©HAN.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
PROFIELWERKSTUK Hoe kunnen wij je helpen?.
Advertisements

Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 1.
Het doen van onderzoek in klas 4
Jaar 1 les 6 Het creatieve proces
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les Navigatie I-C1#, datum.
MEDMEC Les 1 Toelichting module
BattleBots The school battle.
> Volgende week krijgen jullie het eindcijfer > Beoordeling uitsluitend door opdrachtgever > Voor begin pitch: lever in pitchdocument en reflectie (met.
Hang je poppetje op de muur.
User Centred Development UCD Werkcollege blok 1 week 5.
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
Medmec04 les 3 Engagement.
Media & Creativiteit Jaar 1 les 8 Het creatieve proces.
Jaar 1 les 7 Het creatieve proces
Jaar 1 les 8 Het creatieve proces
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 8.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 2.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 7.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail:
MEDMEC02 Media en creativiteit les 6 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
CO-CREATIE MEDMEC 03 Docent: Elske Revelman de Vries Product ontwerper.
Medmec04 week 5 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 8.
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 3 Elske Revelman de Vries
Medmec04 – Engagement Les 5
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit les 1. Onderwerpen in de lesHuiswerk voor komende les 1 o Toelichting op de module en de werkwijze. o Toelichting.
Pia Terstroet (Terpm) Mail: Wiki:
Wiki: Medmec04 les 5 (lesweek 7) Engagement The game called life
Identiteit MedMec03 en 04 les 2(1) Mail: Wiki:
Medmec04 les 1 Game of life.
Media en creativiteit Identiteit les 1
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Wiki: Medmec04 les 6 (lesweek 7) Engagement The game called life
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER
Voor CMI-MEDIA Engagement MEDMEC 08 Les 7 Engagement MEDMEC 08 Les 7.
5 Stappen Ontwerpproces
MEDMEC – JAAR 1 – Q1 PLANNING Les 1 - 2/9: uitleg vak medmec en kennismaking Les 2 - 9/9: creatief denken en proces Les /9: divergeren en convergeren.
NIOC 2002 Corrie Huijs 18 april Corrie Huijs en Nico van Diepen Uitdagen en oriënteren op ICT competenties met webdesign E-mission  emotion.
Het sectorwerkstuk Het doen van onderzoek in klas 4.
Al doende leren training docenten
Presentatie op datum - De wereld van … Wat is jouw onderwerp?
Vraag studenten wie er wijn drinkt
R E S E A R C H klas vragen, noteren op het bord, waarom doe je research?
Ideeen voor immersive spaces. Kan alle kanten op. Beklemmend
Introductie docent Huisregels (weggooien als je daar niet aan doet ;)
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 1.
Taalportfolio Les 4, jaar 1, Lente 2008
Pia Terstroet (Terpm) les 6 Mail: Wiki: Media en creativiteit MEDMC101D Creative.
Het sectorwerkstuk Het doen van onderzoek in klas 4.
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
R E S E A R C H. Doel - Je weet waarom research doen nuttig en noodzakelijk is - Je hebt (in overleg) een onderwerp gekozen voor jouw immersive space.
Onderzoeksplan Jelle van Doorne IPD4. Wie ben ik?  Jelle van Doorne  Interactive Performance Design  Game designer  Kunstzinnige games, diepere lagen.
Welkom bij Immersive space, de flashles Tijdens deze lessen, leren wij je werken met het programma adobe flash.
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Visie & Strategie.
PRAKTIJK ONDERDEEL TOEGEPASTE KUNST.
robuust fantasy gelaagd transparant direct organisch textuur grillig sierlijk pretentieus gestileerd eenvoudig ingewikkeld realistisch ritme.
NU Burgerschap Harald Veldman en Ingrid Leegsma 10 maart 2015 NU Methoden Congres.
Opdracht 2 – Objecten in een ruimte.
Techniek Torens Wis en Wierig: Hoe creëer je een onderzoekende en zelfstandige houding bij opdrachten uit de Techniek Torens?’
Februari 2011 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
Hoe kan ik mijn persoonlijke instellingen in Digitale Bibliotheek bewaren In deze presentatie wordt voor twee onderdelen getoond hoe u dit kunt doen 1.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Studieloopbaancoaching Kwartaal 4 – les 1 Rotterdam, April 2015.
Happy new year Goede voornemens.... Waardenlijst Neem de waardenlijst door. Omcirkel de vijf voor jou belangrijkste waarden van de groep waarop je werkt.
Studieloopbaanbegeleiding
Instructie profielwerkstuk
Na deze les kun je: Uitleggen wat er in een receptuur moet staan
Lectora als ontwikkeltool voor interactieve multimedia programma’s
Transcript van de presentatie:

©HAN

immersive = meeslepende je maakt een: immersive = meeslepende space = ruimte

creëer een eigen wereld ReDesign = geef vorm aan jouw wereld, ImmSp = geef vorm aan jouw visie op een andere wereld

ruimte ruimte ruimte eigenlijk drie je kunt van elke ruimte in elke ruimte komen, er is geen vast verhaal

er is wél een titelscherm, van waaruit je ergens start ruimte titel

DE WERELD VAN… de loser de president de redder de sukkel de autist bij elkaar vormen de ruimtes één wereld met als titel of ondertitel: de loser de president de redder de sukkel de autist Mega Mindy de loodgieter de bolleboos 1850 de spiritualiteit de nachtwaker de werkstudent the white rabbit DE WERELD VAN… de movie star de spion de gokverslaafde de nachtwaker de reiziger een aliën de burger de politiek de wetenschap mijn woonhuis de uitvinder robotica de kunst het transport de pessimist de kamergeleerde een beroemdheid

FASE 1: ideevorming FASE 2: research FASE 2: vormgeving FASE 3: ruimte FASE 4: presentatie FASE 5: definitief storyboard en flash-diagram realisatie FASE6: eindpresentatie, portfolio FASE7:

studielast: 20 uur per week maak planning voor beide courses publiceer en documenteer communiceer elke les met je docent denk niet: ik zoek het verder thuis wel uit een herkanser heeft hiervoor 1 uur begeleiding totaal

samenstelling eindcijfer: conceptvorming, research 15% vormgeving 20% Flash 15% movie 50% alle onderdelen minimaal 5,5

C R I T E R I A : (…of hoe wordt je beoordeeld)

conceptvorming, research geraadpleegde bronnen: hoeveel en welke gebruik gevonden materiaal: waar en hoe visie op het onderwerp: geformuleerd en toegepast gebruikte technieken: bij ideevorming

relatie met visie op onderwerp: zichtbaar in vormgeving relatie research: herkenbaar gebruik technieken en middelen: in ruimtes en objects communicatief en bruikbaar: komt de betekenis over, kan het toegepast worden Communicatief = begrijpt de gebruiker de bedoeling , visie op onderwerp, bruikbaar = is de navigatie duidelijk, de hints.

voldoet aan gestelde voorwaarden: uit handleiding eindproduct movie voldoet aan gestelde voorwaarden: uit handleiding presentatie: exe, zonder ‘bijverschijnselen’ Voorwaarden: drie ruimtes, titelscherm, geen volgorde, hints, enz.

F L A S H (ActionScript 3.0)

les 1: interface, aanimatie,workspace, drawing tools les 2: button, event handling les 3: instances, symbols, geluid, les 4: nesting , les 5: templates, tellen, beslissen , beslissen les 6,7,8 : individuele coaching

Flash criteria: juiste werkwijze, naamgeving duidelijke schriftelijke planning constructie navigatie werkt animaties werken

Ontwerpdocument(atie) oefeningen, schetsen, opdracht-producten + commentaar, reflecties InDesign > PDF > ISSUU URL in immsp.wordpress.com, (blog?)

Portfolio = ontwerpdocument (PDF): hierin research, conceptvorming, vormgeving + ingevulde reflectievragen (worden verstrekt) = 15 + 20 = 35% eindcijfer

Flash cijfer = één cijfer Flash-docent voor: planning (structuurschema) functionaliteit (navigatie, geluid, actie) werkwijze (met Flash interface) = 15% eindcijfer

eindproduct Flashmovie, gepresenteerd en volgens de criteria = 50% eindcijfer

Inleveren: Bij onderwijsbureau: Ingevuld inleverformulier CD met: ontwerpdocument (PDF) + reflectievragen bijlagen (niet gepeubliceerde producten) Flashmovie Archief-CD met alles

D A Z A L L E S ©HAN http://elt.oup.com/student/letsgo/;jsessionid=3ADBD5F486CC21319D860E2CAE983DC0?cc=nl&selLanguage=nl