleg van de eigen locatie Reiskosten mogen worden gedeclareerd

Uit&Thuis in Bibliotheek Helmond-Peel Kosten: Vervangen uren tijdens “Uit”-gedeelte (3 tot 4 uur p.p. Zoveel mogelijk d.m.v. verschuiving uren Werknemers met alleen uren directe dienstverlening moeten vaker declareren Reiskosten

Uit&Thuis in Bibliotheek Helmond-Peel Voorlopige conclusies: Project loopt nog: staat geagendeerd voor eerstvolgende werkoverleg “Uit&Thuis”is hét gesprek van de dag! Werknemers vinden het leuk om te doen Werknemers vinden het veel tijd kosten en hebben het al heel druk Bewuste keuze om niet te sturen: gevolg soms kiezen ze de gemakkelijkste weg (bang voor) vervolg: duidelijkheid over doel Vervoer Directe dienstverlening is meer geschikt dan specialistische functies Er komt beweging!

Waar kun je op letten als je als “mystery guest” een bibliotheek bezoekt: (Je mag ook foto’s nemen) De buitenzijde en de ingang van bibliotheek De inrichting (kasten, kleur, netheid, etc.) De opstelling (bewegwijzering, indeling boeken, kun je gemakkelijk vinden wat je zoekt?) De aankleding (exposities; posters; aankondigingen; sfeer en verzorging) Het klantencontact (klantvriendelijkheid; behulpzaamheid; deskundigheid etc.) Zou je op basis van dit bezoek lid willen zijn van deze bibliotheek? Waarom (niet)? Heb je snelle verbeterpunten gezien voor deze locatie? Overige opmerkingen Tips voor mystery guests

“Uit & Thuis formulier”: werken in een andere locatie Verbeterpunt voor de Uit locatie (locatie…………………………………….) Verbeterpunt voor de Thuis locatie (locatie……………………………………..) Positief over het werken op deze locatie vond ik……. Deze tip wil ik meegeven van (het werken in) mijn eigen locatie Overige opmerkingen

Uit&Thuis in Bibliotheek Helmond-Peel