Marktgroep Digitaal Werken

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Uitbesteden van ICT diensten? Bezint eer U begint!
Advertisements

Workshop KA 2 Kansrijke partnerschappen in de Volwasseneneducatie
Transitie Ouderenzorg
Op koers met het Zelfmanagementkompas
QUICK SCAN OP KWALITEIT EN EFFICIËNTIE VAN DE SERVICES
Verder met de persoonlijke aanpak
RESULTAATGERICHT WERKEN in verbinding met de totale organisatie
TAAKVERDELING & COORDINATIE ZIE P.135. Filmpje op Youtube:
Marketing strategy that earns your company money! Find You Consultancy Nederland - Curaçao.
Besturing van (bedrijf)processen
Veranderingen bij ICT afdelingen, cultuur en processen Rosemarijn de Groot 18 januari 2012.
Inrichting Sociaal Domein Drechterland
Strategie Arie Meulepas 9 & 10 nov
Het Management Informatie Portaal
Communicatie in de Aanval op Schooluitval
Jeugd investeert in Amsterdam, Amsterdam investeert in jeugd 1 januari 2003 Doorlopend activiteitenaanbod: Afstemming school en vrije tijd Tussenbalans.
Titel presentatie Vragen subsets OM1 Gemeente Amsterdam 1 januari 2003.
Besturing van (bedrijf)processen
De kracht van GAC Business Solutions GAC is meer dan een leverancier van softwareoplossingen. Als business partner zorgen we samen met u voor optimalisatie.
Handelingsgericht werken als schakel naar passend onderwijs
Business Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bvBusiness Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bv.
Samen werken aan betere dienstverlening VERA gebruikersdag Leuven 14 september 2007.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Kennis van Waarde Maken met Vier in Balans Alfons ten Brummelhuis Hoofd onderzoek Kennisnet 6 februari.
ZELFEVALUATIE van EUROPESE PROJECTEN
De omgevingsvergunning Op weg naar één integrale vergunning 14 juni 2007 Joke de Vroom.
Presentatie op Flitsbijeenkomst ICO Taal & Rekenen
Afkijken, nadoen, EGEMwijs E-government Hoeksche Waard november2004.
Ons Landschap “Hoe nu verder?”
ICT in het Onderwijs bij TBM
Opleiden in school 22 juni 2004
PDS binnen ZML Midden-Brabant 23 april 2003
LOMOZ Versterking van de positionering 1. 2 Agenda 1.Drijfveren: idealisme 2.Marketingbeleid 3.De vertaalslag naar de LOMOZ situatie 4.Plan van aanpak.
Natschool: uitwisseling en hergebruik van content
DIV Beleid, trends, ontwikkelingen en collega’s
Handreiking Beleidsplan Veiligheidsregio
Rol van Management bij Interne Communicatie Case: Levi Strauss Europe
Organisatie in verandering De implementatie van digitaal werken
Community of Practice Leefbaarheid & Mobiliteit Tactics 16 november2010.
Doelen Soorten vormgeving.
Een project van de Korengroep
1 De ontdekking van Web 2.0 Presentatie Team Ordina type hier de datum 19 april 2007.
Uitvoeringskader toegang en toeleiding Jeugdhulp
SUPPORTTEAM NAH Vlaams-Brabant Sociale Plattegrond - oktober 2014.
Visie informatievoorziening
Toetsbeleid en digitaal toetsen casus HvA
Beleidsinformatie Jeugd
Kritische dialoog: Digitalisering in het aanbod bewegingsonderwijs
Landelijk Expertisecentrum Transportveiligheid
Leerkring POW Fase 4.
Aanvraag transformatie- en innovatieplannen SW-bedrijf
Collaborative Strategizing
Samen (leren) voor succes Samenwerking in de keten binnen Toptechniek in bedrijf Inspiratiemiddag M-Tech, 2 juni Rotterdam.
workshop Fraude voorkomen in het Sociaal Domein
Informatie management HC2
Organisatie en Beleid Bijeenkomst 1: Werken in een organisatie I
Van samen beschrijven, inkopen naar allemaal gebruiken; de uitdaging op informatie. Samen: alleen als het ons uitkomt!? Theo Peters (KING)VIAG themadag.
Jaarplan 2016 Hogeschool VHL Vastgesteld door het College van Bestuur van Hogeschool VHL op 2 juli 2015.
Samenhang in het sociaal domein Sociale visie, decentralisaties Commissie S&V 17 april 2012.
Servicecentrum Drechtsteden Resultaatgerichte dienstverlener voor de regio!
Huiskamers van de Buurt, Amsterdam. Huiskamer van de Buurt Een collectieve voorziening in de vorm van dag(deel)arrangementen voor mensen met een beperking.
Berkelland in cijfers Wat betekent dit?. Taken procesbegeleider: Partijen bij elkaar brengen Introduceren van nieuwe instrumenten voor gemeenten en onderwijs.
Zicht op elke druppel Arjan Budding Marije Stronks Waterschap Vallei en Veluwe.
Beginnen is een kwestie van doen
Aanbesteding jeugdteams
Programma Inwoners- en Overheidsparticipatie Maak ‘t Meer
Afdeling in de steigers… Jan Kappers
Samenwerking waterbeheerders
Voeg hier het organisatie onderdeel in
(on)begrensd vrijwillig
Transcript van de presentatie:

Marktgroep Digitaal Werken Hoe maken we werken weer leuk? 10 april 2007

Marktgroep Digitaal Werken: Bemensing Harry Mouris Caroline Poppeliers (nog geen definitieve keuze) Meike Visser (nog geen definitieve keuze) Henk van de Merwe Bart van der Meij Gert-Jan Willighagen (nog geen definitieve keuze) Volkert Batelaan Marijke Stroucken

Marktgroep Digitaal Werken: Uitgangspunt Digitaal Werken (DW) is een middel om doelen te bereiken maar geen doel op zich

Marktgroep Digitaal Werken: Wat gaan we doen? Algemeen Vanuit de organisatie-ambities en gebaseerd op de bestaande klantsituatie onderzoeken of en zo ja hoe DW kan bijdragen aan de doelen van de organisatie Dit doen we op strategisch, tactisch en operationeel niveau Concreter Ondersteuning / advisering bij visievorming rond DW op proces en inhoud Vertaling van ambities op gebied van DW naar planvorming, projecten en implementaties Projectleiding en –begeleiding bij de transformatie van traditioneel naar digitaal werken Implementaties op gebied van digitalisering

Marktgroep Digitaal Werken: Hoe willen we dat doen? Domeinkennis is het vertrekpunt Walk your talk (zelf het goede voorbeeld geven) Expertise opbouwen: Samenwerkingsverbanden (intern & markt) Zicht krijgen op kennis Ordinabreed Multidisciplinair team (Bedrijfskundig,Veranderkundig, HRM, Techniek / kennis van pakketten, DIV, Huisvesting) Zonodig inkopen van expertise Voldoende volume om serieuze marktpartij te zijn Eigen visie ontwikkelen op DW (Groeimodel) Autoriteit in de markt zijn (symposia, artikelen, boek etc.)

Marktgroep Digitaal Werken: Voor wie gaan we dat doen? Klant: Publieke domein heeft primaire focus Wie er voorbij komt ‘mag ook’ Domein Lijn DIV ICT Aard Rijp <-> Niet Rijp en Content- <-> Procesgedreven

Marktgroep Digitaal Werken: Analyse huidige situatie

Marktgroep Digitaal Werken: Focus 2007 Op korte termijn: Uitwerken visie tot instrument ‘Groeimodel’ (We moeten een uitgewerkt concept hebben om ons te positioneren) Opstellen multidisciplinaire Toolbox (We moeten middelen hebben om in te zetten) Op orde brengen referenties (We moeten kunnen aantonen dat we kunnen wat we zeggen) Verder stap voor stap 4d denkraam oppakken Inzet stagiair om aantal corvee-taken op te pakken Een boek schrijven vanuit ieders kennisdomein in relatie tot DW Regelmatige Marktgroepbijeenkomsten ‘Verkopen Digitaal Werken’ aan Ordina-accountapparaat

DIGITAAL ORDINA N.V. Ringwade 1 Tel: +31 30 6637000 www.ordina.nl 3439 LM Nieuwegein Fax: +31 30 6637099 e-mail: info@ordina.nl