Portfolio en Coaching Welkom en dank voor de uitnodiging

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
MBO-HBO DOORSTROOMASSESSMENT …. een succesvolle combinatie?
Advertisements

Schrijfdossier of schrijfportfolio?
School Coach Student Docent/ Professional Lerende Persoon.
Klik op de app om de e-learningapplicatie te starten.
Van de Ven loopbaanadvies. Studie en loopbaanadvies voor mensen met ASS Stap 1: Informatie verzamelen • 1.1 Persoonlijk functioneren • 1.2 Beroepsinteresse.
Collegagroep : Roze korrels voor zorg! Beatrijs Van De Casteele en Luc Lemarcq.
Les 33 Dit wordt mijn spreekbeurt
MBO-HBO DOORSTROOMASSESSMENT voor een bewuste stap naar het hbo
Internet webwriting. Leesgedrag Bron: Useit.com.
Hoe leiden we AIOS op vanaf 2011?: Implementatie van de Modernisering Op de werkvloer.
Introductie.
Multatuli in SPBS Het fictiedossier uitgewerkt in SPBS.
Volgende dia is: Terugkoppeling bijeenkomst 1
Het is spannend en dat mag
Inleiding Regionale Stuurgroep
Workshop Onderzoeksontwerp
Videodossier ICLON,I.Steen. Opbouw -Introductie -Vraaggesprek -Resultaat.
“Digitaal Portfolio, meer dan een klapper”
Portfolio 1 Portfolio kunstenaars trekken langs opdrachtgevers om opdrachten in de wacht te slepen ze nemen voorbeelden mee van hun beste producten verzameling.
Inleiding Landelijk platform
Intersectoraal Klas 3.
De start... De start.. Overwegend positief ingevulde items Bij mijn begeleider kon ik een luisterend oor vinden. Mijn begeleider kon mij oppeppen.
Nederlands – Taalverzorging en begrippen Woord- en zinsbouw
Portfolio
Een prestatie… is een open opdracht wordt gedaan door twee personen hoort bij een vakgebied is bedoeld om precies dát te leren wat je graag wilt weten.
E-portfolio UM Blackboard GG groep Nederland Universiteit Maastricht
WAT IS L.O.B. ? ? ?.
Samenwerkingsverband Regio IJssel-Vecht
Stagebegeleiding Bijeenkomst 3 Blok 2.
CE / IBL Slb Jaar 1, les 2 (1.4).
Oriëntatie op het onderwijs en het leraarschap.
Reflecteren met leerlingen tijdens kunstzinnige en culturele activiteiten. Hoe motiveer je leerlingen om te reflecteren, zodat zij inzicht krijgen in hun.
Stagebegeleiding Bijeenkomst 1 Blok 2.
OFC28 mediawijsheid les 4.
Naam workshopbegeleider
Kappen, Schoonheidsverzorging, Voetverzorging
Speeddaten Kinderboekenweek. Vraag 1: Wat heb je precies gedaan op je stageschool tijdens de kinderboekenweek?
Nieuwe doelen Waarom: Het is duidelijk waar je naar toe werkt >> motiverend Makkelijker tussentijds reflecteren Start van je portfolio Je weet waar je.
Dit is een puzzel om uw hersens eens goed te laten werken
Info shop Docent-coach Competenties in beeld 3 juni 2010.
Start SD&V Start examen SD&V Kader- en Basisberoeps Doel: structuur en overzicht [februari - mei] SportDienstverlening& Veiligheid.
Welkom in L23 ! SLB 2 L23 Bijeenkomst 1 Stefan Schuur.
 1. Het begrip (beroeps)competenties 1. Het begrip (beroeps)competenties  2. Werkend leren 2. Werkend leren  3. Stageplaatsen als leeromgeving 3. Stageplaatsen.
Pemprl.
 Toetsonderdeel 2) eindverslag / eind kwartaal 4  Kwartaal 4 wordt afgesloten met een eindverslag. Dit is een evaluatie waarin je terugblikt en reflecteert.
STUDIELOOPBAAN COACHING KWARTAAL 4 WEEK 5 Marie-Joze van Raak.
Wetenschapper in de klas Scarabeeklas De Schouw en Zecc Architecten.
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
Kijken naar Kinderen Week 5
SMART- leerdoelen Competentieprofiel
LOB Je sterke en zwakke kanten Wat kan ik?.
Prl. programma stand van zaken afspraken bezoek o meting coaching praktijkplan.
Succesvol eerste studiejaar Wat kunt u als ouder doen Hermien Miltenburg.
Informatie EN-VO-LWS1. Activiteiten in de school Leerwerkstage Studieloopbaan- begeleiding Leerwerktaken vak Leerwerktaak onderwijskunde/drama onderzoek.
(basis)training voor praktijkbegeleiders 13 december 2015 Module rol van de beoordelaar.
Het opleidingsgesprek
Start Oriëntatie Stage/ Werkplekleren
Portfoliobegeleiding
Portfolio voor eerstejaars geneeskunde studenten
Vaardigheden 1. Het opzetten van een vaardighedenlijn voor leerlingen van de brugklassen. 2. Voor vakdocenten inzichtelijk maken wanneer welke vaardigheden.
Basistraining Ontwikkelingsgericht coachen voor werkplekbegeleiders
LOB -dag loopbaanbegeleiding.
Kennis delen.
LIP.
Periode 4 – IBS 3 De gezonde kantine
Werkveldbijeenkomst Z&W 19 Juni 2018
Taak 5 Tessa Mosselman.
LIP.
LIP.
Transcript van de presentatie:

Portfolio en Coaching Welkom en dank voor de uitnodiging Laurentius uitleggen teach the teacher 04-04-08

Bij aanvang van de studie… Naast de modules met lesstof krijgt de student de module ‘Portfolio’, modulecode 030Z99 De student krijgt een coach toegewezen Sedert ruim een jaar is Portfolio onderdeel van de studie De module is niet heel erg dik Toewijzing coach gebeurt door de LOI teach the teacher 04-04-08

Doel van het Portfolio Op gezette tijden reflecteren op de (studie)loopbaan Hulpmiddel om de begeleiding van de student te borgen Portfolio is voor studenten een hulpmiddel, komen we nog op terug Portfolio is op advies van de NVAO in de studie geschoven, afstandsonderwijs heeft gevaar kwaliteit onvoldoende wordt geborgd teach the teacher 04-04-08

Inhoud van het Portfolio Een verzameling leerprodukten beoordeling van een docent totstandkoming van een opdracht verslag van een gebeurtenis uitwerking huiswerkopdracht resultaat van examen Belangrijk: elk leerprodukt heeft een reflectieverslag(je) …en een bijbehorend reflectieverslag teach the teacher 04-04-08

Verplicht in het Portfolio Praktijkopdrachten van stages Eindverslag/kwaliteitsopdracht Stages: intern op afdelingen, maar ook extern. We hebben geen echt eindverslag, maar wel de kwaliteitsopdracht teach the teacher 04-04-08

Na afronding kan de student een verzameling leerprodukten aanleggen het eigen functioneren verwoorden openstaan voor reflecteren op zichzelf aangeven of de opleiding past eigen sterke en zwakke kanten benoemen …en natuurlijk een Portfolio aanleggen Eigen functioneren: zelfkennis! teach the teacher 04-04-08

Reflecteren op leerprodukt De student stelt vragen als: Bij welke competentie hoort dit? wat heb ik precies geleerd? wat vond ik moeilijk of juist makkelijk? wat ging goed? En wat niet? was het leuk/motiverend/interessant/saai? is er ontwikkeling? Competentie: welk onderdeel van m’n vak? teach the teacher 04-04-08

Procedure Portfolio Eerste inzendmoment: Volgende inzendmomenten: insturen van een kennismakingsbrief antwoordbrief van de coach Volgende inzendmomenten: voortgangsverslag terugkoppeling van de coach Kennismakingsbrief: algemene gegevens, cv, motivatie, setting van de studie Antwoordbrief: gegevens van de coach, algemene tips (praktijkbegeleider, spoorboekje, huiswerk) + e-mail kanaal Voortgangsverslag: komen we dadelijk op. Insturen Portfolio: het hele ding naar de coach Beoordeling: de coach let op: Volledigheid: (de leerproducten moeten gezamenlijk een beeld schetsen van ontwikkeling gedurende de gehele studie en van competenties behorend bij uw opleiding. Over ieder leerproduct moet een reflectieverslag geschreven zijn. De praktijkopdrachten behorende bij de stage dienen onderdeel uit te maken van het portfolio. verzorging: het moet prettig leesbaar, duidelijk en overzichtelijk zijn; diepgang: de reflecties moeten demonstreren dat de student in staat is de relevante onderwerpen te benoemen en van betekenis te voorzien en dat hij/zij in staat is het leerproces in kaart te brengen. Laatste inzendmoment: insturen van het complete Portfolio Beoordeling door de coach teach the teacher 04-04-08

Voortgangsverslag Welke activiteiten waren er gepland Welke activiteiten zijn er gerealiseerd Wat is er behaald, en met welk resultaat Wat zijn aandachtspunten gebleken De plannen voor de komende periode Zijn er nog zaken met de coach te bespreken? teach the teacher 04-04-08

Taken van de coach volgen van de studievoortgang beoordelen Portfolio Een mogelijk aanspreekpunt bij studieproblemen luisterend oor algemeen advies (second opinion) begeleiden procesmatige kant van de studie Tips aan studenten: zelf grenzen aangeven; niet te snel fietsen, hameren op structuur Vragen van studenten over Portfolio, procedures, studiekeuzes, studieproblemen (begeleiding) teach the teacher 04-04-08

Dank voor uw aandacht! Vragen? teach the teacher 04-04-08