Welkom! Nederlands A1-A2.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Kijk- en luistervaardigheid
Advertisements

Verstaanbaarheid in de praktijk
Grammatica in balans.
U hebt rekenhonger en besluit in een restaurant te eten
STRUCTUREEL COMMUNICATIEF RECEPTIE PRODUCTIE
Workshop Leren Leren in de praktijk 4 maart 2009
Interactieve taalprojecten
Actualisering eindtermen ERK en lerarenopleiding
Ook buiten de klas kennismaken met de taal van je ‘buren’!
Franconville 3e editie haalbaar leerlinggericht leren op maat
Realtime in vogelvlucht Demo ePack (zie ook site Centrale uitgangspunten: motivatie en leerrendement.
Collega’s betrekken bij taal- en rekenbeleid
De EU en meertaligheid. Een beetje achtergrond De EU telt 23 officiële talen. Waarom zoveel? » Vanaf het begin opgenomen in de verdragen: lijst van officiële.
Waaraan moet men denken! Waarmee moet men rekening houden!
‘Ik moet meer lezen met mijn ogen en minder met mijn hart.’
Nieuwe Spreekrecht.
Didactiek procesgerichte aanpak
Cécile De Fré - Departement Onderwijs en Opvoeding Stad Gent
TrabiTour fährt weiter! Deutsch für die Oberstufe
TRAINING GEVEN ALGEMEEN Tafeltennistrainer 2
Algemeen didactische principes van e-leren Wouter Hustinx Coördinator ICTO-expertisecel
NIOC 2002 Corrie Huijs 18 april Corrie Huijs en Nico van Diepen Uitdagen en oriënteren op ICT competenties met webdesign E-mission  emotion.
HARTELIJK WELKOM. Ouderavond havo 3 profielkeuze
Workshop Competentie gericht onderwijs in het VMBO en MBO
Welkom.
De centrale doelstelling blijft: COMMUNICEREN. kennis (weten dat) vaardigheden (weten hoe, waar, wanneer,waarom) interculturele competentie: = vaardig.
Studiemiddagen NT2-toetsen 23 april Koning Willem I College
Voorbereid op Stage Les 4.
TrabiTour für die Unterstufe
Hoofdlijn Communicatie
Nieuw Nederlands 4e editie
AMARANTIS EXAMEN Medewerker Marketing Communicatie.
Vaardigheid onderwijs
Welkom op deze informatieavond
Online seminar Take it easy
27 februari 2013 Online seminar Take it easy groep 1-4 Door: Kathleen Moore en Marja Schakelaar.
lees- en schrijfvaardigheid oefenen in de dagelijkse praktijk
Woordposters in de klas
Competentiegericht leren vmbo
Deze Workshop wordt verzorgd door het
NU ENGELS.
Wiki Interculturele communicatie
17 talen Duits – Engels – Frans – Italiaans – Portugees – Spaans
Informatieavond groep 6. Groep 6 Juf Renée Fijlstra ( ma-di-wo ) en juf Tineke Klappe ( do-vrij )
Wiki Interculturele communicatie Reflectie en de klaspraktijk Groep: Incuco.
Hartelijk welkom Tweede Fase Havo van het Bernardinuscollege Informatieavond 14 oktober 2015.
BEOORDELING VOLGENS HET ERK
2 Neue Kontakte 6 e editie Tweede Fase Clarije van IJssel-Groffen.
2 Examentraining 6 e editie Tweede Fase Clarije van IJssel-Groffen.
Verkeersborden leren hoe werkt dat?
STUDIE NEDERLANDS dr. habil. Marketa Štefková Comenius Universiteit Bratislava, Slowakije De beste keuze van mijn leven !
HARTELIJK WELKOM INSPIRATIEDAG GPS Taal en Rekenen 2014.
Zwijsen. Echt anders … volledige les in leerlingmateriaal 3 organisatievormen mogelijk keuze leerkracht: zelfstandig of samen een verantwoord compacte.
Kennen en kunnen Wat je moet kennen en kunnen voor de SO Woordenschat H1 t/m H4 1. Woordraadstrategieën: -zoek een synoniem; -zoek een omschrijving of.
Digitaal op stap Geïntegreerd werken aan digitale vaardigheden => sleutelcompetentie: integreren digitale vaardigheid als info verwerven, verwerken en.
1 van 22 Nederlands naar perfectie Workshop Schrijven naar perfectie BVNT2-conferentie Emily Palmer 21 mei 2016.
Woordenschat Letterlijk en figuurlijk taalgebruik.
CLIL-didactiek voor Duits
Wat is coöperatief leren?
Informatie over hbo bacheloropleidingen
Over lesbrieven, inhoud en vorm
Onderzoekend leren in de natuurwetenschappen
Educatie & voorlichting Communicatie & Didactiek
Agressie op de werkvloer
Hoe laat ik leerlingen in de les leren?
Hoofdstuk 1 Taal en taalonderwijs
Werkveldbijeenkomst Dienstverlening
blok 1 les 4: samen praten samen leren
Hoe laat ik leerlingen in de les leren?
Transcript van de presentatie:

Welkom! Nederlands A1-A2

didactische uitgangspunten componenten en opbouw overzicht doel/doelgroep didactische uitgangspunten componenten en opbouw communicatie in Welkom! kennis van land en volk in Welkom! vragen Wat gaan we de komende twee uur doen? Ernst Klett Sprachen Verlag Erwachsenenbildung - Niederländisch

basis in het Nederlands bijbrengen Europees referentiekader: A1 en A2 doel/doelgroep basis in het Nederlands bijbrengen Europees referentiekader: A1 en A2 anderstaligen met Duits als moedertaal sluit aan bij de belangstellingsfeer van volwassenen voor cursisten die het Nederlands voor privédoeleinden, in hun beroep of voor hun studie willen gebruiken Ernst Klett Sprachen Verlag Erwachsenenbildung - Niederländisch

didactische uitgangspunten heldere en overzichtelijke structuur; grote mate van oriëntatie bevordering van alle 5 taalcompetenties leren met alle zintuigen door veelvoudige opdrachten – verschillende leerstijlen intercultureel leren  taal door cultuur leren communicatief en authentiek leerstijlen Ernst Klett Sprachen Verlag Erwachsenenbildung - Niederländisch

didactische uitgangspunten cursisten induceren zelfstandig woordenschat en gedeeltelijk nieuwe grammaticastructuren contrastieve uitleg grammatica cursistgecentreerd: verschillende leerstijlen aanspreken focus op het leren en strategieën leerproces is onderwerp Ernst Klett Sprachen Verlag Erwachsenenbildung - Niederländisch

Arbeitsbuch mit Audio-CD Lösungsheft Lehrerhandbuch (augustus 2010) componenten en opbouw Lehrbuch mit Audio-CD Arbeitsbuch mit Audio-CD Lösungsheft Lehrerhandbuch (augustus 2010) 16 lessen 4 herhalingslessen (Tussenstop) bijlagen Ernst Klett Sprachen Verlag Erwachsenenbildung - Niederländisch

partneroefeningen oefeningen voor tweetallen om het vrije spreken in een nieuwe context toe te passen pagina 192

opdrachten in de herhalingslessen om het geleerde in een nieuwe context toe te passen pagina 94

toepassing in gecombineerde oefeningen  integratie van alle vaardigheden; schriftelijke en mondelinge communicatie pagina 127

mobieltjes en sms als communicatiemiddel pagina 153

achtergrondinformatie over het leven in Nederland en Vlaanderen vanaf les 4 helemaal in het Nederlands (soms met woordenschatkaders) pagina 93

taal leren door cultuur leren kennen pagina 127

multiculturele onderwerpen pagina 172

spreekwoorden en gezegdes pagina 180

spreekwoorden en gezegdes pagina 181

Hartelijk bedankt voor uw aandacht en veel plezier met Welkom! Tot ziens! Ernst Klett Sprachen Verlag Erwachsenenbildung - Niederländisch