©HAN
immersive = meeslepende je maakt een: immersive = meeslepende space = ruimte
creëer een eigen wereld ReDesign = geef vorm aan jouw wereld, ImmSp = geef vorm aan jouw visie op een andere wereld
ruimte ruimte ruimte eigenlijk drie je kunt van elke ruimte in elke ruimte komen, er is geen vast verhaal
er is wél een titelscherm, van waaruit je ergens start ruimte titel
DE WERELD VAN… de loser de president de redder de sukkel de autist bij elkaar vormen de ruimtes één wereld met als titel of ondertitel: de loser de president de redder de sukkel de autist Mega Mindy de loodgieter de bolleboos 1850 de spiritualiteit de nachtwaker de werkstudent the white rabbit DE WERELD VAN… de movie star de spion de gokverslaafde de nachtwaker de reiziger een aliën de burger de politiek de wetenschap mijn woonhuis de uitvinder robotica de kunst het transport de pessimist de kamergeleerde een beroemdheid
FASE 1: ideevorming FASE 2: research FASE 2: vormgeving FASE 3: ruimte FASE 4: presentatie FASE 5: definitief storyboard en flash-diagram realisatie FASE6: eindpresentatie, portfolio FASE7:
studielast: 20 uur per week maak planning voor beide courses publiceer en documenteer communiceer elke les met je docent denk niet: ik zoek het verder thuis wel uit een herkanser heeft hiervoor 1 uur begeleiding totaal
samenstelling eindcijfer: conceptvorming, research 15% vormgeving 20% Flash 15% movie 50% alle onderdelen minimaal 5,5
C R I T E R I A : (…of hoe wordt je beoordeeld)
conceptvorming, research geraadpleegde bronnen: hoeveel en welke gebruik gevonden materiaal: waar en hoe visie op het onderwerp: geformuleerd en toegepast gebruikte technieken: bij ideevorming
relatie met visie op onderwerp: zichtbaar in vormgeving relatie research: herkenbaar gebruik technieken en middelen: in ruimtes en objects communicatief en bruikbaar: komt de betekenis over, kan het toegepast worden Communicatief = begrijpt de gebruiker de bedoeling , visie op onderwerp, bruikbaar = is de navigatie duidelijk, de hints.
voldoet aan gestelde voorwaarden: uit handleiding eindproduct movie voldoet aan gestelde voorwaarden: uit handleiding presentatie: exe, zonder ‘bijverschijnselen’ Voorwaarden: drie ruimtes, titelscherm, geen volgorde, hints, enz.
F L A S H (ActionScript 3.0)
les 1: interface, aanimatie,workspace, drawing tools les 2: button, event handling les 3: instances, symbols, geluid, les 4: nesting , les 5: templates, tellen, beslissen , beslissen les 6,7,8 : individuele coaching
Flash criteria: juiste werkwijze, naamgeving duidelijke schriftelijke planning constructie navigatie werkt animaties werken
Ontwerpdocument(atie) oefeningen, schetsen, opdracht-producten + commentaar, reflecties InDesign > PDF > ISSUU URL in immsp.wordpress.com, (blog?)
Portfolio = ontwerpdocument (PDF): hierin research, conceptvorming, vormgeving + ingevulde reflectievragen (worden verstrekt) = 15 + 20 = 35% eindcijfer
Flash cijfer = één cijfer Flash-docent voor: planning (structuurschema) functionaliteit (navigatie, geluid, actie) werkwijze (met Flash interface) = 15% eindcijfer
eindproduct Flashmovie, gepresenteerd en volgens de criteria = 50% eindcijfer
Inleveren: Bij onderwijsbureau: Ingevuld inleverformulier CD met: ontwerpdocument (PDF) + reflectievragen bijlagen (niet gepeubliceerde producten) Flashmovie Archief-CD met alles
D A Z A L L E S ©HAN http://elt.oup.com/student/letsgo/;jsessionid=3ADBD5F486CC21319D860E2CAE983DC0?cc=nl&selLanguage=nl