10 tips over samenwerking bij ondernemersdienstverlening.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
10 tips over ondernemersdienstverlening voor gemeenten.
Advertisements

Workshop KA 2 Kansrijke partnerschappen in de Volwasseneneducatie
Regelhulp Regelhulp.nl is een digitale wegwijzer van de overheid voor iedereen die zoekt naar zorg of ondersteuning. Het webportaal bevat actuele informatie.
Uw medewerker in de schijnwerper Regie op de Zaak John van Hoof algemeen directeur Tinguely Netwerk.
Een laagdrempelige inloop in de wijk
KTO Telefonie Oordeel telefonische bereikbaarheid algemeen.
Marketing strategy that earns your company money! Find You Consultancy Nederland - Curaçao.
Van, voor én door het onderwijs.
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Succesvol in onderwijs met ICT
Jeugd in beweging Weert 14 oktober 2013 Jeugd in beweging.
1 Presentatie Mediatheek TF ’06 Door: Barbara Vermaas, Jeroen van Beijnen en Erik Oomen Praktijkvoorbeelden m.b.t. instituutscontacten op TF 1.Virtuele.
Meer rendement uit advies Hoe kom ik van A naar Beter? Matthias Meijer.
Bestuurskracht & ketenregie
Ketensamenwerking Wmo in Nijmegen Een eerste start.
Samenwerken in een concurrerende omgeving. Samenwerken in een concurrerende omgeving wat is ons doel waar hebben we het over: de vraag wie doet wat waar.
Klantgericht werken, Kanalen in balans
Uitdagingen voor de cliëntenparticipatie Alliantiedagen 2011 CliP.
ICT in een dynamische context
Digitaal Sociaal Huis Samenwerkingsproject Vlaams-Brabantse sociale huizen 2 februari 2009.
Werken aan samen samenspel hulpverleners en naasten
Wat moet je leren voor het PW Heel hoofdstuk 4 Oefentoets Rekentrainer! Samenvatting einde van het hoofdstuk in leerwerkboek.
1 Uitrol Werkplein Noordoost Flevoland juni 2009 Werkplein Noordoost Flevoland.
Transdisciplinaire projecten
SOCIALE INNOVATIE EN DIVERSITEIT
Slagkracht met kwaliteit
Europalaan 24 | 6199 AB Maastricht-Airport | T | www
Van de juridisch dienstverlener
G!DS Basismodule Trainingsdag 2 Naam, functie Datum, plaats.
Introductie G!DS. Inhoud  Wat is G!DS?  Wat kan ik met G!DS?  Data in G!DS  Kwaliteitscontrole  Uitvoer uit G!DS  G!DS Sites  Aan de slag met G!DS.
Tips over ondernemersdienstverlening in stedelijke vernieuwingsgebieden.
Leren in de regio Marc van Rooden, 26 mei Wat is RegioLeren Regio Leren is het ontwikkelen, uitbouwen en onderhouden van een regionale kennisinfrastructuur.
Onthaal en service.
Succesvol Partnerschap bij Duurzame Bouwprojecten
Producten & Werkprocessen
{ Workshop 1 Verantwoordelijkheden, procedures, openbaarheid Peter Horsman.
Nieuwe Wat? Van idee naar uitvoering – HNW in de praktijk II hoorn.nl.
Kwaliteit in kleinschalige organisaties
Help! Verzuim voorkomen
Mooiland in Oss introductiebijeenkomst Wijk- en Dorpsraden gemeente Oss donderdag 5 februari 2015.
Doelen, doelgroepen en dienstverlening Een kijkje in de keuken van het gebruikersonderzoek Thea van der Geest, Nalini Kotamraju Jurjen Jansen, Joyce Karreman,
Thema 3 communicatie Gesprekken voeren..
ALGEMENE VORMING. Inhoud infosessie managementteam 1. Visieontwikkeling 2. Rollen van verschillende actoren 3. Toekomst / transitie binnen de organisatie.
Digisterker Cursussen ‘Werken met de e-overheid’
TRANSITIE BINNEN DE ORGANISATIE. En nu?  Denk intern na over manieren om deze materie verder te laten binnensijpelen in het dagelijkse doen en denken.
Evenwicht in sturing.
Dienstverlening is van ons allemaal! Praktijkmiddag Dienstverlening Hoogeveen 10 september 2015.
Evaluatie Huis van de Mechelaar. Cijfers Huis van de Mechelaar Totaal # bezoekers sinds start nieuwe werking: Totaal # afspraken afgehandeld sinds.
Verdieping monitoring eigen ontwikkeldoelen door medewerker Een product van KwaliteitscholenAugustus 2015.
Durven met dienstverlening 15 oktober 2015
Scherm van Ede Valleiconferentie Netwerk Geriatrie 3 december 2015
Van samen beschrijven, inkopen naar allemaal gebruiken; de uitdaging op informatie. Samen: alleen als het ons uitkomt!? Theo Peters (KING)VIAG themadag.
2 juni 2012 Kennismaking met de organisatie Met elkaar. Voor elkaar. Welkom.
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
Workshop Van prestatie-index naar (verbeter)plan Ledenbijeenkomst VGN Uitkomsten eerste ZI meting Kwaliteitskader Gehandicaptenzorg 15 december 2010 Aangepaste.
Vraaggerichte dienstverlening Nuth Wat hebben we gedaan: Ambtelijk op MT-niveau intentie uitgesproken: “we gaan voor de beschreven doelstellingen in de.
Shared Services Network Twente Krachtenbundeling op het gebied van communicatie Regionaal Platform Communicatie Twente.
Daarvoor moet je opvallen! MEER OMZET?.  Waarom heb ik een reclame bureau nodig / schoenmaker blijf bij je leest  Wie zijn Reclamebureau Lansingerland.
KLANTWAARDERING Gabrielle Luhrman 21 maart 2016.
‘Spelen met Ruimte, in de lokale samenwerking’
Regionale raadsbijeenkomst
Lokaal Sociaal Beleid.
Succesvol implementeren in de zorg
Sociaal Juridische Dienstverlening
Apeldoorn.nl vernieuwd live op 6 februari a.s.
Woonstichting SSW Presentatie Jessie Bekkers-van Rooij
Geïntegreerd breed onthaal
Met onze klant op reis Tussenstation: een visie in 4 maanden.
Tel mee met Taal: Meer samenwerken voor minder laaggeletterdheid
Rijk van Nijmegen Bondgenotenbijeenkomst
Transcript van de presentatie:

10 tips over samenwerking bij ondernemersdienstverlening

Bepaal samen welk kennisniveau medewerkers nodig hebben van dienstverlening van samenwerkende organisaties Maak goede afspraken wie wat doet met communicatie Zorg dat digitale en hardcopy informatie dezelfde structuur heeft (herkenbaarheid) Doorverwijzing is een extra troef Denk vanuit de klant en in doelgroepen, niet vanuit aanbod

Zorg dat helder is wat de klant van welke organisatie mag verwachten Maak gezamenlijke producten waar dit makkelijk is, bijvoorbeeld een ondernemersagenda (naar voorbeeld van OndernemenInAmsterdam) Zorg voor focus: kies samen op welke onderwerpen u professionaliseert Maak afspraken over monitoring van klantvragen en kwaliteit van dienstverlening en doorverwijzing Houdt ruimte voor lokaal maatwerk in opzet digitale infrastructuur

Contact? Tanja Vis