Hoe ondersteun je je kind “De Musical gaat niet door” >>

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Pesten is geen spelletje.
Advertisements

Spreekbeurt van Pietje Puk Juni 2012
Uitslag enquête over online pesten
Dyslexie de baas! Ouderavond 2
Wat is huiswerk? Wordt opgegeven of ingeleid op school, begint vaak op school, maar wordt thuis (af)gemaakt en thuis geleerd en vormt de ‘ingang’ tot de.
Welkom bij de 4e workshop over:
Communicatie ouder-kind
Powerpoint gemaakt door
Dr. Albertus Risaeusschool
Seksualiteit: gave van God
TALENT groep jaar Hoe ondersteun ik mijn kind met talent?
Hoe doe je dat? Actief Zendingswerk
Tips voor een vlotte start!
Het kind dat te laat kwam.
Een ouderavond over veiligheid en grenzen stellen
TRAINING SOCIALE VAARDIG-HEDEN
Iedereen coach naar Jef Clement.
Kruisweg geschilderd door Lucien Lantier
EEN SLIMME MOEDER.
SOCIALE COMPETENTIE Jacqueline Blaak-Venneman.
Kanjergroep 4.
Gezin in beweging De impact van een ziek kind op het hele gezin
MENSELIJKE ONTWIKKELING OUDER-KIND RELATIE 0 – 3 JAAR
Dr. Albertus Risaeusschool
PAD Mindfulness en Yoga
Kirti Zeijlmans MSc Rijksuniversiteit Groningen Voor meer informatie:
Samenwerkingsverband Regio IJssel-Vecht
H3. Communicatie Gesprekstechnieken.
De doelstelling van deze workshop is niet om u iets nieuws te leren.
CanDo Coaching.
De oplossing optellen oefenen doorwerken verbeteren de oefening het huiswerk verkeerd.
© Wilma de Hond 2015.
Over erkenning geven en Luisteren,Samenvatten,Doorvragen
Samenwerkingsverband Regio IJssel-Vecht xxxxx Terug in de tijd ………
Paul de Leeuw wil de zondag van toen weer terug. Waarom?
THEMA VOOR VANAVOND IS: GA VOOR GEZOND! GEZONDE LEVENSSTIJL
Wat zijn helpfuncties? Deze vraag beantwoord je samen met je groepje. Je moet deze vraag in één zin beantwoorden.
Om soms eens dieper over na te denken
Babbelen met ouders… maar niet zomaar!
Ouderbijeenkomst.
Ouderbijeenkomst. ZOMER © Rezulto Onderwijsadvies in opdracht van de PO-Raad.
Jochem Schermers DE PIJN VAN GOD. JEREMIA 2: Het woord van de HEERE kwam tot mij: 2. Ga ten aanhoren van Jeruzalem: Zo zegt de HEERE: Ik denk aan.
Weerbaarheid en zelfredzaamheid vergroten
Bewijs verzamelen. Wat gaan we doen vandaag? Voorbeeldverhaal Afloop van het verhaal Uitleg over bewijs verzamelen.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Groepsdynamica & Interactief communiceren
Hoofdstuk 5: Lastige gesprekken met individuele studenten.
gespreksvaardigheden
De kunst van kritiek 4.15 p & 4.18 p
Welkom op onze ouderochtend
Doelen van deze presentatie:
Janny van de Velden, Consulent veiligheid en gezondheid.
Communiceren in het huwelijk GB Flevoland
Vroegtijdige stotterbehandeling Het Lidcombe Programma De behandelgids van het Lidcombe Programma kan gedownload worden van de website van het Australian.
Terreur in de klas. Eerst een minuut stilte. Tips van Klasse: leerlingen-over-terreur-en-geweld/
22 mei 2016 Rotterdam. Korinthe.... ... een havenstad met in Paulus' dagen rond de inwoners;
MEDEWERKERSDAG YEK WEGWIJZERKAMPEN 28 MEI 2016 ANNELIES VAN PELT Tieners en hun verhalen.
Samenwerkingsverband Regio IJssel-Vecht
Taal- en Interactievaardigheden in de Kinderopvang
Doet ie het of doet ie het niet?
Beleving tijdens het sterven
Omgaan met meerdere talen
Houd je aandacht erbij! Trainers: Jan de Groot Henk Torreman.
Executieve functies versterken middels denkspellen.

RÜYA Bijeenkomst 1 Meiden.
Toolbox Communicatie Samen doen we het beter!.
Over communiceren in het huwelijk
blok 1 les 4: samen praten samen leren
Transcript van de presentatie:

Hoe ondersteun je je kind “De Musical gaat niet door” >>

De juf zegt dat onze musical niet doorgaat. Ze is gemeen! Jeanette komt thuis… Hoe moet ik hierop reageren? >>

Gedachten De juf weet wat ze doet Wat een temperamentje Ze moet leren zich te beheersen Ze moet maar gehoorzamen Ik moet haar troosten Ik moet met haar meepraten Ik moet een goede moeder zijn Ik ga met de juf praten! >>

Gedachten Hoe kan ik haar het beste helpen >> Uiteindelijk is er maar 1 centrale gedachte…

De juf zegt dat onze musical niet doorgaat. Ze is gemeen! Wat is de meest effectieve reactie? Wat gemeen om zoiets te doen! Dat zal een teleurstelling voor je zijn! Maak je niet druk, het komt vast wel goed X Einde discussie. Dit kan het kind ervan weerhouden zelf te gaan denken. X Erkenning van de gevoelens van een kind is het belangrijkste dat het nodig heeft. X Ontkenning van de emoties: “ik mag dit gevoel niet hebben” Tips >>

Tips TIPS Geef uw kind daarom eerst de gelegenheid z’n emotie te voelen en ervaren. Dan komt het tot rust en kan het de problemen beter overzien Uw kind projecteert: het is de “ander” die iets vervelends heeft gedaan. Daardoor komt het niet bij het eigen gevoel Onderdruk de neiging om te gaan helpen. Het is het probleem van uw kind, niet van uzelf opnieuw