© 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, www.wolfknab.nl1.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Online strategie - Websites in 2012 Info dag - 15 Maart 2012.
Advertisements

18. Vermogen, verhaal en faillissement
Internationaal privaatrecht, het EVO-verdrag en Rome II
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Landing Websites The fly-catcher on the web. Wat willen we op het WEB  Naamsbekendheid, profileren  Relevante (be)zoekers  kopers  klanten  Verkoop.
Portjectgroep2: Ben, Christan, Herman,Jo-Janneke, Rinnert.
Op zoek naar meer klanten voor uw webwinkel? Francine van Dierendonck Marketing Directeur eBay & Marktplaats 17 januari 2008.
Organisatie van een website
Workshop Zoekmachine optimalisatie workshop internet marketing
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
© 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur,
Presentatie aan LE-Synstage 3 september 2010 Training webXpress en Google Analytics.
Websites maken Waarom? Voor Wie? Hoe?
Uw persoonlijke creatieveling:
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
Vindbaar zijn Wat kan je zelf doen?. ADWORDS -Betalen per klik -Gelijk resultaat -Wekelijks onderhoud -Gecompliceerd geworden Zelf doen: Ja, basis.
Verordening Brussel I Week 5.
Contract, AV, incoterms, E-commerce en Weens koopverdrag
13 Rechtsgevolgen van een overeenkomst
Cross Mediacampagne Opdracht gever: KLM
HOMCOM LEDEN VERGADERING 18/05/2009. Nieuws  Google doet het goed en minder goed Er is winst maar minder dan 10 % Er is winst maar minder dan 10 % Omzet.
© BeSite B.V www.besite.nl Feit: In 2007 is 58% van de organisaties goed vindbaar op internet, terwijl in 2006 slechts 32% goed vindbaar.
Persoonlijkheidspsychologie Sensatie en perceptie
Sociale & gezondheidspsychologie Persoonlijkheid
Wolter Kaper - Model-objecten en hun relaties in Ruby on Rails Webprogrammeren, week 1.
Wolter Kaper - Ruby on Rails Webtoepassing ontwerpen Webprogrammeren, week 1.
Wolter Kaper - AJAX en Javascript via Rails Deel 1 en 2.
SEO Tools.
Onderhandelingen en l.o.i.
Agentuur- en distributie overeenkomst, vervoer en intellectuele eigendomsrechten Week 7.
1 Inleiding Hoofdstuk 1.
11. Collectief arbeidsrecht en staking
ClearSense the first choice in local search and advertising.
Persoonlijkheidspsychologie
NSTE-ACS GL ESC Eduard van den Berg, cardio.nl.
Welkom De techniek van websites
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
Inleiding Veiligheid Beschikbaarheid Betrouwbaarheid Snelheid Volledigheid.
Meer bekendheid via je Website
Omgaan met kinderen die een verlies hebben geleden Herma Bode
Succesvolle websites Van bezoekers naar klanten. Hoe succesvol is uw website?
Gebruiksvriendelijke websites
Webmaster ToolsWebmaster Tools Google Webmaster Tools Gedetailleerde rapporten over uw pagina's in Google. Weet wat google van u vind! Ontdek.
Webpromotie & SEO copywriting. Zoekmachines Slechts één zoekmachine van belang: Google Marktaandeel Google in het de westerse wereld:
Inbound Marketing Plan
Mijn partner heeft Q-koorts, wat nu?
Meetup Toptaken-website 29 januari 2015, Deventer – Michiel van Straalen, Adviseur nieuwe media.
OutSite en Succesvolle online marketing van A tot Z
2 Ongevallen…..een risico?
Weblog/Blog woensdag 25 september Weblog/Blog Wat is een ”Weblog of Blog”? Een soort van dagboek op internet, dat door anderen op internet kan worden.
Woensdag 12 november 2014 Google Services. Diensten die door Google worden aangeboden vanuit internet, vrij of gratis na aanmelding met een Google-account:
Training voorbeeld voor
Webteksten en SEO Wat hebben zij met elkaar te maken?
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
Buy Your Pin | Why do it yourself? |. Koop de DIYs die je nooit zou maken Bij Buy your Pin kan je eindelijk al die leuke pins die je opgeslagen hebt maar.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Verbeter de vindbaarheid van je verenigingswebsite Samantha van der Werf.
5 praktische tips voor een betere vindbaarheid van uw bakkerij.
SEO Kateryna Glushak en Saartje Van Broeckhoven. Wat?  Search Engine Optimization  Zoekmachineoptimalisatie  Techniek om website hoger te laten scoren.
Agenda Wie ben ik? Redkiwi Online marketing In de diepte: SEO.
WebdesignWebdesign, linkbuilding, zoekmachine marketing en het ontwerpen van webshopslinkbuilding zoekmachine marketingwebshops.
Speciale Catering Wens Inhoud  Canvas  Persona  Customer journey  Usability advies  FAQ  Internet score card  Boekpresentatie  Reflectie.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Inbound marketing en bloggen
Surfen op het internet Basisbegrippen
Maak je website beter vindbaar!
Wouter Lamme “Vindt de beste online supermarkt!”
Online Marketing Basis
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Marketing in sociale media
Transcript van de presentatie:

© 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur,

2 De veelzijdigheid van “Designmanagement” Wolf Knab Website-architectuur Irenelaan EA Bennekom

© 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur,

4

5

6

7

8

9 Welke websites gebruiken jullie veel? Waarom deze website?

© 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, Een website maken

© 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur,

© 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, Een website maken = belangen behartigen!

© 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, JIJ opdrachtgever programmeurs reclamebureau grafisch vormgever tekstschrijver fotograaf

© 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, Aandachtsgebieden Vormgeving Functionaliteit Inhoud Promotie Onderhoud

© 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, Aandachtsgebieden Vormgeving –Hoe wil je overkomen? –Welke eisen stelt de huisstijl? –Wat is de hoofdstructuur? –Hoe is het interaction design?

© 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, Aandachtsgebieden Vormgeving Functionaliteit –Wat wil je met je website bereiken? –Wat moet de website doen? (aanmelden nieuwsbrief)

© 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, Aandachtsgebieden Vormgeving Functionaliteit Inhoud –Welke boodschap? –Hoe breng je die over? : Veilig bevallen, betrokken

© 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, Aandachtsgebieden Vormgeving Functionaliteit Inhoud Promotie –Hoe bereik je de doelgroep? –Vindbaarheid via zoekmachines meubels op maat

© 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, Aandachtsgebieden Vormgeving Functionaliteit Inhoud Promotie Onderhoud –Inhoud aanvullen –Evalueren en verbeteren (na de pauze)

© 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, Ontwikkelmodel voor het maken van een website

© 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, Onze historie Los van de bedrijfsvoering Geïntegreerd in de bedrijfsvoering Producentcentraal Klantcentraal Online enquête Webshop Hyves Onze historie Onze missie Google Startpagina

© 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, Los van de bedrijfsvoering Producentcentraal Klantcentraal Geïntegreerd in de bedrijfsvoering Start 1e stap

© 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, Hoe zit de integratie bij jullie websites?

© 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, Los van de bedrijfsvoering Producentcentraal Klantcentraal Geïntegreerd in de bedrijfsvoering Einde 2e stap

© 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, Wat wil de klant op de website?

© 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, Wat wil de klant op de website? Wie is de klant? Do you know who I am?Do you know who I am? Werken met personas –Fictieve personen –Met een naam, enkele kenmerken –Met een doel op de website

© 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, Wat wil de klant op de website? Wie is de klant? Werken met personas –Fictieve personen –Met een naam, enkele kenmerken –Met een doel op de website Een persona voor Eindelijk is het huis klaar. De familie Op Den Kelder kan verhuizen. Moeder Sonja oriënteert zich via het internet. Waar is de dichtstbijzijnde basisschool? Hoe is de buitenschoolse opvang geregeld? Bij welke huisarts kan ik mijn gezin aanmelden?

© 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, Wat wil de klant op de website? Wie is de klant? Werken met personas Customar Fundamentals: –Don’t waste our time –Remember who we are –Customize your products and service for me –Betrek de gebruiker actief en zichtbaar (marktplaats) –Richt je op de ontwikkeling van een samenhangende groep (hyves)

© 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, Pauze

© 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, Mijn website is af ……..

© 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, Zoekmachine marketing

© 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, Het belang van de bezoeker –Meteen op de juiste pagina! Het belang van Google –Zoveel mogelijk gebruikers –Zo min mogelijk rekenkracht –Zo veel mogelijk advertenties Zoekmachine marketing

© 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, Techniek –Geen flash, geen javascript, geen frames Firefox: javascript uitschakelen Wat bepaalt de vindbaarheid

© 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, Techniek Anciënniteit Zoeken op “meubels op maat”meubels op maat : en Wat bepaalt de vindbaarheid

© 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, Techniek Anciënniteit PageRank –Verwijzende links link: Wat bepaalt de vindbaarheid

© 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, Techniek Anciënniteit PageRank Inhoud –Zoekwoorden per product – dienst combinatie –url, metatags, pagina inhoud (H1 tags) Wat bepaalt de vindbaarheid

© 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, Statistieken Google Analytics: Monitoren van het gebruik