Elly Langewis (UU) MUGDUG 2 december 2010.  (Her)gebruik opgenomen colleges in de praktijk  Hoe te bevorderen:  Snippets  Hoofdstukindeling  Vragen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
7 december 2011 Modernisering van de bevolkingsdiensten O pneming van de geboorten door gemeente van gebeurtenis in het Rijksregister. Naar een volledige.
Advertisements

- INFORMATIE VOOR OUDERS OVER P4- Samen naar het examen.
Functionaliteit voor de manager Beoordelingen Afspraken & Notities
Sander Claassen Nationale Wiskunde Dagen 2012
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les Navigatie I-C1#, datum.
Wat kan 10voorBiologie? Hoe kun je 10voorBiologie gebruiken?
Elektronisch werkboek & gebruik internet Mening studenten Beeld elektronische cursussen Stellingen en overwegingen Vragen en discussiepunten Vraag: In.
Profielwerkstuk.
Meerwaarde werken met ICT bij wiskunde
thema's weinig over puur “onderwerpsontsluiting” onderwerpsontsluiting full-text zoeken user / looser generated content catalogiseren / titelbeschrijven.
| S turen Betere resultaten door docent-student voortgangsinteractie Projectleider Ellen Zillig-Straatman M eten A nalyseren I nformeren.
Van idee tot digitaal materiaal
Talentmanagement in de Technische Dienst
Aandachtspunten Voldoende en duidelijke informatie
Bart Jan van den Brink coordinerend Docent NHL
Redactioneel schrijven Les 1
Presentation Of Learning
Sander Claassen Nationale Wiskunde Dagen 2012
Portfolio Faculteit der Letteren 1 Evaluatie van 2 jaar Digitaal Portfolio in de Letterenfaculteit Utrecht Gerrit Bloothooft.
Belangrijke onderzoeksgegevens uit het DUO-onderzoek van VNCI/RGC Jan Apotheker and Gerard van Koten Stuurgroep Nieuwe Scheikunde RGC;17.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki) Altijd bij vragen de slides van de vorige.
Computer Ondersteunde ZELFSTUDIE
UNIEK JAARVERSLAG VAN DE POD MI. I.Doelstelling 1.Administratieve vereenvoudiging van subsidiemaatregelen  Minder papier: webapplicatie  Minder kosten.
Testen upgrade Blackboard
VO-content en ECK 12 april Ontwikke- len 2. Beschikbaar stellen 3. Vinden 4. Arrangeren 5. Gebruiken.
Velon werkgroependag 2007 leren van leerlingen Wat betekent Opleiden in de school: voor de leerling?
Didactiek en een iPad Carla Upperman Docente Biologie
Het profielwerkstuk Hoe maak je dat ?.
Deltion College Engels A1 Spreken/ [Edu/001] thema: My name is…
Werken op de Muiswerkmanier. Onderzoek toont aan Didactische mode.
MET DANK AAN COLLEGA’S IN DEN LANDE ! vee 2012
GELIJKNAMIGE BREUKEN les 31.
Leerlingen ontwikkelen apps
Succes met SPBS Effectievere begeleiding via de agenda SPBS in het VO.
WELKOM BIJ HOEVE VOORUIT.
Schrijven met een strategie
Uitdagingen in de 21-ste eeuw
Het bacheloreindproject (BEP) 1BT04 / 1GT04
ERIC Zoeken op onderwerp Universiteitsbibliotheek.
Klikdemo: CRM maken en wijzigen van afspraken in de agenda Versie: Academie Werkbedrijf Doel klikdemo In deze klikdemo leer je hoe je afspraken.
Workshop Datagestuurd werken met SWIS!
Deltion College Engels A2 Gesprek voeren [Edu/004]
Opnames Cup of Tilburg EMEG-lijst deel 7. Op zoek naar de succesfactor Ik was benieuwd wat de succesfactoren zijn van Cup of Tilburg. Hiervoor ben ik.
Feedback Wat Soorten Door wie
Weblectures, Do it yourself Esther Breuker, TiU. Waarom ‘Do it yourself’ Snel-flexibel-onafhankelijk van anderen Meer weblecture producties; Toename (audio)
We hebben de tools en de kennis! En nu naar een hogere effectiviteit en didactisch verantwoorde inzet! AudioVisueel Centrum | ICT Services.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Pedagogisch werken in de wijk Kwartaal 1 Les 1 Kamer L
Kennisoverdracht via webinars. Introductie Wie ben ik? Tom Van ‘t veld Training consultant Webinar specialist Verloop van de sessie 1 uur Interactief.
Plan voor uitvoering. Gebruik je boek Begin bij 8.4 de innovatiecyclus Stap 1 is eigenlijk het onderzoek wat je al gedaan hebt Je begint je ontwerp met.
Hulpvragen voor het formuleren van je eigen kernwaarden
BEWONERGESTUURDE WIJKONTWIKKELING: DE KRACHT VAN EIGEN OPLOSSINGEN !
Online leren in de mbo praktijk Leo Bakker - Kennisnet.
Elektronische Leer Omgeving “de rode draad in het onderwijs” bron: A. Van der Hoeff.
Week 5 te doen: Bespreken Hst 4. Bespreken artikel ‘Norm Referenced Achievement Tests Vragen stellen (maken) over ‘Anders Evalueren’ Huiswerk.
Masterclass Digitaal Toetsen Juni 2016 Michiel van Geloven.
Naam: 1 Vul je naam in. Beantwoord zo snel mogelijk de vragen. Kijk aan het einde hoeveel je er goed had. Druk op knop om te beginnen!!
Computer Ondersteunde ZELFSTUDIE
Groep 5 Begrijpend lezen lezen
Hartelijk welkom, we starten om 14u
Yammer.
Menu affiliate Businesspartner
Learning Content Management Systeem
Gebruik van het annotatiesysteem
De indeling van teksten
Kennisclip Web toepassingen
Examentraining.
#Goldenrules themacampagnes GERICHT OP EEN BLIJVEND bewustZIJN VAN DE Gouden regels Ondersteunend materiaal implementatie- Februari 2018.
Open online aansluitingsmodules statistiek
Transcript van de presentatie:

Elly Langewis (UU) MUGDUG 2 december 2010

 (Her)gebruik opgenomen colleges in de praktijk  Hoe te bevorderen:  Snippets  Hoofdstukindeling  Vragen over stellen  Naar verwijzen als feedback op vragen  Technische mogelijkheden  Toepassen in de praktijk

 Ongeveer de helft bekijkt college (ook) online  Vrijwel uitsluitend colleges van eigen docent  Bezwaren tegen bekijken (andere) colleges: ◦ Lastig zoeken op onderwerp ◦ Duurt veel te lang om te bekijken, en om te doorzoeken ◦ Zoeken in enorme hoeveelheid, op heel veel plaatsen

Twee mogelijkheden: 1. College in snippets verdelen, per snippet een onderwerp (ongeveer 15 min) 2. College voorzien van een TOC (table of contents), zodat snel op onderwerp is te zoeken 3. Snippets maken en die voorzien van TOC

Wie gaat dit doen: docent of ondersteuner?  Docent verdeelt in onderwerpen ◦ Globaal ◦ Per slide  Ondersteuner moet goed knippen/markeren ◦ Echte begin en eind ◦ Eventueel schuiven met slides ◦ Ook voor relatieve leken  Voordeel: docent kijkt verplicht nog eens naar zichzelf!

 Eindresultaat: ◦ In MediaSiteMediaSite ◦ In Biologie-wikiwiki  Waardering niet echt gemeten  Helaas zijn statistieken op het moment niet beschikbaar  Aantal studenten geven uit zichzelf positieve feedback

Twee manieren: 1.Via de poll-functie van MediaSite ◦ Geen feedback via MediaSite ◦ Tamelijk verborgen ◦ Niet bij specifiek deel van college  Terugkoppeling van docent noodzakelijk! 2.Via verwijzingen in de ELO ◦ Feedback = verwijzing specifieke plek in weblecture ◦ Score eventueel door docent in te zien

Wie maakt de vragen: docent of ondersteuner?  Docent blijkt lastig vragen te maken  Moest snel gebeuren na opname Hoe op te lossen?  Ondersteuner in dit geval zelf ook betrokken bij vak (via COO’s en elektronisch toetsen) College doornemen Vragen formuleren (5-12 mc) Feedback aan docent vragen Juiste verwijzingen opzoeken (als ELO) Programmeren in Mediasite / ELO Niet altijd mogelijk!

Polls

Polls

Polls

Polls

Polls

Vragen in ELO

Bekijk het stukje uit het <a href=" 41ed998befe2b37&playFrom= " target="_blank">college dat dit behandelt. Verwijzing naar plaats in weblecture : Op ‘Share presentation’ klikken bij weblecture in Silverlight Mailprogramma opent, body tekst: Gebruik dit in de link in de feedbacktekst You have been invited to attend a Mediasite presentation. Presentation Details: Title: Moleculaire Biologie 28-10: H20 Date: Thursday, October 28, 2010 Time: 9:00 AM CET Duration: 1:21:20 Link: d998befe2b37&playFrom=

 Nog geen evaluatie van versie in ELO  Onderdeel van het OASE-project Resultaten