Game concept Samenvatting hoofdstuk 20 & 21
De waarde van esthetiek Het kan spelers aan trekken die het spel anders niet hadden gespeeld Het kan jouw game echt en overweldigend laten aanvoelen, zodat de speler het spel serieuzer neemt Esthetisch plezier mag je niet onderschatten. Als jouw game veel mooi artwork bevat dan is alles wat de speler tegenkomt, een beloning Als je spel een mooi oppervlak heeft dan zullen de spelers kleine fouten sneller vergeven
Goede concept art zorg voor: Een duidelijk beeld van wat je wil bereiken Laat de mensen, je game wereld zien en betreden Prikkelt mensen om jouw game te spelen Prikkelt mensen om aan jouw game te werken
Audio is ook deel van esthetiek Er werd een test gedaan met 2 groepen jongeren die het zelfde game moesten spelen, maar de ene met lage kwaliteit audio en de andere met hoge kwaliteit audio Er werd aan hun gevraagd om het spel te beoordelen op hun graphics De groep met de hoge kwaliteit audio gaf een hogere score ondanks ze hetzelfde spel hadden gespeeld
Een voorbeeld Een goed voorbeeld vind ik Skyrim. Het heeft een spelwereld die overweldigend is, er lijkt geen einde aan te komen Ook maakt Skyrim heel goed gebruik van audio, de muziek maakt de sfeer, maakt het nog spannender dan het al is.
5 dingen die mensen zoeken wanneer ze games met anderen spelen 1.Competitie 2.Samenwerking 3.Ontmoeten 4.Het verkennen van onze vrienden 5.Het verkennen van onszelf
Een voorbeeld Hier vind ik een goed voorbeeld: Call of Duty De meerderheid van de cod-spelers zullen dit spel spelen omdat ze tegen mekaar en met elkaar kunnen spelen Dit spel maakt heel erg goed gebruikt van de 5 zojuist opgenoemde punten Cod gaat over het verslaan (competitief) van jouw vijanden en het samenwerken met jouw teamgenoten Ook leren veel mensen op deze manier andere mensen kennen die ze anders nooit hadden leren kennen