Reis rond de wereld in 80 Certificaten Behavioral Targeting TMG: Awareness, Kennisoverdracht & Respons.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Tracking onderzoek Mandemakers Keukens
Advertisements

Campagnes Rijksoverheid Feiten en beeldvorming
Campagne ‘Roken kan echt niet meer’ Roy Meerburg, projectleider RookvrijNL NCVGZ 4 april 2013.
Premium Video Advertising Netwerk Sanoma Media & SBS
EMEG lijst - Entertainment TV opname ‘’Wat vindt Nederland?!’’
BUREAU VOOR i-COMMERCE
TagCloud Alle wervingsmiddelen onder 1 dak.
Landelijke campagne bedrijfstakpensioenfondsen Bpf Bouw, 2 maart 2010 Marjolein Zaal Manager Communicatie VB.
Bouwbeurs Wat is NBD-online? •NBD-online, de meest volledige en actuele kennisbank met product-, leveranciersgegevens en vakinformatie.
Op zoek naar meer klanten voor uw webwinkel? Francine van Dierendonck Marketing Directeur eBay & Marktplaats 17 januari 2008.
Hoeveel pensioen krijg ik straks?
Marketing strategy that earns your company money! Find You Consultancy Nederland - Curaçao.
Mobile Communication Digitale Media Paul Koole Rodney de Grave.
1euroCPM.nl CRAZY RICH MEDIA DEAL versie: juli 2009 EUROforische PRIJSKRAKER.
1 Wat is microfinanciering ? 2 1. De financiële behoefte.
Wat is affiliate marketing? Affiliate marketing is een vorm van online marketing waarbij de adverteerder (merchant of webwinkelier) de affiliate (uitgever/webmaster)
BUREAU VOOR i-COMMERCE Internet (websites, webshops) Intranet (interne website, CRM, databases, digitaalarchief) Mobiele Marketing (sms, mobiel internet,
Klant Interactie Optimalisatie De klant en document output en creatie.
Maak het ze makkelijk. U wilt uw woning zo snel mogelijk verkopen. De manier daarvoor is online. U moet dan wel daar aanwezig zijn waar uw potentiële.
4 P´s en 3 R-en MK01.
Par 3.1: Van stad naar stedelijke zone
Cross Mediacampagne Opdracht gever: KLM
Wereldwijde bekendheid Interessant merk sportiviteit
H8: Distributie.
Marketing Werkgroep 6.
Fairfood International
Department of Marketing Faculty of Economics Het vangen van de ongrijpbare consument: Effectiviteit van multi-media campagnes Prof.dr Tammo H.A. Bijmolt.
Inflatiepiek in 2001: BTW verhoging Bron: CBS, statline.cbs.nl.
Meer bewegen via internet 28 juni 2011 – OU Open Kennisavond Denise Peels Stijn Friederichs.
BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing (sms, mms, mobiel internet, bluetooth)
Effectievere reclamecampagne en strategie?. Wie is MeMo² ?  MeMo² is in oktober 2004 opgericht. Hoofdkantoor(tje) in de witte kerk van Durgerdam.  MeMo².
Advertentie Exploitatie Ondersteuning Meer €’s ……., met minder FTE’s.
Crossmediale Communicatie
Presentatie: Hoe bouw ik een portefeuille op?
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
Concept presentatie A3. 1. Narrowcasting in past, present, future; 2. Het concept; 3. Checklist; 4. Opstarten van het concept & Casus; 5. Vragen van publiek.
© VIGeZ 2013.
S&D Interactive Media Workshop Google AdWords, 8 maart
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux DE WAARDEPROPOSITIE.
Presentatie Agrio ‘’Verrijk jezelf & klanten van meer kennis over online”
Online marketing Expert (in een week)
U wilt ROI? Echt? MAGAZINE MEDIA UPDATES 02. Definitie ROI De verhouding tussen uw investering en uw resultaat.
EINDEVALUATIE KAMPEER TV
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Gerichte campagnes om conversie en klantwaarde te verhogen.
Marketing Hoofdstuk 5 Communicatiemix.
Prestatiecontracten Rotterdam Ard den Outer / Gert Jan de Looze Stadsontwikkeling, Gemeente Rotterdam Oktober 2015.
Experiment 2: Museumbezoek in schoolverband. Vooraf Dit receptenboek is bedoeld voor musea die de resultaten van de experimenten willen toepassen in de.
Elektronisch factureren: de volgende stap in online zaken doen Datum 14 september 2006.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Evaluatie campagne “Twaalfde Man” Agenda Twaalfde man in vorm –Media (Mindshare) –Concept en plan –Budget –Timing –Partners Campagne 2015.
Werkconferentie `... Respijt op maat Drenthe’ Uitkomsten onderzoek Respijtzorg.
Printshop Services Online Copyshop, Printshop, Printen.
Monitoring De Nieuwe Band Resultaten monitoringsonderzoeken 2010.
Online Marketing Plan OW 3 Display Advertising. Opdracht in duo’s Onderzoek de online advertentiemogelijkheden van: - Groep 1: Facebook - Groep 2: Sanoma.
Marketingstrategie.
#GoldenRules themacampagnes GERICHT OP EEN BLIJVEND bewustZIJN VAN DE Gouden regels Ondersteunend materiaal implementatie- Juli 2017.
Doelgroepen: STER & LINDA
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Marketing in het Verzetsmuseum Wat is marketing Marketing in Verzetsmuseum Doel van de marketing Eerdere doelen PR vragen Doel, strategie Marketing.
Internetmarketing en oefentoets
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
#Goldenrules themacampagnes GERICHT OP EEN BLIJVEND bewustZIJN VAN DE Gouden regels Ondersteunend materiaal implementatie- Februari 2018.
Sanne van Beek en Willisa Kragt
Media.
Direct marketing.
Transcript van de presentatie:

Reis rond de wereld in 80 Certificaten Behavioral Targeting TMG: Awareness, Kennisoverdracht & Respons

Inhoud  Introductie  Scope  Reclame-effectiviteit  Campagne  Richtlijnen voor toepassing BT

Introductie ABN Certificaten: Certificaten zijn goed vergelijkbaar met beleggingsfondsen. Beleggers kennen Certificaten echter nauwelijks. Daardoor zijn er nog maar weinig Nederlanders die beleggen in Certificaten (ondanks de voordelen van Certificaten). D.m.v. een grote campagne, ‘reis rond de wereld’, moet dit verbeterd worden. 2 belangrijke doelstellingen zijn dan ook: Eerst… Verhogen naamsbekendheid Certificaten Vergroten kennis omtrent Certificaten Dan... Verhogen van aankoop intentie Stimuleren van direct respons reacties

Scope Onlin e Veldwerk ‘loopt’ continu bij alle relevante partijen TV Print

Reclame-effectiviteit Ontwikkeling in Marketing Metrics TOMA ABN Certificaten Awareness ABN Certificaten Reclame herkenning ABN Certificaten Reclame herinnering ABN Certificaten Bekendheid ABN Certificaten Voorkeur ABN Certificaten Profiel belegger Ontwikkeling in traffic wereldwijd rendement: Via banners Viewthrough Zoekmachine Kwaliteit traffic Ontwikkeling in direct respons: # bezoeken certificaten pagina’s # orders / gekochte certificaten Meetpixeltechnologie zorgt voor inzage in contactfrequentie, soort formaten en de volgorde van banners. Ook onderscheid in BT en niet-BT-contacten! Onlin e TV Print Welke effecten BT vs niet- BT?

Campagne

Campagnemateriaal Behavioral targeting campagne Primeur: XML banner die zichzelf, PER POSITIE, op basis van clickgedrag optimaliseert.

Behavioral targeting Cookie  Behavioral Targeting: Demo

Onderzoeksgroepen Behavioral targeting (Telegraafnetwerk) Geen Behavioral Targeting (hoofdzakelijk op financiële sites) Blootgesteld aan campagne

Reclame-Effecten Impact Informatie Interesse Interactie Vallen de Certificaten-banners en afzender (ABN) voldoende op? Is de doelgroep bekend met het product Certificaten en de werking ervan? Welke doelgroep vindt Certificaten interessant en waar zit deze doelgroep? Hoe hoog is het clickpercentage van de Certificatenbanners? Actiematig Branding 4-I model Contactfrequentie Reclame-herinnering productgroep (spontaan en geholpen) Merkassociatie reclame Reclame-herkenning Spontane naamsbekendheid (Top of Mind en evoked set) Geholpen naamsbekendheid Reclame waardering Begrip boodschap Profiel (doelgroep en totaal) Product en merkwaardering Product en merkgebruik Mediaconsumptie Aankoopintentie Doorklikken naar actiepagina Bezoek corporate website Wegnemen barrières gewenst gedrag

Impact Impact - Awareness Reclameherkenning  BT groep herkent de reguliere campagne minder goed. Netto verschil = 24%. Merkassociatie  Gelijk (> 90%). Informatie Interesse Interactie

Informatie Informatie - kennisoverdracht Impact Interesse Interactie Geholpen naamsbekendheid  Hoger bij behavioral targeting campagne dan bij de reguliere campagne. Netto verschil = 12%. Kennisoverdracht  Met betrekking tot Certificaten scoort de BT groep lager dan de reguliere campagne.

Interesse Impact Informatie Interactie Geslacht  Er zijn veel meer mannen aan de campagne blootgesteld dan vrouwen. Naar verhouding zijn er meer vrouwen aan de BT-campagne blootgesteld dan aan de reguliere campagne. Beleggingsprofiel  Meer ‘zeer offensieve’ beleggers, 16% vs 9%. Overweging  De overweging om in Certificaten te beleggen is hoger onder de BT groep. Netto verschil = 25%.

Interactie Interactie - respons Impact Informatie Interesse Clickrate  Het netto verschil in clickrate tussen de BT-campagne en de reguliere campagne = 7% in het voordeel van de reguliere campagne.

Richtlijnen voor toepassing BT

Opvallende zaken Opvallende zaken m.b.t. de campagne: 1.BT-bereik scoort zo’n 24% lager op zaken als reclameherkenning (CPM prijs ligt momenteel ook zo’n 25% lager). 2.Klik-percentage van BT ligt in de buurt van niet-BT, maar in de BT- campagne is de cost-per-click gunstiger (± 18% lager). 3.Het profiel van het BT-bereik was 60% belegger versus 64% in het Umfeld van beleggingsportals. Binnen het BT-bereik bevonden zich wel andere type beleggers, namelijk beleggers die in hun beleggingsstrategie meer risico nemen (offensieve beleggers). Dit stemt overeen met ‘Boomerang’-onderzoek dat MeMo 2 voor Doubleclicks onderzocht heeft.

Hoe BT te gebruiken? 1.Gebruik BT als het verschil in CPM tussen Umfeld en BT groot is. 2.Gebruik BT als de posities van een BT-run-of-netwerk campagne beter verzorgd zijn dan het Umfeld. 3.Gebruik BT, zeker bij branding campagnes, aan het begin van een campagne om een hogere reclame-intensiteit te kunnen sturen voor het creëren van een ‘burst&drip’-effect. Dergelijke campagnes zijn ongeveer 25% effectiever. 4.Gebruik BT bij Mix-campagnes, waarbij cost-per-click een belangrijk element vormt. 5.Gebruik BT bij targeting van zeer specifieke groepen. (Niet beleggers in het algemeen, maar offensieve beleggers.)

Valkuilen BT 1.Thematisch werkt (hier) Umfeld beter dan BT. 2.Kijk niet alleen naar het BT-gedeelte, maar ook naar de posities van banners die je in een BT-Run-of-site krijgt aangeboden. 3.Gebruik BT VOORAL als het getargete Umfeld ook een hoger % kopers kan bereiken. 4.Afbakening van je doelgroep kan onbedoelde effecten hebben. In deze campagne hebben we getarget op regelmatig bezoek-fonds- indexen en/of lezen van bepaalde financiële columns om defensieve beleggers te bereiken. Echter, kennelijk zijn lezers van die columns nogal offensief van aard. Voorbeeld: Je kunt bijvoorbeeld Disney-reizen aanbieden door te targeten op Umfeld ‘reizen’, maar als jonge gezinnen meer ‘het weer’ lezen en ‘reizen’ vooral wordt gezocht door jongeren op zoek naar goedkopere zon-zee-vakanties, dan schiet je met BT je doel voorbij.

Toekomst BT 1.BT helpt bij gecontroleerde timing van reclame-intensiteit. Daarmee wordt BT een belangrijk ad management-instrument om levering van impressies te reguleren. 2.Gebruik BT wordt cruciaal bij campagne gericht op zeer specifieke groepen in groot bereik, zoals bijvoorbeeld recruitment en wervingscampagnes gericht op ICT-ers. 3.BT wordt cruciaal bij MIX-campagnes. 4.BT zal gaan leven op ‘best-practices’ die als concept door exploitanten aan vergelijkbare adverteerders zullen worden aangeboden. Deze presentatie is online in te zien op:

Marcel Vogels Managing Partner MeMo² T: E: W: Tim Koekkoek Key Account Manager T: E: W: