Game Concept Samenvatting hoofdstuk 19. Vijf manieren die designers gebruiken om hun game spaces te organiseren. Lineair (bv: monopoly, super mario bros)

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Doublet deel 1 – de basis.
Advertisements

Herkenning? Rot voelen? Leegte opvullen?
Samenvatting hoofdstuk 15-16
Leer de namen van de noten 1
Een bericht speciaal voor jouw m’n
havo A Samenvatting Hoofdstuk 10
Sociaal emotionele ontwikkeling en groepsgedrag
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Hoofdstukken 15 en 16.  als spelers meer keuze hebben kunnen nieuwe verhalen ontstaan. Hoe kan ik meer keuzes brengen?  Conflicten leiden tot meerdere.
Stel je voor het is 19:15 uur en je rijdt naar huis (alleen natuurlijk) na een ongewoon drukke werkdag. Je bent erg moe, en gefrustreerd ....
Oud zijn, Of Zich Oud voelen !!! ‘n Definitie, die onze kijk helemaal kan veranderen.
Denkstof seizoen 3 aflevering 12
evenwicht zoeken tussen ‘graag zien’ en ‘neen zeggen’
The art of game design Hoofdstuk 17 tot 19. Trandsmedia worlds Games video's en speelgoed zijn poorten in trandsmedia worlds.
Beeldende aspecten Vorm
Les 6 Het informatiedoublet
Leer de namen van de noten 2
Vrijheid?!.
De schaduw en het licht Tekst Toon Hermans Muziek James Galway
Stoffen, moleculen en atomen
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Breuken-Vereenvoudigen
Motiverende Gespreksvoering
Hoofdstuk 15: One Kind of Experience Is the Story Story/Game Duality The Myth of Passive Entertainment The Dream The Reality The String of Pearls The Story.
Hoofdstuk 19: Worlds contain Spaces. Organizing your Game Space Linear Grid Web Points in Space Divided Space.
The art of game design Blz Opbouw van een verhaal Tweevoudig: Sommige games hebben goede verhaalelementen Sommige games hebben goede gameplay.
Andrej Osipian 1 e Bachelor Game Art en Design Game Concept: Book of Lenses.
Andrej Osipian 1 e Bachelor Game Art en Design Game Concept: Book of Lenses.
Elektriciteit 1 Basisteksten
Hoofdstuk 5 Integer leiderschap
Godsdienst.
“Werpt een duidelijk licht op de zaak!”
WIS21.
Een bericht speciaal voor jouw m’n
Afkomst en Afkomst Waar kom ik vandaan?.
Les 2 Spelen zonder troef
Wouter Jansweijer, 16 September, Literatuur zoeken Project informatiewetenschappen october 2002.
Bij de Here ben je veilig 1 bij de Here is mijn leven veilig.
A H M F K EB C x 91 Van hand veranderen voor de X splitsen en Rechangeren. Met de nieuwe partner op.
A H M F K EB C x 85 Korte zijde bij C 2 e secties volte 14 m en op afstand komen ( 0,5 rijbaan)
OO Analyse in de praktijk OO Analyse in de praktijk IV OO basisregels.
Verbonden zijn van hart tot hart Prachtig als het er is…
Opleiding Brandveiligheidsadviseur
Module E: Preventieve en schoolomvattende initiatieven uit binnen- en buitenland Unit E5 Samen op één lijn: naar een gedeelde kijk op pesten en geweld.
Zingen: Ps. 2: 4 en 5 Lezen Openbaring 12. vooroefening.
Tekststructuren Hoe en waarom?.
Game concept Samenvatting hoofdstuk 20 & 21. De waarde van esthetiek Het kan spelers aan trekken die het spel anders niet hadden gespeeld Het kan jouw.
Samenvatting hoofdstuk 17&18
Het komt er dus op aan ‘het’ te zien?
Leef je geloof! Jacobus 2: Jacobus 2 : 26
Met handen en voeten geloven 1
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
HELP MIJN KIND IS DRUK! Welkom en voorstellen Karin Ariës
HOE KAN IK BREKEN MET EEN SLECHTE GEWOONTE? HOE KAN IK BREKEN MET EEN SLECHTE GEWOONTE? LEZEN: ROM.7:13-25; JOH.8:31-36.
Intensief lezen Lees de tekst grondig door en duid kernwoorden en/of –zinnen aan. Doe dit zo. Hoe doe je dit? Volg de pijl en dan zie je het symbooltje.
Oud zijn, of zich oud voelen !!!.
Representatie & Zoeken
Hoe leer je geschiedenis?
TRANSACTIONELE ANALYSE Kwaliteit van de hulpverleningsrelatie.
Week 3  Inleiding attitude interview  Oefenen met attitude interview a.d.h.v. de practicum-vragen.
Transactionele analyse
Ondernemend gedrag Hoofdstuk 2 Kan het ook beter? Signaleer mogelijkheden voor verandering.
Sowebatraining bovenbouw. Doel van de Sowebalessen! Het aanleren van sociaal competent gedrag en de daarbij behorende vaardigheden Het aanleren van sociale.
Waar blijft de tijd Sociale media in jouw leven. Waar blijft de tijd Intro Je hoorde het verhaal van Marijke. Reageer eens op haar situatie. Sociale media.
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’ Volksuniversiteit voorjaar e avond.
Inspiratieboek Gevoelens Jackey Koopmans Spatial Design 2.
Koffieochtend 3 november 2016 REGELS EN GRENZEN IN DE OPVOEDING
Talent in Ontwikkeling
`In beweging, sport als onderdeel van mobiliteit’
Transcript van de presentatie:

Game Concept Samenvatting hoofdstuk 19

Vijf manieren die designers gebruiken om hun game spaces te organiseren. Lineair (bv: monopoly, super mario bros) Rooster (bv: schaken, settlers of Catan) Web (bv: Trivial Pursuit, fox and geese) Punten in de ruimte (bocce, thin ice, polarity) Verdeelde ruimte (Risk, Dark Tower)

Lens #82: De lens van innerlijke tegenstelling Een goed game mag geen eigenschappen bevatten dat het doel van het game tegenspreekt. Om deze tegenstellingen te voorkomen, stel jezelf deze vragen: Wat is het doel van mijn game? Wat zijn de doelen van elk onderdeel in mijn game? Is er iets in mijn game dat deze doelen tegenspreekt? Zo ja, hoe kan ik dat veranderen?

Alexander’s 15 eigenschappen van levende structuren 1.Schaalniveau’s 2.Sterke centra 3.Grenzen 4.Afwisselende herhaling 5.Positieve ruimte 6.Goede vorm 7.Lokale symmetrie 8.Diepe interlock en ambiguïteit 9.Contrast 10.Gradiënten 11.Ruwheid 12.Echo’s 13.De leegte 14.Eenvoud en innerlijke rust 15.Niet-afgescheiden

Lens #83: De lens van naamloze kwaliteit Sommige dingen voelen speciaal en prachtig aan vanwege hun natuurlijke, organische design. Om er zeker van te zijn dat jouw game deze eigenschappen bevat, stel jezelf deze vragen: Heeft mijn design een speciaal gevoel van leven, of voelen sommige delen van mijn design dood aan? Wat zou mijn design levendiger maken? Welke van Alexander’s 15 kwaliteiten bevat mijn design? Kan het meer van die kwaliteiten bevatten? Waar voelt mijn design aan als mezelf?